Kostas888

Пятна после цементации и шлифовки

11 повідомлень у цій темі

После цементации вала (сталь 18 ХГТ) сделали шлифовку до размера. Диаметр вала 40 мм. На поверхности есть пятна. При рассмотрении в лупу трудно понять, что это. Ногтем не цепляется, только чуть-чуть в хвостовой части (на фото). Похоже, как прогорел металл и неотшлифовался. Но размер уже получен шлифовкой. Подскажите, пожалуйста, чем можно хотя бы обесцветить эти пятна? Бензин и растворитель 646 не помогли. Счесывание бамбуковой палочкой тоже не помогло. Нужно получить приемлемый внешний вид.

IMG_20220616_193919.jpg

IMG_20220617_151749.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я би спробував його знежирити (646, 647 розчинник) потім ватним тампоном та 15-20% розчином ортофосфорної кислоти, мало би зняти легку іржу швидко. Потім добре промити водою, протерти і в змазувально-охолоджувальну рідину (для гарантії зробіть свіжої з концентрату) хвилини на 2-3. Просушити - вода випарується, масло з інгібіторами залишиться.

 

Інший варінт - полірувальний круг.

 

Як на мене, воно сильно схоже на сліди від пальців. Типу відшліфували, протерли від ЗОР (СОЖ), залапали пальчиками, полежало пару днів - результат.

 

Змінено користувачем Олек77
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Олек77 Ви маєте на увазі можлива корозія від пото-жирових відбитків?
Ортофорфорної кислоти немає. Є розчин соляної кислоти 5-15% побутовий засіб "Сантрі" для видалення іржи та вапняного нальоту. Може його спробувати? В мене є старий вал, спочатку просто подивлюся, як себе поводить поверхня. Спробую - відпишуся. 

Змінено користувачем Kostas888
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, Kostas888 сказал:

@Олек77 Ви маєте на увазі можлива корозія від пото-жирових відбитків?
Ортофорфорної кислоти немає. Є розчин соляної кислоти 5-15% побутовий засіб "Сантрі" для видалення іржи та вапняного нальоту. Може його спробувати? В мене є старий вал, спочатку просто подивлюся, як себе поводить поверхня. Спробую - відпишуся. 

Уксус не поможет? Или ультразвуковая ванна.

Змінено користувачем Леня
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Леня написав:

Уксус не поможет?

Не лізьте у хімію -  ще гірших плям наставите. Відтерти те залапане  м'яким абразивом (з мастилом) типу крейди, соди, зубного порошку, білої глини і забути проблему. 

 Більш складний варіант - лужна гальваніка. Готуємо 5% розчин кальцинованої соди, деталь на ""мінус"" джерела струму, кільцевий анод з чорної ( не луженої і не цинкованої!!!!) бляхи  на ""плюс"", деталь вішаємо вертикально. Джерело постійного струму напругою 3....12В, сила струму 3...5А/дециметр квадратний площини деталі. В вашому випадку вистачить будь-якого автомобільного акумулятора. 

Розміри і чиста поверхня не постраждає. Після  чищення добре висушити і змастити деталь рідким мастилом. 

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
доповнення
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 часов назад, Kostas888 сказал:

Ортофорфорної кислоти немає. Є розчин соляної кислоти 5-15%

Соляная злая , от нее ещё пятна будут, 

Ортофосфорная в кокаколе, показывали как бампера чистят)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин назад, Куляста_Блискавка написав:

Більш складний варіант - лужна гальваніка. Готуємо 5% розчин кальцинованої соди, деталь на ""мінус"" джерела струму, кільцевий анод з чорної ( не луженої і не цинкованої!!!!) бляхи  на ""плюс"", деталь вішаємо вертикально. Джерело постійного струму напругою 3....12В, сила струму 3...5А/дециметр квадратний площини деталі. В вашому випадку вистачить будь-якого автомобільного акумулятора. 

То буде наводнювання і можливий наліт від домішок у соді. І у випадку кислот (соляну не рекомендую, бо поржавіє ще поки будете мити), і у випадку катодного "відбивання" іржі воднем у лужних розчинах, матові плями на її місці залишаться.

Згідний, що м'який абразив/полірування буде значно краще.

 

Так, маю на увазі пото-жирові плями.

Таке бачив неодноразово, десь інструментальщики щось з партіі на хімокс забудуть принести, і доносять потім якусь втулочку/обойму/фланець. Ванни за одну детальку гріти ж не будеш, от воно і лежить день-два-три, а за той час бувало дактилоскопію робити можна - "пролазять" пальчики іржею досить чітко.

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
граматика
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 годин назад, Олек77 написав:

То буде наводнювання і можливий наліт від домішок у соді

Насиченням воднем можна знехтувати - надто малі струм і експозиція. Для запобігання осаду нальоту - промивка дистильованою водою. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 18.06.2022 в 22:29, Олек77 сказал:

І у випадку кислот (соляну не рекомендую, бо поржавіє ще поки будете мити).

Згідний, що м'який абразив/полірування буде значно краще.

Спробував потерти старий вал по плямах розчином соляної кислоти Сантрі (писав вище). Залишив на 5 хвилин, потім потер розчином соди для нейтралізації. Потім водою і просушив. Результат непоганий, плями значно посвітлішали. Але місцями є легке потускніння поверхні, тобто поліровка все одно потрібна, щоб вся поверхня виглядала однаково. Спробую все-таки на новому валі м'який абразив, як ви і рекомендуєте. Без хімії.

ПС: Якщо залишити кислоту на поверхні на більший час (10-15 хв.), дійсно з'являється іржа. Але тією ж кислотою потерти - легко видаляється, поки свіжа.

Доповнюю: на слідуючий день місця обробки соляною кислотою темнішають, бо, мабуть, нейтралізація содою вже не впливає на запущений процес корозії безпосередньо у верхньому шарі металу.

Змінено користувачем Kostas888
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, Kostas888 сказал:

Спробував потерти старий вал по плямах розчином соляної кислоти Сантрі (писав вище). Залишив на 5 хвилин, потім потер розчином соди для нейтралізації. Потім водою і просушив. Результат непоганий, плями значно посвітлішали. Але місцями є легке потускніння поверхні, тобто поліровка все одно потрібна, щоб вся поверхня виглядала однаково. Спробую все-таки на новому валі м'який абразив, як ви і рекомендуєте. Без хімії.

ПС: Якщо залишити кислоту на поверхні на більший час (10-15 хв.), дійсно з'являється іржа. Але тією ж кислотою потерти - легко видаляється, поки свіжа.

Спробую пояснити що відбувається на прикладі полірованої в дзеркало пластини:

1. Маємо поліровану пластину.

2. Якимось чином формуємо на ній осередки корозії - плями від пальців, "народний" заіржавлюючий засіб сіль + оцет + перекис водню. Іржа формується тим швидше, чим менше замаслена поверхня.

3. Будь-якою хімією пробуємо ті залишки зняти. Навіть сильно "натюнинговані" інгібіторами травлення соляна, сірчана та, суттєво більш м'яка до сталі, ортофосфорна кислота досить легко знімуть ту іржу, але сіренькі плями на її місці залишать.

Чому так? Іржа сформувалася з металу, який був раніше відполірований в дзеркало. Іржу ми зняли, але метал на її місце не повернули. Звідки і є ті плями.

 

Тому полірування/шліфування м'якими абразивами і є найкращим варіантом - і іржу знімуть, і однорідний блиск повернуть. Хоча, адекватне промаслювання після полірування та протирання від полірувальної пасти зайвим не буде - його і хлопці замовника лапками залапають, а потім скажуть, що то шось з термічкою не те...

 

Змінено користувачем Олек77
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Можно, купить в магазине очиститель коррозии. Там, около, 50% ортофосфорки. Он удалит пятна, но вал немного потускнеет. Потом, его можно, нулевкой. Но, лучше не нужно. 

 Ортофосфока не активирует железо к дальнейшей коррозии, наоборот препятствует коррозии изза фосфатной пленки (поэтому, тускнеет), которая не является браком, а даже полезна, при хранении. А солянка активирует поверхность, для коррозии, по зверски и сода не помогает. Можете сказать, что обработали специально, для длительного хранения. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку