knife_life

Термокомпенсаційний кабель - вибір, підключення, полярність

27 повідомлень у цій темі

Доброго всім дня.

 

Є не зовсім тривіальне, хоча і поширене питання, хотілось би розібратись, і залишити правильну відповідь там, де її зможуть прочитати інші страждущі :-).

 

Сама термопара з ХА має очевидні властивості, завдяки яким легко пересвідчитись у її полярності, а саме: алюмель має виражені магнітні властивості, і чітко притягується неодимовим магнітиком. І алюмель у даному типі термопар - "мінусовий", а хромель - "плюс". Тут все надзвичайно очевидно.

 

Не менш очевидно, що термокомпенсаційний кабель має свої "плюс" та "мінус", і підключати його між приладом та термопарою треба з врахуванням цього.

Далі - очевидно, в багатьох випадках правильну полярність кабелю (для ТХА) визначити легко - або кольорове маркування, воно описане в інеті, або явна магнітність алюмелю, якщо кабель виготовлений "з тих же матеріалів, що і термопара", як пишуть на різних сайтах.

 

А тепер печальна реальність: я купив термокомпенсаційний кабель до термопари типу ТХА, в українській конторі. На вигляд - це звичайний двожильний плоский кабель, обидві жили в однаковій ізоляції зеленого кольору. Жили відрізняються кольором металу - одна темніша за іншу. Жодна з них не магнітиться, маркування на самому кабелі не видно ніякого.

 

Питання перше - як правильно визначити полярність цього кабелю?

 

Що робив я:

1) перевірив, що термопара + прилад - показують щось реальне, міряв кип'ячу воду - отримав 98 градусів - ОК.

2) під'єднав кабель навмання, знову міряв воду - показало якусь чепуху.

3) під'єднав кабель навпаки, змінив умовні "+" та "-", знову міряв ту ж воду - показало 98 градусів - ніби, ОК ?

 

Алгоритм виглядає трошки "колгоспним", і не факт, що він правильний.

Хотілось би дізнатись, як потрібно було робити правильно?

Щодо визначення полюсів для ТХА по кольору ("+" - світліший, "-" - темніший) - пораду зустрічав, але наскільки це правда?

 

Далі: оскільки даний кабель одножильний, з жилами не менше 1 - 1.5 мм - він дуже жорсткий, і, після підключення до контролера, дуже заважає переміщати коробку управління пічкою.

Звідси питання друге - як вибрати гнучкий термокомпенсаційний кабель для ТХА, і де його взяти в Україні, у кількості 1-2 метра? Складність ще і в тому, що деякі продавці на фото товару демонструють одне, а в реалі виходить так, як у мене - зовсім інше. Тому хотілось би надійного продавця.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@knife_life Алгоритм совершенно правильный.

Теория такая, ЭДС термопары зависит от разницы температур горячего спая и выходных концов (холодного спая).  Градуировочная таблица предполагает температуру последних 0 град. В корпусе прибора (блока управления) есть термоэлемент, который добавляет к ЭДС термопары милливольты соответствующие температуре прибора, т.е. приводит температуру холодного спая к 0. Если подключить термопару обычным проводом, будет ошибка, равная разнице температур прибора и ее выводов. Если перепутать выводы компенсационного провода, показания будут меньшими на двойную величину разницы температур выводов тп и прибора.

 Отсюда вывод, насколько критична ошибка при соединении обычным проводом - решается по месту. Применяются ещё т.н. "коробки холодных спаев", ставятся у тп, дальше обычный провод, но они требуют питания. 

 Гибкий многожильный термокомпенсационный в природе существует, харьковская контора продаёт, но я сам с ними дела не имел.

 

 

Змінено користувачем Aluma
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години назад, Aluma написав:

Гибкий многожильный термокомпенсационный в природе существует, харьковская контора продаёт, но я сам с ними дела не имел.

 

А що хоч за контора? Можна в приват, якщо тут є ризик того, що вважатиметься за рекламу.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@knife_life https://absel.ua/kabelnaja-produkcija/termoparnyi-kabel/termoparnyi-kabel.html

 Можно поискать термопару ХА соотв. длины и ее использовать как провод.

Вот тут например http://www.kosmodrom.com.ua/prodlist.php?name=termopara&page=0

Змінено користувачем Aluma
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 10.05.2019 в 11:07, knife_life сказал:

Хотілось би дізнатись, як потрібно було робити правильно?

 Вы делали все, абсолютно, правильно. Скажу больше. Все КИПовцы делают так же. Даже если подключают термопару на прямую. На термопарных проводах, вообще не понятно какой из них, какой. Сначала подключают, наугад и палят датчик зажигалкой. Если стрелка (или показания) идут в "+", дотягивают болты и уходят. Если показания показыват, что попало, меняют полярность, затягивают болты и уходят. За 30 лет работы в термичке, другого способа я не видел и ни разу не видел КИПповца с магнитом, а только со спичками, или зажигалкой. Сам подключаю точно так же и это самый верный способ.

 Судя по описанию, у Вас очень качественные компенсационные провода. Все хорошие провода такие. Не советую их заменять. Придется испытывать некоторые неудобства из за их жесткости. Можете покопаться, конечно на китайских ресурсах, может, что и найдете красивое. Но, сами понимаете, какой можете получить результат по точности измерения температуры и по качеству ТО, в конечном итоге. Это тот случай, когда красивые детали на много важнее, красивых прибамбасов. Больше посоветовать нечего.

  

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Nik написав:

Сначала подключают, наугад и палят датчик зажигалкой.

 Да будет Вам смешить народ! :)

Я себе представляю своего эл.слесаря-киповца, подключающего термопару на 42-й отметке котла (42 метра вверх) к прибору, расположенному  на центральном щите. От он будет с зажигалкой бегать. :)

 Толстые одножильные провода предназначены для стационарного монтажа с длинными линиями, особенно для милливольтметров, когда сопротивление последних не должно превышать 5 Ом.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Якщо закоротити кінці компенс. кабелю, ми теж отримаємо термопару, відповідно можемо перевірити нагріванням правильність полярності і відповідність типу.

При правильному під'єднанні нагрів переходу термопара-компенсаційний кабель не повинен змінювати показники приладів.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, Aluma сказал:

Да будет Вам смешить народ

 Скорее всего, Вы невнимательно прочитали, то что я написал выше. Я написал, что так подключают у нас "термическом цехе". Понятное дело, что в термичке, все находится в непосредственной близости и нет никакого труда, шагнуть три четыре шага и сделать то, о чем я пишу. Начальник нашей темы, в самом начале, написал о своей ситуации, которая была, почти, аналогична. Так, что, уважаемый коллега, я не "смешу народ", а отвечаю на вопрос ТС, конкретным ответом, что он все сделал правильно.  Зачем ему знания о измерительной технике, которая стоит на 50 метровых котлах, и такой же длины, компенсационных проводах. У него дома, оборудование значительно меньших размеров. Он воду в кружке кипятил, что бы проверить точность прибора. Кстати, это тоже, очень правильный прием.

 Если бы у меня была цель "смешить народ", я бы открыл тему и написал в ней сколько смешного и страшгого, о работе с высокой температурой в открытом виде, что хватило бы на долго.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, taras900956 сказал:

Якщо закоротити кінці компенс. кабелю, ми теж отримаємо термопару, відповідно можемо перевірити нагріванням правильність полярності і відповідність типу.

При правильному під'єднанні нагрів переходу термопара-компенсаційний кабель не повинен змінювати показники приладів

 +100 ?. Отличный совет.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Nik Не сердитесь пожалуйста.

@taras900956 Если закоротить концы компенсационного провода, то измерительный прибор в идеале должен показать температуру в месте закоротки.

 

 По сути, термокомпенсационный провод, та жа термопара, только с соответствием ЭДС/температура до 100 град. Для дешевых (ХА, ХК) обычно материал проводов такой же, как и термопар, для дорогих (платиновых) медь-константан.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, Aluma сказал:

Не сердитесь пожалуйста

 Никаких проблем.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Aluma, @Nik - дякую за поради.

Ніби все вийшло, але далі ще буде перевірка (приблизна) на температурах плавлення відомих матеріалів. Бо, можливо, в більш мені цікавих діапазонах вимірів (750 - 1050 градусів) термопара + контролер мають якусь іншу похибку, ніж при 100 градусах. Наскільки я зміг зрозуміти з прочитаного, для ТХА точність вимірювання залежить від діапазону температур.

 

IMG_20190512_153731.png

829_grad.png

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 

5 часов назад, knife_life сказал:

але далі ще буде перевірка

 

На температурах плавления металлов точность показаний не подверите. Будете все время дергать печью и смотреть не понятно за чем.  Спай термопары в разы быстрее нагреется, чем кусок металла, он в сотни раз менее массивен. Прибор давно покажет выставленную температуру плавления, а металл будет еще лежать и нагреваться. Если выставите точно температуру плавления, то придется ждать несколько суток и все равно металл не расплавится. Такая, она, хитрая, наука термодинамика. Не забывайте, что для литья металл нужно греть на 70 град выше температуры плавления. Если, у Вас на кипятке показало правильно, значит, все в порядке. Если хотите точно подверить свой прибор, Вам нужен еще один, заведомо, правильный прибор (это, если, грубо). Нужно поместить две термопары в одну зону и сравнить. Если, очень сильно нужно, свести температуру до градуса, могу таким прибором обеспечить (на внемя, бесплатно). 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую, з металами я реально натупив.

 

За пропозицію позичити прилад дуже дякую, але спершу хотілось би, не турбуючи нікого, власними силами зробити все доступне :-).

У мене є ідея, прошу підказати, наскільки вона має право на життя?

 

Колега може дати хороший мультиметр, і я мілі-вольтметром заміряю різницю потенціалів на термопарі. Попередньо дочекаюсь, коли пічка вийде на режим, і побуде в ньому кілька хвилин. По таблицям для термопар ТХА визначу, якій температурі це відповідає, і порівняю з показаннями контролера. І так для кількох температур. Ну, можливо, ще заміри зроблю так, як в методичках - N разів, з відкиданням мінімуму\максимуму, і т.д., але то рюшечки, а цікаво, чи сама ідея нормальна? При умові, що мілі-вольтметр хороший.

 

Я тільки не зрозумів, що значать в цих таблицях підписи колонок? Перше число кожного рядка - температура, а далі, по логіці - значення термо-ЕРС ("ЭДС"), яке буде при даній температурі. Але колонок багато, не одна,  і вони підписані від 0 до "-10". Розумію, що питання ламерське - але як читати цю таблицю? Ніколи не стикався, може, є мануал доступний?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@knife_life https://sensorse.com/page11.html

Градуировочная таблица, строки через 10-ть градусов, в строке через градус.

"Хороший мультиметр" понятие относительное. Вот прибор для подобных измерений, класс точности 0.05, кроме того, сам метод измерения потенциометрический, т.е. без тока в цепи измерения

http://elektrouzel.ru/instrumentation/temperature_measurement_instruments/57-pribor-universalnyy-izmeritelnyy-upip-60m.html

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Aluma написав:

cтроки через 10-ть градусов, в строке через градус

 

Дякую.

, Aluma написав:

Вот прибор для подобных измерений

Да, таке я точно не візьму в товариша :-).

Тобто, сама-то ідея нормальна, але може бути реалізована лише при наявності такого приладу, якого у простого радіолюбителя не візьмеш.

Ну, тоді поки що не буду рипатись - попрацюю з тим, що є, а далі буду відштовхуватись від результату - якщо умовні ножі будуть прийнятної якості, то не буду і думати про подальшу перевірку термопари.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@knife_life Я, честно говоря, не совсем понимаю для чего такая точность и хлопоты. Если для термообработки, то коллега Nik больше в курсе дела, наверное может подсказать какая ошибка допустима. 

 А так, обычно сверяют показания с платиновой термопарой, болванка, два отверстия для ТП и в муфель. Более подробно можно узнать из методики госповерки, к сожалению ссылки у меня нет под рукой. Но чисто имхо, 10 градусов погрешности из 1000 (1%) вполне допустим для домашних дел.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, knife_life сказал:

якщо умовні ножі будуть прийнятної якості

 "Прийнятна якість" у ножа - це як. Підете з ним на кабана сам, на сам? Хто ж тоді заплатить за брак? ?. Якщо, без жартів, як плануєте оцінювати якість?

 З якими сталями працюєте?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години назад, knife_life написав:

мілі-вольтметром заміряю різницю потенціалів на термопарі. Попередньо дочекаюсь, коли пічка вийде на режим, і побуде в ньому кілька хвилин. По таблицям для термопар ТХА визначу, якій температурі це відповідає, і порівняю з показаннями контролера.

+хороший термометр для холодного спаю. Спочатку знаходимо в таблиці мілівольти, що відповідають показникам цього термометра, потім плюсуємо до заміряних мілівольтів, і аж тоді по сумарному значенню шукаємо в таблиці температуру.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
18 годин назад, Nik написав:

З якими сталями працюєте?

Працюю зі сталями 60С2А (пруток і пружини), У10-У12 (який напилок трапиться :-) ), ШХ15 (пруток і підшипники), 95Х18 (пруток), і трохи рапіди (брав тут, типу Р6М5К5, Р18). І в планах 9ХФ (бо багато обрізків) та 9ХС (дуже хороші рекомендації в плані різу, і невисока ціна матеріалу).

 

18 годин назад, Nik написав:

як плануєте оцінювати якість?

В цьому аспекті мені ще потрібно упорядочити власні знання, тому план дуже приблизний. Я якось надто раптово закінчив робити пічку, і не встиг опрацювати значну частину літератури до її побудови. Тому нижче буде багато тверджень, у точності яких я не зовсім упевнений.

Перепрошую за багато тексту.
0) формулюю задачу для ножа, як інструменту, під задачу вибираю сталь, режими ковки та термообробки і геометрію.

1) Одразу після гартування перевіряю твердість підручними способами. Зачищаю окалину та зневуглероджений шар металу, і, працюючи з зачищеною частиною:

а) деру  скло поковкою, якщо на склі не залищається подряпин - твердість ніби нижча 60 HRC (я приблизно розумію, що подряпини на склі не зовсім інформативні, що у м'якій матриці можуть бути тверді карбіди, вони царапатимуть скло, а загалом твердомір покаже, умовно 50 HRC).

б) пиляю поковку дрібним надфілем (є смутна ідея про відпуск надфілів, і порівняльне обпилювання зразкових мір твердості та поковки, але це в майбутньому).

в) дряпаю поковку по зачищеному референсним ножем (в даному випадку Морою компаньйон), і референсний ніж - поковкою.

2) Після гартування і відпуску - завжди ламаю кінчик ножа, щоб поглянути на зерно (кую заготовку з запасом по довжині). Бал зерна я на око не відрізню, але явний брак побачу, зразки браку є в літературі, і на ру-чіпі\ганзі\etc. Ну, і мені доводилось уже вирощувати зерно до непристойних розмірів при ковці :-). Зразки "хорошого" зерна планую дивитись в фабричних виробах - уламках підшипників, і т.д., для кожної сталі свій зразок, і, мабуть, з врахуванням того, щоб структура сталі в зразковій деталі відповідала більш\менш "ножовій".

Заодно оцінюю, наскільки сильно зігнеться поковка перед тим, як зламатись.

3)Умовна перевірка на міцність і наявність прихованих тріщин. Консольно затискаю поковку біля вістря, і, в залежності від її розмірів прикладаю певне навантаження до місця переходу клинка в хвостовик.

Далі виготовлення клинка (без чистової шліфовки\поліровки\покриття), і заточка (на цьому ж етапі і підбір кута заточки, окрема тема).
4) монтаж готового клинка в тимчасове руків'я (чисто для легкості тестування), і перевірка того, як же він ріже.
Набір тестів залежить від конструкції ножа.
Оскільки я єретик в плані ножів,і мої запити дуже прості, то буду порівнювати з тією ж Морою компаньйон і кухонними Трамонтінами (при умові схожості геометрій клинка). Контроль затуплення - по різу паперу, і візуальний огляд ріжучої кромки.
Планую стругати дерево (сосну\березу), трохи різати пластик, картон. Можливо, для якогось випадку дістану шматок канату.
Обов'язково трохи поковиряю кінчиком деревину.
Можливо, спробую відкрити жестяну банку (мене ламає від такого використання ножа, але чисто для проби, разок).
Перекочування латунного прутка теж в планах, але в далеких.
Хотів би трохи постругати ріг\кістку, і, можливо, для певних ножів - трохи легко порубати ці ж матеріали, подивитись на характер руйнування РК.

Загалом, програма-мінімум - це ножі, які при геометрії, подібній до Мори компаньйон, зможуть хоча б стругати дерево не гірше за неї. Технологічно - це убогий рівень, але я користуюсь Морою 6 років, і мені її вистачає - тому вибираю її в якості орієнтиру.
Якщо раптом я навчусь робити щось не гірше - тоді точно буду змінювати і набір тестів, і матеріали.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Стали у Вас все очень хорошие. По температуре закалки, у Вас их три группы. Первая группа, 65с2, у10, шх15, 9хс, 9хф, закаливается от температуры 840...860. Но смело можно греть до 900 (кроме у10), зерно не вырастет. Так, что первый температурный интервал, для закалки 840...900. Сами видите какой разбег температуры (60 град) и какая, Вам нужна точность показаний. Вторая группа это  95х18, которая закаливается с 1030...1050, но греть ее можно смело, до 1070. То же интервал в 40 град. не обязвает Вас держать суперточную темеературу.  Но, у 95х18, есть одна фишка, ей нужна обработка холодом (-70, 2 часа). Без ОХ, у этой стали плохая структура и ножи слабо держат жало. Она калится до 56, на холоде твердеет еще, до 60, потом отпуск (200...300 град) снимает еденицы 3 и нож получается 56..58 с нормальной износостойкостью. Без обработки холодом, ножи из 95х18 получаются не очень. 

 Что касается р18 и р6м5, то я не советую Вам, с ними, связываться. Вы не сможете их качественно закалить. Хотите, что нибудь серьезное, лучше освойте Х12М. Р18, для закалки, нужно нагреть до 1270 град, выдержать ровно 7 сек на мм/сечения, охлаждение на щелочь при 560 град, затем, обработка холодом при -70, 2 часа, а затем трехкратный отпуск при 550. В домашних условиях такая технология не доступна. Р6М5 делается так же, только калится с 1230. Если нарушить эту технологию, то получим детали с качеством хуже углеродистой стали. Я видел, на ютубе мультитки, где отважные кузнецы борятся с быстрорезом, якобы, его побеждают и царапают им стекла. Это все утопия, для широкой публики, не смотрите этого, вы не "широкая публика". Термообработка, это не развлечение, для подростков и не фокусы, для ютуба. Термообработка, это серьезнейшая из наук (честное слово, серьезнее резания) и, если Вы решили калить, хотя бы "несчастные" ножи, нужно с этой наукой ознакомиться хотя бы в том объеме, что бы понимать, что ты делаешь и зачем, и что делать допускается, а после чего наступит окончательный брак. А ютуб, в том виде, в котором, я видел его, в подавляющем большинстве, для обучения термообработке, есть, абсолютное, зло.

 Так, поехали дальше. Решили, что мы быстрез откладываем, для спецов, а берем Х12М. Х12М, калится с темеературы 1050...1080 град. Обработка холодом, желательна, но можно и не делать. Затем, отпуск на 400 град, 1 час. Такому ножу не будет сносу и сломать его будет оо же не просто. 

 Возвращаемся к точности показаний прибора. Как видите, из допустимого разбега темеератур, страшной точности Вам не понадобится. Поэтому, я Вам и говорил, не заморачиваться с этим, у вас на кипятке уже, все нормально показало.

 Что касается подверки на твердость, то забудте о царапанье стекла, ПОЖАЛУЙСТА. Зачем, вы все царапаеете, это несчастное стекло. Что это дает, кроме утоления эга, я не понимаю. Если у Вас нет твердомера (и, скорее всего, не будет и, скорее всего, не нужен) купите себе обыкновенных качественных надфилей, желательно советских времен. Эти надфили имеют твердрсть около 62 едениц. Когда Вы будете ими тереть по закаленному металлу, Вам очень четко будет понятно, как надфиль берет металл и, как он закалился. Поверьте, за месяц работы, Вы станете асом в области приблизительного определения твердости. Забудте о стекле, пожалуйста. В настоящих инструкциях, настоящих термических производств, есть настоящий метод определения твердости с помощью тарированного напильника. Вам ни, что не мешает его освоить, он очень простой.

 Что касается проверки излома. У Вас есть микроскоп со шкалой, для определения величины зерна? А если даже есть, то что это Вам даст? Допустим, определили Вы, что зерно у Вас мелкое, что это значит? Наверно, Вы хотите сказать, что это значит, что Вы не перегрели сталь, при ковке и закалке. Но, ведь, у Вас есть прибор, который показывает температуру, и Вы еще до того, как поломать образец и так знали, что не перегрели, ни при ковке, ни при закалке. Так ведь? А если зерно крупное, тогда, что? Короче, не заморачивайтесь и ничего ломать не нужно. Делайте все по технологии, приборам и часам, и никакое зерно никогда не вырастет. На большинстве Ваших сталей, попробуй его еще и вырасти. Излом, Вам ничего не даст, абсолютно. Это, то же фокусы, для понтов.

 Если хотите сталь с мелким зерном, берите ШХ, калите по технологии и все будет замечательно.

 Пока, все.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Aluma написав:

Но чисто имхо, 10 градусов погрешности из 1000 (1%) вполне допустим для домашних дел.

 

, Nik написав:

из допустимого разбега темеератур, страшной точности Вам не понадобится.

Дуже дякую.

За точність вимірювання температури в моїх задачах - я тепер спокійний.

Особливо дякую за поради по режимах термообробки.

Х12М (чи Х12МФ) спробую обов'язково.

Твердомірів\мікроскопів у мене дійсно немає, і навряд чи будуть. Тут також прислухаюсь до ваших порад.

Сподіваюсь в майбутньому розібратись з правильно методикою визначення твердості надфілями.

Ну, і продовжу читати літературу.

Поки що обмежуюсь "Справочник молодого термиста", "Спутник термиста", та Раузін, "Термическая обработка хромистой стали".

"Справочник" прочитав ще минулої зими, коли тренувався калити в горні - дуже пізнавальна книжка для початківця. А у Раузіна просто класно описана робота саме з тими групами сталей, що цікаві "ножовику" (на більш-менш доступному мені рівні, при використанні "Справочника", як бази).

І в планах - Гуляєв, "термическая обработка стали".

На більше мене, напевно, не вистачить, оскільки це все-таки хобі :-).

Ютуб не використовую в якості навчального посібника по термообробці, спершу хочу засвоїти базові знання з підручників.

 

Всім ще раз дякую за поради.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Литература Вы подобрали очень правильную. Гуляева, без преподавателей вряд ли сможете воспринимать и осилить. Перед тем, как понимать Гуляева нужно изучить, физхимию, теорию сплавов и, хотя бы, кристаллографию (представляете, как хорошо нужно знать, хотя бы школьный курс химии и физики, что бы осилить эти науки, хотя бы поверхностно). И то большинство разделов Гуляева уйдут, как в песок, если сможете их прочесть, не уснув. Но, самое главное, что вся эта книга изучается паралельно с другими предметами по металловедению и тогда она полезна, и тогда она останется в виде знаний. А, так ее можно читать, вроде все понимая, но через час, уже не помнить о чем было написано в предыдущей главе. Так, что я бы не советовал тратить на Гуляева время. Лучше, в совершенстве осильте все, что Вы написали выше, а потом, когда, что то не будет получаться, будете открывать Гуляева, изучать вопрос более углубленно и, может быть, находить решение проблем.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Термокопенсаційний провід то також термопара з термоЕРС в температурному діапазоні холодного спаю такою самою як у робочої термопари, але зроблена зі сплавів більш дешевих або технологічних, проте не термостійких. Тому полярність її визначається так само як для робочої термопари - методом наукового тику. Наприклад платино-родієву термопару ви ніяк не розрізните окрім вимірювання полярності термоЕРС.

Змінено користувачем hopscotch
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Nik Коль такой пошёл разговор что вы скажете про правильную закалку из ХВГ  для ножей сталь вроде не плохая тоже. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку