14 повідомлень у цій темі

Начну с того, что давно мечтаю о своём собственном токарном станочке (наверно эго просит)), кроме того имеется и потребность в изготовлении определённых деталей из пластика и дерева для себя и продажи (без гешефта никуда). Имея доступ к ТВ-4 на работе, уже успел отработать производственный процесс этих деталей до уровня, когда творческой составляющей практически не осталось и следующим витком развития будет переход на ЧПУ. К сожалению (а может и к счастью), поиски подрядчика, который смог бы изготовить для меня эти детали на ЧПУ абсолютно провалились. Поэтому решился на самостоятельный путь. Очень долго присматривался к вариантам ТВ-4 (причём ТВ-16 не подходит по обрабатываемой длинне), но финансовой возможности на любой из них тоже не было. 
Единственным доступным вариантом оказался токарник по дереву. Тем более, что следующе видео вдохновило на тернистый путь ЧПУстанкостроения (в свой опыт могу записать сборку 3Д принтера)

 

Очень хотелось взять СТД-120, с ретро плоскоременной передачей, но так получилось, что взял СТД-120М. Приехал он ко мне из Александрии, судя по инвентарному номеру, прямиком со школы)))

222.jpeg

 

333.jpegОтчистив "зерно от плевел" добавил конденсаторов для работы от 220 В (пока без пускателя), заказал планшайбу под 130-й патрон (найденный в закромах) получил вполне работоспособный станочек по дереву (к той конфигурации, к которой я привык)))). Подшипники, конечно плачевные, особенно передний, но пока это не критично, в планах поставить конические.

DSC_0682.jpg

DSC_0683.jpg

А теперь начинается история с модернизацией его под ЧПУ.

Для моих целей от станка необходимо:
- обрабатываемая длинна до 430 мм;
- максимальный диаметр до 100 мм;
- возможность использования задней бабки при длинне заготовки от 50 до 430 мм.

Думал мысли о покупке второй станины для установки на ней каретки с резцом, как это реализовано в упомянутом видео. Но, внимательно взглянув на имеющееся железо придумал кое-что получше)) Установить линейные направляющие для продольной подачи на имеющуюся станину, причём так, чтобы рельсы направляющих не препятствовали перемещению задней бабки (ширину её основания можно без проблем уменьшить на 10-20 мм в пользу рельсов). Исходя из габаритов без особых проблемможно установить направляющие от 15-й до 30-й серии. Два рельса и 4 линейных блока. Для поперечной подачи, опять же в закромах, нашёлся приемлимый вариант готовой координаты с ходом 80 мм с практически готовым резцедержателем (происхождение из ТЧ истребительного полка).

DSC_0685.jpg
Для привода планирую использовать (пальцем в небо) шаговики НЕМА 23, продольную подачу через ШВП (её можно поставить только перед или за станиной, так как внутри станины бабка закрывает весь просвет своим прижимом), поперечную подачу - через муфту или зубчатый ремень. Про систему управления ЧПУ пока не задумываюсь, так как достаточно готовых решений, выбор пока отложу.
Прикинув по размерам имеющихся деталей определил, что для обеспечения заданной длинны мне необходимы линейные направляющие с длинной рельса 600 мм (это впритык). Максимальный диаметр детали над суппортом будет около 120 мм, что вполне достаточно.

DSC_0686.jpg

А теперь, с позволения аудитории, хотел бы посоветоваться в подробностях исполнения задуманного плана.
Первое - станина помимо ржавчины имеет следы от получистового фрезерования, в одном месте даже с продольной ступенькой десятки на три. Кроме того, что станину необходимо шлифануть, как подготовить её под установку линейных направляющих?
И к кому можно обратиться для реализации этого в пределах Днепра?
Второе - выбор линейных направляющих. Может у кого-то есть опыт применения направляющих в подобных условиях? Приемлим ли вариант стыковки двух рельсов по 300 мм (он кажется дешевле)?
Третье - прошу высказаться свом мнением по поводу всего проекта)).

Змінено користувачем DmytroPiper
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

По порядку.

1. На цій базі можна зробити лише станок по дереву та пластику, і то жорсткості не багато буде.

2. Шпиндель, зразу перебирати, дивитись конструкцію, як я знаю там навіть натягу в підшипників немає.

3. Станину на шлівовку всієї площини. Якщо вона дуже крива то може і не вистачити мяса, потрібно дивитись.

4. Рельси можна ставити просто на площину, головне виставити щоб не конусило.Так як ві будете працювати завжди із задньою бакою, я б її поставив на тіж рельси. Таким чином ви позбавитесь проблем з центровкою і конусами. Вистачить з головою хівіна 15.

5. Поперечку чесно кажучи я б робив сам, ця ваша приспособа більше мороки принесе чим користі. Люфти в парі гвинт гайка та й на опорі будуть вічно мучити вас, а замінити там на ШВП не вийде місця немає. Та й жорсткості такої вам не потрібно.

6. Захищати каретки і рельси для дерева і пластику не потрібно а от ШВП бажано, хоча в мене на станках і без захисту ТБІ працюють, правда там ущільнення класні.

І на кінець робив колись модернізацію станка токарного по дереву під балясини. Так замість різця поставили розібрану трохи циркуляційну ручну пилу. Обробка тоді йде диском пили. Швидкість обробки виростає на порядок, зусилля різання зменшується. Відповідно подачі можна збільшити в рази. І можна обробляти без люнетів дуже довгі заготовки.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую за коментар!
Авжеж, проект суто для деревини та пластика, про обробку металу навіть і не думаю.
Як вже зазначив, базові підшипники шпинделя - під заміну на нормальні конусні, тим паче, що регулювання натягу - є, дві гайки з лівою різьбою під шкивом.
Бабку залишу на станині, бо так поки що простіше та дешевше. А продукція в мене така, що на невеличку конусність можна не зважати).
За ХІВІН є питаннячко! Знайшов на Алі приємний варіанти. Мені треба рельс довжиною 700 мм, але вартість доставки деталі такої довжини навіть більша за ціну тих направляючих. Але якщо взяти два комплекти HGH15 по 400  та по 300 мм, то ціна набагато сприятливіша. В інструкції до направляючих написано про можливість поєднання рельсів у стик, але як це буде на практиці? І як на алі замовити основний та допоміжний рельси? Чи на цей поділ можна забити? В мене ці питання виникають тому, що я ще жодного разу не мав справи в цими направляючими, навіть на очі не попадалися((( Буду вельми вдячний за роз'яснення))
Поперечка теж з причини обмеженості бюджету нехай залишиться поки такою.
Так, циркулярка дуже продуктивний варіант для ріжучого інструменту, але то тільки для балясин. В мене ж будуть точитися музичні інструменти з цікавих порід деревини та пластика, тому не уявляю собі це поєднання))
 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
17 минут назад, DmytroPiper сказал:


Як вже зазначив, базові підшипники шпинделя - під заміну на нормальні конусні, тим паче, що регулювання натягу - є, дві гайки з лівою різьбою під шкивом.
 

 Если ставить конусные,то на мой взгляд нужно стопор переднего подшипника переделывать,он совсем не вызывает доверия...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Согласен, колечко там очень хлипкое(((

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@DmytroPiper  Я туда хочу просто дистанционную втулку поставить,притом то её можно с двумя ступеньками сделать,должно решить вопрос.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
21 час назад, DmytroPiper сказал:

За ХІВІН є питаннячко! Знайшов на Алі приємний варіанти

Я давно і багато купую в Китаї. Скажу так на алі справжній хівін то ще потрібно пошукати. Ціна якщо справжній хівін не так далеко від рефіта втікає, сам рельс маю на увазі.   Якщо ви впевненні що знайшли справжній хівін, то рельси беріть у нас, а каретки  з алі, вони маленькі доставка дорогою не буде. РІзати і стикувати у вашому варанті на площині без направляючого уступу, це від лукавого).

Якщо будете лишати поперечку свою, то потрібно переробити опору гвинта під підшипники і зробити гайку і те і те з регулюванням натягу. Також я б ставив рельси поперечки на саму поперечку а каретки на плиту яка по осі зет буде кататись. ШВП раджу ТБІ 10мм крок 20 діаметр. Двухзахідну. В ній люфта практично нема із заводу, і пильники дуже якісні.

Змінено користувачем olkogr
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Нарешті щось діється!!!
Спочатку зимові придбання:
Рельс ХІВІН  15С (оригінал), взяв у Києві - 1,5 м
Каретки Китай, але під ХІВІН HGH15CA (натяг різний, дві десь мабудь як Z1, а дві як Z0, але продавець завіряв, що в них постійний стандартний натяг), 4 шт
ШВП SFU1605  довжиною 700 мм
Опори ШВП BK12 BF12
Корпус гайки ШВП
Кроковий двигун НЕМА 23HS5628 на 126 Н*м, 2 шт
Драйвер TB6600, 2 шт,
Роликові підшипники у шпіндель, 30204 та 30205.

Поки це все їхало, та дещо потім - зробив модель, щоб розібратись з компоновкою.
Це ще не все, далі буде)))

Сборка НоваЯ.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 03.07.2018 в 00:04, DmytroPiper сказал:

Це ще не все, далі буде)))

 

что нового?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Таку тему пропустив...

Цей станочок - мій улюбленний. Більше десятка їх робив, доробляв і т.д.

Тому знаю добре.

І можу сказати, що як болванка він піде, кажу це примружив око.

Та я б ніколи з такого не робив би чпу-шку.

Я під копір на донора купив спочатку С-193. В ньому ваги 600кг, а толку, для металообробки, небагато. Тому і планував на дерево.

Потім підвернувся просто красерь - токарний по металу, можна й по дереву. От він і піде на донора. З нього можна і класний чпу зробити.

Та головне, в токарці чпу не потрібно. Все вітьйо і токарка робиться простіше, дешевше і надійніше. А балясини з горовами лева ви на стд-шці не зробите.

Тому не бачу смислу з какашки пулю ліпити. тим більше з нього можна зробити нормальний копір. Та й тут не все так просто. Для таких робіт потрібен ще один станок для доводки. отак. 

В мене було кілька СТД-шок. Залишив два. Один для доводки і токарки руцями. Другий - копір (маятниковий).

Дуже хотів би щоб у вас все вийшло. Та ви взяли занадто складний шлях з простим інструментом. Це лише затрати, які себе не можуть оправдати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Все цікаво, тільки на мій погляд роликові підшипники в бабку зайві. Ролики повільніші, я про дозволені макс оберти, сильніше нагріваються, більш чутливі до правильного натягу. Так, можуть нести більші навантаження ніж кулькові, але тих навантажень в цьому станку ніколи не буде. Став кулькові радіально-упорні

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую за увагу до теми) 
Насправді не очікую від цього станку якиїсь захмарної точності, але думаю для моїх потреб вистачить.
Отже, далі, прошліфовали площину станіни (за 200 грн). Вона була гвинтом десь на 5 десяток. Розмітив отвори, просвердлив та нарізав різі. Таки поставив роликові підшипники у бабку, авжеж крутиться вона тепер або з люфтом, або з опором, ну то нехай покищо буде так. Поки міняв - зрозумів чому там стояли шарикові самоценруючі - бо посадочні під підшипники проточені не за одне встановлення((( Може потім поставлю шарикові, якщо буде потреба.
Проточив кришки під сальники, сальники надрукував з Еластану Д160.

Виставив один рельс по індикатору базуючись на найрівнішу внутрішню грань станини, другий виставив - по першому. Індикатор поставив пуд кутом 30 градусів, бо горизонтально на влазив. Розбіжність паралельності склала не більше 2 соток.
Це ще не все, робота повільно рухається.
Далі буде)

IMG_20180623_074305.jpg

IMG_20180623_075936.jpg

IMG_20180623_081641.jpg

IMG_20180629_213730.jpg

IMG_20180629_232120.jpg

IMG_20180702_114730.jpg

IMG_20180714_230936_HHT.jpg

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Час викласти оновлення.

З можливих варіантів встановлення гвинта повоздовжньої подачі обрав найпростіший) додатковий кутник вздовж станіни. Спроектував та надрукував кріплення опор гвинта та двигуна. Також надрукував деталь для передачі переміщення від гайки до супорта.

Надибав соснову стільницю, залакував та поклав на раму з труби 40*40.

Пофарбував метал у сірий графіт, виглядає приємно)

IMG_20180828_182610.jpg

IMG_20180828_225135.jpg

IMG_20180828_225146.jpg

IMG_20180829_210943.jpg

IMG_20180903_233510.jpg

IMG_20180914_210944.jpg

IMG_20180915_215046.jpg

IMG_20180917_205047.jpg

IMG_20180920_233201.jpg

4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Чтобы шпиндельным подшипникам облегчить жизнь, можно врезать в крышки сальники, просверлить сверху бабки заливное отверстие а снизу- сливное, и залить в бабку масло.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку