savelich

хонінговальна головка

27 повідомлень у цій темі

На прохання форумчан, невеличка тема про саморобні хонінгувальні головки. 

Колись давно відкривав  таку тему на російському форумі, там більш докладно... 

З тих пір пройшло багато років... Виходячи з потреб експлуатації і спрощення виготовлення конструкція вдосконалювалася.  Нарешті, як мені здається, прийшов до найбільш оптимальної, найбільш надійної і легкої що до виготовлення, конструкції.

Що змінив. По-перше максимально можливо вкоротив нижній край головки, що дозволяє хонінгувати циліндри з обмеженим виходом хонголовки внизу. По-друге - виходячи з того, що доволі часто виникали проблеми з конусністю,  передбачив змогу її корегування. Для цього нижній "сухар" зробив рухомим поздовж штока. Верхній накручений на шток і відносно нього нерухомий, а нижній різьби не має, може вільно рухатися вдовж штока і  підпирається знизу гайкою. провертаючи гайку можна, в разі необхідності,  легко корегувати положення нижнього сухаря й тим самим позбавлятися конусності.

Робоча подача брусків (використовую лише алмазні) здійснюється обертанням штурвала зверху головки, яка через поперечний штифт переміщує шток з закріпленими на ньому "сухарями" вздовж осі головки... 

Решта повинна бути зрозумілою з фотографій. Якщо в когось виникнуть питання - з задоволенням відповім. 

DSCN0230.JPG

DSCN0236.JPG

DSCN0239.JPG

Змінено користувачем savelich
5

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А яка зернистість брусків?, І чи робили термообробку?

І ще не зовсім зрозумів як подача йде?

Змінено користувачем vigorko
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
26 минут назад, vigorko сказал:

А яка зернистість брусків?, І чи робили термообробку?

І ще не зовсім зрозумів як подача йде?

Зернистість - то в залежності яку поверхню хочете одержати. У тому, що на фото 80\63. І не дуже крупні, щоб поверхня циліндра була задовільна, й не дуже мілкі, щоб добре різали... 

Подача ручна і здійснюється при зупиненому верстаті. При обертанні згаданого вище штурвала, він піднімається по різьбі й тягне за собою шток, шток тягне догори сухарі, сухарі своєю похилою поверхнею розштовхують бруски... 

Проте конструкція дозволяє легко переобладнати головку для механічної подачі, для чого треба зняти згадані вище штурвал подачі й штифт, і подавати шток від механізму подачі верстата... При цьому, звичайно, знадобляться деякі  доробки, які не потребують значної переробки основної конструкції...

Змінено користувачем savelich
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Як я зрозумів- в гайці з накаткою поперек стоїть штифт який тягне вісь з клинами. Вставляється через отвір збоку?

На гайці різьба ліва?

І про термообробку ще:)

Кайка самоконтряща не відпускається?

Змінено користувачем vigorko
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
20 минут назад, vigorko сказал:

Як я зрозумів- в гайці з накаткою поперек стоїть штифт який тягне вісь з клинами. Вставляється через отвір збоку?

На гайці різьба ліва?

І про термообробку ще:)

Кайка самоконтряща не відпускається?

Ви вірно все зрозуміли, саме так здійснюється подача. На рахунок термообробки - конструкція не передбачає точкових або лінійних контактів між деталями, лише по площині. Тому робити термообробку, закалювати необов*язково. Маю кілька хонголовок аналогічної конструкції, деякі працюють стабільно вже десять і більше років.

Гайка в процесі роботи сама по собі не відпускається. По мірі збільшення розміру циліндра при хонінгуванні гайку треба періодично підтягувати. Однієї затяжки вистачає на з*йом приблизно 0.02мм. Дуже зручно, не перехонінгуєш. Для повного з*йому припуску звичайно потрібно зупинити верстат і підтягнути гайку один-два рази... 

Різьба ліва, так зручніше, але то несуттєво, буде так само працювати й з правою, лише обертати гайку для подачі треба буде в іншу сторону. 

Змінено користувачем savelich
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А як робили круглі виступи на планках з хон брусками?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 минут назад, vigorko сказал:

А як робили круглі виступи на планках з хон брусками?

В планках різьба, "ножки" закручені плоскогубцями до упору, потім клинова поверхня оброблена на фрезерному в ділильній головці... 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@savelich спасибо большое! Наверное жесткий хон проще уже не сделать никак, так что будемс повторять. 

Вы только алмазом хонингуете или корундом тоже? Между ремонтными размерами всегда растачиваете или бывает что можно хоном без расточки?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 минуту назад, crazypilot сказал:

@savelich спасибо большое! Наверное жесткий хон проще уже не сделать никак, так что будемс повторять. 

Вы только алмазом хонингуете или корундом тоже? Между ремонтными размерами всегда растачиваете или бывает что можно хоном без расточки?

Буду рад, если мой опыт окажется полезным... Если возникнут вопросы при изготовлении - спрашивайте. 

Хонингую только алмазными брусками на металлической связке. Когда-то пробовал корундом - не понравилось, надоело менять бруски после нескольких блоков. Алмазных хватает на годы работы. 

Практически всегда перед хонингованием растачиваю, оставляю припуск около 0.04. Резец на расточном затачиваю как можно тщательнее, чтоб получить максимально гладкую поверхность... Изредка, когда припуск порядка десятки можно и сразу хонинговать без расточки. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дуже вдячний за детальне пояснення , все достатньо зрозуміло ,може нарешті зважусь зробити горизонтально- хонінгувальний для скутерів і мототехніки:)

Ще якщо не важко -яка роль радіальних отворів в корпусі?

Змінено користувачем vigorko
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
27 минут назад, vigorko сказал:

Дуже вдячний за детальне пояснення , все достатньо зрозуміло ,може нарешті зважусь зробити горизонтально- хонінгувальний для скутерів і мототехніки:)

Ще якщо не важко -яка роль радіальних отворів в корпусі?

Це технологічні отвори. При виготовленні корпусу ті отвори свердляться наскрізь з використанням ділильної головки, причому таким чином, щоб були максимально точно розташовані по кругу й між собою вздовж корпуса. Потім фрезеруються пази під планки з брусками, потім вставляємо планку в паз і через отвір робимо лунки знизу планки, щоб потім просвердлити і нарізати в планках різьбу під циліндрічні ніжки. На цій головці три планки з брусками, але можна зробити і шість таким же чином. В результаті значно спрощується процес підгонки ніжок планок до отворів в корпусі з необхідною точністю, що дуже важливо, адже потім ті ніжки будуть служити направляючими для планок. Для скутерів у мене головка на чотири бруски, при виготовленні вважав, що чотири бруски краще, бо дозволять одержати більш точну циліндричну поверхню, але досвід показує, що й з трьома брусками циліндр виходить достатньо точним...

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 часов назад, savelich сказал:

щоб потім просвердлити і нарізати в планках різьбу під циліндрічні ніжки.

Можна без різьби, а просто  пресову посадку. Робив і так, і так, без різьби навіть простіше.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
22 часа назад, savelich сказал:

але досвід показує, що й з трьома брусками циліндр виходить достатньо точним...

Можно работать и с одним бруском и двумя башмаками текстолитовыми либо чугунными- для отверстий небольшого диаметра например доводки  шатунных втулок , даже два бруска в хоне будут нормально работать если хон с жесткой подачей.
 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, savelich написав:

На прохання форумчан, невеличка тема про саморобні хонінгувальні головки. 

Колись давно відкривав  таку тему на російському форумі, там більш докладно... 

З тих пір пройшло багато років... Виходячи з потреб експлуатації і спрощення виготовлення конструкція вдосконалювалася.  Нарешті, як мені здається, прийшов до найбільш оптимальної, найбільш надійної і легкої що до виготовлення, конструкції.

Що змінив. По-перше максимально можливо вкоротив нижній край головки, що дозволяє хонінгувати циліндри з обмеженим виходом хонголовки внизу. По-друге - виходячи з того, що доволі часто виникали проблеми з конусністю,  передбачив змогу її корегування. Для цього нижній "сухар" зробив рухомим поздовж штока. Верхній накручений на шток і відносно нього нерухомий, а нижній різьби не має, може вільно рухатися вдовж штока і  підпирається знизу гайкою. провертаючи гайку можна, в разі необхідності,  легко корегувати положення нижнього сухаря й тим самим позбавлятися конусності.

Робоча подача брусків (використовую лише алмазні) здійснюється обертанням штурвала зверху головки, яка через поперечний штифт переміщує шток з закріпленими на ньому "сухарями" вздовж осі головки... 

Решта повинна бути зрозумілою з фотографій. Якщо в когось виникнуть питання - з задоволенням відповім. 

DSCN0230.JPG

DSCN0236.JPG

DSCN0239.JPG

Здравствуйте! Интересуют хонголовки жесткие, конкурирующие с нашим производством, менеджером-маркетологом которого я являюсь(АМК Полтава), очень бы хотел консультироваться с автором этой конструкции - иногда в запросах от наших заказчиков бывают подобные конструкции(не наши), такие запросы приходится игнорировать - хотя в ассортимент не помешало бы добавить и эту конструкцию! Наши все хоны можно сразу увидеть на ютубе набрав в поиск "хонголовки производство и продажа" например... В это сложное время хотелось бы разнообразить изготовление хонов мирного назначения...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Да, колись саме я це писав. Користуюся цими хонголовками вже багато років. Все працює справно, хоча й виготовлено в домашніх умовах. Важливо в такій конструкції, що жодна деталь головки не потребує термообробки і помітного зносу або втрати точності за десятирічча майже щоденної роботи не виявлено. Буду радий відповісти на запитання, якщо такі виникнуть. 

Змінено користувачем savelich
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

В мене декілька узагальнених запитань стосовно процесу хонінгування блоків циліндрів. Буду дуже вдячний за відповідь.

Який станок краще? (Стосовно продуктивності, якості роботи і т.д. Плюси і мінуси цих станків)

3к.. чи 3г..?

І так само по головках цікавить

Ручні чи автоматичні?

Скільки потрібно головок для роботи з легковими авто?

 

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, Bemba написав:

В мене декілька узагальнених запитань стосовно процесу хонінгування блоків циліндрів. Буду дуже вдячний за відповідь.

Який станок краще? (Стосовно продуктивності, якості роботи і т.д. Плюси і мінуси цих станків)

3к.. чи 3г..?

І так само по головках цікавить

Ручні чи автоматичні?

Скільки потрібно головок для роботи з легковими авто?

 

 

 

Маю два хонінгувальні вертстати -  3к833 і ще один, "зклепаний" з 3г. 3к833 стоїть мертвим вантажем (можу продати :) ), а працюю вже кілька десятків років на тому, що "зклепав" під себе. 3к и 3г в заводському варіанті, як на мене - занадто складні й ненадійні (часом навіть небезпечні, можуть поламати хонголовку). Подробиці розказувати не буду, то окрема тема, зауважу лише що привід вверх-вниз у мого робочого верстата кривошипний, простіше й надійніше придумати важко. Головки ручні, саморобні, колись писав про них тут на форумі. Маю кілька, на діаметри від 35 до 105мм. Бруски діамантові (але для спеціальних цілей є й абразивні), зерно, приблизно 30...40.  

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Зерном одного розміру працюєте чи користуєтесь чорновими  а потім чистовими головками?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, savelich написав:

Маю два хонінгувальні вертстати -  3к833 і ще один, "зклепаний" з 3г. 3к833 стоїть мертвим вантажем (можу продати :) ), а працюю вже кілька десятків років на тому, що "зклепав" під себе. 3к и 3г в заводському варіанті, як на мене - занадто складні й ненадійні (часом навіть небезпечні, можуть поламати хонголовку). Подробиці розказувати не буду, то окрема тема, зауважу лише що привід вверх-вниз у мого робочого верстата кривошипний, простіше й надійніше придумати важко. Головки ручні, саморобні, колись писав про них тут на форумі. Маю кілька, на діаметри від 35 до 105мм. Бруски діамантові (але для спеціальних цілей є й абразивні), зерно, приблизно 30...40.  

Ще питання по розточці

Як часто розточуєте в розмір а як часто гільзуєте?

Гільзи самі точите чи купляєте готові?

Які використовуєте режими при розточуванні? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Розточую практично кожного дня, гільзую рідше,  звичайно ж в потрібний розмір з допуском в межах 2сотки без проблем, якщо не кваплячись і акуратно, то і в межах сотки. Виставляю різець по інидкатору, штатні лімби часто брешуть. 

Гільзи зазвичай готові, хоча інколи, в нестандартних випадках доводиться виготовляти самому. 

Про режими - швидкість різання в межах 1м\сек., подача зазвичай 0,05...0.2 мм\оберт. Зйом в межах від сотки до міліметра на радіус...

Важливо  про матеріал різця (різці саморобні, мова про розточку чавуну). Починав колись з ВК8 - на кожному розточеному отворі одержував конус приблизно сотку - ото був головний біль!... потім ВК2 - набагато краще, ВК3М то практично без питань, зараз використовую ВК6ом - оце вирішило всі проблеми - при правильній заточці можна розточити десятки блоків без перезаточки, знімати стружку хоч сотку, хоч міліметр - жодно питання до стійкості різця і якості поверхні... рекомендую. 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

savelich, 2 питання. Яка заточка з Вашого досвіду рулить і чи не задумувалися провиготовлення хони для відновлення осі колінвала за аналогом від Sunnen?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, влад55 написав:

savelich, 2 питання. Яка заточка з Вашого досвіду рулить і чи не задумувалися провиготовлення хони для відновлення осі колінвала за аналогом від Sunnen?

Виберу час - сфотографую заточений різець, покажу фото. Про відновлення посадки під колінвал в блоках думав, але не дійшли руки до реалізації, вистачає роботи і без цього. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, savelich написав:

Про відновлення посадки під колінвал в блоках думав, але не дійшли руки до реалізації, вистачає роботи і без цього. 

Дуже актуальне питання, як для імпорту так і для совка. Китай робить аналоги але незрозумілої якості і під свою конфігурацію абразиву. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, savelich написав:

Виберу час - сфотографую заточений різець, покажу фото. Про відновлення посадки під колінвал в блоках думав, але не дійшли руки до реалізації, вистачає роботи і без цього. 

Сфотографува різець, а заодно й приспособу для виставляння його на розмір. 

IMG_20230219_121754_340.jpg

IMG_20230219_121825_704.jpg

IMG_20230219_122226_825.jpg

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Розточка в наступний розмір vs гільзовка, у відсотковому співвідношенні у вас скільки?

Щоб мати якесь представлення, чого ринок таких послуг, потребує. Чи вартує зразу задумуватися про гільзовку окрім розточки?

І взагалі, порівнюючи розточку в розмір і гільзовку як послугу. Якщо можна, плюси і мінуси їхні для розточника. По часу, складності, трудозатратам, вигоді і т.д

 

Якими мають бути основні куби заточки різця?

Чи пробували користуватися змінними сучасними пластинками?

 

Якщо готові гільзи, получається що остаточний розмір ви підганяєте на розточному (отвори в блоці) а не проточкою гільз на токарному?

Де замовляєте гільзи?

 

1м/с це 60м/хв. При діаметрі 75 це получається 255 обертів шпінделя. Правильно?

Якщо можна, опишіть режими детальніше.

Чорнові-чистові при гільзовці і при розточці в розмір.

 

І ще би хотілось почути про хонінгування.

Чи використовуєте ви чорнові а потім чистові хонголовки?

Може потім щітками ще користуєтесь?

Щоб розуміти скільки потрібно мати хонголовок чи брусків.

 

Дякую

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку