дублер

Нікелювання направляючих токарного станка ТВ-6

24 сообщения в этой теме

Дуже хочу пронікелювати направляючі сіого станка ТВ-6. Перечитав технології ,перегуглив багато інформації ,довго ввагався по якій технології робить  по хімічной чи ,по гальванічной. Оостановився таки по гальванічной   наче усе підготував ,усе закупив .пробую ---щось виходить , а що не розумію . Чи в мене іде чорне нікелювання , чи чорне хромування ,чи якась помісь процессів ,чи зовсім нічого не виходить .Якщо є спеціалісти у цій справі то підкажіть будь ласка бо я щось заблукав.

WP_20200704_18_59_12_Pro.jpg

WP_20200704_18_59_17_Pro.jpg

WP_20200704_18_59_59_Pro.jpg

За аноди узяв ніхромовий дріт й зробив лєнту з нього.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Потім зробив собі таки натіралку для нікелювання з пластикових труб.

WP_20200719_17_10_14_Pro.jpg

WP_20200719_17_10_10_Pro.jpg

WP_20200719_17_30_07_Pro.jpg

WP_20200719_17_30_12_Pro.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Закріпив на натіралку й підключив до випрямляча  діодного 

WP_20200902_14_00_36_Pro.jpg

WP_20200902_14_00_43_Pro.jpg

WP_20200902_14_00_47_Pro.jpg

Раніше був зробленний трансформатор тороідний 14 вольт на виході.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Все зібрав до кучі 

WP_20200719_18_01_28_Pro.jpg

WP_20200719_18_01_31_Pro.jpg

WP_20200902_14_00_59_Pro.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Пошив такий собі чехол ванночку для того щоб розчин  реактивів  у ньому був.  Й почав натирати .

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Те що в мене вийшло не хочу сказати що нічог не вийшло але зовсім не те що чекав.

WP_20200831_16_30_04_Pro.jpg

WP_20200831_16_30_07_Pro.jpg

WP_20200831_16_30_12_Pro.jpg

WP_20200902_14_01_05_Pro.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Спочатку Зачистив та помив кислотою та щёлочью тумбу бо поперше вирішив спробувати на тумбі щоб не псувати направляючі якщо щось не так піде. А потім почав натирати та щось пішло не так бо замість блискучого нікеля почало нарощуватись щось чорне. На тумбі видно там де болт кріплення живлення струму я там спеціально нічого не нікелював. Залишив квадрат.  А де натирав там почало чорніти .

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Пошкрябав наждачкою та чертілкою -шкрябається наче твердості не добавилося . Засмутився та пішов додому та пришовши на другий день у гараж. Почав розбиратися у чому річь . Розібравши натиралку я побачив що вона зелена  й коричнева думав іржа та придивився наче ні. Вирішив спробувати пронікелювати обнаковенний болт у банці . Наче щось нікелювалось та він став зелений і зелене стало дно у ванні для розчину

WP_20200831_18_42_58_Pro.jpg

WP_20200831_18_49_23_Pro.jpg

WP_20200831_16_28_21_Pro.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вирішив знову нікелювати тумбу бо в перший день нічого майже не знімав щоб показати що воно таке . Та почистивши болта вирішив кину його у розчин й нехай ржавіє якщо то іржа тоя хоч буду знати що пішло щось зовсім не туди.  Пронікелювавши тумбу у остатки розчину реактивів я поклав болт і залишив його десь на 30-50 хвилин у розчині а сам почав збирати речі.

WP_20200902_15_08_55_Pro.jpg

WP_20200902_15_09_00_Pro.jpg

WP_20200902_14_32_18_Pro.jpg

WP_20200902_14_32_29_Pro.jpg

WP_20200902_14_32_40_Pro.jpg

WP_20200902_14_48_46_Pro.jpg

WP_20200902_14_28_48_Pro.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Та коли вже витягнув болта та зібрався йти до дому ,побачив що на болті таки осадився нікель і коли я його у банці нікелював і коли він просто лежав у відрі. Бо видно полоску пронікельованну хоча коли він лежав у відрі напругу я не підключав. Пройшов процес хімічного нікелювання й на болті відклався нікель , то може зробити з лінолеуму ванну та перевернути станіну догори ногами та направляючі занурити у розчин на пару днів та нехай нарощується , може щось і вийде. На фото паганенько та видно  як болт лежав у розчині. А у банці видно як нікель відклався на ніхровому дроті  , він краснуватий якийсь.

WP_20200902_15_06_34_Pro.jpg

WP_20200902_15_06_41_Pro.jpg

WP_20200902_15_07_03_Pro.jpg

WP_20200903_12_17_45_Pro.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дуже велике прохання якщо хтось займаеться нікелюванням чи гальванікою підкажіть що в мене вийшло .І як його правильно зробити щоб вийшло те що потрібно.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А на тумбі відклалось наче сотки 1,5--2 за 15-25 хвилин роботи тільки чого не можу зрозуміти. На ощупь наче шагрень якась , коли ведеш рукою з чистого металу на нікеліровану поверхню то відчуваєшь що зміни є.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Боюсь что ничего путнего у вас с этого не выйдет...

Начнем по порядку:

- Если вы хотите осуществить  блестящее никелирование - то поверхность перед этим должна быть так же блестящая или максимально на нее похожей, никель не сможет сгладить сильно шероховатую поверхность.

- Опять же подготовка поверхности - для хорошей адгезии никеля к подложке (т.е. станине) она должна быть чистой не только визуально и тактильно, учтите, чугун очень пористый материал и обычными промывками, особенно щелочью (она омыляет только животные и растительные жиры, но не минеральные масла), масло из пор вы не вытяните, даже растворителем вы не сможете вымыть. Полностью очистить поверхность и в порах в том числе можно только гальванической обработкой в спец растворах, при этом пузырями газа с поверхности и их пор вымывает грязь, которая в растворе захватывается растворенными препаратами и потом не может снова сесть на поверхность.

-Далее, снова о поверхности, для прочного сцепления поверхность активируют, т.е. снимают  оксидную пленку, в простеших случаях промывают раствором серной кислоты и смывают ее водой и сразу же пускают в гальваническую обработку, т.к. железо в составе чугуна мгновенно окисляется во влажной среде воздухом.

 

Следующий шаг:

-для блестящего никеля вам необходимо использовать очень чистые исходные реактивы и строго приготовленный раствор (состав которого я даже не знаю как можно поддерживать при вашем методе нанесения покрытия)

- кроме того необходимо соблюдать параметры тока и напряжения для конкретного данного рецепта электролита, т.к. при низком токе будут пытаться расти микрокристаллы никеля, а при высоком токе будет получаться черный губчатый никель и кроме того будет выделяться много газа, который так же будет портить качество поверхности.

- далее - температура при которой проводится процесс, блестящий никель получается в довольно узких температурных диапазонах..

-кроме того деталь должна соприкасаться с электролитом будучи подключеной к току, иначе будет не электрохимическая, а просто химическая реакция раствора и вашей подложки.

 

Из всего выше написанного - Если у вас не получается получить никелевое покрытие на детали опущенной в объем гальванического раствора - то вы навряд ли сможете в этом электролите осуществить электронатирание...

 

Ваши предположения о химическом нанесении никеля путем выдерживания в вашем гальваническом растворе без подключения тока - весьма ошибочны... У вас будет выпадать металлический никель за счет растворения железа вашей детали, от этого "покрытие" будет рыхлым, не будет прочно соединено с материалом вашей детали и кроме того ваша деталь будет при этом растворяться изменяя форму, простым языком корродировать и образовывать весьма шершавую поверхность, от которой износ вашей пары трения усилится в разы...

 

Кроме всего прочего, как вы собираетесь при таком способе организовать плотное прилегание подвижных деталей? как вы собираетесь организовать равномерность толщины покрытия в пределах допусков необходимых для работы подвижных деталей?

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

З.Ы. Не думайте что я как-то пытаюсь задавить авторитетом или еще чего-то там.. Просто вы потратите кучу времени и результата не получите, при этом за то же время вы сможете сами научиться шабрить и довести станок до необходимого вам состояния более правильным способом, по крайней мере у вас при этом будет шанс его отремонтировать, в отличие от описанного вами метода..

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да, кстати, я чет не вижу никеля в вашем электролите - а вижу медь, которая осаждается на железных деталях... вы уверены в чистоте и составе ваших реактивов?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
6 годин назад, дублер написав:

Дуже хочу пронікелювати направляючі

 

Навіщо?

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дуже спасибі за відповідь пане PiroMAN  мабудь я цю битву програв жаль багато часу потрачено, і грошей , та мабудь ви праві чавуній є чавуній з наскоку це питання не вирішить хоч наче й усе правильно робив.  Нехай вам щастить .

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Може спочатку нанести промежуточний шар міді?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
19 минут назад, дублер сказал:

Дуже спасибі за відповідь пане PiroMAN  мабудь я цю битву програв жаль багато часу потрачено, і грошей , та мабудь ви праві чавуній є чавуній з наскоку це питання не вирішить хоч наче й усе правильно робив.  Нехай вам щастить .

Мабуть не все правильно. Ця наука досить складна. З першого, другого, або, десятого, не виходить навiть на виробництвi

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
11 час назад, Karmadon сказал:

 

Навіщо?


   Приэднуюсь , навiщо ? 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
10 часов назад, Zpmservice сказал:

Мабуть не все правильно. Ця наука досить складна. З першого, другого, або, десятого, не виходить навiть на виробництвi

Я вам скажу так, оно не сильно сложно, оно просто имеет огромное количество нюансов, не зная какой либо из них в итоге не получить результат..

Я никелированием конкрено не занимался, но в свое время налаживал небольшой участок по серебрению и золочению, так же как-то пытался наладить гальванопластику, изготовление форм из меди.  Так вот пока сам лично занимался серебрением и золочением - всё шло более менее приемлемо, но не без проблем, которые по своей неопытности не мог решить правильно и к результату мы приходили корявым путем, часто был брак, часто внезапно "умирал" электролит, а когда ушел оттуда, то это всё и загнулось... Гальванопластику на одном заводе пытался наладить, так месяца три выгреб огромное количество нюансов, о которых и не предполагал, в литературе вскользь о них рассказано, но конкретики абсолютно никакой, а еще огромное количество нюансов там осталось выгрести, причем некоторые весьма существенные и до конца мне непонятные до сих пор...

Это конечно не означает что это дело надо забросить, если у вас уже стянуто кучу материалов, то попробуйте отработать технологию на маленьких деталях, это тоже весьма востребовано...

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Мабудь продовжу тему якщо бажаєте..  1) Навіщо-Нікелювання хочаб 3-5 соток в рік і вам не потрібно шабрити всю станіну знімати шар чавуна який і без того дуже слабий. 2) Подруге нікель на багато твердіший за чавун ( сирий ) та й  гарніше виглядає .3)  По третє абразів його не так сильно точить навіть якщо його мало нанесено. Можна якісь абразивні роботи вести невеличкі.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

У основному хотів пронікелювати щоб станіна була набагато твердіша та ще й освоїти цю технологію для інших деталей та вузлів. Мабудь спочатку доведу до розуму станок а потім як буде час освою нікелювання.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Про мідь я також думав та вирішив зразу нікелювати , можна навіть замість нікелю нанести , буде як індікатор як мідь протерлась то значить 2-5 соток станіни протерлося треба поновлювати. Мідь як варіант також підійде, й станіна не так тертися буде, і наносити набагато легше.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу