Саша

КП-69, 1984 року, Кіровакан.

96 повідомлень у цій темі

2014 року шукав токарного, розміром зі шкільного але призначеного для промислового використання.

Натрапив на КП-69 згідно паспорта.

35738129i.jpg

Це версія 16у04п з пересувних автомайстерень (ПАРМ).

Так вони виглядають коли нові:

35738130i.jpg 35738132i.jpg 35738133i.jpg

Тумба в них метало-дерев'яна із шуфлядами. ВМЦ-350 мм.

Для порівняння 16у04п на литій тумбі:

35738134i.jpg 35738135i.jpg

ВМЦ -500 і 350 мм.

 

Верстат мав 30 років, невеличкій знос під патроном і повний набір шестерен в гітару для подач і різбонарізання. Забрав я його, бо це було найкраще, що трапилось.

Ну і почав відновлювати. Варіатор відмив, замінив всі підшипникі, пофарбував і продав непогано, бо він лише крав крутний момент і перевантажував двигун:

35738162i.jpg

Бонус у цього верстату був в двигунові. Двигун був постійного струму на 52 Вольта, високомоментний, 6-ти контактів на колекторові і з наявним транформатором і випрямляючим містком.

Мені лишалося лише підключити первинну обмотку трансформатора до мережі через ЛАТР і я отримав плавну переміну вихідної напругі з 0 до 52 Вольта на виході трансформатора.

Це означало, що двигун плавно міняв оберти від 0 до 800 при постійному потужному моменті обертання на валові. Нащо варіатор поклали на заводі я і досі дотумкати не можу?

Отже,нова зварна тумба і пряма ремінна передача:

35738164i.jpg  35738163i.jpg

Так він крутить шпиндель на мінімальних обертах:

 

 

Не чути двигуна. Звісно, двигун було віддефектовано і відмито. Нові підшипникі - NACHI (Japan).

 

Змінено користувачем Саша
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
18 минут назад, Саша сказал:

Нащо варіатор поклали на заводі я і досі дотумкати не можу?

тому що варіатор підвищував момент на низах. а у вашому віпадку момент постійний

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Отже почав я ліпити на верстат все, що на мою думку здавалося корисним і необхідним.

Задня стінка стружковловлююча :

35738165i.jpg  35738167i.jpg

В долині під патроном шуфляда-накопичувальна для стружкі

35738166i.jpg

 

Відкидний піддашок над патроном, для захисту від стружки і ЗОР коли робота біля патрона:

35738168i.jpg

Освітлювальна лампа для робочої зони верстату:

35738169i.jpg

 

Тумба верстату на колісчатках:

35738170i.jpg

Я не знаю чи так правильно чи ні, але мені так треба, щоби рухати верстат по майстерні.

Тумба додає шуфляд:

35738171i.jpg  35738172i.jpg 35738173i.jpg 35738174i.jpg

 

Задня стінка нефарбована, ніхто ж не побачить:

 

35738175i.jpg

 

 

 

7 минут назад, aegis сказал:

тому що варіатор підвищував момент на низах. а у вашому віпадку момент постійний

Мабуть так. Але на відміну від привідних ременів на 16у04п в моєму верстаті передача від варіатора на одному паскові профіля С. У 16у04п і 16у03п йде два паска профіля А. І мій ремінчик має більше шансів ковзати по шківову при зростанні опору на шпінделю. Дивна радянська система - ліпили все підряд, бо ініціатива каралася. Ну то вже недолікі вірменського заводу.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Робота з удосконалення верстатика тривала. Придумано і зроблено стружкозахист гвинторіжучого вала і вала автоподач:

 

35738176i.jpg  35738177i.jpg 35738178i.jpg

 

Табличкі і шильди верстату відновити я не мав де, тому зробив інакше - роздрукував їх на принтері і заламінував автоплівкою на верстаті

 

35738179i.jpg 35738180i.jpg

 

Звичайно хотілося зрозуміти як верстат працює, на яку точність можна розраховувати? Все ж такі 30 років трудового стажу. Контрольна проточка показала непоганий результат:

35738181i.jpg

 

Отже, за ціма результатами я вирішив в шабрування постілі верстату покі не лізти. Бо і всіх необхідних інструментів для шабрування покі немає в мене.

Прикладання лекальної лінійкі і шупи підтвердили знос призми під патроном величиною 5 соток. Так само мені сказав і продавець.

Щож, операція з вдосконалювання верстату тривала. Вирішив я зробити зовнішні міні-ємності для контролю за змащуванням вузлів верстату. Оливниці:

 

35738182i.jpg 35738183i.jpg 35738184i.jpg

 

На ПБ зробилася коробочка для інструмента, ключів і решти дрібниць, щоби вони на падали з верстату:

 

35738185i.jpg

 

Над задньою стінко добавлено поличку для пляшок мастила і ЗОР

 

35738186i.jpg

 

Праворуч і ліворуч тумби верстату було добавлено відкідні стільчики для інструменту і магазину шестерен:

 

35738187i.jpg 35738188i.jpg 35738189i.jpg 35738190i.jpg 35738191i.jpg

Такий вигляд мав верстат на той час:

 

35738193i.jpg

 

А далі верстат відчув, що він в попав в турботливі рукі і почав розповідати про свої болячкі. Перше на що він пожалівся були шпіндельні підшипникі. Прйшлося лізти в ПБ:

 

35738194i.jpg

В середині фарбую в білий, бо червоний не розумію:

 

35738195i.jpg

ПБ в даних верстатах кріпиться до постілі двома болтами. Це не дуже міцно. Бували випадкі відриву ПБ від постілі. Тому я ввів в кріплення ПБ додаткові крипильні гринти

 

35738196i.jpg

Через литий корпус гітари можна додатково захистити ПБ від розгойдування додатковими гвинтами:

 

35738198i.jpg

 

ПБ по троху збиралася:

 

35738197i.jpg

 

Шпіндельні підшипники замовлялися з Харкова і інших міст України:

 

35738199i.jpg 35738200i.jpg

 

А далі збій стався у фартусі. Тріснула втулка шестерні і погнуло вал-шестерню, що зачіпляється з рєйкою

 

35738201i.jpg

 

Довелося точити нової з каналом для змащювання:

 

35738202i.jpg

 

Коли так, то вже і фартух треба було переглянути. Пощастило прибдати б/к фартух від 16у04п. Відповідно всі шестерні були перекинуті в мій верстат:

 

35738213i.jpg  35738214i.jpg 35738215i.jpg

 

Щоби більше не повторювати історію з гнуттям вала-шестерні на верстат добавив кінцевик автовідлючення при наближенні супорта до патрона:

 

35738216i.jpg

 

Тепер на верстаті з'явилась автозупинка :

 

 

 

 

 

 

Змінено користувачем Саша
5

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Гальмуєте двигуном ?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 минуты назад, ole21 сказал:

Гальмуєте двигуном ?

 

Гальмування вимиканням живлення на двигунові.  Двигун постійного струму.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Щоби знерухомити тумбу верстату передню частину ії було поставлено на дерев'яні брускі

 

35738217i.jpg

 

А далі вийшла з ладу гітара верстату. Луснув прихилок...

 

35738218i.jpg

 

Тимчасово довелося зробити текстолітовий замінник :

 

35738219i.jpg

 

За допомогою фрезерного верстату прихилок було полагоджено:

35722437i.jpg 35738220i.jpg

 

Гітара також фарбована в білий і зроблено ділільний диск.

 

Для роботи зі змащуваль-охолоджуючою рідиною (ЗОР) придумана і втілена крапельна система. Тоненьким каналом рідина стікає в зону різання:

 

35738221i.jpg  35738222i.jpg

 

Для подачі ЗОР в отвори при свердлінні використовується пляшка з трубочкою (на світлині поруч з пляшкою мастила)

ЗОР суттево полегшує операцію відрізання, навіть далеко від патрону:

 

 

Але ЗОР (водний розчин ROCKSOL) змиває автоемаль з верстату. 

 

При різьбонарізанні ЗОР суттево покращує якість поверхні. Сталь 3 після різця із ЗОР виглядає подібно до шліфованої:

 

 

Навіть на сталі 3 із ЗОР суттево покращується поверхня після різця:

 

 

Змінено користувачем Саша
Додаткове відео
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вітаю.

Сталася в мене неприємність з верстатом - вилізла велика конусність про обточуванні.

Розібрав супорт, зняв фартух. Внутрішня призма має суттеву зношеність:

35896892i.jpg 35896893i.jpg 35896895i.jpg 35896896i.jpg

Зробив скалку для замірів

 

35896897i.jpg 35896899i.jpg

 

Заміри при русі супорта без фартуха показали наявну зношеність призматичної напрямной. Але цифри невеликі:

 

 

З фартухом і валами різбовим і автоподачі відхилення по скалці досягало 1.8 десяткі. Заміри наштовхують на висновок - ФАРТУХ сів на вали. Тому і виникла паразитна складова руху супорта. що призвело до конусіння.

Тепер буду робити заміри, щоби визначитися з стратегією ремонту, бо шабрувати все підряд бажання і досвіду немає.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Замірами і лекальними лінійками знайшов базові поверхні - БАЗИ для подальшого відновлення геометрії верстату:

 

35914223i.jpg 35914224i.jpg

 

Поробив заміри спрацьованих ділянок. Все треба шабрувати. Бабка шпіндельна повернута трохі від горизонту і вертикалі. Дивився Равіля але більш мені сподобалася відео-інструкція з відновлення на даному каналі: https://www.youtube.com/user/krymchuk/videos

Там, доречі є відео про те як легко можна зробити кулькові опори для вимірювального містка (самольота).

 

Маю бажання також замінити коробку подач і рейку на довшу від 16у04п:

 

35914226i.jpg 35914227i.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Саша КП я бы сразу электронную ставил. почитайте - полезная штука

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую, я теж таку хотів би, але маю надію згодом таку модернізацію зробити. Покі буду вивчати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Саша сделаешь механическую коробку, потом переделаешь на электронную :) где же вектор?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Механічна в мене працює, шестерні всі є.

Але ВМЦ у даного верстату іноді бракує.

От я і міркую про більший верстат. 

До більшого верстату електронна гітара пасувала би більше.

Але всі мрії гальмуються браком фінансів.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Если есть вторая коробка подачь, я бы ставил не задумываясь. Даже с таким неудобным набором резьб, все же лучше чем по одному менять шестерни. Плюс внимательно изучить содержимое коробки, может есть возможность привести набор шагов к более удобному. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Різьби я ріжу покі нечасто, але перестановка шестерен трохі напрягає. Бо воні всі в мастилі, рукі ганчіркою не витираються доводиться мити. Коротше, різбонарізання стає окремим епізодом, що потребує попередньої підготовки. Заготовкі наточити заздалегідь, різець різьбовий підготувати і виставити. І все це займає час, якого іноді бракує. До всього іноді так хочеться не витягати плашку для зовнішньої різьби, бо верстат ріже краще.

Якби на форумі можна булоб придбати готові КІТИ (набори) для самостійнооо збирання електронної гітари - то це вже булоб цікавіше. Знаючи ціну можна було б планувати такє придбання.  Думаю, за електронною гітарою майбутне. Тому хлопці, хто в темі робіть такі набори для елекронної гітари. Робіть набори для автоподач фрезерів. Ваша справа то все закупити, скомпілювати і перепродати нам з націнкою за ваші знання.

 

Змінено користувачем Саша
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 часов назад, Саша сказал:

Тому хлопці, хто в темі робіть такі набори для елекронної гітари

видел в барахолке 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я маю надію , що такі гітари  будуть у нас продаватись в асортименті.У різних верстатів різні зусилля провороту гвинта, різні супорта.  Ціна нормальна, навіть нижча за ту що я очікував.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

так там сама электроника (мозги) стандартные. а драйвер, шаговик и блок питания бери под себя

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ок. Я зрозумів.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Щоби приготуватись до ремонту мені треба токарного. Тому підклеїв поліурєтановим герметиком текстоліт на призми супорта, там де знощеність.

35930835i.jpg 35930837i.jpg

Добре тримається і легко зрізається ножем в разі потреби.

Тепер зміг зібрати верстат і робити шабери і місток:

 

35971302i.jpg  35971304i.jpg  35971305i.jpg  35971306i.jpg  35971307i.jpg  

 

35971308i.jpg  35971309i.jpg  35971310i.jpg  35971312i.jpg

Лінійкі, купував 10 років тому. Весь цей час вони зберігались вертикально:

 

35971369i.jpg 

 

Тепер перевіряю на фарбу іх між собою:

 

35971313i.jpg   35971362i.jpg  35971364i.jpg

 

 35971365i.jpg  35971366i.jpg  35971367i.jpg 

 

Чувунні між собою співпали, а сталеві виявили лише по одному боку придатному для використання.

 

Лишилося розжитися скалкою.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дуже кортіло придбати гнучкій штатив  типу МС-29, але ціни на них дорогезні 

Але, на ринку нова кітайська з мікроподачею за 600 гр., і я не встояв...

35980438i.jpg  35980439i.jpg  35980440i.jpg  35980441i.jpg

Цілком нормальна, міцно тримає.

Тепер ІРБшка матиме власний штативчик.

Вчора пробував відновити заводську заточку шаберної пластини, так щоби з доведенням ріжучої крайкі. Пишуть, що кут має бути 100 градусів. Виставив кут по шаблону, попереднє заточування зерном 50/40 і далі доведення зерном 5/3.  Дуже файно получилося, загострена крайка - дзеркало. Можна "підробляти" заводську заточку. Загостерий шабер справді дуже приємно йде по чавуну.

Змінено користувачем Саша
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ремонт тривав.

Замінив шестерні в коробці подач, і трохі розвів трубочками подачу мастила до шестерен:

 

36166301i.jpg  36166302i.jpg

 

Даний верстат можна вирівнювати методом акуратних наближень. Бази тут не дуже якісні і доводиться спочатку робити грубе вирівнювання, а потім вертатися для фінішного шабрування.

Вирішив порівняти з базами гвинтонарізний вал. Поміряв:

 

36166303i.jpg  36166304i.jpg

 

Там все з заводу криве.... Фронт робіт є і досвіду набереться.

 

Добре, що верстат невеликій і станіну можна викласти на стіл для зручности вимірювання і вирівнювання поверхонь.

Змінено користувачем Саша
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вітаю.

Ремонт мого верстатику по маленьку триває. Вирівнюючи геометрію шабруванням я вирішив зайти трохі далі.

Справа в тому, що шабровані поверхні з часом затираються і візерунок від шабрування зникає доволі швидко.

Тому я вирішив після шабрування провести ще й шліфування. Воно робиться наждачним папером з ЗОР.

Брусочок з металу обгортається наждачним папером, змочується ЗОР і поступальними рухами водиться по шаброваним поверхням. Получається дуже подібно до машинного шліфування. Покі зробив призматичну і плоську напрямні. Світлини:

 

36256566i.jpg  36256567i.jpg  36256568i.jpg  36256569i.jpg  36256570i.jpg

 

Контроль лінійкою та індикатором. Ризик зіпсувати геометрію є мінімальним.

Ось така новація.

Змінено користувачем Саша
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

думаю зря. обычно наносят "мороз" - специальные ямки чтобы в них масло держалось...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 минут назад, aegis сказал:

думаю зря. обычно наносят "мороз" - специальные ямки чтобы в них масло держалось...

Так, наносять розбивку. Але чавун по чавуну більше там не ходитиме. Підкладкі будуть з зедекса або текстоліту. Вже на підладках будуть канавкі для мастила.

Якість чавуна там така, що візерунок від шабрування затирається латунними ніжками вимірювального містка. Чавун дуже м'якій. Класичні методи ремонту тут не дуже пасуватимуть.

 

Змінено користувачем Саша
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку