Vadym

Автостоп для китайськрго токарного

7 повідомлень у цій темі

"Животворний" карантин дає можливість реалізувати те, що відкладав роками. Отже, маленький опус про давно омріяну приблуду - автостоп для нарізання різьби та інших робіт на автоподачі для китайського токарного 180х300.

Не секрет, що при нарізанні різьби в упор чи з мінімальною канавкою очі токаря стають схожими на очі лемура варі, а очко стискається ледь не до розміру сингулярності...;) Досить нескладно зробити приблуду, якою хочу поділитись, доступно навіть новачкам.

Почну з кінця. На подібних станочках пуск/стоп мотора реалізовано на комплексному електромагнітному модулі з пускачем і двома кнопками. На щастя, мій, і, гадаю, не тільки мій, зроблений з окремим вводом живлення самого пускача. Отже, розірвавши цей провід та пропустивши це живлення через нормально замкнені контакти реле, можемо короткочасним розмиканням реалізувати стоп мотора коли завгодно. Коли це не потрібно, схема не працює і не споживає енергії. 

На фотках сам модуль пуску з поміченим місцем розриву, (знято до моїх робіт), і примітивна схемка. Живлення 9В у мене вже було в станку, на ньому працює автомат охолодження двигуна і плати керування ним.

IMG_20201123_200825.jpg

IMG_20201123_201640.jpg

5

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Схема працює дуже просто. Транзистор базою притягнуто до живлення. В нормальному стані він закритий, реле замкнуте, пропускає живлення на пускач, обмотка реле знеструмлена. Датчик встановлено на ізольованому кубику навпроти фартуха. На фартусі трохи прошкрябана фарба. Коли фартух торкається датчика, конденсатор замикає базу на мінус живлення на короткий час, реле розмикається, мотор стопається. Схема знов у первісному стані, конденсатор розряджається через резистор.

Датчик зроблений знімним, з текстолітового кубика. В отворі сидить грибок-контакт, він підпружинений для того, аби супорт по інерції доходив без перешкод. Контакт з бази транзистора виведено на передню панель станка, банальне гніздо 4мм. Датчик вимикається і знімається, коли не потрібний.

Розміщено його на "опудалі" ШЦ250. Штангу купував іржаву, на паралельки, але розмір там так собі, не точний по довжині, тому використав так. Губки відрізав. Рамку зробив з обрізків СП-1П, є ноніус і мікроподача. Штанга фіксується двома довгими гвинтами з латунними проставками. Забезпечує положення датчика по всій довжині станини.

Рамка укріплена стаціонарно, вона не заважає, а штанга з датчиком легко демонтуються, замість них ставлю коротку заглушечку.

IMG_20201123_104806.jpg

IMG_20201123_104747.jpg

IMG_20201123_104615.jpg

8

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Опа... забув іще згадати про два непомітних, але важливих моменти. Ота заглушка знизу токарного, яка закриває шматок ходового гвинта, не є дуже жорсткою. Якщо кріпити щось до неї, треба всередині додати якийсь жорсткий елемент. У мене це - товстелезний кутник з Д16. Сфоткав, як міг.

Ну, й реле має бути з паспортним 250В, 10-15А на контактах. Струм там реально копійчаний, але запас має бути, бо контакти назавжди залишаються "в грі".

IMG_20201124_104738.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
18 годин назад, Vadym написав:

Не секрет, що при нарізанні різьби в упор чи з мінімальною канавкою очі токаря стають схожими на очі лемура.....

Нічого там не стає схожим і очко з набуттям досвіду стискається все меньше...потім взагалі перестає стискатись.Виключення головного двигуна впринципі проблеми стискання очка не вирішить,бо є інерція кінематики.Частково вирішить проблему електричний або механічний тормоз,навіть японці робили перші вестати з педалькою.:D

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, viksel написав:

Нічого там не стає схожим і очко з набуттям досвіду стискається все меньше...потім взагалі перестає стискатись.Виключення головного двигуна впринципі проблеми стискання очка не вирішить,бо є інерція кінематики.Частково вирішить проблему електричний або механічний тормоз,навіть японці робили перші вестати з педалькою.:D

Інерція при НАВАНТАЖЕНОМУ різці мінімальна. Тобто, коли є контакт різця і деталі. Лише на ХХ пару мм є.

А досвід - досвідом... Я часто нарізаю так, що різець має зупинитись в 0,5мм до поверхні деталі, яку не можна пошкодити. Досвід дозволяє. Але, буквально, якась дрібниця, дзвінок з роботи чи розмова з кимсь вдома, чи перерва в роботі деконцентрує увагу, і тут краще довіритись автомату. Ніяка педалька тут не допоможе, бо час реакції людини ненульовий.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

По схеме не ясно, какой потенциал земли относительно питания.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, ole21 написав:

По схеме не ясно, какой потенциал земли относительно питания.

Земля і мінус живлення пов'язані лише через 1мкФ та 100кОм. Так мені було зручніше. Якщо заземлити мінус живлення, то конденсатор з резистором можна вішати на датчик. У мене просто стара складна схема охолодження була вже реалізована. Живлення від корпусу повністю ізольоване. Не хотів порушувати схему.

Змінено користувачем Vadym
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку