andrysir1

тв16
Вирівнюємо руки, або ще одна епопея з ТВ16.

89 сообщений в этой теме

Привіт усім любителям металу. На початку літа було придбано 2 токарних ТВ16 для відновлення. Взагалі -то 2 не передбачалось, але так ся стало, що купив з різницею в 3 дні. Відновлювати станини паралельно ( вручну) думаю легше. Ну і ось що приїхало.image-0-02-05-36b4d76f774f5571975bcfd4662f78e53b2ac3f58dc3f8cb166223895a92b47e-V.jpgimage-0-02-04-b3fd999baaf7f609eb3e47b55164055852381702b91cbcd2ced376da814a39a1-V.jpgimage-0-02-04-7fbc3bf656dadc2689a1de298e83325a27cef2993dc0b50d0942ce8426e39b62-V.jpgimage-0-02-04-8824932e0ba708a445bbf78d7d1ec77de21faa72d0f78f16443ac7c155e0d157-V.jpg

Це 1

Ну і другий

image-0-02-05-1cae1a17d7d92d29e2d18ef8087d9b64c89040f1d58eeb531994e65c3d2665a0-V.jpgimage-0-02-05-8283c37a3be02325df1c19a779077a0cf108665720c338b06e92709d89d693e6-V.jpgimage-0-02-05-35bbb96eee54f0914c650cf9e6d525c98e809c83afe58ed57f384a7dded6c949-V.jpgimage-0-02-04-b0110bc00d3bb5ec01a608c8e3f40e2774fd2da22d2041a9bf9343fbdb51ae33-V.jpg

На даний момент обидві станини відшабрені, по першому майже готові всі напрявляючі, клини, пофарбований частково, зараз займаюсь його зборкою і підгонкою. Є трохи фоток процесу, але не знаю чи буде цікаво товариству. Буду викладати по хронології роботи. Все робив вручну і як кажуть " на колінах".

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Станини між собою пришабрював методом 3 плит використовуючи як третю плиту 2 стальних бруска довжиною 370 і 260мм,які попередньо пришабрював по повірочній лінійці. Вийшло якось так.

Цвяхи рівняли на них, ну як без цього.IMG_20170608_153025.jpgIMG_20170608_153111.jpg

В процесіIMG_20170717_103133.jpgIMG_20170717_121550.jpgIMG_20170717_133244.jpgIMG_20170717_161845.jpgIMG_20170717_190646.jpgIMG_20171122_193248.jpgIMG_20171122_193331.jpg

IMG_20170717_103133.jpg

2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

перший файний, другий так собі. цікаво що вийде.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Мої вітання. Звичайно, буде усім цікаво ! У самого є ТВ16 і ніяк не дійдуть руки до його відновлення. 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

цикаво за скильки грошей купили 2 штуки?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, токар написав:

цикаво за скильки грошей купили 2 штуки?

Перший обійшовся в 6000 + доставка з Кривого Рогу 337. Брав через перекупа на ОЛХ з повною передоплатою. Другий 4000, забирав сам за 90 км від мене ( 14 л нафти). 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

 IMG_20170720_152308.jpgIMG_20170720_152628.jpgПо станинах можу сказати, що завал(ямя) під патроном і до середини був на обох, і був він більший ніж виробітка станків в процесі роботи. З чого роблю висновок, що з станин не була знята напруга після литва. З часом їх добряче скрутило, я навіть думав, що роблю щось неправильно. Далі були вертикальні направляючі.

IMG_20170720_155902.jpgIMG_20170718_202455.jpgIMG_20171122_200244.jpgIMG_20171122_201123.jpgIMG_20171122_200244.jpg

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

У второго станочка цепной привод - оригинально однако ))) 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

@andrysir1

Доброго здоровья!

Красивая работа, респект. Я аналогично починял свой убитый ТВ16 подручными средствами измерений, с шабровкой профтрубы по лмнейке и т.п.

Вот один из примеров-приспособа для измерения ластохвостов, микрометром не получалось.

9i6cxnqtdelby3fz9kntq6klb.jpg

 

2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, Aluma написав:

@andrysir1

Доброго здоровья!

Красивая работа, респект. Я аналогично починял свой убитый ТВ16 подручными средствами измерений, с шабровкой профтрубы по лмнейке и т.п.

Вот один из примеров-приспособа для измерения ластохвостов, микрометром не получалось.

9i6cxnqtdelby3fz9kntq6klb.jpg

 

Оригінальний і простий спосіб заміни скоби. Мій вам респект, візьму на замітку.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
3 години назад, NightPilot написав:

У второго станочка цепной привод - оригинально однако

Там мабуть великий моторчик стояв, кіловата на півтора - два, щоб гарантовано не проковзувало :)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Цепной привод на шпиндель-большая беда! При резкой остановке суппорта (причин может быть масса) - приведёт к поломке шестерен привода, поломке малой продольной каретки,...изгиба шпинделя .....В случае со шкивами- ремень будет пробуксовывать. Шкив и ремень работающие как "сдающее звено" выполняют еще и функцию предохранителя!

 

 

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Далі були суппорта.

IMG_20170724_175540.jpg

IMG_20170907_101459.jpgIMG_20170907_101519.jpgIMG_20170907_111655.jpg

Фотки виведення робочої поверхні клина не знайшов. Там роботи було не багато. Після клина приклеїв текстолітові накладки на супорт, щоб задня вертикальна направляюча брала участь при переміщенні суппорта і пришабрював ті накладки загнавши клин лише до моменту, коли можна було вкрутити  регулювальні болти.IMG_20171123_181741.jpg

Поставив на станок, знявши шабером зазор на прижимних планках, щоб супорт не мав свобідного вертикального ходу і при цьому досить легко переміщався.

IMG_20171123_192218.jpg

По другому станку пришабрив плоску частину супорта до станини з контролем по лінійці, і відклав роботи по ньому допоки не запущу в роботу перший.

IMG_20170721_194940.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 26.11.2017 в 04:27, andrysir1 сказал:

Перший обійшовся в 6000 + доставка з Кривого Рогу 337. Брав через перекупа на ОЛХ з повною передоплатою. Другий 4000, забирав сам за 90 км від мене ( 14 л нафти). 

Судя по фото между ними пропасть, либо первый дешевый либо 2й дорогой. А в целом удачи в восстановлении.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

По поперечці. Ластохвіст супорта шабрив по саморобній кутовій лінійці, зробленої з прижима ластохвоста довбального стола по дереву, який був куплений тут на барахолці.

IMG_20171128_220835.jpg

Плоску частину поперечки шабрив по станині, а ластохвіст по супорту.IMG_20170729_113913.jpg

По клину поперечки. Що на 1 , що на 2 станку клини провалювались, але клин другого значно тоньший, було вирішено поміняти їх місцями, щоб не городити накладки на 2станка. Клин з першого в поперечку другого станка не заходить навіть до половини. Другий станок це Дубенський на підшипниках. Виробника першого станка я не знаю( шильда абсолютно не читабельні). Перший зроблений значно краще. Він на втулках. Є тавотниці для змазки гайки малої продольної, правої втулки ходового гвинта, гайка малої продольної регулюється, всі стики робочих площин мають підріз, що значно полегшує шабровку, абсолютно всі стальні елементи станка оксидовані, вплоть до болтиків, шестерень, рейки. Тому іржі було важко робити свою "чорну" справу. Вороніння це сила!!!

Пришабрив робочу частину клина по лінійці і наклеїв текстолітову накладку на неробочу. Пришабрював по місцю, щоб клин зайшов так, щоб можна було наживити регулювального болта.IMG_20171128_175512.jpgIMG_20171128_175907.jpg

Верхню частину пришабрив по станині з контролем паралельності мікрометром відносно низу.IMG_20171102_085220.jpg

IMG_20171102_094739.jpgIMG_20171102_114516.jpg

Поставив на станок, відрегулював осевий зазор гвинта в межах сотки, відрегулював мертвий хід гайки. Получився в межах 0-3 поділки лімба. Гвинт поперечки має виробітку в середній частині. 

Куплю гвинт і гайку поперечки нову, з можливістю регулювання натягу. Якщо хтось має, або може зробити пишіть.

При повністю висунутій поперечці вперед боковий зазор при нагрузці рукою з упором другої в станину в межах сотки, півтора. Це мене радує.

IMG_20171128_182905.jpg

IMG_20171128_183555.jpgIMG_20171128_184017.jpg

4

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, andrysir1 сказал:

Виробника першого станка я не знаю( шильда абсолютно не читабельні). Перший зроблений значно краще. Він на втулках.

Більш за все то є Алматинський станок,судячи з форми маслоканалів на супорті,лімбу продольної подачі,станині і пб на втулках.По якості виготовлення між "дубно",то канєшно небо і земля. 

Єдиний плюс в дубнах,це дешевший ремонт ПБ,замінити підшипники...

П.С.Гарно у Вас все виходить.Бажаю скоріш побачити ту першу стружку!!!)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Андрію, ти маєш досить  "цікаві" ТВшки! ТВ1680Ш 1962 року випуску- один з перших  Дубнівський підшипникових станочків (у 1961 випускався втулочний ТВ-16).

Алма-Атинський втулочний теж  дуже цікавий! Зверни увагу на цей паз у напрямній супорта. Це означає, що супорт цього Алма-Атинця має стопор повздовжноі каретки  не знизу (як у  більшості Алма-Атинців, Дубнівців, Прилукців), а збоку - як у Уральців!  Станочків із таким стопором каретки одиниці! Можливо це один з перших Алма-Атинців, а можливо один з останніх!!!

Screenshot_2017-11-30-08-50-37.png

Screenshot_2017-11-30-08-38-41.png

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Андрію, будь ласка, виклади фото передньго торця пореречноі каретки супорта, опори гвинта поперечноі каретки.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

@andrysir1

Наверное уже поздно, суппорт собран...

С левой стороны суппорта на МН80 и даже некоторых ТВ16, есть крепежные отверстия для подвижного люнета.

У Вас  даже площадки в этих местах отшабрены, на моем они покрашены были, сразу не до них было, а теперь иногда люнет не помешал бы.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
13 години назад, Alex102 написав:

Андрію, будь ласка, виклади фото передньго торця пореречноі каретки супорта

Ось ловіть:

IMG_20171130_201832.jpg

IMG_20171130_202034.jpg

Ну і ззаду

IMG_20171130_203401.jpg

Скину ще кілька фоток для визначення "кровності'.

На станині вилита буква "К".

IMG_20171130_203552.jpg

Номер станка в правому кінці станини.

IMG_20171130_202930.jpg

Номер поперечки і станка відрізняється, станок 613, а на поперечці 191. Його погано видно( він вибитий чуть вище від лівої масльонки) і я його майже зшабрив.

IMG_20171130_202659.jpg

Кришка гітари лита. Бірка читабельна.

IMG_20171130_204408.jpg

Бірка з оборотами шпінделя була приклепана до кришки ПБ.

Основна бірка має розміри 72*45 мм.

IMG_20171130_212319.jpg

Тавра майстрів у вигляді півкруга з цифрою, або буквою в середині( півкруги є як верхні, так і нижні,) На телефон не вдається зробити якісніші фотки, тому вибачаюсь.

2 години назад, Aluma написав:

 

 

З лівого боку отворів не знайшов, окрім тих, на які кріпляться скребки. Площадки там також не шабрені. Взагалі, думаю на тевехах взагалі нічого не шабрили( хіба що втулки в ПБ, так як є рекомендація в паспорті). Супорт просто якісно просторогарний на строгальному( видно риски паралельні ходу поперечки). На дубенському не соізволили.

 

Маю питання до товариства.

Поставив я сьогодні малу повздовжню, і замірив індикатором паралельність до станини. Рухаючи супортом вийшло так, що лівий край піднятий на добрих 3 сотки за правий( індикатор ставив на станину і впирав голку в горизонтальну частину направляючих малого суппорта). Обидві плоскі направляйки малої повздовжньої показали однаковий результат. Повернувши МП на 90° почав рухати поперечкою. Результат твердий "0". З чого роблю висновок, що плоскі направляйки суппорта станини знаходяться в різних паралельних площинах відносно станини, а повинні бути в одній площині. Чи перешабрювати направляйки для поперечки, чи залишити як є, бо нагрузка на різець буде давити МП до низу, чим може зкомпенсувати кривизну? Які думки товариства з цього приводу?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

@andrysir1

Я про то. что сделанные сейчас два резьбовых отверстия потом могут облегчить жизнь (фото из инета).

wucyx8pg7a16i7b4vu749c057.jpg

Касательно кривизны.

В инструкции ТВ16 любого завода есть "магические" 2-е сотки допуска на геометрию станины, проточенной детали и т.п.

Самые основные х-ки токарника-цилиндричность продольной проточки и отклонения от плоскости проточенного торца.

Можно посчитать отклонение от цилиндра для разных диаметров при непараллельности оси перемещения резца от оси вращения.

Второе-погрешность самого индикатора. Любимый ИЧ10 имеет таковую порядка полсотки при 0,1 мм перемещения.

Итого-"забить" сейчас на это дело. Окончательную "работу над ошибками" провести после полной сборки и контрольной проточке.

Изменено пользователем Aluma
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Збирав вчора шпіндель. Корпус ПБ пришабрив раніше.

IMG_20171124_175201.jpg

IMG_20171124_212618.jpg

IMG_20171124_214052.jpg

Корпус ПБ завтулений для задньої втулки.IMG_20171128_205100.jpg

На шпінделі і втулках немає критичних задирів і царапин.

IMG_20171201_164626.jpgIMG_20171201_165022.jpg

Коли я його купив, то був відчутний радіальний люфт. Думав, що потрібно буде ставити "портянки,". Виявилось, що не правильно відрегулювали. Болт який розжимав передню втулку, при закручуванні впирав кінчиком в втулку і получався клин. Тому втулку відпускали, що зняти клин при розжимі на затягнутому болтику і отримали люфт.

IMG_20171201_164719.jpg

Поміняв болтик на коротший, зняв на наждаку чуть-чуть на розжимних трапеціях, прочистив маслоканали, і приступив до зборки. Всі гайки вороновані.

IMG_20171201_164602.jpg

Поставив втулки, наживив всі гайки і розжимі болтики. Запхав шпіндель і зібрав весь бутерброд, дистанційна шайба( виточкою до передньої втулки), шків, гайка регулювання осевого зазору, і приступив до регулювання. Не знаю чи правильно, але регулював наступним чином:

Подав всі втулки до упору вліво і приступив до регулювання передньої. Затягував передню гайку до моменту, коли зажме шпіндель від провороту. Коли зажало, закрутив розжимний болтик, і шпіндель знову почав легко крутитися. Відпустив зажимний болт і далі по чуть-чуть дотягував передню гайку, допоки шпіндель не почав тугіше крутитися на повністю закрученому розжимному болті. Повернув передню гайку назад десь на ширину виточки під ключ і зажав задню гайку передньої втулки. Шпіндель при цьому не мав радіального люфта рукою, якщо брати за різьбу планшайби, але свобідного переміщався по осі і крутився рівномірно в любій точці. Потім приступив до задньої втулки. Почав затягувати гайку задньої втулки, до моменту, коли почне тугіше крутитися шпіндель і зажав розжимний болт. Шпіндель знову  став легко крутитися. Далі процедура та сама що і з передньої втулкою. Стопорний гужон гайки задньої втулки закрутив легенько без сильного зусилля, бо клинив шпіндель через деформацію самої втулки.

Потім почав зажимати гайку регулювання осевого зазору, довівши його до 3соток, якщо надавлювати в торець ззаду шпінделя. Менше не получається через деформацію гайки на різьба при закручуванні гужона. 

В результаті отримали:

Шпіндель крутиться двома пальцями, але без інерції.

Осевий зазор 3 сотки при нагрузці рукою.

Радіальні биття шпінделя менше сотки.

Торцове биття посадочного пояска теж десь біля сотки.

Якось так. Я дуже довольний!!!:HREN13:ПБ ще буде розбиратися, бо зараз ще не маю ремня.

IMG_20171201_180207.jpg

IMG_20171201_180325.jpg

IMG_20171201_180352.jpg

 

4

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Андрей, красавчик, так держать!

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Коллеги, есть такой вопрос - на моем уральце не достает двух элементов ПБ я их на фото показал стрелками. Может кто то  держит в разобранном состоянии или фото может снят как они в живую так сказать выглядят. Чертеж на шел на ру. но не уверен в его правильности, не на чем проверится.

 

Спасибо.

image-0-02-05-1cae1a17d7d92d29e2d18ef8087d9b64c89040f1d58eeb531994e65c3d2665a0-V.jpg.086d5c7380d39cfc550f36ae07c0ffe0.jpg

all.jpg.a5012e8caa0e98203556bae678e97f04.jpg.961581e3d5aa37bba08254609385d356.jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, Николай 1986 написав:

Коллеги, есть такой вопрос 

 

Такі фотки вас влаштують?

IMG_20171202_135507.jpgIMG_20171202_135820.jpg

Масловідбивач на 2 гужонах в упор шпінделя.

IMG_20171202_135956.jpg

IMG_20171202_140230.jpgIMG_20171202_140257.jpgIMG_20171202_140454.jpgIMG_20171202_140510.jpgIMG_20171202_140525.jpgIMG_20171202_140622.jpg

А в загальному, якщо ви не маєте де придбати ці кришки, то краще підіть на ринок, підберіть сальник під діаметр шпінделя, візьміть кусок металу і токар вам виточить цю кришку під ваш сальник за одну установку, так би мовити. Там лише один критерій, щоб виступ на кришці входив в корпус ПБ для піджимання підшипників. Ну і 4 отвори в потай.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу