StatusQuo

Лазерная резка металла, первый заказ и сразу куча вопросов

23 posts in this topic

Возникла необходимость накрошить деталек из стального листа 12мм , до этого ни разу не приходилось заниматься таким и естественно вопросов больше чем ответов. Деталек разновидностей 10-15, некоторых нужно по одной, некоторых 2 , 3 и больше. Материал исполнителя. Вопросы:

1. в какой программе создавать чертёж ?

2. файл с каким расширением отдавать исполнителю ?

3. создавать чертёж каждой детали отдельно и просто указать номер детали и количество или пытаться разместить их все на участке листа и так одним файлом и отдавать ?

4. какие-то допуски указывать или просто размеры в нулях а там как получится так и будет ?

5. если в одной детали толщиной 12мм вырезать окна 12х12 мм а на второй шипы высотой и длиной 12мм , какой допуск делать, чтобы шипы второй детали максимально плотно , но без дополнительной подгонки вошли в окна первой детали ?

Извините если вопросы звучат глупо , но лучше задать глупый вопрос чем глупо глядеть на горку железок, которые не такие как ожидал увидеть.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Эти вопросы лутше обсуждать с исполнителем, делал заказ у разных людей, одним нужен чертеж в программе, другим достаточно ескиза с размерами они рисуют сами 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Приветствую.
Большинство из этих вопросов лучше задавать исполнителю. Т.к. при однотипности процессов технологические особенности могут быть разные.
Что же касается меня:
1. Solidworks. Создается модель в модуле листового металла, а из нее чертеж и файл контура детали  - DXF.
2. DXF, каждая деталь отдельный файл.
3. Подрядчику отдаю чертежи и DXF-файлы деталей, к-во и тип материала каждой.

4. Указываю в нулях, т.к. после все-равно "обрабатывать напильником". Да и лазер работает по контуру из файла DXF. Возможно есть какие-то корректировки при резке, но мне это не нужно( опять-же лучше поспрашивать исполнителя)
5. С такими толщинами - однозначно задать вопросы исполнителю. Мне сейчас делают  пробную подобную комбинацию в 6мм. Заказал "в ноль" с целью посмотреть, что из этого получится.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спасибо, более-менее проясняется, а ещё такой вопрос, если в целях экономии куплю на металлоприёмке ржавую железку, её возьмут в работу? Качество реза будет хуже или ржавчина не помеха?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
, StatusQuo написав:

Качество реза будет хуже или ржавчина не помеха?

Яість буде гіршою.

 

2 години назад, StatusQuo написав:

какие-то допуски указывать или просто размеры в нулях

ширину різу як і компенсацію на різ повинен знати оператор лазера ,точність на лазері по мануалу +- 0.05мм

 

2 години назад, StatusQuo написав:

файл с каким расширением отдавать исполнителю

тільки DXF

 

2 години назад, StatusQuo написав:

в какой программе создавать чертёж

autocad, solidwork, компас,взагалі в будьякій,яка виводить dxf формат

 

2 години назад, StatusQuo написав:

создавать чертёж каждой детали отдельно и просто указать номер детали и количество или пытаться разместить их все на участке листа и так одним файлом и отдавать ?

а це вже нестінг, який робиться окремо, і в іншій програмі яка генерує G-код

 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дякую

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 часов назад, StatusQuo сказал:

4. какие-то допуски указывать или просто размеры в нулях а там как получится так и будет ?

Есть понятие реза: по линии, внутри от линии, снаружи от линии. Об этом нужно сообщить исполнителю, т.к. он не знает что у вас деталь - а что в отход.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Погану залізяку можуть не взяти, зазор у лазера та заготовки мінімальний. У нас є контора куди приносиш файл в форматі DXF та можуть зробити зі свого металу - дуже зручно коли деталь не є дуже великою і кількість невелика, так як на металобазах кусочки ніхто не хоче різати а листова сталь, а ще й холоднокат (якщо треба) дуже дорога.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

А какая ширина реза,  если я скажу резать по линии обе сопрягаемые детали то я их не смогу собрать, соберу без проблем или получу увеличенные зазоры в сопряжении ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#278402 Posted (edited)

Интересует ещё один вопрос, видел рекламу в интернете, что некоторые фирмы предоставляют услугу по резке профильных труб. Может кто в курсе как это действо  происходит ? Допустим мне будет нужно не просто порезать в размер, а допустим вскрыть окна с двух или четырёх сторон, рез краёв не прямой а фигурный на всех четырёх гранях. Такое возможно ? Я так понимаю заготовку нужно будет переставлять, размеры не уйдут?

 

Может для спецов мои вопросы звучат глупо , но ...

 

Edited by StatusQuo
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

В загальному зі свого досвіду.

Лазер Trumpf - розміри по лінії дотримуються добре, основна проблема під час збирання - лазер не ріже абсолютно прямих кутів.

Тобто якщо отвір прямокутник для "шипа" іншої деталі - то по товщині для 5мм даю 5.1 а по розміру по 0.2 в плюсі з обох боків.

тобто 5х20мм це 5.1х20.4. Тоді все збирається з допомогою легкого удару гумового молотка. Інакше треба опиловувати всі гострі кути шипа щоб заліз в прямокутний отвір.

 

Другий момент - мінімальний діаметр отвору = товщині металу.

 

Ну і практичний наслідок - для малої партії ніхто з операторів не переналаштовує режим різання і дуже часто в результаті грат лишається на деталях (якщо до цього різали меншу товщину).

 

 

 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kratmel це напевне стосується тільки старих динозаврів. Ми ріжемо 5мм отвір під мітчик м6 у 8мм CS, тобто дуже залежить від машини. Переналаштунок займає взагалі 2хв: змінити конфіг і сопло.

@StatusQuo При спільному різі зміщення відбувається в сторону від першої деталі до наступної. Компенсація товщини різу автоматична.

@Tramp нормальний dxf такої магії не потребує. То вже хіба якась хитра розкладка зі спільними контурами і містками. На аутсорс таке не рекомендую: різні машини по-різному сприймають незамкнуті контури і розгалуження.

Іржа негативно впливає на різ: йде шмарками і тріском. Тріскіт пов'язаний з мікровибухами перегрітого оксиду, через нього багато іскри йде на сопло і захисне скло. Шмарки через іржу погано сходять, бо не є окалиною, а просто не видутим чистим металом.

 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дякую за інформацію!

Може хтось вже замовляв (чи сам займається) порізку профільних труб, розтолкуйте по запитанням на два повідомлення вище.

Планується з"єднання акого типу як на малюнку , лише шипи на усіх чотирьох кутах, чи зможуть на лазері таке втнути з достатньою точністю. Чи потрібно робити вирізи в кутах для шипового з"єднання ( позначені стрілочкою) ?

 

рис1.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@StatusQuo так, вирізи потрібні, навіть лазер залишає скруглення і мале шмаркання на внутрішніх кутах. Скоріш за все проект буде йти розгорткою, принаймні тільки так воно у мене сприймається на китайській панелі.

1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Только что, Гаврилів Василь сказал:

@StatusQuo При спільному різі зміщення відбувається в сторону від першої деталі до наступної. Компенсація товщини різу автоматична.

На цій фразі я взагалі завис , ви маєте  на увазі, що незалежно від товщини різу деталь буде в розмірі ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Там усюди є параметр компенсації товщини різу. На моїй панелі для кожної товщини і типу матеріалу, а також в залежності чи це внутрішній різ, чи зовнішній. Гарно налаштований станок ріже в розмір як окремо розташовані деталі, так і зі спільною лінією.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Только что, Гаврилів Василь сказал:

проект буде йти розгорткою

потрібно різати з листа а потім гнути, чи готова труба стійкою сприймається як розгортка і просто обертається якимось чином під час обробки на 360* навкруг своєї осі?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Друге. Лазер сприймає трубу як лист шириною в периметр. Але то на простих системах. Складні профілерізки якось інакше влаштовані, може хто інший підкаже.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Для труби - лазер повинен бути обладнаний поворотним пристроєм, інакше треба гратися з поворотами, але враховуючи якість прокату - така ж якість різів

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#278428 Posted (edited)

9 часов назад, StatusQuo сказал:

Может кто в курсе как это действо  происходит ?

Спец. станок для резки трубы. 

Как вы надеюсь уже поняли позиционирование автоматическое с точностью 0,05мм и по углу поворота тоже.

Резал нерж трубу 30х30 с проемами насквозь, причем разного профиля все строго по размерам и все в осях вышло. Труба длиной 6 метров зажимается и поехали ее крутить-двигать с помощью ЧПУ.

Edited by Дядя_Уеф
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шикарно! То, что мне нужно.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#278442 Posted (edited)

4 години назад, Жорик написав:

Для труби - лазер повинен бути обладнаний поворотним пристроєм, інакше треба гратися з поворотами, але враховуючи якість прокату - така ж якість різів

Для труби має бути труборіз, там трошки інша система, креслення в соліді з розширенням igs, хоча і dxf сприймає правда як розгортку. в нас таке чудо вже працює

IMG_20210225_111629.jpg

Edited by Laser
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

З мінусів - хоче рівної каліброваної труби. А профіль ріже весь - круглу, прямокутну, квадратну, правда залишку 60см з 6м труби . хіду заднього партрона невистарчає шоб вирізати в ноль

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.