Dmitriy11

Нужен совет по закалке

50 повідомлень у цій темі

1 час назад, Dmitriy11 сказал:

Спасибо , принцип понятен)

@hopscotch а какое масло бы Вы посоветовали бы?

рідке мінеральне мастило, бажано щоб не пінилось. Типу И-20. Відпрацьоване з коробки верстату або гідросистеми годиться, тільки не таке як мазут.

Найкраще зробити пробну закалку болванки тієї ж сталі щоб не експериментувати з деталями.

дехто ножики і дрібні детальки гартує навіть в солярці, звичайно за умови виконання правил ТБ.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Nik Спасибо. Я на днях разберусь из чертежом и скину Вам всю информацию.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 годин назад, Nik написав:

минут 40...45

 Вибачаюсь, що втручаюсь (слідкую пристально за темою). Але хіба розмір перетину прутка не впливає на час? Точно так як і маса виробу при закалюванні.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години назад, Dmitriy11 написав:

а какое масло бы Вы посоветовали бы?

В якого температура кипіння, а от же і температура розчеплення вища. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, hopscotch написав:

дрібні детальки гартує навіть в солярці, звичайно за умови виконання правил ТБ.

 Добавлю, навіть в піролізній рідині з первинної перегонки гуми (покришок).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 часов назад, Ігрек сказал:

Але хіба розмір перетину прутка не впливає на час?

 Этот вопрос не совсем прост, как может показаться.

Конечно, время выдержки влияет от массы и сечения деталей.

Я написал технологию термообработки пружин, для автомобилей "Жигули" и "Москвич".  Если проволока тоньше и время не критично, можно отпускать, по времени, так же.  Температуру отпуска нужно выбирать так, что бы твердость выходила в зависимости от температуры, а не от времени выдержки. Время выдержки дожно обеспечевать полный и равномерный нагрев детали по объему. Деталь должна прогрется и постоять некоторое время. Это "некоторое время" называется - время выдержки. Нужно выбирать температуру отпуска, так, чтобы время выдержки не сильно влияло на получаемую твердость и, что бы это "влияние" не выходило за требования чертежа. Во время отпуска твердость должна опускаться во время выхода на рабочую температуру, а во время выдержки твердость должна фиксироваться на определенном значении. Это относится не только к пружинам. Но, особено на пружинах, нужно давать большую часть от общего времени отпуска, на время выдержки, что бы структура была стабилизированная максимально. 

 Я написал очень не понятно, поэтому, приношу извинения. Эта тема - зона, для профессионалов, поэтому я не могу писать по другому. Термообработка пружин, это технологический процесс, для описания которго нужна отдельная тема.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Виникло таке питання. Зіштовхнувся в карті термос роки з розчином (цитую):"0,2…0,7% поли-акриланида". Що це таке? На що впливає і де його можна придбати?
 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Ігрек написав:

Виникло таке питання. Зіштовхнувся в карті термос роки з розчином (цитую):"0,2…0,7% поли-акриланида". Що це таке? На що впливає і де його можна придбати?
 

Там можливо помилка. Малось напевно на увазі : https://uk.wikipedia.org/wiki/Поліакриламід

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Цікава тема, не одне питання по вибору масла для закалки від ТС, так ось і в мене ще таке на думку спало - А як на рахунок закалочних мастил? Чи особливої різниці від індустріалок немає? (відповідно види по вязкості)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, IMP написав:

Там можливо помилка. Малось напевно на увазі : https://uk.wikipedia.org/wiki/Поліакриламід

 Можливо. Але в карті написано саме так, як я написав, чому і запитую. Навіть, якщо поліакриламід, то як цей полімер (в гранулах) може бути водяним розчином вищевказаного? Спробую викласти посилання, якщо вийде, бо качав його через впн і так воно не відкривається, схоже провайдери не пускають.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Знайшов за Вашим посиланням: "Полимеры N,N-диметил- и N,N-диэтилакриламида растворимы в воде и нерастворимы в углеводородах. Поли-N,N-диэтилакрил-амид растворим в ацетоне. Полимеры с более длинным алкильным заместителем у атома азота хуже растворяются в воде, но более растворимы в органических растворителях. Поли-N-метил- и поли-N-н-бу-тилметакриламид хорошо растворяются в ДМФА, полимер N-(2-этил-гексил)-метакриламида- в толуоле."

Виходить, що є ряд їх похідних, що можуть розчинятися в воді. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Sanya8270 написав:

Цікава тема, не одне питання по вибору масла для закалки від ТС, так ось і в мене ще таке на думку спало - А як на рахунок закалочних мастил? Чи особливої різниці від індустріалок немає? (відповідно види по вязкості)

 Тут головне не склад мастила, а саме факт мастила, як рідини з контрольованим в швидкості термоохолодження. Залежність мастила більш від відсутності домішок, особливо металізантів (молібденових і інших добавок), ну і звісно, щоб не було надто брудне. Мастило в момент занурення розпеченої заготовки, передає в поверхневий шар заготовки вуглець з свого складу, тим самим насичуючи низьковуглецеві марки сталей вуглецем. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Nik написав:

Эта тема - зона, для профессионалов, поэтому я не могу писать по другому. Термообработка пружин, это технологический процесс, для описания которго нужна отдельная тема.

 Так можливо Ви - профессионали будите і спілкуватися в особистих пов. між собою? Підозрюю на форумі таких не дуже й багато набереться, а а хто і є то тема для них не цікава, рутина. А читають і намагаються перейняти якусь практичну пораду "пересічні" хобійники-"трударі". Тому, прохання, якщо практично можете радити, то давайте. Тільки конкретно, а не з купою формолювань і технологій конвеєрного процесу, які легко можна знайти завдяки дядьку гуглу і запиту "технологічна карта термообробки", "термообробка"........  Коли, здається в інших темах, Вас просять показати це в короткому відео чи фото (кому який нюанс незрозумілий) Ви посилаєтесь на неможливість ніякої фото-відеофіксації, або відписуєте на спілкування в особистих повідомленнях, котрі закінчуються аналогічним лекційним монологом. Теорія - це добре, але нас, читачів пересічних, більше цікавить конкретна відповідь на якусь виниклу проблему і як в домашніх умовах (умовах невеликої виробничої ділянки на кшталт пари-тройки гаражів) можна виправити чи вчинити те чи інше, а варіант, що підходить, наприклад, карбюризант кокретно того постачальника і в такій тарі, то  можите і з колегами в ОП обмінюватися. Скюз мі, за мою відвертість:$

 П.С. Не ображайтесь на відповідь на рахунок "профессионализма"9_9. Зі Святом Святої ПасхиB|:)

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Ігрек написав:

Можливо. Але в карті написано саме так, як я написав, чому і запитую. Навіть, якщо поліакриламід, то як цей полімер (в гранулах) може бути водяним розчином вищевказаного?

Його здається випускали? свого часу тут http://www.spfu.gov.ua/ua/sale-obj/1511 ...я так зрозумів, як похідна хімічної переробки у вигляді геля. Основним призначенням було очистка питної води . А також використовували при фарбуванні синтетичних тканин. Існувало і інше застосування.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години назад, Ігрек написав:

Мастило в момент занурення розпеченої заготовки, передає в поверхневий шар заготовки вуглець з свого складу, тим самим насичуючи низьковуглецеві марки сталей вуглецем. 

Трохи помиляєтесь. Напряму вуглець не адсорбується з мастила.Цементація досить тривалий ( години)процес. Перенос вуглецю іде за участю чадного газу-на поверхні заліза( реакція каталітична) СО розпадається( дисоціює)на атомарний вуглець і двоокис вуглецю. Атомарний вуглець з"єднується з залізом,і дифундує вглиб металу. Якось так спробував пояснити складну хімію. 

Змінено користувачем Куляста Блискавка
граматика
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, Ігрек сказал:

 Тут головне не склад мастила, а саме факт мастила, як рідини з контрольованим в швидкості термоохолодження. Залежність мастила більш від відсутності домішок, особливо металізантів (молібденових і інших добавок), ну і звісно, щоб не було надто брудне. Мастило в момент занурення розпеченої заготовки, передає в поверхневий шар заготовки вуглець з свого складу, тим самим насичуючи низьковуглецеві марки сталей вуглецем. 

ничего не передает,несколько замедляет скорость охлаждения,для закалки разного используют масло холодное или подогретое,воду,тоже холодную или не очень,всякие растворы солей,просто воздух,иногда смесь,т.е.слоенку-в воду через масло,медь наоборот-отпускается при нагреве и резком охлаждении.Это все даже не теория,общие слова,термист кроме достаточного количества теории имеет и очень много практики,по моему это часто важнее только теории.

Их сейчас как мамонтов-практически не осталось,дорогое у нас занятие,кроме любителей-кузнецов,но никто не запрещает экспериментировать,тем более Вы сами указали на информацию в сети,с общими понятиями легче.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, Ігрек сказал:

Тут головне не склад мастила, а саме факт мастила, як рідини з контрольованим в швидкості термоохолодження. Залежність мастила більш від відсутності домішок, особливо металізантів (молібденових і інших добавок), ну і звісно, щоб не було надто брудне. Мастило в момент занурення розпеченої заготовки, передає в поверхневий шар заготовки вуглець з свого складу, тим самим насичуючи низьковуглецеві марки сталей вуглецем. 

Те що мастило рідина з контрольованим в швидкості термоохолодження і т.д. - це все я розумію... Просто ніколи не користувався мастилом спеціально створеним для термічки, ось і питаю можливо хто пробував... А ось про те, що вуглецем насичується низьковуглецева сталь через масло підчас закалки вперше чую, сумнівна інформація

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

спецмасло наверное никто не применяет,что достали то и пользуют,и что такое спец?Про солярку упоминали-соляровое масло если правильно-оно тоже есть в списке закалочных средств.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 минуты назад, Barth сказал:

что такое спец?

Масла МЗ 8-120,  Термол, так наприклад 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

спасибо,а то всевозможные другие спец знаю,типа для хонингования,и еще с пару десятков назначений,а этого не знал.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
16 часов назад, Ігрек сказал:

А читають і намагаються перейняти якусь практичну пораду "пересічні" хобійники-"трударі". Тому, прохання, якщо практично можете радити, то давайте. Тільки конкретно, а не з купою формолювань і технологій конвеєрного процесу, які легко можна знайти завдяки дядьку гуглу і запиту "технологічна карта термообробки", "термообробка".

 Зі святом Святії Пасхи.

Не треба мені писати, щоб я не ображвся, я не дівчинка.

Нема ніяких проблем. Якщо у Вас є деталь з відомої марки сталі і Вам відома твердість, яку хочете отримати, дайте її фото з реальними розмірами, допусками, під шліфовку, або єскіз, а ще краще креслення і я напишу Вам технологію термообробки. Якщо Ви мені опишете Ваші можливості в доступу до термичного обладнанні, я опишу Вам, в деталях, як досягнути бажаного, в Ваших умовах, за допомогою доступного обладнання.

 Я давав такі поради дуже часто, спочатку на ру-форумі (там у мене був другий нік), і провжую допомагати, добрим людям, тут. Ні разу, ні кому не відказав, а кому радив, ніхто ще не писав, що він запоров деталі, або нічого не вийшло. На ру-форумі, один домашній будівник вертольоту, калив відповідальнійші детелі, на свій горе-гелікоптер, у себе вдома, на колінах,  по моїм, практично, живим порадам і у нього все вишло (з точки зору термообробки). На ру-форумі не був дуже давно і не знаю полетіло його чудо в повітря чи ні. Я дуже радив йому не робити самому літальний засіб (бо працюю в цій сфері), та переконати цьго хлопця неможливо, його невпинно тягне в повітря. Буду надіятись, що йому не вдалось пудувати свій гроб. Вам, також, я радив писати мені в ЛС, по конкретним задачам, щоб допомогти конкретно. Ви повинні це пам'тати, то му що дуже добре пам'таєте, як я відмовлявся викладати відео на широкому доступі. В часному порядку я міг викладати і фото, і відео, так сказати, з глазу на глаз. Але Ви ні разу не звернулись до мене з конкретною задачею. Не можу зрозуміти, чому? Може нема тих, конретних задач? Тоді навіщо ви приписуєте, що я не відповідаю другим майстрам на конкретні запити? Ні разу не було випадку, щоб я не допоміг, комусь, в конкреній проблемі теретично і практично, в тому числі. У мене в ЛС, темний ліс спілкування. А ви мене обвинувачеєте в відсутності конкретики. То де вона, у Вас? Які у Вас задачі?

 

  

Змінено користувачем Nik
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 25.04.2019 в 23:20, Sanya8270 сказал:

Цікава тема, не одне питання по вибору масла для закалки від ТС, так ось і в мене ще таке на думку спало - А як на рахунок закалочних мастил? Чи особливої різниці від індустріалок немає? (відповідно види по вязкості)

 Якщо Вам потрібне універсальне і не дороге мастило, для охолодження, при закалці, беріть И-20 і буде все гаразд. Мені не доводилось працювати зі всією величезною і доступною гамою закалочних рідин, але калив багато раз різні сталі на дорогих, конкретно закалочних, мастилах (типа Нітаксол), на дорогих закалочних розчинних рідинах з диференціюваною швидкістю охолодження (типа рідини AQUA-QUENCH), але все одно вертався до мастила И-20. Навіть у вакуумні установки залили И-20, хоча по паспорту повинен бути Нітаксол.

 Але, все таки, міг би порадити, для дому, AQUA-QUENCH 320. Для досягнення швидкості охолодження подібної до И20, його треба розбавляти з водою у відношенні 30 на 70 і тоді ця суміш буде давати той самий ефект закалки що й И20. Але у Вас не буде диму, гарі і масляних п'ятен по всій майстерні. Змивається воно звичайною водою. При охолодженні в ньому деталей, зрозуміло, виділяються якісь хімічні сполуки із запахом ПВА, але не дуже вонючі. Його головний недолік це ціна, 1 кг, коштує десь $12. Та ще, треба постійно його доливати, тому що воно виноситься на деталях у вигляді плівки. А перед доливанням треба ретельно перевіряти його концентрацію спеціальними приладами. Я проводив спеціальні дослідження, по доцільності його використання у нас на виробництві і прийшов до висновку, що будемо і далі працювати на И-20.

 

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
18 часов назад, Ігрек сказал:

Мастило в момент занурення розпеченої заготовки, передає в поверхневий шар заготовки вуглець з свого складу, тим самим насичуючи низьковуглецеві марки сталей вуглецем

 Шановні читачі теми, ця теретична викладка не може бути дійсністю. Зараз розповім в доступній формі, чому.

   Для того, щоб вуглець почав дифузію в залізо, якщо по простому, треба співпадіння трьох факторів.

 1. Вуглець повинен бути одним атомом, а не макроскопічною молекулою св'язаною с воднем і другими єлементами. Така величезна молекула в кристалічну решітку заліза не пролізе і дифузії не відбудеться. Для того щоб добути атомарний вуглець, термісти нагрівать вулецеві сполуки до високих температур і вони розпадаются.

 2. Але, навіть атомарний вуглець, не пролізе в звичайну кристалічну решітку заліза. Кристалічну решітку заліза, теж потрібно перевести в більш високий енергетичний стан, тоді відстані між його атомами збільшаться і атом вуглецю зможе туди проникнути. Тому, для звичайної дифузії і цементації, нам треба нагріти залізо не меньше 900°С. Температра, другий фактор.

3. Але, він не проникає в решітку заліза миттєво, його швидкість проникнення обмежена і ставить 0,1 мм, за один час, при температурі 900°С (це температура технологічної цементації).  Третій, як завжди, головний фактор - час.

Тепер подивимося що відбувається під час закалки сталі на масло. Маловуглецеві, та середньовуглецеві сталі, для закалки, зазвичай нагрівають до температури 850 град. Більше не гріють то му що це впливає на якість структури, яка погіршується з підвищенням температури (росте зерно і росте крихкість). При температурі закалки 850 град., якщо занурити деталь в масло, або навіть в справжній карбюризатор, дифузія вуглеця в залізо іще, навіть не почнеться. При такій температурі, навіть в справжній печі, для цементації, цементація ще не починається. Вуглець ще не може пооникнути в решітку заліза, тому що вона не набула того енергетичного стану, який потрібен для дифузії. 850 градусів - замало. Так, ми вияснили першу причину, немлжливості пооцесу - це температура.

 Друга причина - це час. Справа в тому, що процес охолодження при закалці і процес цементації, мають один взаємовиключаючий фактор - час. Для цементації, час, це благо, а для охолодження при закалці, час, це вбивця. Чим меньше часу буде сталь в мастилі, при високій температурі, тим краще. Другими словами, якщо ми, навіть, розігріємо сталь до потрібного нам єнергетичного стану, то при охолодженні, в мастилі, в цоьму стані, сталь буде перебувати якісь мікросекуди, за які не успіє відбутись ніякою дифузії. Якщо охолоджувати довше, ніякої закалки не відбудеться. Щоб закалити, деталі охолоджують дуже швидко, а щоб зацементувати, їх треба видержувати в карбюризаторі дуже довго.

 Третя причина, це не пригодність мастила, як карбюризатора. В ньому дуже багато різних шкідливих домішок, які дуже сповільнюють процес, якщо його вести, навіть, в умовах технологічної цементації. Дл цілей цементації використовують синтин (ракетне пальне), а при його відсутності - звичайний гас.

 Повірте, шоновний ігрек, це дуже конкретна відповідь, на дуже серйозні Ваші конкретні, помилкові переконання.

Змінено користувачем Nik
3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А трансформаторне масло погане для закалки?

 Як хобі ,кую і роблю клинки уже з готових полосок.Виготовив муфельну пічку .Закалив  вже трохи клиночків  починаючи із "ушок"і шатунів закінчуючи М390.Усі калив   в трансфортаторному маслі,невдалої закалки небуло.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 часа назад, Михайло 79 сказал:

А трансформаторне масло погане для закалки?

 Чуму, погане? Піде і трнсформаторне. Ящо Ваші клинки не тріщать і дають твердість, значить їм підходе та швидкість охолодження, яку забезпечує трсформаторне масло.  В транформаторному маслі доводилось закалювати вкрай рідко. Робив попередження на то що в нього більша текучість і, як наслідок буде декілька більша швидкість охолодження. Деталі складної форми треба калити обережно, щоб уникнути критичних поводок та тріщин. Особливо, при закалці високоуглецевих і високолегованих сталей. А так, трасформаторне масло досить непогана охолоджуюча рідина.

Змінено користувачем Nik
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку