am.ok

Оксидування в лляному маслі

19 повідомлень у цій темі

Можливо на форумі є люди, які оксидували деталі в лляному маслі і мали позитивний результат? Бо вже третій день "бавлюсь", з, практично, нульовим результатом...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Думаю вам варто ще додати опис того, що ви робили, які варіанти пробували, - щоб зекономити час інших. Все одно ж питатимуть, і все одно будете писати потім

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, memoliza написав:

Думаю вам варто ще додати опис того, що ви робили, які варіанти пробували, - щоб зекономити час інших. Все одно ж питатимуть, і все одно будете писати потім

В наявності піч ПМ-8. Лляне оксидоване масло, 15 л. Методи, які пробував:

 

1. Нагрів до 400-470°, опускання в лляне масло (євровідра 5 л & 15 л).

2. Нагрів до 400-470°, опускання в лляне масло (ємність 3-4 л).

3. Нагрів до 400-470°, обливання лляним маслом.

4. Нагрів до 400-470°, натирання (пензликом, тряпкою) лляним маслом.

5. Нагрів до 400-470°, опускання в лляне масло, тоді "запікання" деталі газовим пальником.

 

Результат = 0. З цього всього реально, плюс-мінус, дає чорний колір, який не царапається викруткою, метод #4. Але проблема в тому, що пензлик і тряпка горять, залишаючи на деталі дурні сліди. На фото крайня ліва верхня деталь.

20240811_153723.jpg

20240811_153837.jpg

20240811_153841.jpg

20240811_153845.jpg

20240811_153847.jpg

20240811_153926.jpg

20240811_153935.jpg

20240811_153944.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, am.ok написав:

4. Нагрів до 400-470°, натирання (пензликом, тряпкою) лляним маслом.

А якщо спробувати легенько натирати металевою губкою для посуду (натерли - лишили, щоб подряпини теж зачорнило)? Попередньо прогрівши під верхню межу 450-470С...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Поверхню попередньо готували? Має бути гладка і добре знежирена. Нерівномірний нагрів напевно можна виключити - враховуючи що грієте в печі

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, am.ok написав:

Лляне оксидоване масло

Чому попередньо оксідоване?

Це ж вже аліфа, її наче використвують після оксидування.

І чому не взяти сучасну хімію?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, am.ok написав:

Можливо на форумі є люди, які оксидували деталі в лляному маслі і мали позитивний результат?

 - оксидування киснем повітря, при нагріві до 400...500*С, з подальшим просочуванням отриманої оксидної плівки гарячим лляним маслом.Для різних марок сталей температура і час будуть різні. Як і відтінки кольору. Під дією температури і кисню лляне масло полімерізується, утворюючи міцну водонепроникнену плівку. 

Оксидування може бути і в розчині як азотної кислоти, гарячої селітри, гальванічне, або навіть іонно-плазмове, а от просочування олією лишається тим же самим. 

З мого власного досвіду оксидування можна інколи замінити сульфідуванням, для цього використовувати гаряче сірковмісе мастило -ТАД-17. Або гарячим 5% розчином сірки в парафіні, обидві операції сульфідування дуже смердючі, тому на свіжому повітрі. 

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
доповнення
3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

Оксидування може бути і в розчині як азотної кислоти, гарячої селітри, гальванічне, або навіть іонно-плазмове, а от просочування олією лишається тим же самим. 

З мого власного досвіду оксидування можна інколи замінити сульфідуванням, для цього використовувати гаряче сірковмісе мастило -ТАД-17. Або гарячим 5% розчином сірки в парафіні, обидві операції сульфідування дуже смердючі, тому на свіжому повітрі. 

Чому за холодне селенисте не згадали? Вважаєте результат геть нездалим?

А за сульфідування, був років 20 тому здивований, що ще застосовувалось у промисловості... але і досі застосовується (попри те, що на підприємстві лужний Хімокс є і давно).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

Чому за холодне селенисте не згадали

Я його власними руками не робив. До того ж селен досить отруйний.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, Куляста_Блискавка написав:

 - оксидування киснем повітря, при нагріві до 400...500*С, з подальшим просочуванням отриманої оксидної плівки гарячим лляним маслом.Для різних марок сталей температура і час будуть різні. Як і відтінки кольору. Під дією температури і кисню лляне масло полімерізується, утворюючи міцну водонепроникнену плівку. 

А можете розписати покроково? Нагріваю до 400°-500°, потім витягую з печі на повітря і просочую яким чином? Опускаю в масло, чи якимось іншим методом? Тримаю в маслі, чи опустив і даю охолонути на повітрі? Масло нагрівати до якої температури? Саме масло має значення? Мається на увазі, чи це звичайне харчове лляне масло, чи оксидоване, як у мене, чи якесь лляне з епіцентру?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, Stebium1 написав:

Чому попередньо оксідоване?

Це ж вже аліфа, її наче використвують після оксидування.

І чому не взяти сучасну хімію?

Тому що воно дешевше за звичайне, куплене на олх у виробника, там в описі було пояснення що й до чого, тому зупинився на ньому.

Сучасна хімія є, результат не сподобався.

3 години тому, memoliza написав:

Поверхню попередньо готували? Має бути гладка і добре знежирена. Нерівномірний нагрів напевно можна виключити - враховуючи що грієте в печі

Тут питання що саме розуміти під якісним знежиренням? У мене було 646/647 -> очисник карбюратора -> калоша.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, Олек77 написав:

А якщо спробувати легенько натирати металевою губкою для посуду (натерли - лишили, щоб подряпини теж зачорнило)? Попередньо прогрівши під верхню межу 450-470С...

Спробую.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, am.ok написав:

мене було 646/647 -> очисник карбюратора -> калоша.

Особиста думка: у такому варіанті краще просто зупинитися на 646-647. Бо калоша, доступна на нашому ринку, вже років з 10 швидше замаслює, ніж знежирює...

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

Особиста думка: у такому варіанті краще просто зупинитися на

Гарячому розчині кальцинованої соди. Дешево, надійно не горить і не смердить. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

Гарячому розчині кальцинованої соди. Дешево, надійно не горить і не смердить. 

І знежирює без струму так собі. Бо немає чим кальцинована сода ті парафіни змивати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, am.ok написав:

А можете розписати покроково?

Знежирити деталі, прогріти до 400...500*С, занурити в масло ( без різниці харчове, чи оліфа з "Епіцентру) і одразу витягти, щоб масло "висохло", знову нагріти до 250...300, і знову занурити в масло, витягти, щоб "обсохло". За 3...4 цикли буде міцна чорна, або чорна з червоним відливом поверхня. 

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
граматика
4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, am.ok написав:

Тут питання що саме розуміти під якісним знежиренням? У мене було 646/647 -> очисник карбюратора -> калоша.

 

Вам вже вище якраз написали те, що і я збирався. Зупиніться на розчиннику на основі спиртів чи ацетону, нафтопродукти - то від лукавого, вони (субʼєктивно) не знежирюють, а радше навпаки. Про кальциновану соду я теж чув, але сам не пробував, тому казати не буду. Я якось пробував лляною олією чорнити сталь - чисто спробувати що до чого. Деталі (то голосно сказано - просто кавалки заліза) спочатку зачищав механічно, потім ретельно вимивав в 646-му розчиннику, грів газовою горілкою, після чого кілька разів занурював в олію і відкладав для остигання. Результат, в силу недосконалості процесу, виявився не надто кращий ніж у вас (фото якщо знайду то додам, але не обіцяю - то вже зо пʼять років минуло). В загальному можу сказати, що де було погано зачищено/вимито - там не зачорнилось взагалі, утворилась якась плівка котра відшаровувалась нігтем. Плоскі і випуклі деталі загалом вийшли більш-менш. Дуже погано взяло у всяких внутрішніх кутах і заглибленнях - але я повʼязую це недостатньою зачисткою тих місць (банально важко підлізти). Ще з власного досвіду - після того як деталь замочили в олії - дайте їй остигнути, потім надлишки олії зітріть. Не грійде деталь поки вона в олії, вона тоді просто закоптиться чи обгорить. На вид, звичайно, теж буде чорна, але то трохи не те 🙂

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

і одразу витягти, щоб масло "висохло"

Тобто, витягнув ще гарячу деталь з масла і просто поставив холонути на повітрі, вірно?

, Куляста_Блискавка написав:

 знову нагріти до 250...300, і знову занурити в масло, витягти, щоб "обсохло". За 3...4 цикли буде міцна чорна, або чорна з червоним відливом поверхня. 

І оці 3 цикли (після першого) нагріваю до 250-300°, не більше?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, am.ok написав:

Тобто, витягнув ще гарячу деталь з масла і просто поставив холонути на повітрі, вірно?

 

Саме так, просто булькнути в олію, помішати трошки (щоб потрапила всюди), і витягнути. Просто як печенько Орео в молоко

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку