Саша

Реновація 6720 ВФ2, 1988 року.

652 повідомлення у цій темі

Всім доброго!

Моя фрезерна "хвороба" прогресувала і шкільного НГФ стало мені замало.

Почав "тихою сапою" шукати собі щось більше за НГФ.

Звичайно хотілося чогось типу Мікрона і так, щоби на шару і під боком.

Ось з такими початковими даними поринув я у світ приватних оголошень укрнету.

Переважно всюди такого як мені хотілося не знаходилося.

Але впершися в пошуки я натрапив на такий варіант:

 

stanok-frezerny-6720-rf2-4917272_zoom.jpg stanok-frezerny-6720-rf2-4917273_zoom.jpg stanok-frezerny-6720-rf2-4917275_zoom.jpg stanok-frezerny-6720-rf2-4917274_zoom.jpg

 

Верстатик був поряд, за 50 км., від мене. Ціна була суттево нижчою за ринкову. До того ж конструктивно дуже схожий на Мікрон.

Огляд на місці виявив незношені напрямні на колоні.

Звісно, дечого бракувало. Мова йде про електрозахват шпінделя на ВФГ і ПЦІ програматора К524.

Але електрошафа була комплектна і надія на працездатність ії електронних компонентів жевріла.

Головним , що схилило до придбання даного верстату була наявність плавного регулювання швидкості подач і всі вісі на кульчастих передачах з можливістю вибору люфта з діскретністю в 1 мкм.

Звісно 5 пазовий горизонтальний стіл теж спокушав не слабо...

Мінус даного верстату - малі хода: 300х300х200 .

Але це високоточний інструментальний фрезер і мені це підходить.

Я не займаюся виконанням замовлень сторонніх осіб. У мене все просто - я сам замовник, я сам виконавець і я сам приймаю ті вироби і ними користуюся. Така в мене специфіка.

Отже, 1 березня за допомогою маніпулятора я його забрав.

 

 

Змінено користувачем Саша
10

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Маніпулятор не зміг запхати фрезера повністю мені в гараж. 

Я заздалегідь відчував можливість подібного моменту, тому припас швелери і 3 метровий токарний кругляк Ф28мм., замість лому.

І так потихеньку фрезерок вагою 960 кг., заїхав вглиб до гаража:

 

IMG_0097_thumb.jpg IMG_0099_thumb.jpg IMG_0100_thumb.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Після того я поліз подивитися деякі місця верстату, що цікавили мене найбільше. Я хотів побачити скількі працював даний верстат.

Перше куди заліз був мотор подач, точніше колектори мотора і тахогенератора.

Колектор тахогенератора:

 

DSC_2252_thumb.jpg DSC_2253_thumb.jpg 

 

Колектор двигуна:

 

DSC_2255_thumb.jpg

 

І конічка ВФГ

 

DSC_2259_thumb.jpg

 

Видимого зносу я не побачив, це потішило.

Отже верстат попрацював мало.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Працював верстат мало, але простояв 27-28 років. До того ж якість збирання на заводі виробникові була непевною. Місцями була поверхнева іржа...

Треба було переберати...

Ворочати такий верстатик руками небезпечно, можна важко нашкодити власному організму.

Підкатний кран на 1 тону взяв на себе ті всі тягарі:

 

IMG_0109_thumb.jpg IMG_0110_thumb.jpg  DSC_2431_thumb.jpg

 

 

Змінено користувачем Саша
3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Электрошкаф больше станка. У себя все выкинул (тем более не было блока привода ПТ) , вся релейка управления поместилась слева на станке в небольшой шкафчик, поставил частотник на подачи. Вполне даже неплохо. Сейчас хочу УЦИ для полного счастья. Станок очень неплохой. Удачи.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так, в ті роки металу не шкодували.

Шафа монументальна.

Буду ії використовувати для зберігання інструменту.

Частотний перетворювач і лінійкі теж хочу, але з годом. Тепер фінансів обмаль.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Викладайте процес відновлення, дуже цікаво. Свій повність не розбирав(він із-за битой електроніки) слава Господу?, майже не працював.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ок.

Процес розбирання був корисним для нас двох: мене і верстату. 

Я наче занурився в ті часи кінця совка, а деякі вузли в конструкції верстату потребували сервісу і вдосконалень.

Крім КГП у даного верстату є ще одна цікава особливість - гальмівні електромуфти. Коли одна вісь рухається, решта дві блокуються від змішень електромуфтами. Звісно іх можна розблокувати примусово кнопками керування з пульта. Але функція є дуже цікавою і корисною для жорсткості верстату.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Мій без таких муфт, ручне блокування. 

Змінено користувачем ig3757
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так, я бачив такі варіації в мережі. Суппорт блокується двома гвинтами, а шпіндельна бабка електромагнітом , розташованим в колоні. У вас такий?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Всі три вісі гвинтами, тобто одна на подачі іде, а інші можно руками подавати. Іноді дуже у пригоді стає. Ел.муфти(3шт.)тільки на подачі.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так, тепер згадав. Я бачив в мережі такі з механічним блокуванням. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А там точно всюди КГП? На тих що попадались мені КГП тільки по ЗЕТ.

Великий недолік цього верстату- система змащування, по перше вона жере електроенергії більше самого верстату, по друге через її роботу він тетече зі всіх щілин, по третє вісь Х маститься всерівно погано (верхня направляюча) і від цього як правило вон азношується дуже швидко і в першу чергу.

Також не змащуються опори гвинтів, там типу консистентне мастило закладене, але ніяких ущильнень немає, і як правило воно все в суху працює...

Контакт конічки для ВФГ як правило не виставленний і воно теж швидко зношується.

Ну і ластохвіст На осі У це теж щось з чимось.

Змінено користувачем olkogr
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так, на всіх вісях КГП. Я іх всі перебирав, всі кульки промивав в бензинові. В двох вісях замінив всі кулькі в КГП.

Загалом 606 кульок вкупі в усіх КГП даного верстату. Всі іх покажу найближчим часом. Всі вони є на світлинах і відео.

Система змащування дійсно додала клопоту при збиранні верстату, бо треба було ії вдосконалювати. Методом проб і помилок вдалося добитися бажаного змащування всіх КГП і рухомих частин верстату. Довелося поламати голову над масловловлюванням. Звісно на 100% вловити все мастило не вдалося, але суттево зменьшити втрати зміг. Найближчим часом все покажу.

Щодо опор гвинтів не помітив нічого підозрілого, бо всюди підшипничкі радіальні впарі з упорними.

Радіальні всі замінив на нові закритого типу (в гумі) , а в упорні заклав спеціальну німецьку консистентну змазку.

Щодо змащування призм вісі Х то і там я застосував "військову" кмітливість - зробив мастилоутримуючі змійкі. 

Конічка ВФГ на мій погляд дуже непогано припасована із заводу. Бо змазку на зубцях залишає тоненьким рівномірним шаром по всій поверхні контакту.

Ластохвіст по вісі У дійсно має проблеми із змащуванням. Із заводу змашувалася лише одна частина призми гнітною подачею мастила (фітільна подача). Це теж довелося вдосконалити. 

Все покажу найближчим часом.

 

Змінено користувачем Саша
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Маю одразу зазначити, що паспортні найменування вісей даного фрезера відрізняються від сучасних.

Паспорт наводить таку картинку:

 

Схема-xyz.jpg

 

Отже вісь Z у світлинах:

 

Муфта гальмівна:

 

DSC_2396_thumb.jpg

 

КГП:

 

DSC_2401_thumb.jpg DSC_2405_thumb.jpg DSC_2413_thumb.jpg  DSC_2414_thumb.jpg

 

Привідна муфта, що передає обертовий момент на КГП вісі:

 

 

 

DSC_2410_thumb.jpg

 

Напрямні без видимого зносу:

 

DSC_2416_thumb.jpg DSC_2417_thumb.jpg DSC_2418_thumb.jpg

 

 

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 минуту назад, Саша сказал:

Маю одразу зазначити, що паспортні найменування вісей даного фрезера відрізняються від сучасних

Это мелочи. Есть различные вариации прочтения наименования осей. Но, на сегодняшний день, логичнее придерживаться современной версии.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Одессит написав:

Это мелочи. Есть различные вариации прочтения наименования осей. Но, на сегодняшний день, логичнее придерживаться современной версии.

Я з вами згоден

. Але кнопкі на пультові того фрезера узгоджені з даною схемою.

І я весь час путаюсь...  :cray2:

Чи то кнопкі перекомутувати?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 минут назад, Саша сказал:

Чи то кнопкі перекомутувати?

Ну да!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вісь Х і суппорт з вертикальною віссю:

 

DSC_2421_thumb.jpg DSC_2422_thumb.jpg

 

Всюди КГП, я не обманював.

Праворуч в квадратових корпусах знаходяться електро-муфти гальма кожної з вісей.

В круглому корпусі поруч з нижнім маховиком механічна муфта для гальмування самоопускання суппорта. Це бо КГП сама не може гальмувати так як то робить звичайний гвинт з трап., різьбою.

 

Привідні муфти в суппорті, що передають обертовий момент на вісь Х або вертикальну вісь:

 

DSC_2395_thumb.jpg

 

Шестерні без видимого зносу.

 

 

10 годин назад, Одессит написав:

Ну да!

 

Чому я лише тепер до цього дотумкав?

Умная мисля пріходіт опосля...

Змінено користувачем Саша
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
12 минуты назад, Саша сказал:

Чому я лише тепер до цього дотумкав?

То таке...
А если захочется ЧПУ (а оно очень даже может случится, бо той станок едет только в прямоугольных координатах), то не придётся переучиваться.
До речі: елєктрозажим там досить непоганний. Частенько зустрічаєтся в барахолках.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Стіл:

DSC_2234_thumb.jpg

Поверхнева іржа, але заїздів від фрез немає.

Механізм перебору і КПП:

 

DSC_2364_thumb.jpg DSC_2362_thumb.jpg DSC_2363_thumb.jpg

 

Коли все розібрав на окремі вузли почав його чистити.

Підошва з мастилом 30 річної витримкі:

 

 

DSC_2428_thumb.jpg DSC_2434_thumb.jpg DSC_2435_thumb.jpg DSC_2437_thumb.jpg

 

Мастило не викадав, а все зібрав. Пічку взимку ним зручно розпалювати.

Змінено користувачем Саша
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
Только что, Саша сказал:

 

 

Мастило не викадав, а все зібрав. Пічку взимку ним зручно розпалювати.

... вперемешку с тырсой или стружкой 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Одессит написав:

То таке...
А если захочется ЧПУ (а оно очень даже может случится, бо той станок едет только в прямоугольных координатах), то не придётся переучиваться.
До речі: елєктрозажим там досить непоганний. Частенько зустрічаєтся в барахолках.

 

Ок.

Я коли розбирав цей фрезер часто згадував одну вашу тему про ваш 67к25.

Там де ви писали, що багато мастила стікало по напрямних колони.

Там  ви згадували про пластілінові греблі-буртікі в основі колони, там де вона спирається на тумбу.

Згадавши це я одразу зробив борфрезою масловловлювачі на тумбі, щоби вони були як ті пластилінові буртікі:

 

DSC_244501_thumb.jpg

 

Пізніше я покажу як вони влаштовані крупним планом.

 

 

, Y.fowler. написав:

... вперемешку с тырсой или стружкой 

Навіть з залишками вугілля. І шматкі гофрокартона змочити також можна.

Змінено користувачем Саша
4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година назад, Саша написав:

Всюди КГП, я не обманював

Я вам вірю. Є такі верстати. Просто це рідкість. Вам посчастило. 

Бачу ви вже повиправляли частину багів цього динозавра. Але змащування я б переробив на імпульсне, всерівно). 

 

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин назад, olkogr написав:

 Але змащування я б переробив на імпульсне, всерівно). 

 

 

Є таке бажання і в мене, але треба то зробити бюджетно. Якщо маслостанція відключатиметься не певні проміжкі часу, то це мене влаштує. 

Сучасні імпульсні система подавання мастила мені немає змісту встановлювати. Інтенсивність роботи верстату буде невеликою. Штучні деталі в середньому раз на  місяц.... Я роблю різне оснащення, приладдя для своєї основної роботи. В основному мініатюрні деталькі.

Змінено користувачем Саша
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку