deltafox24

Промышленный контроллер

15 повідомлень у цій темі

Всех, приветствую! 

На производстве стала задача построить систему позиционирования на шаговых (серво) двигателях. всего имеется 4 оси

Если с механикой мне все понятно то вот по контроллеру есть вопрос!

дело в том , что система будет постоянно выполнять одну и туже программу ! т.е. ставить полноценный контроллер ЧПУ не имеет никакого смысла.

принцип действия - начало цикла. включение агрегата, проезд по координатам, выключение. отъезд на 0. отбивка по датчикам, конец цикла

тут хватит мощности даже ардуино. Но нужен именно промышленный контроллер для надежности!!! 

поэтому вопрос, в какую сторону смотреть? нужен промышленный контроллер который может это делать! 

Змінено користувачем deltafox24
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

ИМХО не стоит усложнять. Промісшенное (індустріальне) от бітового, отличается диапазоном рабочих температур. Врядли ваш блок управления будет єксплуатироватся в районе крайних значений да же контроллеров в обічном исполнении.  В остальном надежность та же. Грамотно разведенная плата, куда больше значит чем сам кристал. 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 

я это понимаю, но руководство уперлось , нужен именно промышленный 

Змінено користувачем deltafox24
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, deltafox24 написав:

Всех, приветствую! 

На производстве стала задача построить систему позиционирования на шаговых (серво) двигателях. всего имеется 4 оси

Если с механикой мне все понятно то вот по контроллеру есть вопрос!

дело в том , что система будет постоянно выполнять одну и туже программу ! т.е. ставить полноценный контроллер ЧПУ не имеет никакого смысла.

принцип действия - начало цикла. включение агрегата, проезд по координатам, выключение. отъезд на 0. отбивка по датчикам, конец цикла

тут хватит мощности даже ардуино. Но нужен именно промышленный контроллер для надежности!!! 

поэтому вопрос, в какую сторону смотреть? нужен промышленный контроллер который может это делать! 

 

   Любой, какой найдете. Mitsubishi, Delta, Siemens, Omron. Можно взять китайские клоны митсубиши или сименса, они их все на STM32 делают. Правда у них есть косяки с программированием. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, vaycartana написав:

 

   Любой, какой найдете. Mitsubishi, Delta, Siemens, Omron. Можно взять китайские клоны митсубиши или сименса, они их все на STM32 делают. Правда у них есть косяки с программированием. 

Я пересмотрел, кучу разных, и там либо ПЛК релейные или полноценные стойки ЧПУ, или я  не там ищу ,может подскажете конкретную модель? 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, deltafox24 написав:

Я пересмотрел, кучу разных, и там либо ПЛК релейные или полноценные стойки ЧПУ, или я  не там ищу ,может подскажете конкретную модель? 

 

 

У митсубиши в серии FX3 точно есть транзисторные выходы 

https://dl.mitsubishielectric.com/dl/fa/document/manual/plc_fx/jy997d50501(e)/jy997d50501(e)f.pdf

 

Надо только посмотреть какой из них програмно PWM рулить сможет.

https://dl.mitsubishielectric.com/dl/fa/document/manual/plc_fx/jy997d28701/jy997d28701t.pdf

Змінено користувачем vaycartana
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, deltafox24 написав:

т.е. ставить полноценный контроллер ЧПУ не имеет никакого смысла.

Спробую сформулювати ряд запитань на які треба відповісти щоб прийти до якогось рішення:

1) механіка руху всіх координат незалежна чи можливі колізії коли одна вісь заважає іншій рухатись?

2) встановлення в нуль машини потребує руху кожної осі до датчика "0". Чи потрібна реалізація почергового виведення осей в нуль?

3) осі рухаються по черзі чи потрібний одночасний рух по контуру - тобто інтерполяція по 2-3 чи 4 координатах?

4) яка точність зупинки потрібна і які відстані, швидкості, прискорення  руху по кожній із осей?

5) чи потрібен ручний режим руху для осей?

6) що має робити система  якщо випадково в процесі пропадає живлення в довільній із точок траєкторії руху.

 

Це ще не весь набір питань. Однак порівнювати контролер руху в ПЛК  і ЧПК за можливостями треба починати із цих питань.

Як на мене для такої системи можна застосувати 4 сервоприводи із вбудованою функцією позиціонування і абсолютним енкодером на борту (це якщо нема інтерполяції див. п.3). Для керування найпростіший ПЛК контролер із релейними виходами для подавання команд руху в початок і кінець переміщення для кожної осі.

Що ми матимемо в результаті. Взагалі непотрібно кінцевиків (хіба аварійні кінцевик для безпеки людей), встановлення нуля для осей лише один раз в процесі налагодження. В довільний момент часу і навіть після вимкнення в процесі система знає де знаходиться.

 

П.С. З власного досвіду. Одна координата - дешевий варіант керування дві ардуінки (інтерфейс + GRBL). Все працює до включення чогось потужного поряд. Далі зависання і перезавантаження. Зробити цю систему стійкою вдалось лише повністю повторивши конструкцію промислового ПЛК - оптичні розв'язки, ізольоване живлення, екрановані дроти, заземлення.

Через рік - все замінено на промисловий ПЛК із вбудованим екранчиком і все це запрацювало відразу після включення.

До нього є написана програма і він може легко бути заміненим на новий у випадку відмови. 

П.П.С - зважаючи на сучасну ситуацію ще постає  питання строків постачання... і це напевно найцікавіше питання.

 

 

 

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, kratmel написав:

Зробити цю систему стійкою вдалось лише повністю повторивши конструкцію промислового ПЛК - оптичні розв'язки, ізольоване живлення, екрановані дроти, заземлення.

 Неудивительно, законы физики везде одинаковые 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Не совсем понятно зачем здесь шаговые двигатели и координаты. Если программа по циклу, например вроде фасовочной машины,  то проще поставить концевые датчики и редукторный двигатель. Здесь за глаза хватит даже не контроллера, а промышленного реле (Siemens Logo или Eaton Easy, например). В принципе можно от промреле сделать и STEP/DIR для драйверов шаговых двигателей.

 

Вообще Mitsubishi SystemQ и Siemens S7-1500 и ET200SP имеют модули управления как шаговыми двигателями так и сервоприводами, я их люблю, но для этих задач цена негуманная.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
16 годин тому, kratmel написав:

Спробую сформулювати ряд запитань на які треба відповісти щоб прийти до якогось рішення:

1) механіка руху всіх координат незалежна чи можливі колізії коли одна вісь заважає іншій рухатись?

2) встановлення в нуль машини потребує руху кожної осі до датчика "0". Чи потрібна реалізація почергового виведення осей в нуль?

3) осі рухаються по черзі чи потрібний одночасний рух по контуру - тобто інтерполяція по 2-3 чи 4 координатах?

4) яка точність зупинки потрібна і які відстані, швидкості, прискорення  руху по кожній із осей?

5) чи потрібен ручний режим руху для осей?

6) що має робити система  якщо випадково в процесі пропадає живлення в довільній із точок траєкторії руху.

 

Це ще не весь набір питань. Однак порівнювати контролер руху в ПЛК  і ЧПК за можливостями треба починати із цих питань.

Як на мене для такої системи можна застосувати 4 сервоприводи із вбудованою функцією позиціонування і абсолютним енкодером на борту (це якщо нема інтерполяції див. п.3). Для керування найпростіший ПЛК контролер із релейними виходами для подавання команд руху в початок і кінець переміщення для кожної осі.

Що ми матимемо в результаті. Взагалі непотрібно кінцевиків (хіба аварійні кінцевик для безпеки людей), встановлення нуля для осей лише один раз в процесі налагодження. В довільний момент часу і навіть після вимкнення в процесі система знає де знаходиться.

 

П.С. З власного досвіду. Одна координата - дешевий варіант керування дві ардуінки (інтерфейс + GRBL). Все працює до включення чогось потужного поряд. Далі зависання і перезавантаження. Зробити цю систему стійкою вдалось лише повністю повторивши конструкцію промислового ПЛК - оптичні розв'язки, ізольоване живлення, екрановані дроти, заземлення.

Через рік - все замінено на промисловий ПЛК із вбудованим екранчиком і все це запрацювало відразу після включення.

До нього є написана програма і він може легко бути заміненим на новий у випадку відмови. 

П.П.С - зважаючи на сучасну ситуацію ще постає  питання строків постачання... і це напевно найцікавіше питання.

 

 

 

 

1) оси друг другу не мешают, но одновременно в некоторых участках работаю все 4 оси

2)установка в 0 требуется для каждой оси, 

3) одновременно должны работать все 4 оси

4)точность +- 1 мм с головой хватит, скорости 4-6 метров/минуту

5) необязателен, но желательно

6) уйти на безопасное расстояние и выдать ошибку

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
15 годин тому, Vortex написав:

Не совсем понятно зачем здесь шаговые двигатели и координаты. Если программа по циклу, например вроде фасовочной машины,  то проще поставить концевые датчики и редукторный двигатель. Здесь за глаза хватит даже не контроллера, а промышленного реле (Siemens Logo или Eaton Easy, например). В принципе можно от промреле сделать и STEP/DIR для драйверов шаговых двигателей.

 

Вообще Mitsubishi SystemQ и Siemens S7-1500 и ET200SP имеют модули управления как шаговыми двигателями так и сервоприводами, я их люблю, но для этих задач цена негуманная.

В некоторых местах задействованы 3 оси, которые должны сделать точное позиционирование по двум линейным и одной поворотной координате. как это сделать на реле и концевиках честно говоря не могу придумать 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, deltafox24 написав:

В некоторых местах задействованы 3 оси, которые должны сделать точное позиционирование по двум линейным и одной поворотной координате. как это сделать на реле и концевиках честно говоря не могу придумать 

 

 Сервоприводом можно управлять  помощью реле, вперед - назад + выбор из нескольких фиксированных скоростей, доехал до концевика и стал. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
20 годин тому, deltafox24 написав:

Я пересмотрел, кучу разных, и там либо ПЛК релейные или полноценные стойки ЧПУ

 

Функціоналу релейних плк має вистачити: координати можна відстежувати рахуючи імпульси енкодерів, керування або дискретне на кілька швидкостей, або аналогове, на деяких більш просунутих плк є підримка шім.

Питання лише в тому чи влізе в плк програма.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, deltafox24 написав:

3) одновременно должны работать все 4 оси

Ось і відповідь на питання вибору контролера. Це повинно були мінімальне але ЧПК.

Ще раз варто уточнити - якщо  в задану точку вам потрібно переміститись із вихідної по заданій траєкторії  і всі рухи повинні закінчитись в фінальній точці одночасно то це тільки ЧПК або технологічний ПЛК із вбудованими функціями ЧПК (що як сказано вище - дорого).

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще 

, deltafox24 написав:

В некоторых местах задействованы 3 оси, которые должны сделать точное позиционирование по двум линейным и одной поворотной координате. как это сделать на реле и концевиках честно говоря не могу придумать 

Если точность +-1мм, то это ерунда (если конечно нет необходимости выдерживать кривые перемещения, ускорения и скорости - перемещение из точку А в точку Б) - редукторы, частотник и энкодеры или датчики приближения (по 2шт - точки замедления и останова). Обрабатываются с помощью простых счетчиков и дискретных входов. В качестве мозгов - реле или ПЛК начального уровня - типа S7-1200.
Конечно я исхожу из того что это простой механизм типа погрузочно-разгрузочной машины, фасовочного автомата, автоматического склада палет и т.д. Так как ТЗ от автора совершенно неполное

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку