4post

Апарат для контактного зварювання та напайки різців

31 повідомлення у цій темі

Доброго дня.

Вчора зробив чергову модернізацію апарата для напайки різців, він же для контактного зварювання.

База електротехнічна сталь перерізом близько 50 см кв, хоч в книжках пишуть мінімум 60 см кв. Первинну обмотку мотав алюмінієвою "локшиною" в ПХВ 4 мм кв 250 витків. Вторинна 140 мм кв мідним багатопровідним провідником, тобто 4 жили по 35 мм кв, 2 витки, зняте ПХВ покриття і упаковані в термоусадку.

Далі були проведені 2 модернізації контактів. Спершу нижнього провідника, вчора - верхнього.

Нижній гріється сильніше, тому у літературі рекомендується робити масивним, але використав шину 20*5 мм міді у вигляді вилки. Майже вистачає. Але є сенс прикріпити низькі радіатори та погрузити їх у воду.

Верхній гріється дещо менше, але жало від 100 Ваттного паяльника не витримує струму і окислюється в парі з провдником. Вчора його й переробляв. Жало з 20 мм міді, далі фторопласт - ізолятор від стійки, стальна втулка-обжимка, опора для жала - стальна шайба. Зверху встановив кулер від процесора, в ньому є відмінна ванночка для води, тому верхній провід холодний.

Процедура пайки така. Різець (державка) встановлюється на вилку-нижній контакт, в паз, де має бути пластина кладу таблетку припою, пластину, притискаю верхнім контактом. Додаю ще трохи бури згори (бо її багато не буває), вмикаю педаллю живлення. Зазвичай, система вимагає "підпалу", тому шукаю контакт латунним дротиком. Коли пішов нагрів державки з пластинкою додаю припій тоненьким латунним дротиком і дозую тепло натисканням чи відпусканням педалі "газу", тобто кінцевиком, що знаходиться під ногою.

Після того, як вже все пропаялось притискаю верхній електрод на пару секунд. Потім швидко кидаю різець у кастрюльку з попелом, аби зменшити напруження у пластині. Швидке остигання згубне для пластини, особливо це стосується твердого сплаву Т15К6. Паяв Т5К10, ТТ7К12, і ті, що були без маркування.

Як правило, відсоток придатних до роботи різців в рази 2-3 вищий ніж у заводських. Тобто, заводські відрізні працюють один з трьох, саморобні або два з трьох або всі три.

Державка відрізних має висоту 25 мм.

Фото апарата та напаяних різців. Додатково література.

IMG_20180818_203113[1].jpg

IMG_20180818_203101[1].jpg

Аппарат для напайки.docx

5

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую.

Взяв на перспективу.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Какой максимальный размер напайки удаётся напаять?

 

Змінено користувачем 3121
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 минуту назад, 3121 сказал:

Какой максимальный размер напайки удаётся напаять?

Любий відрізний. В розточного пластинка десь 12*12 мм. Раніше паяв прямокутну 20*12*8 мм на розточний різець.

Власне, для відрізних і розточної групи він і створювався. Звичайні прохідні та прохідні упорні паяти не має сенсу. Велику за перерізом державку проходного і проходного упорного гріє не дуже впевненно. Чим більша маса різця, що гріється, тим сильніше нагріваються електроди, особливо нижній. Пластина прогрівається швидше за державку, тому розмір пластини грає меншу роль, ніж переріз державки, тобто втрати тепла через державку. Як зроблю радіаторно-водяне охолодження нижнього контакту, то буде легше справлятись з прохідними.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Та отож. Отрезные и я паяю (правда транс 50см2). И ещё серебрянные контакры отпаивать им можно. А всё остальное всё равно приходится греть пропаново-кислородной горелкой. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
Только что, 3121 сказал:

Та отож. Отрезные и я паяю (правда транс 50см2). И ещё серебрянные контакры отпаивать им можно. А всё остальное всё равно приходится греть пропаново-кислородной горелкой. 

Є ще один варіант. Апарат потрібно робити потужніший, на базі зварювального. Замість таких контактів необхідно використати контактні кліщі, нагрів проводити через державку. При такій компоновці різець необхідно закріпити у лещатах. Після кожної пайки кліщі занурювати у воду. Є відео на ютубі з такою компоновкою, вона саме для різців прохідної групи.

Ось процес.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

4post вам респект за роботу і тлумачення нам! 

А чи займаєтесь ви пайкою різців на заказ?!  Наприклад висилаю Вам 30 державок а ви паяєте ,  говорите говорите ціну! Пластини Ваші!

Змінено користувачем Богдан 1987
Помилка
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, 4post сказал:

Але є сенс прикріпити низькі радіатори та погрузити їх у воду.

Можна весь транс в каністру з маслом. Якщо мало - проточну через електроди.

 

Я також почав робити такий транс. На обмотки пішло 8-9 кг міді. На виводи ще пару кг. А от на контакти буду бронзу ставити.

Планую робити з проточною водою в електродах. Сам транс буде з запасом (до 1000А), тому охолодження поки не планую.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 минуты назад, Богдан 1987 сказал:

4post вам респект за роботу і тлумачення нам! 

А чи займаєтесь ви пайкою різців на заказ?!  Наприклад висилаю Вам 30 державок а ви паяєте ,  говорите говорите ціну! Пластини Ваші!

Нє, на замовлення не працював. Завалюю собі арсенали.

Пайка - це завершальна операція. Після пайки необхідно заточити, бо, деколи, при заточуванні виявляються дефекти пайки. Вчора один відрізний (на фото його немає) напаявся з третього разу! Не бажав зайняти своє місце.

Розточні спочатку проточую, утворюючи бажаний профіль (товщину-довжину). Потім фрезування - тут знов творчий процес пошуку підходячої пластинки. Аж потім пайка.

Відрізні - фрезування заднього кута (деколи буває, що державка дещо пошкоджується), допоміжних кутів (якщо необхідно зробити його довшим), фрезування під пластину. І тоді вже пайка.

До речі, дуже допомагає, коли необхідно внутрішнього різьбового конкретного розміру.

Сам думав, спочатку, вмотати вторинну обмотку до свого зварювального апарату, але вона туди не влізла, зараза!

Є варіант зробити такий апарат з трансформатора мікрохвильової печі. Зазвичай, у поломаних, трансформатор залишається живим, тоді первинна обмотка залишається, а вторинна замінюється на силову.

 

P. S. На відео вище не мій апарат і не моя робота!!! То для зразка та підбору варіанту.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
20 минут назад, Bogdan сказал:

Можна весь транс в каністру з маслом.

Немає сенсу. Мідні дроти 140 мм кв в районі трансформатора ледь теплі.

Робочі контакти та місця з'єднань необхідно інтенсивно охолоджувати. В мене вдало вийшло з верхнім контактом: дріт, притягнутий до електрода, охолоджується зверху радіатором, у впадині якого залита вода. Вчора після роботи з'єднання було ледь теплим.

Нижні електроди гріються знааачно сильніше. Тому, кожна шина буде мати окреме водяне двохточкове охолодження. Може, їх наполовину у воду занурити? Зробити неглибоку ванночку, з 5-літрової каністри і залити води так, аби шина лежала у воді (бо розплавиться каністра). Виходить якась кама-сутра у басейні.

А ще, доведеться закріпити радіатор на контактний болт робочих шин нижнього контакту. Місце з'єднання після перегріву окислюється миттєво.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, 4post написав:

Є варіант зробити такий апарат з трансформатора мікрохвильової печі. Зазвичай, у поломаних, трансформатор залишається живим, тоді первинна обмотка залишається, а вторинна замінюється на силову.

На нових мікрохвильовках трансформатори мають мало заліза і путнього з них навряд що вийде. Треба шукати від старих мікрохвильовок Електроніка і Лорта.. Вони мають трохи більші транси  https://www.google.com.ua/search?q=тв11-1мн-220-50&client=opera&hs=y23&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjph8HDgPncAhUKIJoKHdZgDEEQ_AUICygC&biw=1680&bih=950   і з них вже можна щось робити. Ще краще мотати на залізі ЛАТРа, ампер на 8-9....а то й щось ще побільше. Можливо краще було б "приробити" до зварювальника саморобний індуктор?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, 4post сказал:

Зробити неглибоку ванночку

Краще з трансформаторним маслом. Воно не проводить струм і не буде так випаровуватись, не кажучи про солі і окислення.

На моєму трансі обмотки - пластини (5-6штук), там з великим запасом. Транс Ш, площа десь 70 кв. То я також вирішив з охолодженням не заморочуватись. Зробити товсті виводи для електродів, тоді нагріватимуться лише електроди. А їх можна і водою проточною. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, 123 сказал:

 так може з такого магнітопроводу вийшло б щось путяще, як гадаєте

 

Когда то делал с такого все выходит очень хорошо,провод 100 см* помещается два витка.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Транс можно использовать, вообще, любой, куда пролезут толстые провода. Когда-то экспериментировал с трёхфазным даже. Но в этой истории мне не нравится одна вещь. Когда паяешь газом, то сначала залуживаешь все пластинки, а потом по очереди нагреваешь державку, залуживаешь её и только потом паяешь пластинку. Получить брак таким способом почти невозможно. А как проконтролировать при электропайке? Не отвалилась при первом касании и - ладно? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
33 минуты назад, Bogdan сказал:

Краще з трансформаторним маслом. Воно не проводить струм і не буде так випаровуватись, не кажучи про солі і окислення.

Трансформаторне мастило - дуже специфічна субстанція. Для точіння міді та алюмінія підходить, для миття верстата підходить, для відмочування закислої різьби підходить.

Але для використання у відкритому дзералі ванноки для охолодження може і не піти. Мала, порівняно з водою, теплоємність, регулярнй контакт з руками чи рукавицями, а як руки будуть жирні, а необхідно брати буру, пластину, державку, як все почне диміти! Може бути некомільфо, схоже на газову камеру.O.o Діелектриками в мене є підкладка на столі (а може бути пластикова ванна для води), а зверху фторопластова втулка. Не дарма ж вчора стільки деталей точив.

41 минуту назад, Bogdan сказал:

Зробити товсті виводи для електродів, тоді нагріватимуться лише електроди. А їх можна і водою проточною. 

Досить непросто налагодити систему проточної води, потім заморачуватись з її наповненням, дренажем. Система стане громіздкою. Склдадність виконання та експлуатації може бути необгрунтованою, адже паяти можна один-два різця за раз. Тоді можна дати перерву, зайнятись іншими справами чи банально охолодити нижні електроди мокрою ганчіркою.

Нагадаю, під ногами педаль "газу" з 220 В. А тут водний аттракціон. Вчора в мене ледь не почався феєрверк (ну, то, звичайно, перебільшення), коли вода зі столу полилась на "педаль" увімкнення. Добре, що кінцевик закритого типу і залити його не так-то просто.

Головне - підтримувати добрий контакт між робочими електродами та провідниками трансформатора.

От, гарну ідею підкинули!!! Збільшити переріз проводів шляхом вплітання додаткового проводу безпосередньо перед з'єднанням з робочими контактами. Переріз провідника збільшиться, покращиться тепловідведення.

При роботі апарату необхідно слідкувати, аби контактні площадки апарату були абсолютно чисті, бо низька напруга не може пробити навіть тонке нашарування бури або окислу на контактах, що з'являється під час роботи.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Да думаю не всё так страшно , со спецтаблетками конечно количество флюса и припоя легче контролировать, но можно просто ложить на заготовку кусочек латунной фольги по размеру напайки...

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Раз пішла така розмова то може скажете хто з наших братів паяє різці на замовлення і чи є таке взагалі? Цікавлять розточні і відрізні! Вибачте 4post що у Вашій темі!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 минут назад, Andy-kw сказал:

Да думаю не всё так страшно , со спецтаблетками конечно количество флюса и припоя легче контролировать, но можно просто ложить на заготовку кусочек латунной фольги по размеру напайки...

Спробуйте на державку відрізного, шириною 3,5 мм покласти буру, потім пластину, потім знов буру, потім пластину твердого сплаву шириною 4 мм, потім притиснути електродом, потім знов бура. Вся ця конструкція хоче розповзтись і розвалитись чи розвалитись і розповзтись. Контакт упіймати неможливо. Придбав тут, на барахолці, дуже гарні, міцні і, одночасно, тоненькі (0,8 -1,2 мм товщиною) таблетки, працювати з ними набагато легше.

Альтернативою може бути латунна сітка, аби бура вільно проходила. Сітка лежить у резерві.

Після третього "тааак" запихнув би у писка йому того гарячого різця.

 

До речі, при конструюванні апарату приділіть увагу рухомому електроду. Він не має "гуляти". В мене роздовбана (чи просто криворуко зроблена) свердлильна стійка і електрод має певну свободу переміщень. Оці "гуляння в масах" дуже заважають роботі. Нижній, як правило, залишається на місці, але його форма має бути зручною для пайки різних типів та форм різців.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 минут назад, Богдан 1987 сказал:

Вибачте 4post що у Вашій темі!

Та будь ласка!

Але вважаю, що такий апарат має бути під рукою. З'явилась потреба у різці такої хитрої форми - раз, і напаяв! Для цього і створив тему.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А мы с отцом такую приспособу соорудили, запитываться будет от трансформаторного сварочника. Ось подвижной державки изолирована эбонитовой втулкой, латунным болтом М14 можно будет выставить высоту для разных резцов, в нём же сменная контактная медная вставка. С люфтами проблем нет - фиксирует жестко, вот только как будет удобно паять, ещё предстоит выяснить.

 

 

IMG_0039.JPG

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, 4post сказал:

Але для використання

Я не зовсім зрозумів як саме буде використовуватись. Думав, що "недоступно".

1 час назад, 4post сказал:

А тут водний аттракціон

Я чому за масло і заговорив.

Але і контакт на 220 не по ТБ. Треба релюшку на 12 В, ці вольти з того ж транса. Ну і занулювати/заземлити.

А чи буде працювати нижня в лещатах? Замість губки мідну пластину?

 

Ще добавлю по трансу.

Там вторинна дуже танцює від такої напруги. В мене на трансі (на корпусі) є гайки для "упорних" болтів, щоб затиснути катушку. Але в мене пластини, а не кабель чи провід..

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 минут назад, Bogdan сказал:

Я не зовсім зрозумів як саме буде використовуватись. Думав, що "недоступно".

Думав, що Ви пропонуєте трансформаторне мастило для ванни нижнього контакту.

8 минут назад, Bogdan сказал:

Але і контакт на 220 не по ТБ.

Та ладно, не так все і страшно. По-перше, натискаю не голою ногою, а підошвою, по-друге, не торкаюсь металевих чи заземлених частин обладнання, по-третє, в сам кінцевик не дуже легко залити водою. За класикою, розмикання силового проводу йде саме на первинній обмотці, 220 В. Ага, ще мутити пускача? То все ускладнює схему, робить громіздкою і важковтілюваною. Краще вже заземлю все, що можна через вилку. Тим більше, що контур заземлення в майстерні вже є, токарний підєднаний до заземлення, залишилось лише обв'язати по периметру міддю 16 мм2.

9 минут назад, Bogdan сказал:

Ще добавлю по трансу.

Там вторинна дуже танцює від такої напруги. В мене на трансі (на корпусі) є гайки для "упорних" болтів, щоб затиснути катушку. Але в мене пластини, а не кабель чи провід..

Та в курсі, що на обмотках має бути моноліт, але тут більш важлива відсутність зайвих перехідних з'єднань а також гнучкість, мобільність провідників. Доцільніше втратити на багатопровідному провіднику, ніж на декількох з'єднаннях. Головне, що працює. Можна прогріти державку розточного з метою підігнути.

14 минуты назад, Andy-kw сказал:

А мы с отцом такую приспособу соорудили, запитываться будет от трансформаторного сварочника. Ось подвижной державки изолирована эбонитовой втулкой, латунным болтом М14 можно будет выставить высоту для разных резцов, в нём же сменная контактная медная вставка. С люфтами проблем нет - фиксирует жестко, вот только как будет удобно паять, ещё предстоит выяснить.

 

 

IMG_0039.JPG

Не буде.

Перше. Необхідно нижній контакт виконати з міді, бо буде дуже сильний нагрів підошви, зоні пайки вже не вистачить.

Друге. Прихват різця стальною пластиною недопустимий, бо необхідно його швидко втикнути у відерко з попелом, а поки гайки відкрутите, то пластина буде крихкою, мов скло.

Третє. Вісь має обертатись на ізоляторах (може, так і є, але не дуже видно). Нижній контакт має лежати на ізоляторі. Таке собі подвійне ізолювання. Не має бути шунтування крізь апарат, бо за законом Мерфі, буде грітись все, окрім різця.

Четверте. Краще, якщо нижній контакт має дві точки підведення напруги (тепла).

П'яте. Можливості регулювання не буде, бо необхідно у важелі просвердлити більший отвір, аби електрод проходив вільно і робити налаштування відкручуванням регулювальних гайок зверху чи знизу важеля. Ви не провернете шток, коли буде затиснутий на ньому провід. Отже, косинки опори дуже короткі. Ще й нижній контакт нарощувати міддю.

Важільна схема підкупає можливістю вибрати люфти.

32 минуты назад, Bogdan сказал:

А чи буде працювати нижня в лещатах? Замість губки мідну пластину?

Буде, але краще, коли перший, більш сильний підігрів державки йде під пластиною, менший - через всю державку.

Отже, необхідно підвести, як мінімум 1 контакт до зони пайки. Далі вже як карта ляже.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
35 минут назад, 4post сказал:

тут більш важлива відсутність зайвих перехідних з'єднань

от  я на цьому і завис. Потрібно шини зварювати.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Bogdan написав:

от  я на цьому і завис. Потрібно шини зварювати.

ТІГом мідь дуже гарно вариться. На мою думку пайка контактним способом підходить для припаювання пластин на один - два різця. Для пайки більшої кількості доцільніше застосовувати пайку за допомогою індукційного способа (як на відео)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 минуту назад, IMP сказал:

індукційного способа

Індукція це класно, та складно. Хоча можна і таке зробити.

Та я колись натрапив на якесь відео з заводику, так там саме контактною шурували. Та й простіше. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку