sanlevdb

Короблення тонкостінних втулок при термічці.

33 повідомлення у цій темі

Доброго вечора форумчанам. Довго думав де створити цю тему, вирішив в цьому розділі. Планується ремонт ступиць шестерень методом завтулювання їх, з попередньою розточкою. Втулки будуть гартовані, а потім запресовуватись з натягом в ступицю шестерні з подальшою підгонкою під вал. Так от власне питання, планую натяг в межах 3-5 сотих на діаметр. Втулка тонкостінна 1.5-2 мм. Діаметри посадкові теж малі 16-25 мм. (Шестерні кпп мотоцикла). Так власне і питання, наскільки сильно їх коробить при термічкі. Тому що тіла немає, і який буде результат я не знаю. Наскільки зміниться циліндричність і прямолінійність. На валу всі посадки під під шестерні прошліфовані.

Цікавить думка тих хто з цим стикався. 

Зразу скажу:

1. Я відновлюю кпп яку нову не знайти, і навіть якщо і знайду то за космічні гроші і то нова з заводу не така точна, як я планую зробити.

2. Завтулити бронзою. Вторинний вал цієї кпп крутиться на бронзових втулках і виробляються вони знатно і відносно швидко. Хочу щоб надовго і точно, і чистоту поверхні таку яка буде після внутрішньої шліфовки при розточкі не вийде отримати.

3. Можна зробити нову кпп, але то буде ціна космос.

4. Не паритись і залишити зазори в межах 1-1.5 десятки не варіант.

Кпп від Иж - 49. Планетовську ставити не хочу. 

Цікавить конструктивна критика і практичне вирішення проблеми. 

Змінено користувачем sanlevdb
Доповнив.
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
27 минут назад, sanlevdb сказал:

з подальшою підгонкою під вал

А какая вам разница насколько покоробится,если это все равно черновая заготовка?Вам все равно прийдется ее шлифовать,или еще как обрабатывать после закалки.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Шевченко Дмитрий Ну от дивіться. Значить припустим в шестерні отвір має 16.00, а втулку зробити 16.05 а потім вона піде на термічку. То чи не буде так що її так покоробить, що в одному місці буде 16.05 а в іншому 16.00? Або втулка стане в формі сідла, або якось там інше. 

Просто пресувати після термічки, а потім фінішна шліфовка.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Тобто ви хочете пресувати втулку одразу після термічки? Не оброблюючи її зверху, а після запресовки обробити тільки внутрішній діаметр? Думаю, що діла з того не буде. Заготовка не буде мати стабільного розміру. Термічка, обробка ззовні в розмір враховуючи натяг, запресовка, обробка внутрішнього діаметра.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Если выбрать нормальную легированную сталь, запросто можно сделать. Все зависит от марки материала, опыта термиста и оборудования. Только не совсем понятно, какая нужна твердость на рабочей поверхности?

 В идеале, подошла бы термообработанная берилиевая бронза. Ходили бы шестерни еще несколько жизней.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Slesh_ Так. Я в цьому якраз досвіду не маю, і не стикався. Одне коли просто потрібно завтулити, тому що отвір розбитий, а тут так не виходить. Тому і питаю як краще зробити, щоб було добре з першого разу. 

Дякую.

@Nik З приводу твердості скажу трішки пізніше. Але там більше 30 одиниць точно. 

Цікавився ще минулого року за БрБ2, то там ціна за кг була 2700 грн.

Змінено користувачем sanlevdb
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
27 минут назад, sanlevdb сказал:

Але там більше 30 одиниць точно

Твердость вала, сколько?

29 минут назад, sanlevdb сказал:

Цікавився ще минулого року за БрБ2, то там ціна за кг була 2700 грн

Вам не нужен целый килограмм. А, вообще, для тккого аппарата как 49й, я бы денег не пожалел. Это была бы вещь.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Можно сделать из БрАЖН. Не берилка, конечно, но будут ходить, точно,  не меньше железных. Тем более, в смазке.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Zedex не варіант?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Наливайко Я його вживу навіть не бачив, а як він себе веде в таких умовах взагалі не знаю. Тому і питаю поради в тих, хто з цим втикався.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Nik Так менше кілограма не продають. Покрайній мірі в тому місці де питав.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Бронза браж и все будет Гуд только на всю длину втулки нужно делать канавки под смазку (винтовые как резьба) и стерильная чистота при сборке. Масло заливать не дизельное и не то что у деда на рынке а хорошую хотя бы полусинтетику. И отработает оно долго и без скрипов!

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, Gosha086 сказал:

Бронза браж и все будет Гуд

 Конечно будет Гут. На много лучше, чем сталь по стали, даже, если сделать одинаковую твердость. Главное, что бы латунь не подсунули (запросто могут). Латунь, это хана.

 Zodex не пойдет. Радиальные нагрузки коробки передач, он не потянет.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Nik Твердість вала і шестерень порядна. Скрін з атласу по радянським мотоциклам. Потрібно подумати про аналог сталі Х1Н і пошук цементації, або взагалі на азотування віддати. З ним уже справу мав, і контакти є. Можливо хтось знає де можуть взятись за такий малий заказ в пару втулок.

Чому за бронзу сумніваюсь, проблема в радіальних навантаженнях. Якщо цементовані поверхні так виробляються, то бронза не довго проживе. Це видно по вторинному валу який на бронзових втулках.

korobka.jpgi.gif

Змінено користувачем sanlevdb
Доповнив.
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Gosha086 Канавки то обов'язково. Якщо вийде, то спробую зробити як в оригіналі 

kanavvka.jpgi.gif

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, sanlevdb написав:

@Gosha086 Канавки то обов'язково. Якщо вийде, то спробую зробити як в оригіналі 

kanavvka.jpgi.gif

Це ви хочете шестерню першої передачі завтулити?Втулка вийде тонкою,короткою-від навантаження її вигорне.Друга втулка працюватиме,німець-не дурак.Вже точно не пам'ятаю...але повинна бути однакова з більш сучасного двигуна-перепресувати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Andriy-77 Не тільки шестерню передачі. В принципі можна і більший натяг дати, наприклад в 1 десятку. А куди її вигорне? 

Ви маєте на увазі взяти шестерню першої передачі нового випуску і її перепресувати? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Сталь по стали будет хуже на много стоит только нагреть мотор и коробка даст клина ( из за задиров которые появятся при нагрузке) я вас не отговариваю делайте как вам кажется правильным но по опыту скажу сталь по стали ставят на тихоходных механизмах которые делают несколько полных оборотов в час!!! Но если соберётесь ставить стальную нужно шлифовать и с наружи и в нутри при чем натяг как минимум должен быть 0.1 то есть десятка и учтите то что внутренний диаметр  при запрессовке сядет примерно в половину от натяга

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вал вторинний "планетовський" і вал з 49 відрізняється тільки роликовим підшипником,на планетівському ролики ширші й інша зовнішня обойма.Якщо не помиляюсь,то бронзову втулку міняв на 49..повинна підійти з новішого..її я мав на увазі.

Шестерня першої передачі на проміжному валу,вона у 49 без втулки-метал-по металу....але потім(на Планетах)стали ставити втулку.Рахуйте скількі  зубів на вашій і спробуйте знайти від іншого ИЖа....з Юпітера чи з Спорта.

FullSizeRender-09-05-18-11-41-1,P20,P281,P29-300x350.jpg.pagespeed.ce.osivnFBCVk.jpg

FullSizeRender-24-05-18-11-21-1-300x350.jpg.pagespeed.ce.1PNiWOZHvj.jpg

store984.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Andriy-77 Вторинний вал купив новий. В старому шліци під привідну зірку 'потягнуті'. Втулка на якій він крутиться перепресувати можна було б, і залишити його, але шліци мертві. 

Купив новий, але він на первинному валу люфтив з десятку. А тепер коли вал прошліфований то зазор набагато більший. Новий теж втулити під прошліфований вал. Та і вже подружив кришку кпп і вторинний вал між собою.

На рахунок підбору з інших, можна впринципі пошукати, але схиляюся до втулення того що є.

Змінено користувачем sanlevdb
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Gosha086 А як же тоді коробки досих пір ходять, при тому що 'сталь по сталі'. Які там можуть бути задири при постійній змазкі? Хіба якщо піска насипати в коробку і масло залити.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Сира сталь по сирій сталі це погані пари тертя, будуть швидко задири, а гартована по гартованій це кращі пари тертя ніж гартована сталь+бронза, інфа із довідників.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Вы дали твердость на зубъях шестрен. Это и так понятно. Какая твердость трущихся поверхностей валов?

Я не знаю про какие бронзы пишут в справочниках. Бронз есть много разных видов. Мы делаем на самолетах, пары трения:   

сталь(цементация, или азотирование, 58...62 ед) - БрБ2, или БрАЖН.

Конечно, в идеале: азотирование - БрБ2.

Но, выбор, конечно, за Вами.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Nik Шестерні (як і сам вал) більше 60 років назад були об'ємно загартовані і поверхнево цементовані на глибину 0.2 мм. Мінімальна твердість 58 одиниць. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Можливо хтось знає щось за такі втулки https://vpk-podshipnik.com.ua/product/tup1-25x15-cx . Не так давно почали їх продавати в цьому магазині ((Пользователь настолько умный, что экспертно может утверждать что его информация не является рекламой)). Як вони себе показують в плані довговічності. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку