Наливайко

АС-72 електрошпіндель з аеростатичними опорами

69 повідомлень у цій темі

:609c1f72:

Купив сабж 0.25 кВт з цікавості погратись, і з перспективою застосувати як привід шліфувальних головок для токарника, внутрішнє шліфування, і свердління текстоліту. Бо такі двигунці розкручуються до 72000 об/хв по паспорту, це за номінальної частоти 1200 Гц, хоча кажуть, що вони і на 1500 Гц чудово працюють. А ще вони були доволі дешеві, бо майже нікому не потрібні. Свій я придбав за 600 грн в целофані, але... але.  Може мій екземпляр чи брак, чи зібраний з деталей від різних двигунів, бо осьовий люфт 0.05 (в паспорті норма не вказана), а радіальний менше сотки, при паспортних 0.013-0.016 мм. На торці валу, по сусідству із ротором двигуна була фаска, яка заважала нормально витягнути вал із корпусу. Її не пиляв, лише загнув ложкою. Виконання таке собі, могло бути кращим. При підключенні повітря (обов'язково через фільтр) шпіндель не те що не вивішується, він обертається від руки навіть тугіше, ніж  без повітря. 

І так і сяк перевірив отвори в радіальних втулках, схоже повітря дує з усіх отворів, жоден не забитий. Система повітропроводів доволі проста, тому думаю покрутити його навіть за таких умов. Для цього навіть частотник придбав Emerson Commander SK 1.1 кВт, він може до 1500 Гц крутити. Якщо притреться, що малоімовірно, буде добре. Якщо вб'є графітові втулки, можна буде виточити бронзові. Трохи потанцювавши я в півсотки вкластися зможу. Єдина проблема буде зі свердловкою отворів живлення, 0.3 і 0.6 мм в радіальних опорах.

Якщо хтось знає менш болісний спосіб ремонту такого шпінделя, буду дуже вдячний за інформацію. Мені такий апарат в майстерні знадобиться.

Також відома проблема із фіксацією інструменту в шпінделі. В інтернетах надибав і зберіг креслення цангового патрону

точніша цанга.png

відрізняється від перших заводських версій підсиленим торцем, який нерідко тріскав. 

Думав робити самостійно, та якщо комусь іще такі потрібні, давайте згуртуємось і замовимо на заводі.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Цанги есть у одного человека... если выйдет на связь можна приобрести парочку...

Ну и ремонт..

Фотки нада в разобраном виде

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Ganch_er написав:

Цанги есть у одного человека... если выйдет на связь можна приобрести парочку...

Ну и ремонт..

Це було б чудово. Дайте знати як відгукнеться.

, Ganch_er написав:

Фотки нада в разобраном виде

Чогось конкретного, чи загалом? Втулки важко зловити телефоном, та спробую.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Лучше в личку и вайбер будет быстрее...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Якщо комусь цікаво, яке ж це єство аеростатичний шпіндель

IMG_20200505_183159.jpg

дивись мама як я вмію, штуцер сам зробив

IMG_20200505_183405.jpg

шпіндель, красивий тонко шліфований, ідеально циліндричний, відбалансований

IMG_20200505_143543.jpg

корпус без шпінделя і статора двигуна. Відблискують графітні втулки, на ближній внизу матовість, нагадала мені несучу кишеню, в якій збирається повітря, вона якраз розміщена біля основних отворів живлення повітрям. Та це може бути подряпина від того заусенця, який я ложкою загинав. По ідеї якби кишені тут були, то мінімум 3 штуки.

IMG_20200505_183439.jpgIMG_20200505_183637.jpg

Вигляд з торця. Без маніпуляцій з туалетним папером і контрастом цю чорноту не відобразити. Видні кільцеві проточки, вони розподіляють повітря навколо валу.

IMG_20200505_183809.jpg

IMG_20200505_183328.jpgIMG_20200505_184437.jpg

І осьова опора. Загалом ця конструкція аеростатичних опор вкрай проста. Згідно паспорту шпіндель розраховано на 8 кг радіального і 10 кг осьового зусилля. 

Отвори в радіальних опорах дивився через копієчний ендоскоп паршивої якості, і перевіряв підносячи ватну паличку, потік повітря її відхиляв.

 

IMG_20200505_183642.jpg

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Чи хтось знає, як балансуються мілкі деталі діаметром 10 мм? Робитиму патрони і цанги, тут без цього не можна.

Підійшла моя діагностика до фіналу. Коротко - радіальні опори вклеєні з перекосом. Забув зовсім написати, що на шильдику рік виготовлення і серійний номер не вибиті, там лише втиснена риска. Думаю, що так позначили брак. Я витягнув вал на половину, заглушив отвір живлення осьової опори щоб не втрачати тиск, і подав повітря. На передній опорі вал підвісився ідеально. Розвернув вал, вставив у задню частину корпусу, попередню вийнявши статор двигуна. Вал теж підвісився, та якщо запихати вал далі, до контакту з другою опорою, він починає затирати. Зате крутиться від частотника гладесенько, ніякої вібрації. 

Залишилось зробити кріплення інструменту. Може зроблю патрон по кресленню, може придумаю як приладнати ER цанги.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую @Ganch_er за гарні поради, згідно них купив ще один шпіндель, цього разу БВ разом із цангою і цанговим патроною за копійки. Видно зношування по тому, що мій компресор з ним не встигає справлятись. Поки що навіть не пробував той патрон, бо послухав ще одну пораду, і купив ER8 комплект: весь ряд цанг 1-5 мм, хвостовик 10 мм,C10-ER8A, сідає у шпіндель із зазором біля сотки, гаєчку. Зайве від стрижня відтокарив, у шпінделі закріпив двома краплями синього фіксатора різьб, на ті моменти що я буду йому задавати вистачить. І залишається розбірним, вже перевіряв, трохи обсмаливши пальці.

Clipboard02.jpg

Шпіндель таки притерся. Коли підігрівся до робочої температури, нарешті справді завис в повітряному зазорі, ніде не затирає. Ще попрацює на благо батьківщини, і на моє. Компресор встигає тримати тиск трошки вище 4 атм. Вже хочу кращий.

 

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Круто! Работает и отлично!

А как с биением на той приблуде?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Ganch_er написав:

Круто! Работает и отлично!

А как с биением на той приблуде?

О так :) 

В цанги є якийсь поріг, коли вставляєш свердло 2 мм в цангу 2 мм, воно впирається в той поріг. Якщо тут же затискати цангу, биття дике. Але якщо пропхнути свердло в цангу наскрізь, биття як на відео, оку не помітне.

Ще пробував фрезерувати сталь ТС фрезками, бере непогано. Типу замість бормашинки використати. Але воно тяжке для руки.

І забув сказати, що вібрації теж мінімальні, я їх боявся найбільше.

Змінено користувачем Наливайко
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А ваще для второго шпинделя можна пробывать шлифануть(шлифовать уже есть чем) конус вала под ЕР11, нарезать резьбу, будет понадежнее...

гыгы..

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
21 час назад, Наливайко сказал:

Компресор встигає тримати тиск трошки вище 4 атм. Вже хочу кращий.

да ему нада всетаки 6 атм.. ну если не насиловать .. хватит на первое время.

самое главное радость работоспособности новой игрушки!

:D

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Ganch_er написав:

нада было брать гайку тип М..

прикинь, я ж на цю гайку і дивився, ключик навіть до неї купив, вона схоже легша за шліцеву, А тип. А потім тупонув коли робив замовлення. Але нічо, докуплю. Схоже дуже зручно мати для кожної робочої цанги свою гайку, щоб не виколупувати.

, Ganch_er написав:

да ему нада всетаки 6 атм.. ну если не насиловать .. хватит на первое время.

самое главное радость работоспособности новой игрушки!

:D

в паспорті здається робочий тиск 4-6 атм, тобто на межі. 

, Ganch_er написав:

А ваще для второго шпинделя можна пробывать шлифануть(шлифовать уже есть чем) конус вала под ЕР11, нарезать резьбу, будет понадежнее...

гыгы..

Можна. До ER11 вже бувають збалансовані гайки. Але другий шпіндель я все рівно зараз не покручу нормально, з цим компресором.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Наливайко написав:

Видні кільцеві проточки, вони розподіляють повітря навколо валу.

 

А цікаво, ці проточки йдуть по колу чи так, як видно на фото, лише сегментом? Зовні матеріали контактуючі однорідні?

Змінено користувачем Ігрек
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Ігрек написав:

 

А цікаво, ці проточки йдуть по колу чи так, як видно на фото, лише сегментом? Зовні матеріали контактуючі однорідні?

проточки по колу. А другого питання не зрозумів. Послідовно: шпіндель сталевий, далі повітряний зазор, далі шар графіту, приклеєний чи запресований у жовті металеві втулки, які вклеєні в корпус.

До речі про конструкцію. Широка подряпина внизу втулки на фото

IMG_20200505_143543.jpg

не випадкова, це вибрана повітряна кишеня. Вона створює ніби натяг, інакше б шпіндель вібрував знаходячись по центру.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Цікаво було поколупатись в середині бракованого шпінделя. Після пари нагрівів втулки легко вийняв, потім з допомогою науки і того ж нагріву вийняв графітні втулки з бронзових, ніякого випресування. Коефіцієнт теплового розширення графіту 1,5, а бронзи 17-19, проста операція. Бронзова втулка не єдина, а це 2 втулки напресовані одна на одну, щоб створити натяг на графіт . Коротко кажучи - все жахливо криве, з ексцентриситетом в кожній деталі, а особливо у зборі, в районі 0,35 мм. Тому і не працює одна опора, хоч я і виточив нові бронзові втулки. А як воно має працювати, коли графіт еліпсом?

Як будуть ще ресурси на експерименти, пошукаю пористий графіт, і зроблю з нього втулки за сучасною схемою. Хоч і піднімуться вимоги до чистоти повітря, бо в таких втулок робочий зазор 5 мікрон, дуже цікаво спробувати.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Эти шпиндели эксплуатировались как могли...

Грязный воздух.. перегрев шпинделя.. удар осевой! Там на станках хреново сделан подвес оси зет.. если питание выклюсить шпинделем удар в стол!!!

Поэтому опоры увы убитые..

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

будьласка дайте свій номер тел.

в мене схожа ситуація з АС 72

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Будь ласка наберіть мене....0682672035

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 02.07.2020 в 18:59, Наливайко сказал:

Компресор встигає тримати тиск трошки вище 4 атм. Вже хочу кращий.

а какой к Вас компрессор?

Какая производительность?

вопрос к тому сколько этому шпинделю нужно воздуха?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
 
, Serbond написав:

а какой к Вас компрессор?

Какая производительность?

Дніпро-м пвк50-2, заявлено 200 л/хв.

Я думав думав, все ж крім продуктивності обов'язково треба повітря фільтрувати і осушувати. Якщо компресор буде плюватись водою, про штатну роботу шпінделя можна забути.

Змінено користувачем Наливайко
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Наливайко Тарас, скажите, практическое применение этого шпинделя реализовали?

интересно насколько жизнеспособен вариант с вклеенным цанговым патроном?

расход конечно огромный, надеялся поменьше будет

сам заказал себе два 0.6 шпинделя

интересно в Ваших осевой (вдоль оси) люфт большой?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

(Слово удалено системой) эти шпиндели. Сколько они мне крови попили на предприятии Радиореле. Одесса их ставила на сверлильные 4 шпинделные станки для печатных плат с ЧПУ. Капризные, нежные, много брака. Малейшая выработка на втулках и приплыли. Или соринка... Воздух надо под них осушать сильно, ибо малейшая влага и их прихватывает ржавчиной.

 

Выбросте их, перекреститесь и забудьте. На шлифовку их ставить симбиоз оптимизма и извращения.

 

Хоча, якщо пан має час грощі і натхнення... 

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Не надо ля-ля..

Я этими шпинделями и сверлил, и фрезеровал фрезами 12 мм!

На заводах некому было работать на этих станках, и шпинделя просто ушатывали неправильной эксплуатацией!!

По поводу патронов!

Нарезалась на валу резьба и точилась гайка люминевая! 

И еще были варианты, но не скажу, ибо никто не сделает все равно...

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 часов назад, Iron333 сказал:

Одесса их ставила на сверлильные 4 шпинделные станки для печатных плат с ЧПУ.

вот именно чпу для печатных плат и хочу сделать

не знаю, два бу заказал с расчетом, что хотя бы 1 будет нормальный :/

буду пробовать...

7 часов назад, Ganch_er сказал:

По поводу патронов!

Нарезалась на валу резьба и точилась гайка люминевая! 

И еще были варианты, но не скажу, ибо никто не сделает все равно...

расскажите пожалуйста, очень интересно!

рассмотрю все варианты установки цангового патрона, так как родных цанг наверно не найти

Змінено користувачем Serbond
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку