savelich

Линейка поверочная

12 сообщений в этой теме

Зі святом всіх! 

На роботу йти не треба,  час вільний, ото й подумав: напишу... може комусь згодиться... 

Маю лінійку перевірну ЩД 1600, першого класу. Лінійці десь років з 30. Використовувалась не більше кількох годин, решту часу висіла в футлярі на гвіздку. Недавно спробував перевірити на прямолінійність станину шліфувального верстата. Поклав лінійку на бік, а по робочій поверхні катав індикатором. Довго не міг зрозуміти результатів вимірів... Зацікавився, що ж воно таке? Почав катати ту лінійку  індикатором і так, і сяк, перевертав її в різні боки...  аж поки не виявив, що моя лінійка зовсім не прямолінійна, а вигнута в одну сторону дугою майже на 0.02 мм посередині.  При цьому висота лінійки по робочим поверхням в межах точності мікрометра скрізь однакова. Не лінійка, а шабля якась... Отаке буває з лінійками перевірними... то ж  довіряти на всі 100% не можна не тільки політикам, а й лінійкам перевірним...

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Зі Святом і Вас !

Можливо Ви в курсі, але нагадаю, що у ШД робочими є тільки грані, тому перевіряти слід саме їх.

Що стосується класу, то він має термін дії, до чергової повірки, що оформлюється актом державного

взірця.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

То звичне явище, в мене ШД1000, також вигнута як ресора, на пару десяток, а робочі поверхні в нормі.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
16 минут назад, ole21 сказал:

Зі Святом і Вас !

Можливо Ви в курсі, але нагадаю, що у ШД робочими є тільки грані, тому перевіряти слід саме їх.

Що стосується класу, то він має термін дії, до чергової повірки, що оформлюється актом державного

взірця.

Дякую! І Вас зі святом. 

Ото ж я й написав, що перевіряв саме робочі грані.  Те, що вона вигнута в неробочій площині - то не так важливо. А перевіряти... де ж того державного взірця шукати і чи є взагалі такий сьогодні в Україні?... 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
23 минуты назад, savelich сказал:

А перевіряти... де ж того державного взірця шукати і чи є взагалі такий сьогодні в Україні?... 

Отделы метрологии работают, у нас на работе поверка оборудования идёт постоянно. Так что если нужно то узнаю адрес.

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Спасибо. В каком городе? А то если далеко везти - уж больно неудобная и тяжелая та линейка. 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да тут такой вопрос, метрологи по всей стране, но насколько я понимаю там каждая лаборатория на своём специалезируется, и происходит либо приезд спецов ( ко мне приезжали с Киева), либо перевозка оборудования. А я с Одессы.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

автоколіматором можна перевірити загальну геометрію, якщо нема автоколіматора, то згодиться теодоліт з автоколімаційним окуляром. при точності вимірювання кута 3", на метровій довжині буде точність вимірювання прогину 4...5 мкм.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, hopscotch сказал:

автоколіматором можна перевірити загальну геометрію, якщо нема автоколіматора, то згодиться теодоліт з автоколімаційним окуляром. при точності вимірювання кута 3", на метровій довжині буде точність вимірювання прогину 4...5 мкм.

Залишилось придбати автоколіматор... ніколи не держав в руках такого. Якби він  у мене був, то й лінійка би не знадобилась. Шабрю станину, довжина  4 метри. Б*юся з нею вже з рік (з перекурами). До бажаної точності - в межах сотки поки не дійшов, просто тому, що нема чим надійно міряти. Особливо призматичну направляючу. Якби попався той автоколіматор за розумну ціну мабуть купив би... 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

можно в метрологию попробовать сдать (есть концы у меня) , можно выйти на слесарей-ремонтников которые выведут линейку в паспортную точность. но удовольствие недешевое по памяти. в любом случае вначале диагностика, потом все остальное

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
54 минуты назад, aegis сказал:

можно в метрологию попробовать сдать (есть концы у меня) , можно выйти на слесарей-ремонтников которые выведут линейку в паспортную точность. но удовольствие недешевое по памяти. в любом случае вначале диагностика, потом все остальное

Диагноз вроде есть, изгиб около двух сотых, более -менее равномерная дуга... Интересно, как те слесаря восстанавливают точность? Какие инструменты и оснастку используют,  посмотреть бы... Натура у меня такая, что руки чешутся самому сделать... 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ну для начала нужно быть уверенным что методика проверки этих самих 2х соток правильная. давно читал, но в голове осталось следующее (вариант без автокаллиматора):

ложат линейку на 2 плитки кмд (сколько от края отступать не помню) на поверочную плиту (естественно ровную). делят на отрезки что-то около 50-100мм. и в каждом сечении замеряют высоту от плиты. составляют табличку, куда заносят результаты измерения и сравнивают с прогибом балки на 2х опорах вполне определенного сечения под собственным весом.

короче там есть нюансы, описанные в стандарте метрологии на поверку данных вещей, всего в голове не удержишь, поэтому люди и пишут толмуды и ведут дневнички

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас