Reiter

Знос направляючих. Причини і їх мінімізація

22 повідомлення у цій темі

Коли верстат працює на виробництві і заробляє гроші це одне. Але коли він для себе, то це зовсім інше. Його більше шкода, хочеться щоб в ідеалі, щоб менше зношувався і т.д.

 

Тема зносу направляючих одна з найбільш болючих.

 

Банальне змащення, прибирання стружки і т.і. не розглядаємо.

 

Передня направляюча завжди зношується більше.

Причини я бачу дві: на ній "висить" фартук і більше прижимає, а такоє при точінні силами різання її теж прижимає.

 

Часто люди вішають на зад суппорта "противагу" щоб збалансувати знос направляючих. На деяких верстатах є спеціальна направляюча для фартука. Думаю в цьому є логіка, як і противага на задню сторону суппорта.

 

Щодо сил різання, то чисто логічно (я так думаю), щоб чим більший зйом металу, тим сильніше притискається суппорт і відповідно більший знос. Значить краще декілька проходів з малою величиною зйому...

 

Отже, думаю, якщо максимально розвантажити передню частину суппорту, разом з тим навантажити задню його частину, знімати метал малими кількостями, регулярно прибирати і змащувати направляючі, то можна максимально зменшити їх знос.

 

Поправте, якщо не правий, чи додайте що упустив. Це чиста теорія :)

 

 

 

 

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Використувувати спеціалізоване масло.... Я як перейшов на Shell Tonna забув при И20 як сташний сон. 

 

Лінійка Shell Tonna спеціально розроблена для змащування напрямних, станин і подавальних механізмів верстат. Масло має відмінні фрикційні властивості, дуже добру адгезію до поверхнів ковзання і відмінну ефективність попередження зносу, дозволяє збільшити точність верстатної обробки та забезпечує надійний захист обладнання.

5

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
33 минуты назад, Богдан28 сказал:

Я як перейшов на Shell Tonna забув при И20 як сташний сон. 

І яка ціна питання і де ви брали?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, богдан33 сказал:

І яка ціна питання і де ви брали?

в нашій форумській барахольці, в продавця з ніком 777

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Взагалі то банальне "прибирання і змазування " сутєво продовжує термін служби верстата.. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, kolish сказал:

Взагалі то банальне "прибирання і змазування " сутєво продовжує термін служби верстата.. 

Регулярно,і ретельно! Більше не треба нічого вигадувати.

Змінено користувачем Dorognik
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 часа назад, Богдан28 сказал:

в продавця з ніком 777

good.gifgood.gifgood.gif

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

"краще менший зйом але більше проходів" — треба дивитись в кожному конкретному випадку, може Ви за ті декілька проходів вичовгаєте більше, ніж за один з більшим зйомом(в розумних межах).

Колись чув таку думку, наче від Дядька Максима, що якщо у токарного верстата немає прискорених подач, то напрямні у нього швидше за все будуть живіші, ніж у аналогічного, але з прискореними(чому так думаю зрозуміло).

 

"облегшити перед і навантажити зад супорта" – тут теж неоднозначно, в такому разі центр маси супорта віддаляється від точки прикладання сили ходового гвинта/вал-шестерні, збільшується плече, при динамічних навантаженнях(наприклад нарізання різьби з великим кроком) супорт хоче розвернутись в горизонтальній площині, через це відбувається нерівномірне зношування(думка на правах диванного експерта - досліджень на цю тему я не зустрічав і сам не перевіряв).

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 годин назад, Reiter написав:

Його більше шкода, хочеться щоб в ідеалі, щоб менше зношувався і т.д.

Філософське твердження...

Якщо щось на верстаті робити - рано чи пізно знос буде. Радикальне рішення - рухомий чи комбінований  захист всього куди може попадати стружка. Інший радикальний метод - примусове точкове змащування. 

 

P.S Бачив ВАЗ 2106 - 30 років бережений для нащадків - 15 тис.км пробігу, двигун в ідеалі  - згнив до дірок...

 

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Наклеїти всюди зедекс і зробити імпульсне змащення.

Все зношується і колись доведеться робити ремонт, але то в довгостроковій перспективі.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Верстат це інструмент для рішення якоїсь задачі. Це проміжний етап. Він контактує із навколишнім світом (великим і страшним) і змінює його. Тому зношуватися для нього - нормально. Це як стирання шин у авто, старіння людей і втрата довіри до політиків. Звичайно ж здійснюючи певні ритуали ми можемо зменшити на деяку величину той знос, але рано чи пізно Танатос візьме своє. Це щодо поганого.

Із хорошого - якщо використовувати промисловий верстат для хоббі, життя у нього буде довгим. Давайте прикинемо. В літературі я зустрічав твердження, що інтервал між капітальними ремонтами (при роботі в дві зміни) для 1К62 становить 5 років. Робочих днів у місяці 21, отож 21*12=252дні.

Беремо робочий час зміни 7 годин, 252*7*2=3528год. І за 5 років: 3528*5=17640год. Це ресурс нового станка. Переполовнюємо його і округлюємо, адже ми купуємо далеко не новий верстат. Результат буде близько 8000год. Нехай ми "хоббіюємо" на ньому 4 дні в тиждень, по три години. Розумію, що це оверкіл, але нехай. Це приблизно 625 годин в рік ((365/7)*4*3). Ресурсу верстату вистачить на 12 з чимось років.

Короткий висновок: буває хоббі, а і буває фетишизм.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 часов назад, kratmel сказал:

Радикальне рішення - рухомий чи комбінований  захист всього куди може попадати стружка.

Тут можно поспорить-довольно часто,в таких случаях,под защиту непонятно каким образом попадает стружка или какая то грязь,и делает потихоньку свое черное,а главное-невидимое на первый взгляд,дело. А ты-спокоен,защита ж стоит!

 

9 часов назад, kratmel сказал:

Інший радикальний метод - примусове точкове змащування.

Что и реализовано на многих токарных станках.Я к примеру,масла не жалею для смазки направляющих.Периодически,в процессе работы,я включаю смазку суппорта,довольно часто-каждый час/полтора(примерно).Что это дает?Свежее масло вымывает из под направляющих возможную грязь,ржавчину,окраину,мелкую стружку,и прочее.Причем этот процесс происходит наглядно.Присутствие на суппорте правильных и исправных скребков-это по умолчанию,плюс проверка их хотя бы раз в пару месяцев.Смазка поперечки не автоматическая на моем станке,и там я смазываю тоже регулярно.И как раз на поперечке очень хорошо видно,что страдает левая сторона,что к патрону-туда самое больше попадает мусора и эмульсии.А при смазке через стандартные отверстия,при помощи прессмасленки,очень хорошо видно,какое масло выходит из под направляющей-чистое,или грязное.На корпусе ЗБ,я вобще снял прессмасленку,и при частой работе пинолью,при сверлении к примеру,я заполняю то отверстие полностью маслом,и постоянно его дополняю.И получается,что пиноль всегда работает в избытке масла,что тоже очень полезно для ресурса.Все это-сугубо мое личное видение на данный вопрос.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 часов назад, Georg_Adolfovich сказал:

Наклеїти всюди зедекс і зробити імпульсне змащення.

Все зношується і колись доведеться робити ремонт, але то в довгостроковій перспективі.

На рахунок змащення думав....

 

Щодо Едекса то багато неоднозначних відгуків. Багато хто пише, що немає даних по його жорсткості, що він пливе і т.д.

 

Перевірені матеріали - бронза, текстоліт, але не знаю чи кращі вони від зедекса.

Змінено користувачем Reiter
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
20 годин назад, Богдан28 написав:

Використувувати спеціалізоване масло.... Я як перейшов на Shell Tonna забув при И20 як сташний сон. 

 

Лінійка Shell Tonna спеціально розроблена для змащування напрямних, станин і подавальних механізмів верстат. Масло має відмінні фрикційні властивості, дуже добру адгезію до поверхнів ковзання і відмінну ефективність попередження зносу, дозволяє збільшити точність верстатної обробки та забезпечує надійний захист обладнання.

А чи можна використовувати  це масло для змащення втулок на шпінделі ТВ16  ?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 часа назад, Reiter сказал:

На рахунок змащення думав....

 

Щодо Едекса то багато неоднозначних відгуків. Багато хто пише, що немає даних по його жорсткості, що він пливе і т.д.

 

Перевірені матеріали - бронза, текстоліт, але не знаю чи кращі вони від зедекса.

Ви праві, багато хто пише, а ви візьміть і спробуйте. То все не так дорого коштує.

Як може плити зедекс я не знаю, бачив як його рубають на гільйотині але не бачив як він після цього поплив. До того ж є виробник, який дає гарантію на властивості свого полімеру.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години назад, Reiter написав:

Щодо Едекса то багато неоднозначних відгуків. Багато хто пише, що немає даних по його жорсткості, що він пливе і т.д.

А ви пробували шукати?Ось на цьому сайті чимало інформації викладено саме в порівняльному форматі -https://www.sealtd.com.ua/zedex/zedex.html досвід в використанні цього матеріалу в роботі , наочно показує "ДМ" в своїх відео.

   ось -

Механические и физические свойства

СвойстваЕд. изм.ZX‑100КZX‑324ZX‑410ZX‑530

Плотность

кг/дм³

1,351,301,331,51Модуль упругости при растяжении

МПа

2900360034003500Прочность при растяжении

МПа

7811010149Предел прочности при разрыве

МПа

70848250Удлинение при разрыве

%

9,512,6254,5Максимально допустимая рабочая температура
(с запрессовкой)

°С

6510015090Максимально допустимая рабочая температура
(без запрессовки)

°С

110250190240Минимально допустимая рабочая температура

°С

-100-50-70-100Коэффициент трения скольжения (без смазки)

0,080,070,160,17Влагопоглощение 24ч. в воде при 20°С

%

0,30,050,60,01Темпер. коэффициент линейного расширения

10-5×1/К

85,146Теплопроводность

Bт/(м×K)

0,240,250,25

–-а ось посилання безпосередньо на виробника -https://www.zedex.de/en/products/zedex

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

ЧПУ - верстати працють роками по "25" годин на добу , а на вашому "попливе?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Кто- о и линолеум клеит. И говорит , что это лучше зедекса. Я пользуюсь зедексом . Претензий нет. В советские времена заливали бутакрилом. То же работает. Но технологии не стоят на месте. Фрезерные станки с прямоугольными направляющими как правило на композите. У меня фу 321 болгарин. Так у него на двух осях композит чёрного цвета. И он не накеленный, а залит. А вообще пользуйтесь правильным масло и всё будет нормально. Вечного ничего нет.

Змінено користувачем olegons
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@igor_restavrator так в тому то і справа, що виробник вказує дані про розтягнення, розрив. Але не вказує даних на стискання і модуль юнга.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

не буду розводити дискусію, ось посилання -https://uk.wikipedia.org/wiki/Модуль_Юнга - можете розрахувати для свого варіанту самі , вам воно потрібно більше ,а тверджння -

4 години назад, Reiter написав:

Едекса то багато неоднозначних відгуків. Багато хто пише, що немає даних по його жорсткості, що він пливе і т.д

нагадує Ткача , з його - "деды всегда так делали"

   Будьте на вістрі новітніх технологій , німчура цей матеріал ("ZEDEX") використовує з семидесятих років- мабудь щось знають

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
15 минут назад, igor_restavrator сказал:

не буду розводити дискусію, ось посилання -https://uk.wikipedia.org/wiki/Модуль_Юнга - можете розрахувати для свого варіанту самі , вам воно потрібно більше ,а тверджння -

нагадує Ткача , з його - "деды всегда так делали"

   Будьте на вістрі новітніх технологій , німчура цей матеріал ("ZEDEX") використовує з семидесятих років- мабудь щось знають

Три роки з ним пропрацював - жодного разу не чув такого, і використовує він тільки зедекс.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Georg_Adolfovich написав:

жодного разу не чув такого, і використовує він тільки зедекс

я знаю ,що Андрій використовує зедекс, вислів цей стосуєть шабрення "болгаркою" в походних умовах , чим він тривалий час займався, щоб заробити на те що є на сьогоднішній день в нього , а взагалі тема не про нього, хоч сліди йог рукоблудія  на моєму  верстаті залишилися ,треба? ,надам в особисті повідомлення

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку