nand1024

мідна водяна рубашка в котлі

32 повідомлення у цій темі

Вітаю панове, таке питання, наскільки мідь підходить в якості теплообміника(водяної рубашки) в твердопаливному котлі, тобто якщо вона напряму буде контактувати с вогнем та дерев'яним вуглем? Наскільки знаю мідь досить корозійностійкий матеріал, але як вона себе поведе в оточені розпечених газів і парів смол які виділяються з деревени. Чого саме мідь? бо її зручно паяти та гнути, до того ж має більшу теплопровідність і якщо вода буде більш менш чиста то має довго прослужити, нержавійку не дуже хочу розглядати, ніколи не варив її до того ж запаяти герметично мідь вийде краще ніж герметично щось зварити.
Якщо мідь для такого застосувати можна, то яку, тверду чи м'яку, чи немає різниці?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 минут назад, nand1024 сказал:

Наскільки знаю мідь досить корозійностійкий матеріал,

Жало паяльника з міді обгорає дуже навіть швидко, якщо ним користуватись. І це при температурі 300 градусів. 

Тому є сумніви на рахунок живучості в умовах

12 минуты назад, nand1024 сказал:

розпечених газів і парів смол які виділяються з деревени

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, DimonDSS написав:

Жало паяльника з міді обгорає дуже навіть швидко, якщо ним користуватись. І це при температурі 300 градусів. 

Тому є сумніви на рахунок живучості в умовах

 

Це так, але там буде вода, яка не дасть міді дійти тої температури. До того не буду ж я кип'яток по трубам ганяти, жар буде підбиратися таким щоб температура вода циркулювали в межах 45-60 градусів.

Змінено користувачем nand1024
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 

1 час назад, nand1024 сказал:

До того не буду ж я кип'яток по трубам ганяти, жар буде підбиратися таким щоб температура вода циркулювали в межах 45-60 градусів.

Мідь або нержавіка заросте. Середовище в топці кислотне. Це буде котел для бассейну? Якщо так, то хлорка мідь скорододує,в мене всі латунні фітінги спортила.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

це планується котел для додаткового опалення житлового будинку і можливо поруч розміщених споруд, воду буду заправляти якусь почище щоб менше мідь їло, можливо знайду якісь добавки щоб можна було вимикати надовго і не боятися що лід в трубах утвориться.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

пока встречал самый крутой - это теплообменник  Pahlen - нержавейка 

но это был твердотопливный котел для подогрева воды в бассейне(установка котел и накопитель рядом)  и переваривал он и обычную воду и соленую (морскую)

а так черные или чугунные 

на металлоприемке  поищите  котлы  чугунные  - у меня у соседа стоят рядом и новый стальной польский и  времен ссср  чугунный - так вот разници он не видит что новый котел работает лучше 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А якщо нержавійка, є сорта досить м'які щоб трубу в спіраль скрутити і така щоб паялася досить добре м'якими припоями?

Добре, наприклад я вирішу все ж таки з міді робить, візьму м'яку мідну  трубку, вигну с неї спіраль, по трубці постійно буде циркулювати вода, думаю вище 70 градусів з урахуванням втрат тепла гріти не треба, можливо зможу цю рубашку зробити з'ємною та витягати за потреби чистити її гарячим паром від смол та нагару. Які в данному випадку можуть бути проблеми, мідь все одно буде обгорати?

Змінено користувачем nand1024
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

м'якими припоями??????????

 

яб не советовал от слова совсем - это дрянь растрескивается  от частых перепадов по шву - тут и аргоном - и то лопается 

по идее какая то жаростойкая - но она как каленая (та что мне попадалась и хоть и жаростойкая от резких перепадов - идет трещинами  )

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

На вашому місці перед такими ідеями я б оцінив необхідну потужність, по ній прикинув площу теплообміну десь 10-12квт/м.кв., а потім порахував чи не вийде той теплообмінник найціннішим предметом в хаті. Потім протверезів і зварив з безшовних труб і листової сталі нормальний теплообмінник.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

та частина що у контакті з вогнем без припою, просто гнута мідь, далі з котла виходять 2 труби до яких припаяти щось що має різьбу, щоб потім з водопроводом з'єднувати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Гаврилів Василь написав:

На вашому місці перед такими ідеями я б оцінив необхідну потужність, по ній прикинув площу теплообміну десь 10-12квт/м.кв., а потім порахував чи не вийде той теплообмінник найціннішим предметом в хаті. Потім протверезів і зварив з безшовних труб і листової сталі нормальний теплообмінник.

мене відлякую корозійна стійкість стальної труби та зварних швів, може дарма, та мені здаєтьс довго служити воно не буде

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

если вы имели ввиду  паять медь мягкими припоями - 

нужна горелка кислород и сжиженный газ - твердый припой - меднофосфорный  (жесткий)  - некоторые умудряются и обычной горелкой паять (мап газом- баллончики с чистым газом))- там температура пайки (медь разогревается до красна)   это намного лучше  соединение  и беспокоить Вас не будет  

да и швы Вы можете делать уже и в камере - (так спаяны теплообменники в котлах настенных  и тд )

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

по поводу подготовки воды  - мой опыт

у меня система в доме алюминиевые радиаторы  и медные трубы (когда делал сам Вышло дешевле чем сосед нанятыми работниками систему с  полипропилена)

с 2004 года полет нормальный - пару лет назад кусок переделывал - труба внутри целая как новая - радиаторы пока стоят (говорят нельзя медь и алюминий- но они через латунные американки соединены - залита дисцилированная вода за все года подпитку системы делал  каждую осень +- 1- 2 литра   (чтоб при нагреве  75 градусов  было в системе 3 атм- когда спускал систему вода чистая слегка помутнела  )    - в систему с черными трубами не советуют дистиллят

-  в своей  при частичной переделке - не ила  ни грязи я не заметил после высыхания трубы проведя внутри пальцем такой сухой налет как припыленное слегка

 

а вот залив дистиллят в систему с черной трубой вода через пару месяцев стала черная как смола и забила фильтра насоса  (черными гранулами)

система парапетный атон и алюминиевые радиаторы  - и стальная труба (может из котла  бяку вымыло но вода имела запах как болота) потом полет нормальный - вода темная мутноватая - запах ушел - в открытом расширительном бачке куча ржавчины - в системе ржавчину не наблюдал

поставил сетку перед баком - ржавчина с бачка оседает на сеточку 

 

на отоплении медная труба стоит отлично а вот на воде -холодная  тут я пролетел  (под изолятором труба окислилась и прохудилась не сразу и не за 10 лет но все же ) труба санко 1мм

Змінено користувачем Viktor_KVS
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Можна і сталь добре паяти. Я піввагона сушилок для рушників напаяв (великих), то там навиків небагато потрібно, можу підказати.

АЛЕ. Таке потрібно робити зі сталі 4мм+ товщиною, тому пайка в прольоті, як і мідь. 

А взагалі, я противник отаких "котлів" в грубах і т.п.

 Якщо потрібен котел - треба робити котел. Довелось з ними стикатись чимало, тому однозначна порада - робити котла.

А ще, забігаючи, робити акумулятор, теплообмінник.... і т.д. Тоді буде нормально все працювати. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, nand1024 сказал:

і така щоб паялася досить добре м'якими припоями?

Не згадуйте про мякі припої. Там будуть такі термічні напруження, що усі ці пайки порве досить швидко.

А міцності у мяких припоїв немає, від слова взагалі.

Нержавійку варіть . Або з мідної труби обкладайте по наружі стальну топку, а краще чавунну.

Змінено користувачем Дядя_Уеф
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

як довго може прожити звичайна сталева зварена труба(2.8-3мм стінки) по якій вода циркулює і яка варилася звичайним електродами?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
13 минуты назад, nand1024 сказал:

як довго може прожити звичайна сталева зварена труба(2.8-3мм стінки) по якій вода циркулює і яка варилася звичайним електродами?

Не менше 10 років. Якщо хочете робити водяну рубашку в точці, то робіть до неї доступ. Не важливо з чого ви її зробите, щоб можливо було потім її обслуговувати. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

На промі є багато об'яв з жаростійкой трубой по 350 грн кг. Зварити з такого то ще й вашим внукам дістанеться та водяна рубашка. Мідна трубка добре підійде для бойлера косвенного нагріву. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Докину ще своїх 5 копійок до загальної думки.

За мідь в зоні полум'я забудьте від слова зовсім. Жити вона там не буде, а як і проживе трохи, то зовсім не довго. Найкращий варіант рахую зварити з нержавійки марки AISI 321. Варити найкраще ТІГ способом використовуючи в якості присадка прутки марки ER 347 При зварюванні цим присадком частина лігатур вигорить і зварний шов залишиться на рівні 321-ї марки нержавійки. Варити ОБОВ'ЯЗКОВО з "піддувом" (задувати аргон в середину ємкості), бо без нього довговічність ємкості буде меншою, як з звичайного металу.

 Паяти нержавійку можна, коли використовують дуже тонку, та щоб не "крутило" готовий виріб, АЛЕ лише твердими припоями. З вмістом срібла вийде досить дорого, тому в якості альтернативи можна використати сплави БрКМц 3-1 ( CuSi3), монель... Все ж краще було б варити.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, nand1024 сказал:

як довго може прожити звичайна сталева зварена труба(2.8-3мм стінки) по якій вода циркулює і яка варилася звичайним електродами?

Можливо і витримає, озвучені, 10 років.

3мм - то вже щось. Але - мало. 

Варили потоком пілетні котли, то середину - 6мм, рубашка - 3мм. Тонші - гроші на вітер. Плюс зону горіння захищали вогнетривкою цеглою, під "зеркало" дверок ставили керамічну вату.

 

Не зовсім зрозумів що і як має бути. Є хитрі способи варити, але треба уточнити, що саме. І щодо електродів - краще не робити таким. Потрібен ПА під дріт 1мм і дуже бажано на суміші, вуглець не дає такої текучості.

Якщо самому таке складно зробити, я можу в чомусь допомогти, але з середини літа. Задувати таку товсту сталюку не потрібно, важливо витримувати зазор (щоб на фаски не тратитись) правильні токи і "довгі" шви. Товстий метал варити практичніше - менше дирок буде, в мене ні на одному котлу на внутрішній рубасі не було пропуску.  Стики можна провіряти пневмо-пістолетом і миючим засобом

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@nand1024 не займайтесь єрундой з тими трубками під пряме полум'я. Та щей вугільне горіння. Тонкостінна нержа не витримає і сезону, мідь і тижня. 

Або той змійовик всередину водяноі сорочки монтувати. Тільки порахуйте скільки десяткив метрів треба той труби впихнути в водянку котла. Або інший варіант робите/купуєте буфер-теплоакумулятор. Якщо на два будинки з сумарною площею +-200м^2 то ТА потрібен від 2 кубів. Котел дивіться самі який по потужності, як буде гріти 2,5- тони води. Якщо 25-30квт то в натяг буде тягнути нагрів ємності, а вже з ємності будуть обігріватись ваші будинки, можна і горячу воду гріти через змійовик (якщо вмонтуєте в ТА). Плюс потрібен підмішуючий вузол та додатковий насос. 

Також є третій варіант - пластинчастий теплообмінник, але на 12-15квт буде коштувати десь під тис. долярів. Ставиться той теплообмінник через байпас на подачу з котла (вихідна труба). 

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 годин назад, nand1024 написав:

тобто якщо вона напряму буде контактувати с вогнем та дерев'яним вуглем?

 

Оце не робіть. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин назад, nand1024 написав:

це планується котел для додаткового опалення житлового будинку і можливо поруч розміщених споруд,

 

Такі речі так на око не робляться. Треба чітко прораховувати для будь яких варіантів, що я описав вище. 

Перше. Продуктивність самого котла, втрати макс. опалюваних приміщень, втрата магістралі(якщо буде). Продцктивність існуючих радіаторів, чи буде відбір теплоносія на ГВЗ...... 

Є калькулятори, є певні закономірності в системах типу тепла підлога чи радіатори....

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую всім за поради, трохи ще подивився в інтернеті і зрозумів що в мене було хибне уявлення того як вони робляться. Як один з можливих варіантів якщо буде все таки мідь, то в мене виникла ідея а якщо мідну трубу обкрутити поверх камері згорання, місце дотику на пайку, цю конструкцію в якийсь кожух а пустоти заповнити чимось в я кості теплопровідника? прямого контакту полум'я та газів з мідью немає.

Трохи передісторії, слюсарну справ вчив років 15 тому але по справжньому так і не працював якщо не рахувати виробничої практики, зварювальним аппаратом користувався лише ручним дуговим коли треба було балкон ремонтувати, купив інвертор і тижні два вчився на обрізках заліза і це було роки 4-5 тому. Зварити щось зможу, але щоб герметечно та з якісним швом треба буде добре підналовчитися. Мідь та залізо трохи паяв звичайним м'яким припоєм, декілька разів алюміній. Ось і маю трохи базових навичок в ручній обробці металів, трохи досвіду з обварюванням балконої металоконструкції та пайки металів, тому й дивлюсь більше здійснені варіанти.

Ну якщо з міді зовсім не варіант, то якщо залізна труба проживе років 10, то спробую її, можливо якщо ще заливати правильну рідину, то вона й довше протягне.

Можна в принципі готове рішення купити, але мені цікаво зробити самому і причепити до нього якийсь контроллер щоб дрова сам підкидав, а то не панська то справа кожні 4-8 годин бігати дрова підкидуватиxD

Змінено користувачем nand1024
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку