Pirr81

Вопросы новичков.

259 повідомлень у цій темі

В 17.03.2018 в 09:12, Nik сказал:

Каким попало  маслом я бы не советовал, много раз видел неприглядную картину, как потом, на масле подымается коррозия. На производстве пропитывают мылом. Очень не плохо, даже, и олифой.

Дякую, якщо на роботі попустить трохи - спробую провести експеримент: чистий знежирений метал, з фосфатно-окисною плівкою, і з нею ж, але протертою оліфою. Намочу 3% розчином кухонної солі (або вкину в нього, подивлюсь, як там по ГОСТ-у випробування проводяться), і гляну, як прореагує, через який час будуть помітні сліди корозії.

На 60с2а спробую, бо тренуюсь кувати на такому матеріалі, а він іржавіє від косого погляду.

Ну, це в планах, а там життя покаже :-).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вітаю шановні майстри. Маю і я до вас запитання. Вирішив ножа зробити собі, щоб в туристичних походах користуватися. Не претендую на ідеал зроблю як можу, перший досвід все ж. Маю полотно від механічної пилки, довжина 400мм, ширина 30мм, товщина 2мм. Матеріал Р6М5

Запитання в наступному. Багато де пишуть, що її потрібно загартувати, та потім відпустити. Це правда?

Якщо так - то дайте кілька порад, як це зробити. Маю лише буржуйку

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

І ще запитання. Як зробити три отвори діаметром 3мм?

Вибачаюсь за варварство, але поки в голову прийшло лише пропалити сваркою, та доопрацювати надфелем

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Саме по собі полотно то вже загартоване.

Але воно може бути крихке, бо загартоване до великої твердості.

У мене є такий ножик, правда полотно 3 мм було товщиною.  Все робилося з допомогою болгарки і точила. Вже купа років, і не зламався. Ріжуча кромка теж ніби не сколюється сильно.

А так то швидкорізальні сталі важко зробити правильне ТО в домашніх умовах - там і самі температури гартування високі (1100-1200), і треба витримувати термопрофіль, бо є схильність до тріщин і межі температур досить жосткі.

 

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, DimonDSS написав:

Саме по собі полотно то вже загартоване.

Але воно може бути крихке, бо загартоване до великої твердості.

У мене є такий ножик, правда полотно 3 мм було товщиною.  Все робилося з допомогою болгарки і точила. Вже купа років, і не зламався. Ріжуча кромка теж ніби не сколюється сильно.

А так то швидкорізальні сталі важко зробити правильне ТО в домашніх умовах - там і самі температури гартування високі (1100-1200), і треба витримувати термопрофіль, бо є схильність до тріщин і межі температур досить жосткі.

 

 

 

От і я так думаю. Це ж готовий продукт. Та і не вірю я в нормальну термообробку в буржуйці. Ніж взагалі просто для харчів. Можливо максимум консервну банку відкрити. Дякую, гартувати не буду

Залишається запитання з отворами

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Консервну банку і ковбасу ріже без проблем. Також я ним пробував пиляти сухі гілки (лишив частину зубів зверху на клинку), і навіть рубати трохи. 

Отвори я не робив, просто випиляв болгаркою уступи і відповідні виборки в половинках ручки, клинок вклеєний в ручку на епоксидку.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, NIgor написав:

 

Если нож для походов, то заготовку ви берете не удачную. Возьмите лучше с шины китайской бензопилы. Распустить на три листа еще та забава, но зато сталь с очень хорошими твердостными свойствами и не ржавеет. Ушатаную шину поспрашивайте на ремонта бензоиструмента. Шины в 53см хватет на 12-15 ножей, размера "кортика". 

Скажімо так, взяв те, що вже було

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, Володимир Фещук сказал:

Як зробити три отвори діаметром 3мм?

 

Сподіваюсь, модератори не будуть сваритись за офтопічну відповідь, все-таки не про термообробку.

Найприємніші результати в мене вийшли при сверлінні заточеним прутком твердосплаву.

На Ганзі DMGamleT дуже наглядно показав, як це правильно робити, гуглиться по запиту "Самодельное сверло по калёнке, быстрорезам и прочим там р6м5".

Переваги цього способу - досить висока стійкість сверла, "дуракоустойчивость", пробачте за термін.

Інший хороший спосіб - сверлом-пером для кафельної плитки або скла, з твердосплавною напайкою, але там потрібно бути особливо акуратним, напайку легко сколоти.

Для терплячих (я два отвори зробив, на більше мене не вистачило) - трубчате сверло, з алмазним напиленням. Зробити буртик навколо місця отвору, налити води, і сверлити. Абсолютно таке ж полотно, як у вас, діаметр отвору 4 мм - хвилин 20 китайською дрелькою робив. Муторно.

Це все способи, які дають більш-менш отвір, а не "дірку".

Пропалювання зваркою загрожує тріщинами при експлуатацїї (це вже про термообробку, доречі).

Пропил болгаркою - популярна тема, але іноді ніж ламається по місцю пропилу - ніби концентратори напруги утворюються, бо там гострі кути у щілини.

Якщо є змога взяти зламане твердосплавне центровочне сверло (типу як тут на барахолці продають за 12-15 грн, з тілом на 3 мм) - і заточити його по рецепту DMGamleT, та ще й станком сверлити - то майже ідеально буде.

 

+ є ще 2 варіанти.

1) Пилка з обох боків, де отвори для кріплення її в станку - має меншу твердість, і часто сверлиться звичайним хорошим сверлом з швидкоріжучої сталі. Можна зробити конструкцію ножа такою, щоб отвори для кріплення ручки були в цій частині пилки.

2) Зробити всадний монтаж. Я з мехпил так робив, для задачі "порізати їжу" вистачало :-)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

 

Сподіваюсь, модератори не будуть сваритись за офтопічну відповідь, все-таки не про термообробку.

Найприємніші результати в мене вийшли при сверлінні заточеним прутком твердосплаву.

На Ганзі DMGamleT дуже наглядно показав, як це правильно робити, гуглиться по запиту "Самодельное сверло по калёнке, быстрорезам и прочим там р6м5".

Переваги цього способу - досить висока стійкість сверла, "дуракоустойчивость", пробачте за термін.

Інший хороший спосіб - сверлом-пером для кафельної плитки або скла, з твердосплавною напайкою, але там потрібно бути особливо акуратним, напайку легко сколоти.

Для терплячих (я два отвори зробив, на більше мене не вистачило) - трубчате сверло, з алмазним напиленням. Зробити буртик навколо місця отвору, налити води, і сверлити. Абсолютно таке ж полотно, як у вас, діаметр отвору 4 мм - хвилин 20 китайською дрелькою робив. Муторно.

Це все способи, які дають більш-менш отвір, а не "дірку".

Пропалювання зваркою загрожує тріщинами при експлуатацїї (це вже про термообробку, доречі).

Пропил болгаркою - популярна тема, але іноді ніж ламається по місцю пропилу - ніби концентратори напруги утворюються, бо там гострі кути у щілини.

Якщо є змога взяти зламане твердосплавне центровочне сверло (типу як тут на барахолці продають за 12-15 грн, з тілом на 3 мм) - і заточити його по рецепту DMGamleT, та ще й станком сверлити - то майже ідеально буде.

 

+ є ще 2 варіанти.

1) Пилка з обох боків, де отвори для кріплення її в станку - має меншу твердість, і часто сверлиться звичайним хорошим сверлом з швидкоріжучої сталі. Можна зробити конструкцію ножа такою, щоб отвори для кріплення ручки були в цій частині пилки.

2) Зробити всадний монтаж. Я з мехпил так робив, для задачі "порізати їжу" вистачало :-)

Добре, дякую. Буду думати

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

 

Сподіваюсь, модератори не будуть сваритись за офтопічну відповідь, все-таки не про термообробку.

Найприємніші результати в мене вийшли при сверлінні заточеним прутком твердосплаву.

На Ганзі DMGamleT дуже наглядно показав, як це правильно робити, гуглиться по запиту "Самодельное сверло по калёнке, быстрорезам и прочим там р6м5".

Переваги цього способу - досить висока стійкість сверла, "дуракоустойчивость", пробачте за термін.

Інший хороший спосіб - сверлом-пером для кафельної плитки або скла, з твердосплавною напайкою, але там потрібно бути особливо акуратним, напайку легко сколоти.

Для терплячих (я два отвори зробив, на більше мене не вистачило) - трубчате сверло, з алмазним напиленням. Зробити буртик навколо місця отвору, налити води, і сверлити. Абсолютно таке ж полотно, як у вас, діаметр отвору 4 мм - хвилин 20 китайською дрелькою робив. Муторно.

Це все способи, які дають більш-менш отвір, а не "дірку".

Пропалювання зваркою загрожує тріщинами при експлуатацїї (це вже про термообробку, доречі).

Пропил болгаркою - популярна тема, але іноді ніж ламається по місцю пропилу - ніби концентратори напруги утворюються, бо там гострі кути у щілини.

Якщо є змога взяти зламане твердосплавне центровочне сверло (типу як тут на барахолці продають за 12-15 грн, з тілом на 3 мм) - і заточити його по рецепту DMGamleT, та ще й станком сверлити - то майже ідеально буде.

 

+ є ще 2 варіанти.

1) Пилка з обох боків, де отвори для кріплення її в станку - має меншу твердість, і часто сверлиться звичайним хорошим сверлом з швидкоріжучої сталі. Можна зробити конструкцію ножа такою, щоб отвори для кріплення ручки були в цій частині пилки.

2) Зробити всадний монтаж. Я з мехпил так робив, для задачі "порізати їжу" вистачало :-)

Згоден, палити отвори сваркою - вкрай тупа ідея. Замовив ТС сверло 2,9

А про всадний монтаж вже думав. Це прибрало б багато проблем, але не маю чим випиляти паз.

Мабуть ти все ж робитиму ручку з двох половинок

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, Володимир Фещук сказал:

І ще запитання. Як зробити три отвори діаметром 3мм?

Вибачаюсь за варварство, але поки в голову прийшло лише пропалити сваркою, та доопрацювати надфелем

Наче, можна зробити отвори електроерозійним методом. Колись точив електроди з латуні. За точність діаметру та найменший діаметр не скажу.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Маю ще одне тупориле запитання. Полотно у мене трохи зігнуте. Чи є якесь секретне кун-фу, аби його порівняти? Розумію, що швидкоріз погано піддається деформації на згин, але якось же воно зігнулось

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 23.03.2018 в 18:45, NIgor сказал:

Значит егов процесе експлуатации перегрели, его повело. Сталь соответственно уже частично отпустилась

 Вряд ли повело, при резке. Они, раньше, редко, но бывало, выпускались уже кривыми. Это не считалось браком, когда их зажимали в пилу, полотно выпрямлялось. Что бы, хоть немного, отпустить этот материал его нужно раскочегарить выще 600 град., это уже до красна. Вряд ли можно себе представить пилу Геллера с такой скоростью. Такие ножи рихтовке уже не поддаются, Вам немного не повезло, хотя найти этот материал, уже везение. С такой стали, эти пилы уже не делают давно. Правильные отверстия в них можно проделать только эрозией, или электрической, или абразивной, выбирайте. Сваркой можно, конечно, то же поосмалить, но вокруг этих дыр будет куча микро и макротрещин. Его уже невозможно перекалить, или отпустить, или перепустить, особенно в домашних условиях. Баста, это законченный металл, делайте с него нож такого, какой он есть. Нет, конечно, в термичке, его можно перекалить и сделать все, что угодно, но ребята ну его в болото. Там, только один отжиг нужно проводить на нескольких температурах с выдержкой по несколько часов. Я, обычно, этим не занимаюсь, легче купить, или достать новую заготовку. Лучше сделать ручку из двух половинок, как попало выдолбать отверткой желобок и вклеить подготовленное лезвие, на эпоксидке. Для туристического ножа сойдет, резать кабана, вряд ли.  А, вообще, материал замечательный, очень твердый и суперизносостойкий. Лучше чем этот материал, держит жало, только Р18 и дальше неметаллы и всякая керамика. В связи с этим, он очень хрупкий, поэтому его нужно затачивать соответственно. Поддается коррозии то же не значительно, зачастую просто чернеет, только его нужно отполировать. А вот про полировку этого металла, можем поговорить, после того, как попробуете этот процесс. Ужас.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 22.03.2018 в 14:18, Володимир Фещук сказал:

І ще запитання. Як зробити три отвори діаметром 3мм?

Вибачаюсь за варварство, але поки в голову прийшло лише пропалити сваркою, та доопрацювати надфелем

Таким способом можна просвердлити практично все,що "мякше"алмазу,причому доволі доступно.В якості матеріалу "свердла" сталь 3.Зауваження щодо свердління ,не потрібно давити на свердло, просто тертя.

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години назад, Nik написав:

 Вряд ли повело, при резке. Они, раньше, редко, но бывало, выпускались уже кривыми. Это не считалось браком, когда их зажимали в пилу, полотно выпрямлялось. Что бы, хоть немного, отпустить этот материал его нужно раскочегарить выще 600 град., это уже до красна. Вряд ли можно себе представить пилу Геллера с такой скоростью. Такие ножи рихтовке уже не поддаются, Вам немного не повезло, хотя найти этот материал, уже везение. С такой стали, эти пилы уже не делают давно. Правильные отверстия в них можно проделать только эрозией, или электрической, или абразивной, выбирайте. Сваркой можно, конечно, то же поосмалить, но вокруг этих дыр будет куча микро и макротрещин. Его уже невозможно перекалить, или отпустить, или перепустить, особенно в домашних условиях. Баста, это законченный металл, делайте с него нож такого, какой он есть. Нет, конечно, в термичке, его можно перекалить и сделать все, что угодно, но ребята ну его в болото. Там, только один отжиг нужно проводить на нескольких температурах с выдержкой по несколько часов. Я, обычно, этим не занимаюсь, легче купить, или достать новую заготовку. Лучше сделать ручку из двух половинок, как попало выдолбать отверткой желобок и вклеить подготовленное лезвие, на эпоксидке. Для туристического ножа сойдет, резать кабана, вряд ли.  А, вообще, материал замечательный, очень твердый и суперизносостойкий. Лучше чем этот материал, держит жало, только Р18 и дальше неметаллы и всякая керамика. В связи с этим, он очень хрупкий, поэтому его нужно затачивать соответственно. Поддается коррозии то же не значительно, зачастую просто чернеет, только его нужно отполировать. А вот про полировку этого металла, можем поговорить, после того, как попробуете этот процесс. Ужас.

Палити зваркою не буду.

Термообробляти не буду. Згоден, що це вже готовий метал, і не потребує доробок.

Отвори спробую твердосплавними свеплами зробити, вже замовив. Дуже надіюсь, що вийде, бо інакше не знаю, що робити

Пробував полірувати - користі мало, якщо чесно. Мабуть залишу, як є. Чи є якісь дієві способи?

Доречі, те полотно здалося мені трохи вузьким, і ще дуже засмучувала гнутість, і ще надто коротке, аби робити два ножі такої конструкції, як я хотів. Отже, порився на полицях, знайшов відрізну дискову фрезу Р6М5. Фото додаю)IMG_20180323_124908.jpgIMG_20180323_135844.jpgIMG_20180323_151422.jpgIMG_20180323_174627.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години назад, VUL777CAN написав:

Таким способом можна просвердлити практично все,що "мякше"алмазу,причому доволі доступно.В якості матеріалу "свердла" сталь 3.Зауваження щодо свердління ,не потрібно давити на свердло, просто тертя.

 

 

Хм... Дуже цікаво. Не бачив такого. Потрібна лише алмазна паста, наскільки я розумію.

Цікаво, чому прутик Ст3 не перегрівається

 

Я от що згадав,  маю цілий набір алмазних шарожок. Цікаво, чи вийде щось ними зробити

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 часов назад, Володимир Фещук сказал:

Хм... Дуже цікаво. Не бачив такого. Потрібна лише алмазна паста, наскільки я розумію.

Цікаво, чому прутик Ст3 не перегрівається

 

Я от що згадав,  маю цілий набір алмазних шарожок. Цікаво, чи вийде щось ними зробити

Так саме алмазна паста,не перегрівається тому-що немає надмірного тиску та підібрані правильно оберти а ще "свердло"виконане коронкою,трубчасте ,що мінімізує тертя .

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, VUL777CAN сказал:

алмазна паста,

Яку  краще  використовувати  по  зерну ?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, VUL777CAN написав:

Так саме алмазна паста,не перегрівається тому-що немає надмірного тиску та підібрані правильно оберти а ще "свердло"виконане коронкою,трубчасте ,що мінімізує тертя .

 

Я розрахувати оберти?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 часов назад, инженер сказал:

Яку  краще  використовувати  по  зерну ?

Я користувався таким методом лише двічі,користувався сиреневою пастою(бірка була на тюбику затерта)по кольору паста могла бути наступних номерів 125\100,80\63,63\50,50\40.Різання відбувається за рахунок шаржування свердла,тож номер пасти буде впливати лише на швидкість різання.

 

4 часа назад, Володимир Фещук сказал:

Я розрахувати оберти?

То все дослідницьким шляхом,залежить від необхідного діаметру ,товщини стінки "свердла".А взагалі, паста не повинна горіти.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, VUL777CAN написав:

Я користувався таким методом лише двічі,користувався сиреневою пастою(бірка була на тюбику затерта)по кольору паста могла бути наступних номерів 125\100,80\63,63\50,50\40.Різання відбувається за рахунок шаржування свердла,тож номер пасти буде впливати лише на швидкість різання.

 

То все дослідницьким шляхом,залежить від необхідного діаметру ,товщини стінки "свердла".А взагалі, паста не повинна горіти.

діаметр отвору - 3мм. стінку можу зробити 0,2, 0,1, яку завгодно. а от з обертами не так. є сверлилка без частотника. можливо нічого в мене не вийде... спробую в понеділок твердосплавним сверлом, а там буде видно

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година назад, Володимир Фещук написав:

діаметр отвору - 3мм. стінку можу зробити 0,2, 0,1, яку завгодно. а от з обертами не так. є сверлилка без частотника. можливо нічого в мене не вийде... спробую в понеділок твердосплавним сверлом, а там буде видно

Свердліть на мінімальних, при перегріві робіть паузу і все буде гуд.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година назад, Curandero написав:

Свердліть на мінімальних, при перегріві робіть паузу і все буде гуд.

Дякую

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Приветствую, такой вопрос термистам: изготовлен прихват Ст 40х, как правильно термообработать (нормализовать?) для получения небольшой твердости 35-40 HRc и обеспечить пластичность детали? Возможно ли сделать в "гаражных" условиях (нагрев горелкой)?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Володимир Фещук написав:

І ще запитання. Як зробити три отвори діаметром 3мм?

Вибачаюсь за варварство, але поки в голову прийшло лише пропалити сваркою, та доопрацювати надфелем

Є  дуже простий древній прийом, занотовуємо 9_9

Бере будь-які заготовки, марки сталі, закалки ... пофіг байдуже. Окрім ТС, звичайно.

Значить так ... 

1. Достаєм з шухлядки верстака твердосплавний пруток потрібного діаметру. Круглий.

Довжина - щоби хватило затиснути в патрона і ще плюс  міліметрів 10 - 15.

Заточуєм на алмазі просто круглим конусом,  кут доволі приблизний, 90° - 120°.

2. Виставляємо на свердлильному станку максимальні оберти.

3. На швидкості з силою притискаємо конус в заготовку, давимо і тримаємо.

Через хвилину-дві заготовка під прутком червоніє і пруток продавлює її,  немов масло.

Все,  отвір готовий.

Знизу заготовки буде добряча заусінь, знімаємо на наждакові.    

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку