Саша

Реновація 6720 ВФ2, 1988 року.

506 сообщений в этой теме

Всім доброго!

Моя фрезерна "хвороба" прогресувала і шкільного НГФ стало мені замало.

Почав "тихою сапою" шукати собі щось більше за НГФ.

Звичайно хотілося чогось типу Мікрона і так, щоби на шару і під боком.

Ось з такими початковими даними поринув я у світ приватних оголошень укрнету.

Переважно всюди такого як мені хотілося не знаходилося.

Але впершися в пошуки я натрапив на такий варіант:

 

stanok-frezerny-6720-rf2-4917272_zoom.jpg stanok-frezerny-6720-rf2-4917273_zoom.jpg stanok-frezerny-6720-rf2-4917275_zoom.jpg stanok-frezerny-6720-rf2-4917274_zoom.jpg

 

Верстатик був поряд, за 50 км., від мене. Ціна була суттево нижчою за ринкову. До того ж конструктивно дуже схожий на Мікрон.

Огляд на місці виявив незношені напрямні на колоні.

Звісно, дечого бракувало. Мова йде про електрозахват шпінделя на ВФГ і ПЦІ програматора К524.

Але електрошафа була комплектна і надія на працездатність ії електронних компонентів жевріла.

Головним , що схилило до придбання даного верстату була наявність плавного регулювання швидкості подач і всі вісі на кульчастих передачах з можливістю вибору люфта з діскретністю в 1 мкм.

Звісно 5 пазовий горизонтальний стіл теж спокушав не слабо...

Мінус даного верстату - малі хода: 300х300х200 .

Але це високоточний інструментальний фрезер і мені це підходить.

Я не займаюся виконанням замовлень сторонніх осіб. У мене все просто - я сам замовник, я сам виконавець і я сам приймаю ті вироби і ними користуюся. Така в мене специфіка.

Отже, 1 березня за допомогою маніпулятора я його забрав.

 

 

Изменено пользователем Саша
9

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дякую. 

Хода невеликі, але покі що моя фрезерна "хвороба" іх не переросла. 

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Маніпулятор не зміг запхати фрезера повністю мені в гараж. 

Я заздалегідь відчував можливість подібного моменту, тому припас швелери і 3 метровий токарний кругляк Ф28мм., замість лому.

І так потихеньку фрезерок вагою 960 кг., заїхав вглиб до гаража:

 

IMG_0097_thumb.jpg IMG_0099_thumb.jpg IMG_0100_thumb.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Після того я поліз подивитися деякі місця верстату, що цікавили мене найбільше. Я хотів побачити скількі працював даний верстат.

Перше куди заліз був мотор подач, точніше колектори мотора і тахогенератора.

Колектор тахогенератора:

 

DSC_2252_thumb.jpg DSC_2253_thumb.jpg 

 

Колектор двигуна:

 

DSC_2255_thumb.jpg

 

І конічка ВФГ

 

DSC_2259_thumb.jpg

 

Видимого зносу я не побачив, це потішило.

Отже верстат попрацював мало.

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Працював верстат мало, але простояв 27-28 років. До того ж якість збирання на заводі виробникові була непевною. Місцями була поверхнева іржа...

Треба було переберати...

Ворочати такий верстатик руками небезпечно, можна важко нашкодити власному організму.

Підкатний кран на 1 тону взяв на себе ті всі тягарі:

 

IMG_0109_thumb.jpg IMG_0110_thumb.jpg  DSC_2431_thumb.jpg

 

 

Изменено пользователем Саша
2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Электрошкаф больше станка. У себя все выкинул (тем более не было блока привода ПТ) , вся релейка управления поместилась слева на станке в небольшой шкафчик, поставил частотник на подачи. Вполне даже неплохо. Сейчас хочу УЦИ для полного счастья. Станок очень неплохой. Удачи.

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Так, в ті роки металу не шкодували.

Шафа монументальна.

Буду ії використовувати для зберігання інструменту.

Частотний перетворювач і лінійкі теж хочу, але з годом. Тепер фінансів обмаль.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Викладайте процес відновлення, дуже цікаво. Свій повність не розбирав(він із-за битой електроніки) слава Господу😀, майже не працював.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ок.

Процес розбирання був корисним для нас двох: мене і верстату. 

Я наче занурився в ті часи кінця совка, а деякі вузли в конструкції верстату потребували сервісу і вдосконалень.

Крім КГП у даного верстату є ще одна цікава особливість - гальмівні електромуфти. Коли одна вісь рухається, решта дві блокуються від змішень електромуфтами. Звісно іх можна розблокувати примусово кнопками керування з пульта. Але функція є дуже цікавою і корисною для жорсткості верстату.

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Мій без таких муфт, ручне блокування. 

Изменено пользователем ig3757
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Так, я бачив такі варіації в мережі. Суппорт блокується двома гвинтами, а шпіндельна бабка електромагнітом , розташованим в колоні. У вас такий?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Всі три вісі гвинтами, тобто одна на подачі іде, а інші можно руками подавати. Іноді дуже у пригоді стає. Ел.муфти(3шт.)тільки на подачі.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Так, тепер згадав. Я бачив в мережі такі з механічним блокуванням. 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А там точно всюди КГП? На тих що попадались мені КГП тільки по ЗЕТ.

Великий недолік цього верстату- система змащування, по перше вона жере електроенергії більше самого верстату, по друге через її роботу він тетече зі всіх щілин, по третє вісь Х маститься всерівно погано (верхня направляюча) і від цього як правило вон азношується дуже швидко і в першу чергу.

Також не змащуються опори гвинтів, там типу консистентне мастило закладене, але ніяких ущильнень немає, і як правило воно все в суху працює...

Контакт конічки для ВФГ як правило не виставленний і воно теж швидко зношується.

Ну і ластохвіст На осі У це теж щось з чимось.

Изменено пользователем olkogr
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Так, на всіх вісях КГП. Я іх всі перебирав, всі кульки промивав в бензинові. В двох вісях замінив всі кулькі в КГП.

Загалом 606 кульок вкупі в усіх КГП даного верстату. Всі іх покажу найближчим часом. Всі вони є на світлинах і відео.

Система змащування дійсно додала клопоту при збиранні верстату, бо треба було ії вдосконалювати. Методом проб і помилок вдалося добитися бажаного змащування всіх КГП і рухомих частин верстату. Довелося поламати голову над масловловлюванням. Звісно на 100% вловити все мастило не вдалося, але суттево зменьшити втрати зміг. Найближчим часом все покажу.

Щодо опор гвинтів не помітив нічого підозрілого, бо всюди підшипничкі радіальні впарі з упорними.

Радіальні всі замінив на нові закритого типу (в гумі) , а в упорні заклав спеціальну німецьку консистентну змазку.

Щодо змащування призм вісі Х то і там я застосував "військову" кмітливість - зробив мастилоутримуючі змійкі. 

Конічка ВФГ на мій погляд дуже непогано припасована із заводу. Бо змазку на зубцях залишає тоненьким рівномірним шаром по всій поверхні контакту.

Ластохвіст по вісі У дійсно має проблеми із змащуванням. Із заводу змашувалася лише одна частина призми гнітною подачею мастила (фітільна подача). Це теж довелося вдосконалити. 

Все покажу найближчим часом.

 

Изменено пользователем Саша
2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Маю одразу зазначити, що паспортні найменування вісей даного фрезера відрізняються від сучасних.

Паспорт наводить таку картинку:

 

Схема-xyz.jpg

 

Отже вісь Z у світлинах:

 

Муфта гальмівна:

 

DSC_2396_thumb.jpg

 

КГП:

 

DSC_2401_thumb.jpg DSC_2405_thumb.jpg DSC_2413_thumb.jpg  DSC_2414_thumb.jpg

 

Привідна муфта, що передає обертовий момент на КГП вісі:

 

 

 

DSC_2410_thumb.jpg

 

Напрямні без видимого зносу:

 

DSC_2416_thumb.jpg DSC_2417_thumb.jpg DSC_2418_thumb.jpg

 

 

 

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 минуту назад, Саша сказал:

Маю одразу зазначити, що паспортні найменування вісей даного фрезера відрізняються від сучасних

Это мелочи. Есть различные вариации прочтения наименования осей. Но, на сегодняшний день, логичнее придерживаться современной версии.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, Одессит написав:

Это мелочи. Есть различные вариации прочтения наименования осей. Но, на сегодняшний день, логичнее придерживаться современной версии.

Я з вами згоден

. Але кнопкі на пультові того фрезера узгоджені з даною схемою.

І я весь час путаюсь...  :cray2:

Чи то кнопкі перекомутувати?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
7 минут назад, Саша сказал:

Чи то кнопкі перекомутувати?

Ну да!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вісь Х і суппорт з вертикальною віссю:

 

DSC_2421_thumb.jpg DSC_2422_thumb.jpg

 

Всюди КГП, я не обманював.

Праворуч в квадратових корпусах знаходяться електро-муфти гальма кожної з вісей.

В круглому корпусі поруч з нижнім маховиком механічна муфта для гальмування самоопускання суппорта. Це бо КГП сама не може гальмувати так як то робить звичайний гвинт з трап., різьбою.

 

Привідні муфти в суппорті, що передають обертовий момент на вісь Х або вертикальну вісь:

 

DSC_2395_thumb.jpg

 

Шестерні без видимого зносу.

 

 

10 годин назад, Одессит написав:

Ну да!

 

Чому я лише тепер до цього дотумкав?

Умная мисля пріходіт опосля...

Изменено пользователем Саша
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
12 минуты назад, Саша сказал:

Чому я лише тепер до цього дотумкав?

То таке...
А если захочется ЧПУ (а оно очень даже может случится, бо той станок едет только в прямоугольных координатах), то не придётся переучиваться.
До речі: елєктрозажим там досить непоганний. Частенько зустрічаєтся в барахолках.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Стіл:

DSC_2234_thumb.jpg

Поверхнева іржа, але заїздів від фрез немає.

Механізм перебору і КПП:

 

DSC_2364_thumb.jpg DSC_2362_thumb.jpg DSC_2363_thumb.jpg

 

Коли все розібрав на окремі вузли почав його чистити.

Підошва з мастилом 30 річної витримкі:

 

 

DSC_2428_thumb.jpg DSC_2434_thumb.jpg DSC_2435_thumb.jpg DSC_2437_thumb.jpg

 

Мастило не викадав, а все зібрав. Пічку взимку ним зручно розпалювати.

Изменено пользователем Саша
1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Только что, Саша сказал:

 

 

Мастило не викадав, а все зібрав. Пічку взимку ним зручно розпалювати.

... вперемешку с тырсой или стружкой 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, Одессит написав:

То таке...
А если захочется ЧПУ (а оно очень даже может случится, бо той станок едет только в прямоугольных координатах), то не придётся переучиваться.
До речі: елєктрозажим там досить непоганний. Частенько зустрічаєтся в барахолках.

 

Ок.

Я коли розбирав цей фрезер часто згадував одну вашу тему про ваш 67к25.

Там де ви писали, що багато мастила стікало по напрямних колони.

Там  ви згадували про пластілінові греблі-буртікі в основі колони, там де вона спирається на тумбу.

Згадавши це я одразу зробив борфрезою масловловлювачі на тумбі, щоби вони були як ті пластилінові буртікі:

 

DSC_244501_thumb.jpg

 

Пізніше я покажу як вони влаштовані крупним планом.

 

 

, Y.fowler. написав:

... вперемешку с тырсой или стружкой 

Навіть з залишками вугілля. І шматкі гофрокартона змочити також можна.

Изменено пользователем Саша
3

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 година назад, Саша написав:

Всюди КГП, я не обманював

Я вам вірю. Є такі верстати. Просто це рідкість. Вам посчастило. 

Бачу ви вже повиправляли частину багів цього динозавра. Але змащування я б переробив на імпульсне, всерівно). 

 

2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу