AnnaNebesna

Відновлення печі ПМ-08

39 повідомлень у цій темі

Доброго дня! Буду вдячна за поради щодо відновлення печі пм-08. Взагалі, збиралась робити свою піч з нуля, але, поки читала форум, потрапила мені в руки неробоча піч пм-08, віддали добрі люди. Розібрали, виявилось - згоріла спіраль. Муфель в печі цілий, дверцята в ідеальному стані, корпус біля дверцят не обгорів, як це часто буває в таких печах. Склалось враження, що її увімкнули від сили один раз, після чого вона згоріла і 20 років чекала мене))

Піч мені потрібна для відпалу(відпуску) скла, тобто, грітися вона буде не більше, ніж до 500 градусів. В планах - перемотати спіраль, зробити нову обмазку, замінити засипку печі на керамічну ковдру, тією ж ковдрою ущільнити дверцята, поставити термопару і програматор риг-10-5-ха.

Перше питання, яке виникло - фехраль, чи ніхром? Хочеться зробити піч один раз і більше до неї не лазити, тому зупинилась на ніхромі. Дорого, так, але я не знаю, чи можна мотати фехраль на цей муфель, і як фехраль поведе себе в обмазці? Для обмазки мені порадили мертель з епіцентру - підійде?

 

А тепер головне: спіраль! Я вже всю голову зламала. В оригіналі на муфелі був намотаний ніхром (ну, я так думаю, що ніхром) товщиною 1,2мм. Довжина намотки - метрів 18-19. Номінальна потужність печі - 2400 Вт, тож я внесла дані в калькулятор, який знайшла в одній з тем на цьому форумі (значення питомого опору ставила на 1,1), і що я маю? Поверхневе навантаження - 3,07, а всюди пишуть, що має бути не більше, ніж 1,6. Ну, тобто, тепер ясно, чого вона згоріла...

Постає питання намотки нової спіралі. Якщо вірити калькулятору, мені потрібно намотати 29 метрів дроту товщиною 1,2 мм, при цьому потужність печі буде всього 1700Вт. Чи буде достатньо для нагріву цієї потужності? Чи брати ніхром 1,4мм, з ним я матиму 2200 Вт при довжині дроту 31 метр. Вільної частини муфеля, 25 см, теоретично має вистачити для намотки спіралі з правильним кроком. Знову ж-таки, постає питання: як себе поведе обмазка з щільнішою намоткою?

Буду дуже вдячна за підказки і поради!

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Будет работать только греться будет дольше. Минимально наматывал 1.5 квт на режим виходе десь за три години 850 градусов мотайте смело.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 годин тому, softm написав:

Прошу прощения, что за поверхностная нагрузка? И в чем она измеряется?

Якась технологічна одиниця вимірювання, скільки ват розсіюється квадратним сантиметром нагрівача.

Вт/см^2 .

Вона ж поверхнева потужність. В таблицях із темної ери технологій задані граничні величини для різних матеріалів, при перевищенні яких спіраль згорить.

Думаю, введена для простоти розрахунків. Щось типу як "потік тепла" не є потоком тепла, але теплообмін зручно моделюється\рахується, якщо його таким вважати.

Ну, я не спеціаліст, просто примелькався термін в статтях інших неспеціалістів. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин тому, softm написав:

Прошу прощения, что за поверхностная нагрузка? И в чем она измеряется?

Ось цитата зі сторінки з калькулятором:

"Калькулятор рассчета нагревателей из фехраля и нихрома

Для расчета нагревателя печи нужно задать значение его мощности, диаметр проволоки, напряжение сети, а также значение удельного сопротивления. Удельное сопротивление проволоки Суперфехраль (Х23Ю5Т-Н-ВИ) 1,39 Ом×мм²/м, Еврофехраль (Х27Ю5Т-Н-ВИ) — 1,44 Ом×мм²/м. Для нихрома — в среднем 1,1 Ом×мм²/м. Чтобы не было перекала проволоки, значение поверхностной нагрузки не должно превышать 1,4-1,6 Вт/см."

 

Чесно скажу, я в цьому не розбираюсь зовсім, тому стараюсь робити все так, "як книжка пише". А книжка пише, що, коли поверхневе навантаження вище, ніж треба - спіраль згорить. Дивлюсь різні відео на ютубі про печі, так там один чоловік свою пм-08 перемотує кожні півроку, вже змирився з цим. Мене така перспектива не влаштовує, тому намагаюсь розібратись.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, Михаил Владимирович написав:

Будет работать только греться будет дольше. Минимально наматывал 1.5 квт на режим виходе десь за три години 850 градусов мотайте смело.

О, супер, дякую! Мені якраз для скла потрібне повільне нагрівання.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще кілька питань:

Корпус печі всередині добряче іржавий - чи потрібно з цим щось робити? Чи є сенс відчистити і обробити чимось?

На муфелі виявила тоненьку тріщинку - є сенс залити її термостійким клеєм, чи не рухати?

піч3.jpg

піч1.jpg

піч2.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Зачистити іржу ніколи не шкідливо, я б зачистив, і чимось термостійким пофарбував, хоча б серебрянкою (вона ніби до 200 градусів працює).

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
14 години тому, AnnaNebesna написав:

Піч мені потрібна для відпалу(відпуску) скла, тобто, грітися вона буде не більше, ніж до 500 градусів.

 

14 години тому, AnnaNebesna написав:

поставити термопару і програматор риг-10-5-ха.

Скажіть, будь ласка, а з якою точністю Вам потрібно підтримувати температуру?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 годин тому, AnnaNebesna написав:

Ще кілька питань:

Корпус печі всередині добряче іржавий - чи потрібно з цим щось робити? Чи є сенс відчистити і обробити чимось?

На муфелі виявила тоненьку тріщинку - є сенс залити її термостійким клеєм, чи не рухати?

піч3.jpg

піч1.jpg

піч2.jpg

Трещину не трогайте она на всех печах есть сколько я встречал её не вылечить. Ржавчина по желанию после ремонта оставить на сутки при 200-250 градучов с чуть приоткрытой дверкой что бы просохла с неё там пол ведра воды испариться за то время. руками при сушке не трогать может током стебануть.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

О, тільки дійшло. Там же іржа пополам з асбестовим пилом (засипка дефолтно була асбестова), то чистити краще в респіраторі, думаю.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
18 годин тому, Олек77 написав:

 

Скажіть, будь ласка, а з якою точністю Вам потрібно підтримувати температуру?

Цього, на жаль, не знаю, але думаю, що коливання в +-10 градусів допускаються, може, навіть трохи більше. Ви щось знаєте про цей програматор? Я його вибрала тільки тому, що перед тим спілкувалась з виробником муфельних печей, і він мені сказав, що вони ставлять на свої трп-09 і риг-10-5-ха, от я й вибрала той, що дешевший...

 

14 години тому, Михаил Владимирович написав:

Трещину не трогайте она на всех печах есть сколько я встречал её не вылечить. Ржавчина по желанию после ремонта оставить на сутки при 200-250 градучов с чуть приоткрытой дверкой что бы просохла с неё там пол ведра воды испариться за то время. руками при сушке не трогать может током стебануть.

 

Дякую! А перед просушкою потрібно окремо обмазку спіралі пропікати?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Будьласочка, скажіть, чи можна на цей муфель мотати фехраль? Чи хтось пробував це робити? Розумію, що ніхром краще, але так жаба душить віддавати три тисячі за дріт!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

1) Фехраль на такі печі мотають постійно, принаймні, в середовищі ножоробів.

2) Проблема з відповіддю на ваше питання в тому, що у вас піч повинна працювати на невисоких температурах, а фехраль _ніби_ має якісь проблеми в певному диапазоні низьких температур. Я це читав, коли мав намір зробити піч відпуску, на приблизно ті ж температури, що у вас, до 500 градусів. Але зараз не можу знайти цю інформацію.

Через пункт 2, прошу не сприймати пункт 1 як пораду, а тільки як інформацію.

 

Якби, наприклад, пан @Nik побачив цю тему, то, можливо, уточнив би це питання - що краще обрати, ніхром чи фехраль, для печі, у котрої основний діапазон робочих температур буде "до 500 градусів".

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 годин тому, knife_life написав:

фехраль _ніби_ має якісь проблеми в певному диапазоні низьких температур

Швидше має проблеми з кількістю швидких циклів нагрів-охолодження. Бо фехраль, у тому числі і Кантали, суттєво жорсткіші від ніхрому та видовжуються при нагріві теж сильніше. 
Ніхром виграє при швидких циклах нагрів-охолодження, та температурах ну десь до 1000С. Фехраль (особливо Кантал АПМ) - на 1150 простоїть суттєво довше, але грітися-охолоджуватися любить дуже плавно та нечасто.

9 годин тому, AnnaNebesna написав:

думаю, що коливання в +-10 градусів допускаються, може, навіть трохи більше. Ви щось знаєте про цей програматор? Я його вибрала тільки тому, що перед тим спілкувалась з виробником муфельних печей, і він мені сказав, що вони ставлять на свої трп-09 і риг-10-5-ха, от я й вибрала той, що дешевший...

Він, судячи з опису, просто позиційний (не PID). То буде пилочкою температуру тримати - постійно хитати вверх-вниз. Трохи з тим допоможе вперти термопару у обмазку зовні намотки (просто майте на увазі), але тоді варто хоч разові заміри контрольною термопарою в печі провести.

Змінено користувачем Олек77
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 година тому, AnnaNebesna написав:

Цього, на жаль, не знаю, але думаю, що коливання в +-10 градусів допускаються, може, навіть трохи більше. Ви щось знаєте про цей програматор? Я його вибрала тільки тому, що перед тим спілкувалась з виробником муфельних печей, і він мені сказав, що вони ставлять на свої трп-09 і риг-10-5-ха, от я й вибрала той, що дешевший...

 

Дякую! А перед просушкою потрібно окремо обмазку спіралі пропікати?

Я обысно пару дней сушил на воздухе и собирал

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Звичайно, при промисловому виробництві, коли печі штампуються десятками, на них ставлять фехраль. Тоді, на цьому підприємстві виходить суттєва економія грошей. І всі, там,  Вам будуть розповідати, що фехраль не уступає ніхрому окрім деяких несуттєвих аспектів. Не любить коливань температури, та деяке інше. Так воно, то так, але є нюанси. Мені декілька разів доводилося ремонтувати печі з фехралевими спіралями. Доки, піч робить, Вам байдуже що там стоїть, на спіралях, головне гріють, як треба, і не перегоряють. Чому ж їм перегорати, коли їх гріють в їхніх температурних інтервалах і не нагружають. От вони лежать собі спокійно і гріють. І всі питають себе, яким чином вони не люблять температурних коливань? Вроді, ми робимо їм такі коливання кожного дня, а вони не горять, не димлять, не вибухають, а лежать і працюють. Стає зрозуміло, коли треба розібрати піч і підладити там якусь поличку, крючок, або замінити під. Коли ви будете діставати ті спіралі, вони тріскаються і розсипаються, як скляні. Це одноразові спіралі, від ремонтау, до ремонту. Тому, перед ремонтом, раджу відразу мотати нові, навіть коли старі лежали та працювали бездоганно. Ніхром працює десятиліттями і знімати та ставити його можна, хоть кожного дня. Тому, я завжди обирав ніхрому. І навіть, на колишньому нашому підприємстві, при будівництві, та ремонті, я завжди наполягав, та ставив ніхром. Якщо, робиш для себе, раджу ніхром.

 Сушити печі краще всього за допомогою лампочки. Вмикаєш лампочку потрібної потужності, засовуєш в піч і грієш декілька діб.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 годин тому, Nik написав:

 Звичайно, при промисловому виробництві, коли печі штампуються десятками, на них ставлять фехраль. Тоді, на цьому підприємстві виходить суттєва економія грошей. І всі, там,  Вам будуть розповідати, що фехраль не уступає ніхрому окрім деяких несуттєвих аспектів. Не любить коливань температури, та деяке інше. Так воно, то так, але є нюанси. Мені декілька разів доводилося ремонтувати печі з фехралевими спіралями. Доки, піч робить, Вам байдуже що там стоїть, на спіралях, головне гріють, як треба, і не перегоряють. Чому ж їм перегорати, коли їх гріють в їхніх температурних інтервалах і не нагружають. От вони лежать собі спокійно і гріють. І всі питають себе, яким чином вони не люблять температурних коливань? Вроді, ми робимо їм такі коливання кожного дня, а вони не горять, не димлять, не вибухають, а лежать і працюють. Стає зрозуміло, коли треба розібрати піч і підладити там якусь поличку, крючок, або замінити під. Коли ви будете діставати ті спіралі, вони тріскаються і розсипаються, як скляні. Це одноразові спіралі, від ремонтау, до ремонту. Тому, перед ремонтом, раджу відразу мотати нові, навіть коли старі лежали та працювали бездоганно. Ніхром працює десятиліттями і знімати та ставити його можна, хоть кожного дня. Тому, я завжди обирав ніхрому. І навіть, на колишньому нашому підприємстві, при будівництві, та ремонті, я завжди наполягав, та ставив ніхром. Якщо, робиш для себе, раджу ніхром.

 Сушити печі краще всього за допомогою лампочки. Вмикаєш лампочку потрібної потужності, засовуєш в піч і грієш декілька діб.

Дякую за відповідь, буде ніхром. Не зовсім зрозуміла про сушіння печі. Це звичайну нампу накалювання туди запхати, щоб світила і гріла? А яку? Сто ватт, двісті?

 

Ще не зовсім зрозуміло з обмазкою, може, хтось підкаже. Надивилась відео, як в неї додають то рідкі цвяхи, то пару жмень азбестової засипки з тої ж печі; та сама історія з товщиною: на моєму муфелі була обмазка товщиною 4-5 мм, а хтось кладе 1,5 см. Чоловік взагалі пропонує після сушіння обмазки обмотати муфель азбестовим картоном, мовляв, якщо обмазка десь і трісне, то хоча б не обсипеться.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

О, тільки дійшло. Там же іржа пополам з асбестовим пилом (засипка дефолтно була асбестова), то чистити краще в респіраторі, думаю.

так, воно там намертво прилипло, буду чистити в респіраторі, дякую!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 годин тому, AnnaNebesna написав:

не зовсім зрозуміло з обмазкою

Головне, не лийте ті "жидкие гвозди". Якщо це те, що у нас так називають - то це якийсь полімерний клей, він вигорить. Якщо раптом мова про "жидкое стекло" (його ллють іноді від бідності куди попало) - то тим більше не треба, бо відносно інших жаростійких матеріалів - у нього надто низька температура плавлення (після висихання).

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 година тому, knife_life написав:

Головне, не лийте ті "жидкие гвозди". Якщо це те, що у нас так називають - то це якийсь полімерний клей, він вигорить. Якщо раптом мова про "жидкое стекло" (його ллють іноді від бідності куди попало) - то тим більше не треба, бо відносно інших жаростійких матеріалів - у нього надто низька температура плавлення (після висихання).

 

точно, рідке скло, наплутала

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Так, звичайна лампочка. І світе, і гріє. Беріть, десь 100 вт.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго ранку, я знову до вас з питаннями:)

Ніяк не можу розібратись з намоткою спіралі. Купила ніхром діаметром 1,2 мм. На муфелі був дріт такої ж товщини, тож вирішили купити такий самий, просто дати більше витків. По моїх розрахунках, щоб піч працювала довго і не згоріла треба намотати 26-27 метрів (старого дроту було намотано приблизно 18 м).

Зі слів продавця, це ніхромовий дріт ще радянського виробництва, марки Х20Н80. Всі таблиці пишуть, що питомий опір цього дроту від 0,97 до 1,1, інколи трапляється значення 1,4. Щоб точніше визначити, скільки ж дроту треба мотати, вирішили переміряти опір самотужки, і по формулі ρ=(R⋅S)/L (де R - опір дроту, S - площа перерізу дроту в мм, L- довжина ділянки дроту в метрах, на якій мірявся опір) вже визначити питомий опір. І тут почалися цирки. Міряєм опір на ділянці в один метр - отримуєм 1,5 Ом, площа перерізу складає 1,13 мм кв, множу і ділю все, що треба - отримую питомий опір 1,69! Як?! Чому?! Спочатку запанікувала, може, продавець відправив не той дріт, але відмотую один метр старого дроту з муфеля, міряю опір - і отримую ті самі 1,5 Ом. Добре, заспокоїлась, дріт той самий, але чому такі цифри? Що я роблю не так? Припускаю, що проблема в процесі вимірування опору мультиметром, але старались міряти правильно, пальцями за дріт не хапались, ділянки дроту, де торкались щупи - зачистили.

 

Як тепер знати, скільки метрів намотувати на муфель - незрозуміло. У мене в голові тільки один варіант: намотати на муфель ті ж 27 метрів, які я придумала раніше, і напряму, без всяких реле і програматорів включити на кілька секунд в мережу через енергометр, щоб побачити, скільки це все діло споживає. Якщо потужність буде в межах моїх розрахунків - залишити, як є і не морочити більше голову. Я правильно думаю, чи таки покласти поряд вогнегасник?

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 годин тому, AnnaNebesna написав:

Міряєм опір на ділянці в один метр - отримуєм 1,5 Ом

А якщо поміряти 5 метрів,буде 7,5 Ом, чи менше?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

А якщо поміряти 5 метрів

 

А краще десять.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я бы попробовал поставить внутрь муфеля инфракрасные кварцевые тэны. Например такие ВОТ.  Для 400 град С самое то, плюс легче ремонтировать.

3333333333333333333333333333333333333.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку