Phelix

1п611 (от-4)
Проблеми з шпіндельними підшипниками?

19 повідомлень у цій темі

Доброго дня всім металістам і металякам.

Маю станочище з кодовою назвою 1П611 (Він же ОТ-4), багато чого уже зроблено і відновлено, все класно.. все крутиться, точиться.. але є одне але. Не відрізає відрізним різцем. При спробі різати все скрипить, репить, тремтить і ламає відрізного різця. Я довший час шукав причину у недостатній жосткості станка, а саме поганому приляганні направляючих площин поперечної каретки, потім у різцетримачові, потім у супорті поздовжнього переміщення... у малій поздовжній, все по 5 разів міряв, місця з поганими плямами прилягання - шабрив.. наче все ок, а різати не хоче. Тоді поліз у передню бабку, вставивши шток від амортизатора і просто від руки похитавши його до себе-від себе - індикатор показав +/- по 2 сотки на сторону:o. Перечитавши літературу - я спробував на одну поділку підтянути шпіндельний підшипник, тянулося при чому з великим зусиллям, але ніякого результату це не дало, зробилось лише гірше - при повороті патрона у одному місці появився якийсь невідомий звук, і відчуття, що шпиндель підклинює у цьому місті...

На що ще можна звернути увагу? чи шукати нові підшипники?

У задній частині шпинделя також стоять підшипники і дві шліцеві (чи сегментні) гайки, на що впливає дотяжка цих гайок?

Також цікавить - можливо хтось розбирав такий станок - і підкаже що ще може бути причиною? Можливо більш правильно було б зробити заміри - знявши патрон, але з цим теж проблема - його мабуть ще з заводу ніхто не знімав, і мені поки що самому це не вдається зробити - він просто закис на шпінделі.... зусилля таке, що прокручує шків у двох ремнях через понижений перебор... а відкручуватись не хоче. Поділіться - хто як знімає патрони?

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Спочатку розточіть кулаки і тільки після цього(якщо не буде результату) потрібно буде ламати голову про інше.

Було у мене таке на заводі,коли мені молодому дали 1к62 з убитими кулачками.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А може Ви хочете відрізати 6 мм "лопатою"?:DЗ від'ємним кутом заточки.

Який у Вас патрон,планшайба чи конус ?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 минут назад, viksel сказал:

А може Ви хочете відрізати 6 мм "лопатою"?:DЗ від'ємним кутом заточки.

Який у Вас патрон,планшайба чи конус ?

Булоб не погано, якби цей станок був на це здатний... але реалії його життя не дозволяють йому мати таких функцій )))

Патрон 160.. різець 2мм, був і 2.5.. було їх уже багато.. і сам точив, і нові купував... і з режимами різання довго бавився... багато чого перепробував - більш ніж переконаний - що причина у станку.

12 минуты назад, Сергій Лавріненко сказал:

Спочатку розточіть кулаки і тільки після цього(якщо не буде результату) потрібно буде ламати голову про інше.

Було у мене таке на заводі,коли мені молодому дали 1к62 з убитими кулачками.

Якщо можна - поясніть, бо не можу зрозуміти як розточка кулачків вплине на люфт патрона? Чи ви маєте на увазі - що розточка кулаків дозволить різати відрізним різцем?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Аналогічна проблема у мене в 16к20. Причина в мому випадку-підшипники. Ви, для чистоти експерименту, перевірте осьовий люфт. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 минуту назад, влад55 сказал:

Аналогічна проблема у мене в 16к20. Причина в мому випадку-підшипники. Ви, для чистоти експерименту, перевірте осьовий люфт. 

Так, дякую.... сьогодні дньом теж думав спробувати перевірити.. якщо вироблені підшипники - то полюбому буде люфт. 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

В мене радіальний люфт-0,1, осбовий-3,5. Якщо піджимаеш центром деталюху-ріже без особливих проблем. Без центра-вібрація 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

В убитих кулаках деталь тримається десь посередині а не спереду кулаків,де відрізають.

Це те саме,що відрізати десь у мм80 від переднього краю у розточених кулуках.

Розмова тільки про відрізання без ЗБ.

Нехай краще знаючі розкажуть,я не довго токарем робив.

Скільки не спілкуюся з людьми,то 90 відсотків радянських станків потребують заміни підшипників.А це обійдеться десь приблизно 500 убитих зелених.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Phelix написав:

Патрон 160.. різець 2мм, був і 2.5.. було їх уже багато.. і сам точив, і нові купував.

На 2 сотках радіального станок ще відрізає.Дайте йому макс.обороти нехай нагріються підшипники і потім пробуйте.Якщо зміниться будете знати що точно підшипники.

Клином затисніть намертво поперечну подачу,малу продольну розверніть "по американськи" і так пробуйте,потім навпаки затисніть малу продольну і пробуйте поперечкою.

Заточіть тонкого бистроріза і відрізайте ним.

Змінено користувачем viksel
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

2 сотки повинно нормально маслати

Наскільки я пам'ятаю у вашому верстаті підшибник не регулюється.

Попробуйте різець з швидкоріза з великим заднім кутом і емульсії побільше 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Это маленький станок с маленьким патроном и лёгким шпинлелем.

Две сотки в каждую сторону это много. У меня при таком зазоре в подшипнике ничего не резало. 

Чистота точения была приемлемая, но отрезать не получалось. По паспорту в подобных станках зазор должен быть 0.001-0.003 а не 0.02

Привести к 0.003 не сложно, заменив и по всем правилам настроив зазор в подшипниках. Подшипники космических денег не стоят на эту модель. Есть полно их в продаже с хранения. Можно уложится в 1000-1500 гривен.

Змінено користувачем Disastrous
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
13 минуты назад, PAVLOTSIUPA сказал:

2 сотки повинно нормально маслати

Наскільки я пам'ятаю у вашому верстаті підшибник не регулюється.

Попробуйте різець з швидкоріза з великим заднім кутом і емульсії побільше 

Підшипники регулюються, там просто специфіка цікава - дві шліфовані напівшайби певної товщини підбираються.... якщо не підходить - то шліфують по кілька мікрон.. і т.д.... ну одним словом - це та ще затія... тим більше плоскошліфувального у мене немає - да і у нас в місті можливо один -два знайдуться... але записуватись у чергу на неділю чи дві - щоб зняли ту сотку - потім збігати додому попробувати, і коли не підходить - знову у черзі неділю чи дві чекати - це як би не дуже...

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
25 минут назад, viksel сказал:

На 2 сотках радіального станок ще відрізає.Дайте йому макс.обороти нехай нагріються підшипники і потім пробуйте.Якщо зміниться будете знати що точно підшипники.

Клином затисніть намертво поперечну подачу,малу продольну розверніть "по американськи" і так пробуйте,потім навпаки затисніть малу продольну і пробуйте поперечкою.

Заточіть тонкого бистроріза і відрізайте ним.

 

На рахунок затискання малої продольної - пробував.... продольну теж затискав задніми прижимами.. різцетримача пришабрював.. перевертав... різця виставляв рівно по центрі.. у цьому плані наче все перепробував... - не хоче різати і все.

 

Цей станок - ну так як в паспорті пише :D  - підвищеної точності. Я схиляюся до думки - що 2 сотки радіального люфту - це забагато для нього... Та й насторожив цей новий звук при провертанні патрона. Я правда ще не пробував назад відпустити гайку - але думаю що це поганий дзвіночок...

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Сьогодні зняв патрон, поміряв биття на шийці шпинделя - було 5 соток радіального биття.. дожав гайку, що піджимає підшипники шпинделя - радіальне биття стало приблизно 0.035. Гайка піджиму підшипників зажималась дуже туго... Осового биття немає, як би я не рухав шпиндель - стрілка навіть не поворохнулась.

Є запитання - пробувати ще дожати гайку підшипників - чи шукати нові підшипники? 

До речі - приставивши індикатор до шийки шпінделя, я, опираючись буквально пальцями і прикладаючи не велике зусилля до шпинделя - рухаю стрілку індикатора в межах до пів сотки - так має бути?

 

У паспорті на станок пише що радіальне биття має бути не більше 0,005.. а по факту 0,035.

20191205_173035.mp4

passport.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Phelix Тут гляньте як регулювати люфт пiдшипника 1п611:

https://www.chipmaker.ru/topic/202824/

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

З переду від патрона між шпінделем і внутрішньой обоймою підшипника стоіть шайба або напівкільця неі треба витягти відрегулювать люфт , потім шліфануть шайбу щоб вона з легким натягом туди війшла.

ящо напівкільця вам повезло , а якщо шайба треба виймать шпіндель.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Не тіште себе ілюзіями. Чотири сотки це вже перебор навідь для дешевого безкласового підшипника (підшипник на смітник без ніяких, там уже немає що "тянути" кільця та ролики СПРАЦЬОВАНІ хоча візуально може виглядати "пристойно")). Посібники по конструюванню шпиндельних  вузлів допускають приблизний (залежить від багатьох факторів: діаметра, реж. і. т. д.) Радіальний зазор в  +0,001 (при прикладанні зусилля в 45-50кг.). А в окремих випадках допускають -0,003 (це означає натяг у ТРИ мікрони) тобто люфта бути не повинно взагалі. Так що, новий підшипник -регулюєте ДО двух мікрон (0,002) і буде Вам щастя.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 час назад, oven-ukr сказал:

З переду від патрона між шпінделем і внутрішньой обоймою підшипника стоіть шайба або напівкільця неі треба витягти відрегулювать люфт , потім шліфануть шайбу щоб вона з легким натягом туди війшла.

ящо напівкільця вам повезло , а якщо шайба треба виймать шпіндель.

 

Вчора також читав багато інформації про ці кільця, вирішив у себе подивитися що і як - і після розборки був дуже здивований - кілець немає! Можливо уже хтось пробував там щось ремонтувати? чи можливо що їх з заводу не було?

20191205_231935.jpg

20191205_231950.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще я заліз носиком індикатора на внутрішню обойму підшипника - коли крутиш шпіндель - биття в межах 3-4 сотки, чи можливо, що через відсутність полукілець внутрішня обойма підшипника сіла на конус з перекосом, в результаті чого і шпиндель має радіальне биття?

На фото я написав результати замірів..

bienie.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку