Михайло 79

Допоможіть із задачкою із математики( 5-й клас)

93 повідомлення у цій темі

 Ось задачка    ( дочка в  5-му класі ):

    Двоє грають у доміно.Скільки різних варіантів може бути  для другого ходу гравця , що почав гру, після того, як гравці зробили по одному ходу ?

 Як  розвязати ? Мені недано ....

Змінено користувачем Михайло 79
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

6

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Та я також так думав .

 Але додали   чотири варіантів відповіді:

а) 32   б) 33  в)34   г)36

 Нерозумію   я цього (((((((

Змінено користувачем Михайло 79
помилка ортог
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Логіка така. На столі - дві кістки. Крайні цифри точно різні. Отже, наступний хід може бути кістками з однією цифрою або іншою. Скільки таких кісток в наборі? Та помножити на два. Та ще за правилами можна ходити двома дублями  одразу.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Vadym написав:

Логіка така. На столі - дві кістки. Крайні цифри точно різні. Отже, наступний хід може бути кістками з однією цифрою або іншою. Скільки таких кісток в наборі? Та помножити на два. Та ще за правилами можна ходити двома дублями  одразу.

Часто сучасні автори підручників інтелектуальним рівнем не дотягують до середньостатистичного учня відповідного класу. 

Саме перше питання тут - чи повинен учень 5-го класу знати правила гри доміно? І що власне є така гра?

Тут сам текст задачі "по-дебільному написаний" 

4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Та ось в тому  і проблема,  а " туманієм "    усією сімєю... 

 Дружив з математикою в школі, але... .

Змінено користувачем Михайло 79
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

рахувати потрібно  на на столі, а в руках. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ну (це якщо врахувати недалекість тієї вчительки, яка придумала цю задачу, сама ніколи не грала в доміно і думає, що гравці просто ходять по черзі), тільки 36 виходить.

Це моя така думка... оскільки у мене меньшінька теж у 5 класі вчиться і переді мною зараз лежить підручник, розкритий на 84 сторінці, де комбінаторні задачі.

Ще раз наголошую, діти правил не знають, просто ходять по черзі. Тоді за умовою у гравців на руках вже по 6 кістяшок ( по 1 вони вже походили) і за правилом добутку 6х6=36.

Тільки так. Бо, якщо рішати "по дорослому", то не для 5 класу.

 

 

Змінено користувачем Кулибкин
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

"покер покеру рознь, как говорится"

будем считать абсолютно, как бы все костяшки на руках и берем привычный нам 28 костяшек 2/7 и игру козел, где только два возможных края игры

1. играют два игрока, то игрок делающий второй ход, кладет на стол третью костяшку: 11 вариантов

а вот если больше игроков, то сложнее и неоднозначно задача открытая

2. играют три игрока, то игрок делающий второй ход, кладет на стол четвертую костяшку, то в зависимости от хода игрока перед ним могут быть: 10 вариантов, 11 или 12 

3. играют четыре игрока, то игрок делающий второй ход, кладет на стол пятую костяшку, то в зависимости от хода  третьего и четвертого (начавшего считаем первым игроком) игрока вариантов могут быть: 4 варианта, 10 вариантов, 11 или 12 вариантов

по-моему так.

 

Змінено користувачем mrich
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Та який козел, які "ігрокі"... там два гравці, діти в 5 класі....  варіанти відповідей чоловік навів...

Змінено користувачем Кулибкин
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

З костями доміно є ціла купа різних ігор, без опису правил гри задача розв'язку не має. Більше того, якщо в задачі мається на увазі один з варіантів правил із неповною інформацією (коли будь-хто з гравців не бачить частину костей) - я не берусь порахувати розв'язок навіть з моєю математично-орієнтованою вищою освітою, де там про 5-й клас говорити...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 минут назад, Кулибкин сказал:

Та який козел, які "ігрокі"... там два гравці, діти в 5 класі....  варіанти відповідей чоловік навів...

это важно. начинает дубль 1:1

играют два игрока. речь о третьем ходе.

первый ставит 1:1

второй имеет шесть вариантов: 1:0  1:2  1:3  1:4  1:5  1:6  какой бы он не выбрал

и вот НАША ЗАДАЧА ТРЕТИЙ ХОД: остается пять вариантов по единице и шесть по новой цифре. итого 11 вариантов

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, mrich написав:

это важно. начинает дубль 1:1

играют два игрока. речь о третьем ходе.

первый ставит 1:1

второй имеет шесть вариантов: 1:0  1:2  1:3  1:4  1:5  1:6  какой бы он не выбрал

и вот НАША ЗАДАЧА ТРЕТИЙ ХОД: остается пять вариантов по единице и шесть по новой цифре. итого 11 вариантов

 

Уточнення: не більше 11-ти варіантів. Частина потрібних костей може бути на руках в другого гравця, і перший їх використати не може. В будь-якому разі, числа 11 серед варіантів відповіді нема :D

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 минуты назад, memoliza сказал:

 

Уточнення: не більше 11-ти варіантів. Частина потрібних костей може бути на руках в другого гравця, і перший їх використати не може. В будь-якому разі, числа 11 серед варіантів відповіді нема :D

нет, это абсолют

иначе задача открыта и имеет множество вариантов верных ответов

в покере вы же будете считать варианты отталкиваясь от всех неизвестных вам карт, то есть предполагая, что они в колоде и могут прийти.

здесь мы предполагаем, что все костяшки могут быть

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

От прикольні ви чуваки)))) Тут не умнічати треба, а задачу рішити. Найдіть в інтернеті підручник з математики для 5 класу, почитайте вказаний мною розділ і вам стане багато чого зрозуміло.

PS1...ТС-у вже і не потрібно мабуть...

PS2... Є можливість збільшити кількість публікацій)))

TV-)

 

Змінено користувачем Кулибкин
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, mrich написав:

нет, это абсолют

иначе задача открыта и имеет множество вариантов верных ответов

в покере вы же будете считать варианты отталкиваясь от всех неизвестных вам карт, то есть предполагая, что они в колоде и могут прийти.

здесь мы предполагаем, что все костяшки могут быть

 

З такою постановкою - так, згідний.

 

, Кулибкин написав:

От прикольні ви чуваки)))) Тут не умнічати треба, а задачу рішити. Найдіть в інтернеті підручник з математики для 5 класу, почитайте вказаний мною розділ і вам стане багато чого зрозуміло.

 

Нагуглити рішення в даній ситуації - єдино правильний варіант (з сучасними підручниками), але треба напрягти вчительку щоб "розжувала" розв'язок і обгрунтувала його. Навчальний момент повинен бути, нема різниці для кого.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 минуты назад, Кулибкин сказал:

От прикольні ви чуваки)))) Тут не умнічати треба, а задачу рішити. Найдіть в інтернеті підручник з математики для 5 класу, почитайте вказаний мною розділ і вам стане багато чого зрозуміло.

))))

это важно для школы - научить формулировать мысли грамотно и понятно ))) в предложенной нам автором темы задаче, цитировать не буду, четко сказано, что двое играют в домино )))

и если они играют в домино, то должны следовать правилам. если они не играют в домино, а просто по очереди бросают любую костяшку на свой выбор, то об этом нужно сказать в условии задачи.

к сожалению, что в учебниках, что в журналистике, что в профильных изданиях сейчас дофига делетанщины. 

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Тобто учень спочатку повинен навчитись грати в доміно? А там і карти підуть слідом, сумнівні компанії і важкі наркотики. ?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Усім подякував.Як зрозумів що саме найблищий варіант який підходить це -36.

Задачка не з підручника 5-го класу ,а ось який варіант отримала дочка в школі(запитання  номер 30-ть)

 Небуло б потрібно-незвертався б з проханням.А наганяти публікації..для чого?

1605131098014740847481.jpg

16051313797171423651653.jpg

1605131999527710716500.jpg

Змінено користувачем Михайло 79
Помилка
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Це задача не з підручника, я не знайшов, мабуть це творчість вчителя.  Може самостійну роботу яку придумали... По крайній мірі, треба намагатися допомогти дитині навіть з такими задачами - "приколами нашего городка". Звалити все на школу і на вчителів - простіше простого.

До речі, "правило добутку" - це не з таблиці множення, а з теми про рішення задач по комбінаториці. 5 клас якраз це проходить.

Змінено користувачем Кулибкин
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

У мене інакше як 11 варіантів в голову не влазить.

Змінено користувачем Teo
Не правильно порахував
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

все равно не понимаю откуда взялись варианты 32,33,34,36

 

предположим, что они не играют по правилам и ходят как-попало. но тогда мы должны знать сколько костяшек на руках перед началом партии. допустим, поровну. то есть, по 14.

к третьему ходу: 13-ть. если он может ходить не важно как, то у него всего 13-ть вариантов с какой походить. и 26 вариантов, если учесть что он может пойти "рубашкой" вверх. а если поставить "ребром" (неважно каким), то 39. смешно, если начать прикидывать вероятности что он походит каким-то определенным камнем в какой-то конкретной проекции ))))

цифры явно не для 5-го класса ))

 

а вот если учесть, что какие-то правила есть, и каждый игрок взял по 7 костяшек, осталось к третьему ходу 6-ть. 

 

где же мы возьмем 36? правильно, когда каждый из шести камней можно поставить в шести вариантах: лицом, рубашкой, верхним малым ребром (важно знать именно какое верхнее )))), левым большим ребром, правым большим, и нижним малым.

 

тогда, да )))))

 

6х6=36

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Максим, я вважаю, що таке Ваше пояснення ні Вашій дитині, ні її вчителю не сподобалося б...

Персонально для Вас (все те, про що я писав вище):

111.jpg

222.jpg

Змінено користувачем Кулибкин
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

всего в игре 28 костяшек , допустим что при первом ходе костяшку расположили горизонтально , вторую добавили справа

по правилам игры первый ход делает игрок с камня 1-1 , после хода второго игрока справа могут оказаться цифры от 0,2,3,4,5 или 6

соответственно теперь первый игрок может поставить слева любой из камней от 1-0 до 1-6 , кроме 1-1 т.е. 6 вариантов

также по 6 вариантов на каждый из 6 вариантов хода второго игрока т.е. ещё 6х6=36

соответственно есть 36+6=42 возможных варианта :D 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ну а взагалі, якщо відкинути намагання стрибнути до вищої математики і холівар, то, як на мій погляд 36 - саме то.

Як показує мій багаторічний досвід навчання своїх дітей в школі - чим далі, тим страшніше. Адекватних вчителів все менше, вони на вагу золота, відповідно і задачки "ще ті"...

Утро вечера мудренее)))

64116c7e555258b3c3b90f5e08bc89e9.jpg

... зайшов на сайт цього Олімпусу, звідки завдання. Так, не все там просто. Це не щоденні шкільні завдання. Щиро зичу успіхів ТС-у в розв"язанні задач)

Змінено користувачем Кулибкин
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку