Наливайко

16М05А пригоди, ремонти, біди, ЧПКзація

101 повідомлення у цій темі

наразі розглядаю варіант придбання такого станка... дилемма... з одного боку станини в доброму стані бо вони примхливі, і не факт що всередині все гуд. з іншого все навпаки. невже це з усіма станками тих заводів? невже нереально попасти такий, де його "творці-дєлатєлі" не бухали?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

У автора теми одесський станок ,а наскільки мені відомо одесити робили свої станки досить не погано .Але на фото видно яка якість , невже Ви думаєте що кіровокан буде краще? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Це середній рівень якості цих станків, здається їх виробляли у 80-ті роки. Є велика різниця, в якій частині місяця і в яку зміну збирався конкретний екземпляр) В одного чоловіка із форуму з мордору задня втулка була у повному порядку, в мене як бачили один отвір не отримував свого масла, а це 1 з 4 кишень не працює взагалі, за решту не згадую. В іншого задня опора взагалі була неправильно зібрана, фактично не працювала, я сам це ремонтував. Те що отвори живлення в передній втулці не збігаються із отворами в посадці бабки, бачив на фото кількох різних станків, але це все виправляється.

Вибрати цей станок чи ні, ваша справа. Якщо поправити втулки, він маслом підтікає але точить добре. Перевірити втулки на здоров'я просто - станок вимкнутий, індикатор на шпіндель, потягати вгору-вниз, достатньо зусилля рук, має бути 0.05 люфт. Якщо більше-менше, мабуть не варто затримуватись біля цього станка.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Отже переробка на зубчаті шківи з ременем. За порадою досвідченого olkogr купив ремінь Optibelt профілю HTD-8M шириною 30 мм. Прийшли шківи і ремінь, успішно встановив їх і тепер точно можу сказати, що нам підходить у передню бабку тільки шків під розточку 08M3040, 40 зубів, ділильний D 101.86 мм, зовнішній D 106 мм. Наступний діаметр 120 мм, не одягнете ремінь. Брав в https://unitech.com.ua/ , тримають добрі ціни. У них і замовив мехобробку, розточили посадку, напердолили шпонпаз, зняли технологічний бурт так як я вказав у кресленні.

Креслення із виправленнями.jpg

Дуже сподобалась чистота обробки. Традиційно пані на телефоні лякається, бо виробник шківа рекомендує отвір не більше 47 мм, але фактично можна звідти дерти і дерти.

IMG_20181214_185756.jpg

Якщо робитимете собі таке замовлення, обов'язково переміряйте спочатку посадку свого шківа, має зіграти і отвір і ширина, інакше не зберете правильно вузол.

Який він тепер гарний :dance2:

IMG_20181214_201356.jpg

Ремінь наміряв довжиною 1552 мм, 194 зуби, на двигун взяв шків із монтажем через конусну втулку того ж діаметру що і в бабці. По тому як проходить ремінь можна сказати, що я зможу поставити більший шків на двигун, щоб отримати більше ніж 3000 обертів на шпінделі, якщо буде потреба. 

При монтажі назад у бабку вмикаємо перебор, і запресовуємо до гарної відповідності пари шестерень перебору.

Після одягання ременя (!!!) і монтажу привідної шестерні із пластиковим демпфером запресовується задня гідроопора. Перед цим встановіть проставочку у цьому зазорі

IMG_20181214_213129.jpg

інакше стакан запхне цей вузол глибше, шестерні перебору не будуть контачити як слід.

В галтель стакану гідоопори бензостійкого герметику, і запресовуємо всю цю справу на місце. Після запресування ослабте боли задньої опори. Не вмикаючи маслостанцію покрутіть шпіндель рукою. Якщо він крутиться не плавно, обстукайте киянкою задню опору, шпіндель має зазор і повинен легко обертатись. Якщо цього не зробити, гідроопору перекосить, бо задня стінка передньої бабки крива. Не бійтесь ослаблених гвинтів, на цю опору не діють ніякі осьові сили, ніколи вона звідти не вилізе.

Закінчив пізно, але ж пече мене спробувати, як воно? На обертах до 600 просто казка. Та чим вище тим сильніше проявляється проблема довжелезного ременя, він сильно вібрує на обертах. Зі старими підшипниками а тим більше варіатором її просто не чутно.

Здається я в паспорті вичитав, що підваріаторну плиту придумали спеціально, щоб вібрації варіатора не передавались на тумбу+станину, чим менше вібрацій тим вища чистота обробки. Робили робили і не доробили. Вільно теліпається зараз по ~ 600 мм ременя з кожного боку, треба ставити натяжні ролики, і я здогадуюсь куди.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

В автомобиле ремень "поет" ежели перетянут.

Попробуй в руку подшипник  и натягивать еще больше, и делай выводы.

Змінено користувачем UR3UB
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, UR3UB написав:

В автомобиле ремень "поет" ежели перетянут.

Попробуй в руку подшипник  и натягивать еще больше, и делай выводы.

Пробував, якщо притискати все більшою силою до будь якого боку ременю звук спочатку тихіший, потім гучніший, потім знову тихіший. Дякую за підказку, його логіку здається розумію. В принципі раціонально натяжку ставити на той бік ременю, який ослаблюється при обертанні шпінделя в основному напрямку, і місце для ролику тільки на тому боці є. Проте його дуже мало, ще не придумав нормальної конструкції кріплення.

Натяжку я на разі відклав, і дозбирав нарешті поздовжню подачу

IMG_20181217_224514.jpg

Місця не вистачало для такої операції, заздалегідь звільнив трохи

IMG_20180810_113311.jpg

Гайку кріпив через перехідну пластину тому, що треба опустити ШВП якомога нижче. Цього вимагає конструкція фіксатора задньої бабки, він одягнутий на гвинт між супортом і двигуном. Поставив ніжку індикатора на верх гайки, гайка грає на 0.02 мм при прискореннях туди-сюди. Загальний осьовий люфт 0.05 мм, усунути можна, але це добрий шмат роботи, хай так буде поки що.

IMG_20181217_224553.jpg

Кронштейн двигуна робився на заводі :good3: базові площини для підшипника ШВП і двигуна шліфовані, паралельні. Дірочка зверху кронштейну щоб можна було вертіти гвинтики муфти. Муфту купив сталеву пластинчату https://ru.aliexpress.com/item/GNLT-45-45/32932616287.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.38f333edDDRGQ3 та не без пригод. Продаван відправив першу муфту, відправку відмінив, потім прикидався шлангом. Добре що я вчасно відкрив "спор", забрав свої гроші. Продаван клявся що відправить хорошу муфту якщо я не передумав, і я ще раз зробив там замовлення) цього разу все чітко. По сусідству взяв і захисну пружинну ленту.

ШВП я купив на нашому форумі, класна шліфована ноунейм :grin: дешева, з двох півгайок, які в спільному корпусі, але без ущільнень. Місце під патроном дуже брудне, без ущільнень там нема чого робити. Спочатку пробував застосувати армовані сальники як ущільнення - не канають, не облягають канавку. Потім почитав літературу, існують серійні чудові ущільнення такого типу 

2.jpg1.jpg

каталог Hiwin s99TE19-1606 184 сторінка

3.jpg

каталог THK 511E сторінка 15-99

Але одна біда, вони робляться із поліаміду, який лиють під тиском - не доступна мені технологія. Виточив стакани, одягнув на передбачену схоже для них проточку в половинках гайки, дно заліпив пластиліном, і залив поліуретан, найтвердіший який знайшов. Злитки вдались із четвертої спроби. Нарізав зуби, одягнув зверху пружинку від сальника.

IMG_20181206_202934.jpg

IMG_20181217_224523.jpg

Воно працює, але додає просто дикий момент тертя :cray2:і тут я особливо гостро відчув, як набридло підгатяни те, чого тут не задумано. Як хочеться просто звернутись у фірму, яка спеціалізується на предметі, замовити саме те що мені найкраще підходить, із точно заданими характеристиками. І не болгарити все навколо, щоб запхнути те що не запихається. Але доводиться платити за бідність і брак знань працею.

Тому вивчив каталоги, вибрав гайку по габаритах, списався із TBI, замовив на поперечку ШВП С3, гайка OFI, із офсетним переднатягом. Подвійні гайки мають своє викривлення через неідеальну обробку торців, в цьому плані офсетні кращі при тих же габаритах.

4.jpg

Прайс 270 $ із двома фірмовивми опорами, +доставка + розмитнення. Нехай.

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Окремо варто згадати, що площадка, до якої кріпиться кронштейн двигуна є не обробленим литвом, а нам потрібна базова поверхня, перпендикулярна до направляючих станини у обох площинах. Фоток у процесі не робив, не хотілось відволікатись. І я розумію, на скільки не зрозумілим буде процес без фото, та якщо зберетесь робити і станете перед станком, все має бути ясно як день.

Обдер болгаркою щоб зняти фарбу, грубо підрівняти, і отримати поверхню із рельєфом для шпаклівки. Девкон закінчується, купив дещо схоже - Locktite EA 3478. Розумійте що не принципово використовувати саме девкон, він працює добре і має ідеальну репутацію, нам же потрібна фактично сталенаповнена шпаклівка, яка не дає усадку.

Прикрутив ШВП, вона стріляла трохи вбік, поправив шабером її площадку прилягання. ШВП необхідна як маркер орієнтації кронштейна двигуна, на якому вже закріплена підшипникова опора ШВП із ковзаючою посадкою. З допомогою рамного рівня 0.02 мм/м виставляємо станину в горизонт, готуємо різьбові отвори в станині, болтові і різьбові отвори в кронштейні двигуна, щоб тонко його виставити.

Станина, де буде шпаклівка знежирюється, кронштейн тонко натираємо парафіном а краще ваксою KIWI, щоб легко його було відділити після застигання шпаклівки. Одягли кронштейн на ШВП, притиснули до шпакльованої поверхні. Болтами тонко орієнтуємо кронштейн - вертикаль контролює рамний рівень; розворот контролює індикаторна головка, яка катається на поперечній подачі, висота закріплення контролюється по висоті ШВП.

Я мав можливість не спішити, в майстерні холодно, шпаклівка сама майже не застигає. У кронштейн поклав 100 Вт лампочку і пішов :lazy2:

Наступного дня відділив кронштейн від застиглої шпаклівки - ідеально пласка поверхня, точно повторила форму плити кронштейну. Це у промисловості називають методом копіювання поверхні.

Як буду знімати двигун, зроблю фото результату. А якщо попадеться аналогічна робота, зроблю вже походу фотки

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
19 годин назад, Наливайко написав:

Поставив ніжку індикатора на верх гайки, гайка грає на 0.02 мм при прискореннях туди-сюди. Загальний осьовий люфт 0.05 мм, усунути можна, але це добрий шмат роботи, хай так буде поки що.

Це я вчора сильно втомився :boredom: сьогодні згадуючи той люфт, вже не сиділось спокійно. Додав 3-ю точку фіксації, тепер кронштейн не гойдатиметься на 2-х болтах.

IMG_20181219_184804.jpg

Хотів ще згадати про розміщення ШВП поздовжньої подачі. В ідеалі гайка має тягати/штовхати центр мас, зараз із різцетримачем він знаходиться біля більшої призми, фактично в тому місці, куди фартук раніше штовхав супорт. Тобто по ідеї одеські інженери дещо придумали не погано. Можливо в майбутньому додам противаги на дальній кінець супорту, щоб змістити центр мас до гайки.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго дня! Коробку подач від цього станка на продажу маєте?

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години назад, Vova написав:

Доброго дня! Коробку подач від цього станка на продажу маєте?

Доброго дня

ні, коробка вже працює у нового власника. Залишились зняті нутрощі передньої бабки, варіатор з двигуном і штурвалом, фартук з ходовим гвинтом і валом, зубчата рейка. Згодом додам фото останніх вузлів.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, Наливайко сказал:

Доброго дня

ні, коробка вже працює у нового власника. Залишились зняті нутрощі передньої бабки, варіатор з двигуном і штурвалом, фартук з ходовим гвинтом і валом, зубчата рейка. Згодом додам фото останніх вузлів.

Добрый день.
Вариатор не продаете случайно без двигателя?
 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, zeng написав:

Добрый день.
Вариатор не продаете случайно без двигателя?

Чому б ні. 

Обговоримо деталі особисто

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Електрика

Ще на зорі ремонту станка я привів у порядок електрощиток. Але як почав розповідати про механічну частину, так і пішло поїхало, хоча про електрику тут мало чого є розказувати. Мій щиток був традиційно пограбований, залишились 3 пускача, реле часу, колодки, жмут дротів.

Хоч і маю 3 фази, що є великим благом для майстерні, живити збирався двигун через частотник, враховуючи це продумав схему.

електросхема.png

Станок успішно катався із цією схемою, можна повторювати. Перенесу це в матеріальний світ

Було

IMG_20171003_233411.jpg

Стало

IMG_20171024_223732.jpg

Фотки старим телом не фонтан, а так щоб уявляти. Усе головне на схемі.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 06.12.2018 в 23:20, Наливайко сказал:

Все тому, що і ця пара підшипників квадратні, шумлять, а головне мені потрібно замінити шків на зубчатий, бо вар'ятор я викинув і вставив на його місце 3кВт серву 18 Нм. Раму для серви зварив по місцю із того, що під ногами валялось

Там  двигатель можно подвесить, резьбы в тумбе  достаточно,  та где четыре болта станину крепят, 

IMG_0494.JPG

Змінено користувачем Вуйко
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

В найкращих традиціях совка, з мого станка сперли задню бабку. Куди всі крадені бабки подівались, дідько його зна, мабуть їх в банки закатували. Навіщо їх красти навіть не питаю.

Купив я на лоху теж крадену бабку з іжа 250. Чому саме її? Рідну бабку знайти було не можливо, одна не встигла з'явитись, зразу забрали. А я не засмутився, бо прочитав що бабки від іжів кращі, в них піноль йде через усе тіло, має бути витривалішою, і продаються частіше коротше я повівся. Є кілька мінусів -

1) бабка від ІЖа довша, залишається менша міжцентрова відстань; 

2) до центрів не дістає, треба нарощувати підошву;

3) рідні прижими надто вузькі.

Бабку до підошви пришабрив, але біда - направляюча призма на підошві менша, ніж паз у бабці. В робочому стані бабка базується по вертикальному виступу, на нього я некультурно показую пальцем

IMG_20181224_224236.jpg

Щоб завжди і постійно так було, і бабка не крутила носом при першій можливості, примусово тисну бабку назад відносно підошви ось так

IMG_20181224_224154.jpg

Була думка скліщити бабку з підошвою намертво, ну не буду я точити конуси зміщенням бабки, коли в мене ЧПУ xD але так теж добре, працює.

Нарощував висоту зедексом. Насправді це далеко не найкращий матеріал для цієї роботи, надто він слизький  для цього. Коли відрізав 120 діаметр підпер бабкою, різець заходив із дробленням, бабка сповзала назад :( з іншого боку, неможливо перетиснути центром, плюс до безпеки осьової опори. Якби я мав доступ до листової бронзи або антифрикційного чавуну із потрібною товщиною, приклеїв би їх, а так замовив смужки зедексу.

Прикріпив костилі щоб виставляти орієнтацію бабки, грубо зорієнтував, виставив вище висоти центрів із запасом

IMG_20181214_213129.jpgIMG_20180217_121435.jpgIMG_20180217_121447.jpg

кінці кожного упорного болта треба скруглити, інакше легко дряпають станину.

Зашкурив призми, один бік пластин зедексу, знежирив, наніс шпаклівку Devcon на направляючі бабки

IMG_20180218_005457.jpg

Зедекс мінімальними крапельками суперклею приклеїв до станини, кладу бабку зверху

IMG_20180218_005510.jpg

Бабку обкатую індикатором по пінолі, виставляю висоту на 0.2 вище центрів. Справа у тому, що ось так поставлений зедекс не прилягає повністю до станини, приклеїний на кінчиках, а по середині смужки живіт. І ці 0.2 мм дають можливість потім пришабрити все для правильних розмірів. Плюс деякі люди лякали, що будь який полімер сідає, поки що не помітив такого.

Трішки про саму філософію такого кріплення зедексу. В мережі нерідко можна почути, що їх фірмовий клей ні фіга не клеїть нормально, пальцями ненароком зачепив і віддер. Один майстер вдався в хімію, щоб приклеїти зедекс намертво, як потім його знімати якщо ремонт?

Якщо шпаклівки достаньо, щоб зедекс був оточений нею по периметру нікуди він не дінеться, поки ми цього самі не захочемо.

Справа зроблена. Вночі в майстерні прохолодно, ставлю під бабку лампочку сотку: інфрачервоний нагрівач за кілька гривень. Наступного дня знімаємо бабку - зедекс від суперклею відірвався, від девкону ні

IMG_20180223_114737.jpg

Зрізав зайву шпаклівку, додав валянки

IMG_20180223_115304.jpg

щоб масло утримувати і згрібати грубу стружку. Зі скребками лінь бавитись, краще час від часу зніму і почищу.

Залишилась остання біда - рідні прижими від ІЖа надто вузькі. Попитав людей, з якого матеріалу їх можна робити, сказали що з будь якого. Наростив прижими звичайним кутником, тобто приварив його. Ну ніби працює, але хотілося б туди більше тертя. Може якийсь "фрикційний" матеріал би туди, типу покриття гальмівних колодок було б краще?

Бабка працює аж гай шумить. Підпирає, сверлить, хай буде здорова.

IMG_20180223_115304.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Вуйко написав:

Там  двигатель можно подвесить, резьбы в тумбе  достаточно,  та где четыре болта станину крепят, 

IMG_0494.JPG

Цікавий варіант :good3:

Я навіть розглядав кріплення мотору зверху на передній бабці. А шо? Мій мотор дуже добре збалансований, від нього мабуть буде менше вібрацій, ніж від внутрянки передньої бабки. Ремінь виходить коротенький, теж не розгойдується, і це плюс до стабільності. Але збився поки що.

Симпотна маслостанція, теж хендмейд?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
33 минуты назад, Наливайко сказал:

Цікавий варіант :good3:

Я навіть розглядав кріплення мотору зверху на передній бабці. А шо? Мій мотор дуже добре збалансований, від нього мабуть буде менше вібрацій, ніж від внутрянки передньої бабки. Ремінь виходить коротенький, теж не розгойдується, і це плюс до стабільності. Але збився поки що.

Симпотна маслостанція, теж хендмейд?

У меня двигатель от привода "Размер" только я резольвер  выкинул, а ремень как и у Вас 1580мм только 6РК.

Станция это гибрид, корпус родной, остальное что под ногами валялось.

IMG_0485.JPG

IMG_0492.JPG

IMG_0532.JPG

IMG_0483.JPG

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 минут назад, Вуйко сказал:

только я резольвер  выкинул

Резольвер там типа сельсина был?
А чего не использовали?
Нормально синусы с них обрабатываются.....

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
22 минуты назад, zeng сказал:

Нормально синусы с них обрабатываются....

Так чем обрабатывать? Частотник их не понимает,

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так servo-amplifier для резольверов же есть.
http://www.moog.com/literature/MCG/synchrohbook.pdf

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 минут назад, zeng сказал:

Так servo-amplifier для резольверов же есть.

Где  его купить? Цена у него как крыла самолёта.! Да и смысла не вижу, глубины регулирования хватает, могу организовать обратную связь по обычному датчику вращения, но покрутив шпиндель понял что в нём надобности нет,

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 минуту назад, Вуйко сказал:

Где  его купить? Цена у него как крыла самолёта.! Да и смысла не вижу, глубины регулирования хватает, могу организовать обратную связь по обычному датчику вращения, но покрутив шпиндель понял что в нём надобности нет,

Ну, просто если у движка был резольвер, значит был же и вычислитель рядом по идее :)))
У резольверов точность до минуты :)))
Понятно, что в большинстве случаев на валу двигателя это и (идет обращение к листочкам из дерева инжир) для наших нужд не нужно, но всё-же.
Да и решатель синусно-косинусный на самом деле не такой уж и дорогой. Зато как круто - почти космическая штука (эти задачи легко решаются аналоговыми цепями, соответственно менее подвержены случайным ошибкам с накоплением и применяются до сих пор в ракетостроении). :)))))))
 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 минут назад, zeng сказал:

Ну, просто если у движка был резольвер, значит был же и вычислитель рядом по идее :)))

Нет не было,  Я (название сайта, их трех букв, который непроизвольно считается некоторыми, местом сосредоточения мошенников) покупал, Сам резольвер поставить на место это пару минут, четыре болта закрутить.   

Змінено користувачем Вуйко
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
Только что, Вуйко сказал:

Нет небыло,  Я (название сайта, их трех букв, который непроизвольно считается некоторыми, местом сосредоточения мошенников) покупал, Сам резольвер поставить на место это пару минут, четыре болта закрутить.   

Я месяц назад восстанавливал три резольвера Glentek. Вот это была песня :))))
 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 минут назад, zeng сказал:

Я месяц назад восстанавливал три резольвера Glentek. Вот это была песня :))))

У меня новый, но совок, сделан хорошо, 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку