andrey_drabchuck

Зварювальна майстерня. Буде багато питань від новачка

104 повідомлення у цій темі

, andrey_drabchuck написав:

Шкода, немає нікого, що б подивитись збоку як я зварюю.

"Якщо довго дивитись на зварювальну дугу, то дивитись не буде чим"©

Мені казали колись, що не варто зразу намагатись оті вензеля крутити. Рух простий - вперед-назад. Тобто контролюємо товщину валика і просто періодично повертаємо дугу за потреби на пару мм на вже наплавлений метал. Це якщо нема зазору великого, звісно.

Ну і достатній струм - це коли край валика шва змочує метал поруч. Тобто - не виглядає як крапля води на смальці :)

У вас струм замалий.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, andrey_drabchuck написав:

Зараз у мене рухи приблизно як на варіанті Б

А, Б, Д - зручні для навчання.

Постав токи 150 А. Лист 4мм (не стик листів, а один) і на ньому пробани різні варіанти.

Як підпалив дугу, дай мелату розплавитись, як тільки появиться розплавленна зона - відводь від неї електрод, але так, щоб оця зона "перепливала" в тому ж об'єму, якщо ванночка зменшилась (розмір і потемнішала) - провар зменшився, якщо збільшилась - в розмірі і стала майже білою - буде дюрка. Потрібно піймати оцю хвилю і рівномірно вести ванночку

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, andrey_drabchuck написав:

І таке враження, що під час зварювання дуга то є, то гасне. Ніби трохи плюється. Звук був схожий на напівавтомат, коли подача замала і дріт не встигає вилазити.

Якщо добавити току, переривання дуги стануть частішими - то це означатиме слабку мережу.

Тримайте коротку дугу. до 2х мм від козирка до металу. Пробуйте ниточним (не матиляючи в сторони).

, andrey_drabchuck написав:

Кут десь градусів 45. Може збільшуватись до 80

не робіть все строго як в книжці малюють, там не все правильно))

, andrey_drabchuck написав:

Зараз у мене рухи приблизно як на варіанті Б. Або суміш А та В. Щось близьке до Г

По тій ржавчині таке й буде. А взагалі метал під зварювання має бути чистим, або хоча б не мати рихлої ржавчини.

Я чому рекомендував електроди "постоянку"? - щоб ви чітко бачили зварювальну ванну. 

Змінено користувачем gesichtslos
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@andrey_drabchuck норм канал, в "true color"))

В даному відео порівняння електродів з целюлозним покриттям 6010 (там де на вигляд стрьомно, як прогорає, (ними з легкістю заплавляються великі зазори). В нас не поширені. (Колись болгари на будівництві такі використовували, і мені жерстяна банка дісталась böhler fox cel 6010)

І основним покриттям 7018, як наші уоні,

6013 - рутил

 

, break написав:

Ну і достатній струм - це коли край валика шва змочує метал поруч. Тобто - не виглядає як крапля води на смальці

як кажуть " метал любить гаряче"

гріти кромки

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я добавлю как любитель, спецы может точнее сформулируют, ток регулирует не густоту ванны)) а глубину провара. Не бойтесь тока, 3-4мм металл уже позволяет широкую вилку тока, больше меньше. Ещё пробуйте варить с отрывом. Подходит если есть шанс пропалить дырку, вертикал удобно так варить. Зажгли электрод, расплавилась ванна оторвали. Остыла до темно красного, следующая точка. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 годин тому, gesichtslos написав:

По тій ржавчині таке й буде. А взагалі метал під зварювання має бути чистим, або хоча б не мати рихлої ржавчини.

Все, що варив на фото, попередньо було зачищено болгаркою. На фото жодного шва по іржі. 

8 годин тому, gesichtslos написав:

6013 - рутил

Так, я вже з маркуванням трохи розібрався.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Сьогодні був день таврового, вертикалу звичайного та вертикалу кутового. 

Мені здається, що я упускаю якусь важливу деталь.
Я не розумію, чому в одному місце шов більш-менша, через 1 см -- шлак. А ще через 1 см знову норм. Хочу рухи такі самі. Дуга так сама. 
Чи то може ще рухи не відточені. 

 

1) 

Прихований текст

IMG_20220818_174644.jpgIMG_20220818_174648.jpgIMG_20220818_184233.jpgIMG_20220818_184342.jpgIMG_20220818_184345.jpg

 

 

2) Я так розумію, що оті напливи посередені від того, що я надто довго затримався на одному місці? Наплив згори також 

Прихований текст

IMG_20220818_174710.jpgIMG_20220818_174715.jpgIMG_20220818_184712.jpgIMG_20220818_184716.jpgIMG_20220818_184835.jpgIMG_20220818_184840.jpg

 

 

3) Тут навіть з відривом довелось варити посередині. Щоб не пропалити дірку. 

Прихований текст

IMG_20220818_174736.jpgIMG_20220818_174743.jpgIMG_20220818_184407.jpgIMG_20220818_184410.jpgIMG_20220818_184640.jpgIMG_20220818_184645.jpg

 

 

4) 

Прихований текст

IMG_20220818_174801.jpgIMG_20220818_174806.jpgIMG_20220818_174815.jpgIMG_20220818_174818.jpgIMG_20220818_183956.jpgIMG_20220818_184101.jpgIMG_20220818_184125.jpgIMG_20220818_184210.jpgIMG_20220818_184213.jpgIMG_20220818_184840.jpg

 

 

5) 

Прихований текст

IMG_20220818_190636.jpgIMG_20220818_190644.jpgIMG_20220818_190816.jpgIMG_20220818_190819.jpg

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Bogdan на рахунок ушкварити 150А. Навіть якщо сама силова частина аппарату потягне, то точно не потягнуть дроти. Я майже впевнений, що вони алюмініві. І навевно вже трохи дріт потерся всередені держака. Бо коли навіть на 100А вариш, то відчутно як кабель гріється. 

І ще запара з проводкою. при 25 вольтах на дузі та 150А це майже 4 квт. Ввідний автомат у мене стоїть на 25А. Має вистачити. Але зі стовпа йде СІП алюмінька. Такий же як у сусідів з 16А автоматами. А потім від лічильника йде метрів 30 кабелю 2*2,5 мм2. Так що на ньому буде велике падіння. 
Коротче, переїду в гараж з 3 фазами, там можна буде розвернутись. У мене є ММА транс на 2*380 ( фаза-фаза) на 200А чесних. До нього є діодний міст та дросель з рухомою частиною сердечника. Ото буду гратись. 

І ще хотів спитати про екіпіровку \ робу. 

Бо коли вариш нижнє положення на столі то одне -- і вистачає просто робочих чобіт, закритих штанів, футболки та спілкових рукавиць. 
Але коли вариш вертикал і дивишся на нього як навпроти, то іскри починають летіти на голову і за шиворіт. 
Хто у чому працює?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Коли відстань велика між електродом і деталлю(точніше від того місця де має шов лягати), плюс швидкість не та, то дуга "скаче" по стінках, від того і шлак посередині.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@nero дуже дякую. Зверну на це увагу наступного разу. 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, andrey_drabchuck написав:

Хочу рухи такі самі. Дуга так сама. 
Чи то може ще рухи не відточені. 

За процесом потрібно слідкувати, і відповідно до того виконувати певні рухи.

на вертикалі коли підіймаєте зигзагом на кромках дещо (в міру) затримуєтеся, а середину шва "перебігаєте". Руку з тримачем підтримуєте-підпираєте іншою. 

Ще раз, метал любить гаряче. Він не зплавиться з холодною кромкою - там буде шлак. - це саме той момент, про який я говорив в інших темах про ПА. Коли метал прилився до кромки, але не сплавився як слід з нею, тому як непрогрілась, а значить - неоплавилась. В випадку з РДС це дуже наглядно.

Змінено користувачем gesichtslos
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, andrey_drabchuck написав:

та дросель з рухомою частиною сердечника.

пофоткай. Цікаво. 

 

Щодо роби. В мене стара, типу совкова - незручна, але невбиваєма. І нова (забугорська) - дуже класно до іскор зварювальника, але від болгарки вона дуже страдає, вистачає на пару місяців постійної роботи, потім сильно рветься. Також надіваю неспеціалізовані для зварювальних робіт - тріхи пропалюються, але довго служать. 

Якщо вариш, що багато іскор - треба спецовку - штани-кобенізон і куртку, на ній має бути знак вогнетривкості і для зварювальних робіт.

Рукавиці - в основному працюю в трьох видах, іноді четверті.

Тут також - зручність чи захист.

Дуже зручні шкіряні, з тонкої гладкої шкіри (зазвичай білі). В них зручно і пальці відчувають метал (стики...). Два види - звичайні і з рукавами. Бояться температури і води. 

Ну і поширені - зварювальника - товста шкіра (не гладка), всередині ще тканина. Незручні, але добре тримають температуру. Важливо - є багато пошитих зі вставками синтетичної... тканини на тильній стороні - швидко пропалюються. Всі ці рукавиці класні, але всі недовготривалі, тому при деяких (нещадних для них роботах) я використовую звичайні робочі (товсті) шкіряні рукавиці. 

Від іскор зверху на щиток чіпляють тряпку, вона і від сонця позаду допомагає. Простіше - розвернутий картуз.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вертикальні шви - найлегші. Коли ведеш згори-вниз - лишнє стікає і потім "зрізається електродом". Особливо коли ПА. Часто при потоці чогось невеликого, круча так, щоб варити вертикально - швидше і якісніше.

Варити знизу-догори для початківця буде дуже складно

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Нижнє кутове. Більш звертати увагу на прогрів саме нижньої кромки. Дугу коротку. Кут ближче до 80гр. і направлений більш на нижню кромку. Току накручуйте чуть більше за середину потенціометра, у вас то десь на 150-160 Попугаїв (для шуяна 250 то було близько 90-100А)

eu.png

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Bogdan написав:

Вертикальні шви - найлегші. Коли ведеш згори-вниз - лишнє стікає і потім "зрізається електродом"

Так, але апарат має бути не псевдопрофі. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 годин тому, Bogdan написав:

Вертикальні шви - найлегші. Коли ведеш згори-вниз - лишнє стікає і потім "зрізається електродом". Особливо коли ПА. Часто при потоці чогось невеликого, круча так, щоб варити вертикально - швидше і якісніше.

Варити знизу-догори для початківця буде дуже складно

 

 Це — не зовсім правильно, бо при зварюванні  згори вниз ви майже не контролюєте глибину проплавлення металу. Тому доцільно таке застосовувати при зварюванні тонких металів.Правильніше варити вертикальні шви у зворотньому напрямку, але для цього потрібно як мінімум "бачити" зварювальну ванну. Новачку краще одразу привчатись варити правильно, а для цього снуюють декілька порад в відео

 

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 година тому, gesichtslos написав:

на вертикалі коли підіймаєте зигзагом на кромках дещо (в міру) затримуєтеся, а середину шва "перебігаєте". Руку з тримачем підтримуєте-підпираєте іншою. 

Точно так і намагаюсь робити

 

11 година тому, Bogdan написав:

пофоткай. Цікаво. 

Коли дійде справа обов`язково. Тут же в цій темі буде частина по збірці цього трансу

 

11 година тому, Bogdan написав:

Варити знизу-догори для початківця буде дуже складно

ну я поки варю знизу-догори. Результат на фото. Думаю, что якщо воно тримається купи і небагато шлаку, то то вже результат. Електрод майже не тухне та не прилипає. 
Так що потрібно тренуватись

 

11 година тому, gesichtslos написав:

Нижнє кутове. Більш звертати увагу на прогрів саме нижньої кромки. Дугу коротку. Кут ближче до 80гр.

Так і намагаюсь. Хоча може то в моїй уяві. А насправді рух невірний

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, andrey_drabchuck написав:

Результат на фото

Глянув. Знову, таки, малі токи.

Можна брати електроди 2-2,5мм, тоді мощі вистачить, їм небагато потрібно. Але й метал тонший брати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

2мм - горять як сірники. І шов виходить дорогий :)

От 2,5мм - взагалі класно. Мощі з розетки треба значно менше, ніж на 3мм, варити можна майже все, що в умовах домашньої майстерні буває.

Так що раджу пошукати 2,5мм. У них, правда, є один великий недолік - мало хто торгує. Тройки всюди валом, 2мм теж не абсолютний єксклюзив. А 2,5мм - іноді і не знайдеш...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Трохи підніму тему. 
Придбав все таки маску 

https://jasic.ua/product/maska-svarochnaya-wh-201h-truecolor-311

 

Є кілька запитань
1) Це нормально, що з непривички я навіть більше від неї втомився, ніж від звичайної маски (фільтр-скло). Якось незвично, що воно блимає: то видно \ то темно. 
Варив струмом 100-120 А (на показометрі), то затемнення виставив на 11. Чутливість і швидкість реакції -- на максимум. На 12 затемненні якось темнувато 

2) Чи то я її невірно зібрав, чи ще не звик. Але фільтр далеко від обличча. Коли зварюєш у нижньому положенні, то ще норм. А коли у вертикалі -- то незвично. 

3) І якось вона сильно падає. Нижнє положення нормально, а стельове -- потрібно чи голову задирати, чи крутилками дуже сильно зажимати, щоб корпус тримався рівно

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, andrey_drabchuck написав:

І якось вона сильно падає. Нижнє положення нормально, а стельове -- потрібно чи голову задирати, чи крутилками дуже сильно зажимати, щоб корпус тримався рівно

 

там має бути регулювання. Переставляється шайба (якщо можна її так назвати) на іншу позицю. В інструкції не малюють?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@gesichtslos ось все що є по збірці маски. Але в мене детальки трохи інші. І як я не переставлял ту шайбу з язичком, результат майже однаковий. Якщо не зажимати маску крутилками, то ваона падає так, що очима я дивлюсь як раз у верхню планку корпуса фільту. А ніс видихає повітня як раз у центр світлофільтра. Коротче, очима тупо дивишся в корпус маски

Прихований текст

IMG_20221027_181000.jpg

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, andrey_drabchuck написав:

Це нормально, що з непривички я навіть більше від неї втомився, ніж від звичайної маски (фільтр-скло). Якось незвично, що воно блимає: то видно \ то темно. 

 Це просто з незвички. Можливо не вірно налаштована. На сайті в описі маски є наче  ПДФка з роз'ясненням як налаштувати. Точно не скажу, але по зображенню передня круцька відповідає за чутливість затемнення, задня — за швидкість розтемнення, повзунком переключається  степінь в динах, а верхня слугує для точнішого налаштування степені затемнення. Для МІГ та ТІГ більше критично бачити місце початку зварювання, що практично не можливо при зварці зі звичайним затемненим склом. Ось для цього і слугує центральний нижній повзунок.Ну і відповідно у Труколора кольори більш подібні до реальних, без зеленого, чи синюватого фону, який можна побачити на відоороликах.

 

, andrey_drabchuck написав:

2) Чи то я її невірно зібрав, чи ще не звик. Але фільтр далеко від обличча. Коли зварюєш у нижньому положенні, то ще норм. А коли у вертикалі -- то незвично.

 

Якщо я правильно зрозумів, то у вашої маски оголів'я такого типу  https://jasic.ua/ua/product/ogolove-dlya-masok-serii-wh-201h-621

Відстань від фільтра до лиця регулюється трьома положеннями паза в районі товарного знака джейсіка. Вже зібране оголів'я можна відрегулювати в трьох положеннях вперед - назад вздовж широкого паза в напрямку фільтра. У декого  навіть при максимальному віддаленні від фільтра ряха ледь влазить під щиток, а де-хто навіть умудряється влізти під щиток з 3М-овським распіратором і при цьому нормально працювати.

 

 

, andrey_drabchuck написав:

3) І якось вона сильно падає. Нижнє положення нормально, а стельове -- потрібно чи голову задирати, чи крутилками дуже сильно зажимати, щоб корпус тримався

 

На цьому відео видно як правильно збирати оголів'я. Лише один момент тут сплутано — те, що він говорить чим регулюється відстань до обличчя, фактично регулює ступінь опускання маски. Мова йде про "шайбу" з таким собі "хоботком". Просто людина трохи зплутала. Зовнішніми круцьками регулюється сила опускання щитка.

 Якось так.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, IMP написав:

Це просто з незвички. Можливо не вірно налаштована.

ТА я крутив налаштування. Мені незвично, що воно блимає. Хоча дуже зручно запалювати електрод. Все видно)) 

 

3 години тому, IMP написав:

Відстань від фільтра до лиця регулюється трьома положеннями паза в районі товарного знака джейсіка.

Переставляв у різні положення. Якоїсь дужої різниці не побачив

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ба, я ж не сказав. 
Придбав я собі "зварочний стіл" за ціною 500 грн. 
І через те, що там була яма в середині десь міліметрів на 5-6, то сьогодні був день зварки та домкрата. 
Змайстрував ось таку приблуду до домкрата. 

Так, шви незграбні. 
Але радує те, що там де був зазор, є зворотній валик. І я якось перестав боятись, що пропалю металл. Як бачу, що забагато струму і все провалюється, то просто починаю варити з відривом. 
Тепер потрібно навчитись переплавляти прихватки, що б не було напливів) 

 

Прихований текст

IMG_20221029_142743.jpgIMG_20221029_142752.jpgIMG_20221029_142820.jpgIMG_20221029_142826.jpgIMG_20221029_142832.jpgIMG_20221029_142842.jpgIMG_20221029_142849.jpgIMG_20221029_142859.jpgIMG_20221029_142907.jpgIMG_20221029_143726.jpgIMG_20221029_143736.jpgIMG_20221029_152642.jpgIMG_20221029_152648.jpgIMG_20221029_165500.jpg

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку