Саша

КП-69, 1984 року, Кіровакан.

7 сообщений в этой теме

#7338 Опубликовано: (изменено)

2014 року шукав токарного, розміром зі шкільного але призначеного для промислового використання.

Натрапив на КП-69 згідно паспорта.

35738129i.jpg

Це версія 16у04п з пересувних автомайстерень (ПАРМ).

Так вони виглядають коли нові:

35738130i.jpg 35738132i.jpg 35738133i.jpg

Тумба в них метало-дерев'яна із шуфлядами. ВМЦ-350 мм.

Для порівняння 16у04п на литій тумбі:

35738134i.jpg 35738135i.jpg

ВМЦ -500 і 350 мм.

 

Верстат мав 30 років, невеличкій знос під патроном і повний набір шестерен в гітару для подач і різбонарізання. Забрав я його, бо це було найкраще, що трапилось.

Ну і почав відновлювати. Варіатор відмив, замінив всі підшипникі, пофарбував і продав непогано, бо він лише крав крутний момент і перевантажував двигун:

35738162i.jpg

Бонус у цього верстату був в двигунові. Двигун був постійного струму на 52 Вольта, високомоментний, 6-ти контактів на колекторові і з наявним транформатором і випрямляючим містком.

Мені лишалося лише підключити первинну обмотку трансформатора до мережі через ЛАТР і я отримав плавну переміну вихідної напругі з 0 до 52 Вольта на виході трансформатора.

Це означало, що двигун плавно міняв оберти від 0 до 800 при постійному потужному моменті обертання на валові. Нащо варіатор поклали на заводі я і досі дотумкати не можу?

Отже,нова зварна тумба і пряма ремінна передача:

35738164i.jpg  35738163i.jpg

Так він крутить шпиндель на мінімальних обертах:

 

 

Не чути двигуна. Звісно, двигун було віддефектовано і відмито. Нові підшипникі - NACHI (Japan).

 

Изменено пользователем Саша
1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
18 минут назад, Саша сказал:

Нащо варіатор поклали на заводі я і досі дотумкати не можу?

тому що варіатор підвищував момент на низах. а у вашому віпадку момент постійний

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Отже почав я ліпити на верстат все, що на мою думку здавалося корисним і необхідним.

Задня стінка стружковловлююча :

35738165i.jpg  35738167i.jpg

В долині під патроном шуфляда-накопичувальна для стружкі

35738166i.jpg

 

Відкидний піддашок над патроном, для захисту від стружки і ЗОР коли робота біля патрона:

35738168i.jpg

Освітлювальна лампа для робочої зони верстату:

35738169i.jpg

 

Тумба верстату на колісчатках:

35738170i.jpg

Я не знаю чи так правильно чи ні, але мені так треба, щоби рухати верстат по майстерні.

Тумба додає шуфляд:

35738171i.jpg  35738172i.jpg 35738173i.jpg 35738174i.jpg

 

Задня стінка нефарбована, ніхто ж не побачить:

 

35738175i.jpg

 

 

 

7 минут назад, aegis сказал:

тому що варіатор підвищував момент на низах. а у вашому віпадку момент постійний

Мабуть так. Але на відміну від привідних ременів на 16у04п в моєму верстаті передача від варіатора на одному паскові профіля С. У 16у04п і 16у03п йде два паска профіля А. І мій ремінчик має більше шансів ковзати по шківову при зростанні опору на шпінделю. Дивна радянська система - ліпили все підряд, бо ініціатива каралася. Ну то вже недолікі вірменського заводу.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

#7480 Опубликовано: (изменено)

Робота з удосконалення верстатика тривала. Придумано і зроблено стружкозахист гвинторіжучого вала і вала автоподач:

 

35738176i.jpg  35738177i.jpg 35738178i.jpg

 

Табличкі і шильди верстату відновити я не мав де, тому зробив інакше - роздрукував їх на принтері і заламінував автоплівкою на верстаті

 

35738179i.jpg 35738180i.jpg

 

Звичайно хотілося зрозуміти як верстат працює, на яку точність можна розраховувати? Все ж такі 30 років трудового стажу. Контрольна проточка показала непоганий результат:

35738181i.jpg

 

Отже, за ціма результатами я вирішив в шабрування постілі верстату покі не лізти. Бо і всіх необхідних інструментів для шабрування покі немає в мене.

Прикладання лекальної лінійкі і шупи підтвердили знос призми під патроном величиною 5 соток. Так само мені сказав і продавець.

Щож, операція з вдосконалювання верстату тривала. Вирішив я зробити зовнішні міні-ємності для контролю за змащуванням вузлів верстату. Оливниці:

 

35738182i.jpg 35738183i.jpg 35738184i.jpg

 

На ПБ зробилася коробочка для інструмента, ключів і решти дрібниць, щоби вони на падали з верстату:

 

35738185i.jpg

 

Над задньою стінко добавлено поличку для пляшок мастила і ЗОР

 

35738186i.jpg

 

Праворуч і ліворуч тумби верстату було добавлено відкідні стільчики для інструменту і магазину шестерен:

 

35738187i.jpg 35738188i.jpg 35738189i.jpg 35738190i.jpg 35738191i.jpg

Такий вигляд мав верстат на той час:

 

35738193i.jpg

 

А далі верстат відчув, що він в попав в турботливі рукі і почав розповідати про свої болячкі. Перше на що він пожалівся були шпіндельні підшипникі. Прйшлося лізти в ПБ:

 

35738194i.jpg

В середині фарбую в білий, бо червоний не розумію:

 

35738195i.jpg

ПБ в даних верстатах кріпиться до постілі двома болтами. Це не дуже міцно. Бували випадкі відриву ПБ від постілі. Тому я ввів в кріплення ПБ додаткові крипильні гринти

 

35738196i.jpg

Через литий корпус гітари можна додатково захистити ПБ від розгойдування додатковими гвинтами:

 

35738198i.jpg

 

ПБ по троху збиралася:

 

35738197i.jpg

 

Шпіндельні підшипники замовлялися з Харкова і інших міст України:

 

35738199i.jpg 35738200i.jpg

 

А далі збій стався у фартусі. Тріснула втулка шестерні і погнуло вал-шестерню, що зачіпляється з рєйкою

 

35738201i.jpg

 

Довелося точити нової з каналом для змащювання:

 

35738202i.jpg

 

Коли так, то вже і фартух треба було переглянути. Пощастило прибдати б/к фартух від 16у04п. Відповідно всі шестерні були перекинуті в мій верстат:

 

35738213i.jpg  35738214i.jpg 35738215i.jpg

 

Щоби більше не повторювати історію з гнуттям вала-шестерні на верстат добавив кінцевик автовідлючення при наближенні супорта до патрона:

 

35738216i.jpg

 

Тепер на верстаті з'явилась автозупинка :

 

 

 

 

 

 

Изменено пользователем Саша
1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Гальмуєте двигуном ?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 минуты назад, ole21 сказал:

Гальмуєте двигуном ?

 

Гальмування вимиканням живлення на двигунові.  Двигун постійного струму.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

#7510 Опубликовано: (изменено)

Щоби знерухомити тумбу верстату передню частину ії було поставлено на дерев'яні брускі

 

35738217i.jpg

 

А далі вийшла з ладу гітара верстату. Луснув прихилок...

 

35738218i.jpg

 

Тимчасово довелося зробити текстолітовий замінник :

 

35738219i.jpg

 

За допомогою фрезерного верстату прихилок було полагоджено:

35722437i.jpg 35738220i.jpg

 

Гітара також фарбована в білий і зроблено ділільний диск.

 

Для роботи зі змащуваль-охолоджуючою рідиною (ЗОР) придумана і втілена крапельна система. Тоненьким каналом рідина стікає в зону різання:

 

35738221i.jpg  35738222i.jpg

 

Для подачі ЗОР в отвори при свердлінні використовується пляшка з трубочкою (на світлині поруч з пляшкою мастила)

ЗОР суттево полегшує операцію відрізання, навіть далеко від патрону:

 

 

Але ЗОР (водний розчин ROCKSOL) змиває автоемаль з верстату. 

 

При різьбонарізанні ЗОР суттево покращує якість поверхні. Сталь 3 після різця із ЗОР виглядає подібно до шліфованої:

 

 

Навіть на сталі 3 із ЗОР суттево покращується поверхня після різця:

 

 

Изменено пользователем Саша
Додаткове відео
0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    Нет пользователей, просматривающих эту страницу