Vadym

Чи реально "одружити" частотник і два двигуни - 3ф та 1ф?

39 повідомлень у цій темі

Сам бачу, ніби, не можна, але може хтось робив подібне і хоч якось вийшло? Є мотори 3ф 0,37кВт та 1ф 0,45кВт. Фрезер та свердлилка, обидва змінюють швидкість лише ременем, терпіти можна, але морочно... Два різних частотники не планую поки що. Власне, питання, чи можна якось підключити їх обох НЕ ПАРАЛЕЛЬНО і користуватись без мороки? Які крупні проблеми?

Змінено користувачем Vadym
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

2ф 0.45 это как?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Vit73 написав:

2ф 0.45 это как?

Пардон! В голові - обмотки, тому так і написав на автоматі. Виправив, дякую!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Частотні перетворювачі бувають або на 3ф вихід (найпоширеніші) і на 1ф вихід (але то вже "екзотіка"). Тож, різні типи двигунів від одного заживити не вийде, нажаль. До перетворювача з виходом 3ф зазвичай не можна підключати 1ф навантаження, може якісь спеціальні і дозволяють, але я таких не знаю.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Працювати воно буде.

Однофазний двигун працює від трифазного перетворювача частоти.

Працює і нічого не горить.

Але без гарантій, звичайно. Якшо шось згорить, я за те не відповідаю.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Отож... Бачу різні полярні точки зору, я в Інтернеті так і читав. Мало того, що працювати буде чи ні, так іще, можливо, режими треба перемикати?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
14 часа назад, Roma сказал:

Однофазний двигун працює від трифазного перетворювача частоти.

Працює і нічого не горить.

То означає одне - перетворювач або дуже примітивний, або з вимкненим захистом по перекосу струмів, тощо.

Тут чим примітивніше перетворювач, тим вірогідніше, що буде працювати на 1ф двигун.

Без подробиць: якщо перетворювач стежить і керує саме фазними струмами разом з напругою, то не буде працювати. Якщо перетворювач тупо видає напруги (зазвичай що навмисно трохи відрізняються від синусу) а струм на виходах не вимірює, то буде працювати, чому б ні. Тільки треба враховувати, що допустима потужність 1ф двигуна має бути меньшою, ніж 3ф. 

Тож, все залежить від схеми і принципів роботи перетворювача, а вона, частіше за все, повністю невідома. Тому, якщо в документації не вказана можливість підключення 1ф навантаження, то Вам ніхто не дасть ніяких гарантій.

 

Змінено користувачем Fyva
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А что со сверлилкой не так? Ну, в смысле, - там шкивы, обычно диапазон перекрывают достойно. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

найдешевше мабуть буде продати 1Ф двигун, купити ще один 3Ф 0.37кВт, і зняти питання.

Зовсім по темі: мій частотник такого не дозволить точно, стара яскава.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Fyva написав:

То означає одне - перетворювач або дуже примітивний, або з вимкненим захистом по перекосу струмів, тощо...

 

От я теж приблизно так вирахував собі. Або обманути сам ПЧ, тобто, повісити щось на "порожню" фазу, або знайтитупий примітивний ПЧ. Варіант заміни двигуна - то ще півтори тисячі. Сам ПЧ - дві-три. Разом виходить багато роботи і  невигідно, краще поки поморочусь з перекиданням ременів...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
13 години назад, Vadym написав:

Отож... Бачу різні полярні точки зору, я в Інтернеті так і читав. Мало того, що працювати буде чи ні, так іще, можливо, режими треба перемикати?

Почитайте на радіокоті. Там є кілька величезних тем по ЧП.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Наливайко написав:

найдешевше мабуть буде продати 1Ф двигун, купити ще один 3Ф 0.37кВт, і зняти питання.

Зовсім по темі: мій частотник такого не дозволить точно, стара яскава.

Дякую за ідею... Можна ж і обміняти... І не обов'язково ту саму потужність. Якщо вже морочитись з ПЧ, то треба розуміти, що в разі його смерті треба певний час до відновлення працювати далі. У меге Прома ПТБ16. Там 0,45кВт 1ф. Якщо поміняю на 0,37кВт 3ф, то в аварійному варіанті треба буде через конденсатор працювати, потужність іще впаде. Тому мінімум 0,5кВт.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
23 часа назад, Vadym сказал:

Сам бачу, ніби, не можна, але може хтось робив подібне і хоч якось вийшло? Є мотори 3ф 0,37кВт та 1ф 0,45кВт. Фрезер та свердлилка, обидва змінюють швидкість лише ременем, терпіти можна, але морочно... Два різних частотники не планую поки що. Власне, питання, чи можна якось підключити їх обох НЕ ПАРАЛЕЛЬНО і користуватись без мороки? Які крупні проблеми?

 

Если с трёхфазником вопросов нет, то с однофазным двигателем сразу необходимо уточнить какой именно тип.

Подключается ли дополнительная обмотка с конденсатором к двигателю постоянно? (очень плохой вариант для

управления таким двигателем с помощью частотника) или пусковая обмотка отключается на время работы (тогда

запускать двигатель необходимо, устанавливая 50 герц и менять частоту после раскрутки и отключения пусковой

обмотки).

Серьёзная проблема может появиться если частотнику не понравится отсутствие нагрузки на выходе одной из фаз

и он будет уходить в защиту. Также процесс пуска однофазных двигателей более тяжёлый и по времени и по величине

пускового тока, что потребует от частотника дополнительно запаса по мощности. Естественно, у частотника запросто

может отсутствовать клемма нуля на выходе, что потребует снижения напряжения в настройках.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вариант с конденсатором вообще не вариант. Либо пусть работает себе отдельно (он же сейчас работает?), либо - менять на полноценный 3Ф.  

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ось вичерпна інфа по темі. Залишилось прочитати і змиритися :D

Змінено користувачем Fyva
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 час назад, Vadym сказал:

Варіант заміни двигуна - то ще півтори тисячі.

А того мотора шо є, вистарчає?

Бо 0.45 кВт, та ше і однофазний, шось не подібне на наш мотор.

Якшо мотор китайський, то він максимум 180-250 Вт.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
19 годин назад, Fyva написав:

Ось вичерпна інфа по темі. Залишилось прочитати і змиритися :D

От же ж! Не знайшов такого, дякую. Ну, значить, поки що змирюся. Мотор на Промі з конденсатором. Мотор великий і важкий, але конденсатор вказаний на схемі 8мкФ. Якось малувато для 0,45кВт... Справді, замінити його б на такий самий 0,37кВт АИР63, як на фрезері... У мене він, до речі, є. Одна обмотка здохла. Знайомих на відновлення не маю, тому тримаю на запчастини. А віддавати кому попало не хочу.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
18 часов назад, Roma сказал:

Бо 0.45 кВт, та ше і однофазний, шось не подібне на наш мотор.

Якшо мотор китайський, то він максимум 180-250 Вт.

В мене АОЛБ-31-4 270Вт (з опором у пусковій обмотці) на свердлилці один раз за все життя зупинився коли закусило ф20 свердло на виході, у швелері У8 свердлив. На все інше завжди потужності вистачало. А от регулювати оберти частотником для ф1-ф10 самому б хотілося. Та поки не до того.

Тим більше, що діапазон регулювання обертів практично буде, мабуть, не більше 1:3.

 

9 часов назад, Vadym сказал:

От же ж! Не знайшов такого, дякую.

Будьласка 9_9 . Було ліньки самому писати, трохи погуглив і натрапив на непоганий, а головне досить правильний опис.

 

9 часов назад, Vadym сказал:

конденсатор вказаний на схемі 8мкФ. Якось малувато для 0,45кВт...

Можливо, то пускова потужність..? Китайці часто так роблять у своїх виробах, ніби і правда, а хто не дочитав - "ми не винуваті". А що там на бірці малюють?

 

Доповню. Якщо виходити з такої логіки і таблиці тут , то от що маєм: 450Вт/220В=~2А. Аналогічний двигун АОЛБ буде мати потужність трохи більше 120Вт. От собі і маєш.. :1a263b17e:

Змінено користувачем Fyva
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Теорія - теорією, а практика - практикою. Я інженер і сам все це порахував би, якби мало сенс. Але в реальному житті я бачу, що фрезер на 3000 обертів ремінь/два шківи розкручується неохоче. З конденсатором 20мкФ. На менших обертах - норм. Мотор 0,37кВт майже вдвічі менший і легший. за китайський. А цей на 3000 обертів два ремені/три шківи/8мкФ стартує нормально. І потужність на валу - дай Бог. І не сильно гріється. Все сказане. звичайно, про мій випадок, коли 3ф нема. Тобто, ситуація не на користь трифазного мотора. Свердлю частіше до 12мм, слабший мотор можна було б і втюхати... 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, Vadym сказал:

Теорія - теорією, а практика - практикою. Я інженер і сам все це порахував би, якби мало сенс. Але в реальному житті я бачу, що фрезер на 3000 обертів ремінь/два шківи розкручується неохоче. З конденсатором 20мкФ.

...Тобто, ситуація не на користь трифазного мотора. 

 

Инженер считает, что трёхфазный мотор, подключеный к однофазной сети, должен работать лучше, чем специально расчитаный для этого дела однофазник? Серьёзно?!!! O.o

 

Кажущаяся малой ёмкость фазосдвигающего конденсатора 8 мкф в данном случае не имеет значения так как моторы совершенно разные.

Змінено користувачем Georgy
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 годин назад, Georgy написав:

 

Инженер считает, что трёхфазный мотор, подключеный к однофазной сети, должен работать лучше, чем специально расчитаный для этого дела однофазник? Серьёзно?!!! O.o

 

Кажущаяся малой ёмкость фазосдвигающего конденсатора 8 мкф в данном случае не имеет значения так как моторы совершенно разные.

Я мав на увазі якраз навпаки, що в моїх ПРАКТИЧНИХ умовах все НЕ НА КОРИСТЬ 3ф мотора. Ви ж розумієте, у всіх різні задачі, хтось на токарному проточує диски, а хтось шпильки М6, вимоги до мотора різні. І тут ідея замінити "специально расчитаный для этого дела однофазник", який, як пишуть, китайське слабке лайно і все таке, не факт, що продуктивна. Тому й сумніваюсь. Скажу більше, є навіть ідея на фрезері поміняти мотор на 1ф, тоді можна і частотник інший шукати для обох. Але місця нема, куди його вперти. Там все чітко розраховано під АИР63. Отаки, приблизно, тільки без фланця. 63im2081.jpg

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Якщо частотник пристойний, то спрацює захист - різний струм обмоток свідчить про межвиткове або просте КЗ, або обрив, що також аварійна подія.

Краще замінити двигун на 3-Ф, це ще й покращить пускові властивості. На випадок вмикання сверлилки поставите конденсаторний пуск як альтернативу в разі вмикання в 1-ф мережу.

3 фазний з 3 фазним частотником це набагато краще ніж однофазний з частотником.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Резюмючи, всім спасибі за участь і підтримку! Потихеньку пошукаю, чим замінити отакий "дурашник" 59d13f329ec6.jpg

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Міряти вал.

І шукати мотор з таким валом. Шоб не було проблем зі шківом.

Якшо вал 14, то аир63в2. 3000 об/хв, 550 Вт.

Обертів більше, але і потужність також. Якшо буде перетворювач, то краще так.

По ціні він буде однаково з аир63в4.

Якшо потужності не треба, то який попадеться, головне вал.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Roma написав:

Міряти вал.

І шукати мотор з таким валом. Шоб не було проблем зі шківом.

Якшо вал 14, то аир63в2. 3000 об/хв, 550 Вт.

Обертів більше, але і потужність також. Якшо буде перетворювач, то краще так.

По ціні він буде однаково з аир63в4.

Якшо потужності не треба, то який попадеться, головне вал.

Логічно! Хоча шків, на крайняк, можна на токарному перезавтулити. Але оберти рідного - 1400, а тут 3000. На випадок смерті частотника - малим швидкостям хана. Свердлити 12...16мм на 450-500об/хв то не наш метод. А частотник - надто складний і проблемний пристрій, довіри йому нема.

Змінено користувачем Vadym
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку