Pasha65

Пара тертя.

9 повідомлень у цій темі

Доброго всім дня.

Дійшли руки встановити ворота, які вже багато років чекали свій час. Ворота ковка, важкі, вага однієї створки 200кг., тому простих рішень немає. Знизу поставив радіально-упорний рол. підшипник, на який лягає вся вага, а верхній підтримуючий вузол вирішив зробити врізний, в якого вісь співпадає з віссю вертикальної стійки. Радіальна нагрузка в цьому місці біля 80кг., тому вирішив вісь виготовити з нержа у бронзовій втулці, яку тримає хомут. Загалом вузол вийшов як для воріт заскладним  і трудоємним. Є в мене підходящі бронзові (як я думав) циліндри з внутрішнім діаметром 28,85 мм., хромовані, виготовлені дуже точно - розброс розмірів на 20-ти екземплярах дві сотки. Фірма-утилізатор викупала їх як лом бронзи, тому я і був впевнений що то бронза, кольору не видно бо хромоване. Коли я цей циліндр відрізав ножовкою, то здалось що це латунь, різалась не як бронза, та й колір світло-жовтий з зеленуватим відтінком, бронза значно темнішша. Почухав напилком болванку бронзи, то він по ній скользить, а в цей циліндр вгризається.

То-ж є питання. Як відрізнити латунь від бронзи без якихось хитрих сецзасобів. І головне, як буде працювати латунь з нержем в парі тертя, чи її швидко не зжере? Обі поверхні шліфовані, оборотів там звісно нема, але радіальна нагрузка 80кг.                   

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 година тому, Pasha65 написав:

к відрізнити латунь від бронзи без якихось хитрих сецзасобів.

Тут предлагали сваркой, цинк выгорает, но сам не пробовал...

 

11 година тому, Pasha65 написав:

як буде працювати латунь з нержем в парі тертя

Без точного понимания что за латунь врядли можно что то спрогнозировать, слишком много латуней с различными свойствами. 

Змінено користувачем Stebium1
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин тому, Pasha65 написав:

о-ж є питання. Як відрізнити латунь від бронзи без якихось хитрих сецзасобів. І головне, як буде працювати латунь з нержем в парі тертя, чи її швидко не зжере? Обі поверхні шліфовані, оборотів там звісно нема, але радіальна нагрузка 80кг.           

В таких умовах чудово буде працювати капролон, і навіть текстоліт просочений маслом. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

...Ворота - швидкість обертання опор дуже мала, частота повторювання циклу - теж. 

 В таких умовах, при наявності мастила буде працювати будь-яка пара тертя, латунь+нерж, бронза+нерж, чавун+нерж, пластики+неррж, тверде дерево просочене мастилом+нерж, головне, щоб шарнір був захищеним від води і пилюки

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

головне, щоб шарнір був захищеним від води і пилюки

Тому і заморочився з нержом і втулками, бо такий шарнір не може бути захищений. Якби його можна було герметизувати, то поставив-би ігольчатий підшипник.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Pasha65 написав:

Якби його можна було герметизувати,

 Гумові ущільнювальні кільця - O-ring ,V-ring. Швидкість обертання невелика, тримати будуть сторіччями. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

Гумові ущільнювальні кільця - O-ring ,V-ring

Центральна вісь вварена в конструкцію, тому одіти можна тільки щось з двох половинок. Тому підшипники і кільцянепрожідний варіант.

20240627_181506.jpg

20240627_181610_HDR.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Pasha65 написав:

Центральна вісь вварена в конструкцію, тому одіти можна тільки щось з двох половинок.

Капролонова розрізна втулка  тут буде ідеальним варіантом. Графітонаповнений капролон буде працювати і без мастила, і без скрипу. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я б пошукав в продажі

"Втулка ковзання самозмащювальна" або "втулка шкворня".

Гадаю що можна підібрати готову під розмір і розрізати за потреби встановлення.

Власне в конструкцію закладав би стандартні деталі і стандартні розміри втулок

 

П.С. На свою відкатну браму в якості коліс взяв проточені під шестигранну направляючу чавунні колеса від поліграфічних візків з кульковими підшипниками.

Стерлись за 25 років  :) і стали сходити з "рельси" шестигранника хоча самі підшипники ще живі. Добре що коліс тоді набрав, ще на 50 років...

Ваша втулка зіпсується також десь за 25років. ;) 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку