Наливайко

16М05А пригоди, ремонти, біди, ЧПКзація

101 повідомлення у цій темі

всем здравствуйте у меня гидростанция только впереди. понравилось решение с фильтром от машины я правильно понял по фото и трубки от чего 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Якщо маєш на увазі мою масланцію, фільтр на всмоктувальній лінії spin on, їх багато де використовують, рекомендують встановлювати на всмоктувальну або зливну лінію. Має робочий тиск здається до 8 атм. Я довго рився в каталогах, поки вибрав ці фільтри. Для напорної лінії поглядав на фільтри Bosh, так як в для них є фільтроелементи із потрібною грубістю фільтрації, але там тільки за корпус просять під 10к грн.

 

Народ! На наших станках при відрізанні широким різцем із перебором обов'язково треба відрізати заднім різцетримачем!

Я на днях експеримент провів - відрізаю деталь близько 120 мм, звичайно ж сталь, ширина різця 3 мм, вмикаю перебор, ставлю ніжку індикатора на деталь і бачу, що її піднімає більше ніж на 2 сотки коли врізаюсь. Хоч правильно було б поставити ніжку на шийку шпінделя, та і цей результат не сподобався.

Мізкував над навантаженнями на шпіндель, виходить якщо ввімкнути перебор і відрізати діаметр 100 мм сила, яка піднімає шпіндель подвоюється. Привідна шестерня перебору при звичайному розміщенні різця підіймає шпіндель, вона = силі різання (коли Ф заготовки = Ф шестерні перебору на шпінделі), яка діє у тому ж напрямку. Із заднім різцетримачем ці сили врівноважуються, залишається тільки горизонтальне відгинання. 

У мене на щастя є Т-пази на каретці супорту, треба тільки проставку для малої поздовжньої виточити із заготовки, яку треба знайти. 

 

p. s. Подумав, сила різання що подвоюється перебором, не залежить від діаметру заготовки, адже шестерня має отримати рівно стільки ж моменту, скільки затрачено на різання.

Змінено користувачем Наливайко
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

По трохи станок приходить до тієї форми, яка мене влаштує. Поставив давно придбаний мультифікс 

IMG_20190218_171440.jpg

зробив новий прижим задньої бабки

IMG_20190211_171624.jpgIMG_20190212_194518.jpg

після зварки довелось пришабрити, як зазвичай це буває, все скрутилося від нагріву. Збирається штифтом :)

IMG_20190218_171516.jpg

Я дуже хотів, щоб маховик вліз над сервомотором поздовжньої подачі, вдалось!

IMG_20190218_171539.jpg

В планах дістати зза моря свою нову замовлену ШГП для поперечки, прикрутити ЗОР, зробити щиток від стружки і бризок, встановити датчик прив'язки інструменту.

Поточив конуси, різьби, фаски, щось вручну джойстіком, щось програмно і зрозумів остаточно, що якщо щось поламається, задимить сервопривід, застукає двигун я або усуну поломку, або ще й покращу вузол. На крайняк замість мотору причеплю корбу від криниці або колесо від січкарні, щоб крутити вручну і мати хорошу дискретність подачі. Не буду я повертатись до класичної конструкції, тільки вперед. Тому виставив у барахолці майже всі зайві запчастини - фартук, зубчату рейку, шліфовану залізяку, на яку опирається двома підшипниками фартук, ходові гвинт і вал. Не виставив шестерні і вали, зняті з передньої бабки, просто не знаю як їх оформити. Пізніше закину сюди фотку, може комусь щось треба звідти.

До теми про непридатність станка для обдирки, ще один аргумен на користь "їхньої" правди. При точінні з перебором передня бабка вся сильно гудить. Я думаю, що це через надто тонкий шліцевий вал перебору, його мабуть просто вигинає. Поверхня при точінні з перебором виходить ніби з мілким дробленням. У всіх так? Підшипники валу я поміняв на SKF, не думаю що вони вже вбились.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Прийшла пора розширювати свою крихітну майстерню, заливатиму підлогу і всяке таке, додасться цілих 11 квадратів :dance4: перебираю завали всякого корисного. В барахолку виставив решту деталей, ще валяються привідні ремені передньої бабки 3 шт, живі, бігали не довго, і рідний ремінь варіатора. Віддам просто так, якщо комусь треба.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 06.01.2019 в 22:19, Наливайко сказал:

Народ! На наших станках при відрізанні широким різцем із перебором обов'язково треба відрізати заднім різцетримачем!

Виходить, що підрахунки які були на першій сторінці теми про навантаження у 800 з лишком кг на шпіндель, не вірні? Чи я щось не так розумію? Тоді як бути якщо станок простий універсал і немає заднього різцетримача? Чи я таки дуууже не розумію... проясніть будь ласка.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
17 годин назад, alesik написав:

Виходить, що підрахунки які були на першій сторінці теми про навантаження у 800 з лишком кг на шпіндель, не вірні? Чи я щось не так розумію? Тоді як бути якщо станок простий універсал і немає заднього різцетримача? Чи я таки дуууже не розумію... проясніть будь ласка.

Звичайно не вірні :) в тому розрахунку все сильно спрощено. Не враховано ні важелі, які діють на довгу заготовку, ні слабкі ланки як тонкозуба шестерня, яка з'єднує блок шківа і шпіндель, ні тонесенький вал перебору. Коли я ріжу із перебором, з'являється звідкись значна вібрація в передній бабці, думаю що вібрує тонкий вал перебору, але це не точно. А щоб різати без перебору до максимальних діаметрів 270, потрібен двигун кіловат на 8, або рідний варіатор, він якщо не зраджує мене склероз, видає до 120 Нм моменту.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго вечора! В мене теж таке чудо, можна фото електрики, особливо як підключені трансформатори, до мене їх вкрали. Дуже вдячний!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Свіжіше фото буде не скоро, триває моє мінібудівництво. На попередніх сторінках я викладав фото електрошафи, але головніше електросхему. Транс в мене один

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 22.04.2019 в 00:02, alesik сказал:

Тоді як бути якщо станок простий універсал і немає заднього різцетримача? Чи я таки дуууже не розумію... проясніть будь ласка.

Та не проблема. У меня тоже нет . Делай обратный резец.

0-02-04-8da789772db62525dd2f5002740b412cd5f136671cec0fcaca530712dc6f2567_f8a3d7fa.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

При такой установке резца, суппорт к направляющим не прижимается, при нагрузке.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 часа назад, Женя Харьков сказал:

При такой установке резца, суппорт к направляющим не прижимается, при нагрузке.

Дышать тоже вредно.:D

Это не мешает мне легко отрезать Ф50 сталь х40.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

дякую @rabbit за цю цитату, пропустив

, alesik написав:

Тоді як бути якщо станок простий універсал і немає заднього різцетримача? Чи я таки дуууже не розумію... проясніть будь ласка.

До свого станка я супорт докупляв, бо рідний спіонерили на заводі. В купленого є Т-пази, думаю він міг бути від якогось ІЖа, туди прикрутити не проблема. Навіть якщо немає пазів, думаю 4 глухі різьби М12 нарізати в рідному супорті, в задній частині, не буде проблемою.

6 годин назад, rabbit написав:

Та не проблема. У меня тоже нет . Делай обратный резец.

 

2 години назад, Женя Харьков написав:

При такой установке резца, суппорт к направляющим не прижимается, при нагрузке.

Правду Женя пише. У звичайних станків зворотній різець канає тому, що фартук висить на супорті, там під 30 кг баласту. В 16М05А супорт і фартук розв'язані, маса супорта невелика, його буде піднімати.

Ще одне Але! Зворотній різець не зробить того ж, що задній. Подумай, при нормальному обертанні патрону (проти год. стрілки) із включеним перебором сила, що підіймає шпіндель = сила різання Х 2, як я пояснював вище. При зворотньому обертанні патрону та ж сила буде тиснути шпіндель вниз. Із заднім різцем сили врівноважуються.

помалював трохи. Зверніть увагу на червоні стрілки, про он ті сили балакаю

прямий.jpgзворотній.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, rabbit сказал:

Дышать тоже вредно.:D

Это не мешает мне легко отрезать Ф50 сталь х40.

50мм отрезает любой станок, даже трехсотый китаец. А что это за сталь-х40? Это какая-то новая? Знаю только 40Х.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, Женя Харьков сказал:

50мм отрезает любой станок, даже трехсотый китаец. А что это за сталь-х40? Это какая-то новая? Знаю только 40Х.

Телефоном писал, Т9 откорректировало и не заметил. А что, это так сильно важно? ...или?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Нарешті розтягнув майстерню до 20 кв м, встановив КГП класу С3 з натягом. Яка це насолода! Зворотній зв'язок, всілякі PID можна взагалі не настроювати, просто задаєш швидкості прискорення, і станок їздить по координатах без гуркотіння.

Та надодачу з'явилась біда - тиск в осьовій опорі тепер 4 кг в спокої. Коли витискаю весь зазор росте до 11. А було 10 кг в спокої! при стисканні росло до 16 здається. Просто станок рік простояв.

Зібрався з духом, розібрав бабку, витягнув опори, все продув, перевірив. Ніякого надзвичайного зношування немає, ніде стружка нічого не закупорила, все виглядає як було. Тиск в лінії живлення 21-22 кг. І манометри місцями міняв, обидва показують адекватно. Подумалось що може в'язкість масла якось змінилась, та поганявши станок майже день тиск не змінився. Я в шоці і розгубленості. Хоч і на роботу не відчуваю, щоб це вплинуло. Свердлити не тупими свердлами можу без проблем, і тиск при цьому не стрибає вище 8 в осьовій. Але ж вотофак мазафак? 

Тепер настрою kflop як слід, збудую кабінет і пора завалювати станок роботою 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
В 06.01.2019 в 22:19, Наливайко сказал:

У мене на щастя є Т-пази на каретці супорту, треба тільки проставку для малої поздовжньої виточити із заготовки, яку треба знайти. 

 

І як буде виглядати конструкція заднього різцетримача? Мала поздовжня буде переставлятись на його місце, чи як? Я в процесі підготовки роботи по пазах для заднього різцетримача. 

 

В 22.04.2019 в 00:02, alesik сказал:

Тоді як бути якщо станок простий універсал і немає заднього різцетримача?

 

Бажано робити задній різцетримач. Для його кріалення, або пази, як класично, зверху в плиті поперечної подачі, або ластохвости, як у Шаубліна - по боках, вздовж плити поперечної подачі. На фото.

 

Я схиляюсь до варіанту Шаубліна. В такому випадку можна набагато більше приспособ зробити ніж просто задній резцетримач. Можна відкинути малу поздовжню. якщо не треба точити конуса, і вона не потрібна для серійної настройки на розмір. 

 

І там дуже цікаве кріплення каретки такого різцетримача. Можна просто розклинювати, чи прижимати пластинами, а можна цакавіше, фото зможу завтра зробити.

 

f787baab5911ce1a1c1ea064d98e3a73c4d35e92.jpg

Змінено користувачем IvanR
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 годин назад, IvanR написав:

І як буде виглядати конструкція заднього різцетримача? Мала поздовжня буде переставлятись на його місце, чи як? Я в процесі підготовки роботи по пазах для заднього різцетримача. 

Я малу поздовжню вже зняв, замість неї стоїть мультифікс, тому це не проблема. На днях приміряю її на місці заднього різцетримача. 
Є ще варіант зробити різьбові отвори в поперечних салазках в зручному місці, і прикрутити сталевий кубік з пазом для різця.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
7 часов назад, Наливайко сказал:

Є ще варіант зробити різьбові отвори в поперечних салазках в зручному місці, і прикрутити сталевий кубік з пазом для різця.

 

 

Просто кубік з пазом для різця, мабуть буде не дуже зручно. Треба регуліровка по висоті різця, щоб без підкладок.

Думаю класично з 2-х частин, основа з Т-пазом, і сам різцетримач, буде краще, більше можливостей. Основа зміщується вздовж плити поперечної подачі в Т-пазах, а сам різцетримач по Т-пазу в цій основі, виходить поперек, поперечної подачі. Вийде 2-х координатний задній різцетримач.

 

І ще один момент- бажано робити цю перехідну основу ширшу за малу продольну, так щоб звисала із сторони патрона, щоб задній різець був ближче до патрона чим передній різець в різцетримачі. Так, як у вас знята мала поздовжня, то це не так критично, а от з малою продольною, якщо різцетримач касетний, то вершина різця суттєво виходить за периметр поперечки, і заднім різцем буде важко відрізати біля патрона, буде впиратись мала поздовжня... Дану теорію підтверджую внутрізаводським заднім касетним різцетримачем, для 1Е61МТ, в якому перехідна плита ширша за поперечку супорта приблизно на 50мм. 

Змінено користувачем IvanR
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ахтунг тим, хто зрозумів як працює або не працює гідростатика! Потребую допомоги

Точив втулки з бронзи. З пластинками ccmt060204 на подачі 0.09/об. чистота заворожуюча. І це звичайні, не чистові пластинки, просто які маю такі зарядив. Здивувало те, що перша втулка по отвору на сотку чи дві менша за другу, по ходу від різця. Геометрія станини була в ідеалі, я не міг її вграти. Та і втулки всього по 14 мм довжиною. Вирішив все ще раз переміряти. Тиск оливи на подачі як слід - 20 кг. Тиск в осьовій опорі як ви вже знаєте 4 з плюсиком кг на холодну, коли прогріти станок то взагалі до 3+ падає. Але це вже не настільки страшно. В кишенях радіальних опор тиск 15-16 кг :to_take_umbrage: баланс кудись подівся. Нагадаю, що в кишенях тиск повинен бути 1/2 від тиску в подачі. Станок просто постояв без роботи. Міняти всю гідравлічну рідину? Це значна купка грошей, не кажучи вже про зайву роботу, якої я не люблю. В'язкість то я поміряю відерком з діркою, але то таке.

Давно хотів глянути, як змінюється тиск в кишенях радіальних опор при навантаженні. Я розчарований, кишені як слід не працюють, тиск під навантаженням незмінний.  І радіальні опори мають значно значно меншу жорсткість, ніж нещасна осьова. 30 кг радіального зусилля підіймають шпіндель на 0.03 мм. Сяду за літературу, подумаю.

Варіанти:

1. ввійти в дзен, зрозуміти як розраховують сучасні гідростатичні опори, спроектувати і виготовити нові. І зробити, щоб гідравлічна компенсація все ж працювала в радіальному напрямку, бо зараз це чиста бутафорія. Тоді можна осьову опору ще підсилити, викинувши перебор яким я не користуюсь. Перебор жахливо вібрує від навантаження, це не робота. Краще роздобуду головний привід >=5 кВт а точніше >= 35 Нм, з яким можна дерти сталеву заготовку овер 200 мм. А ще краще заспокоїтись, і не обдирати нічого грубшого за 100 мм. Може бути проблема із виготовленням самої втулки, та думаю що знайду в Україні, де її виготовити.

2. знайти дядька, який вже все зрозумів, і допоможе відновити цю опору. Бо тут дуже важко сказати, чого саме їй бракує. Хоча, може і сам справлюсь. Ще раз зніму шпіндель, ретельно переміряю діаметри втулки у всіх місцях. От тільки нутромір дістану. Якщо знайду відхилення, пошукаю спосіб як наростити на втулці мідь чи бронзу.

3. Замовити в Германії нові втулки. Чи ще де інде, є кілька публічних фірм по цій справі. Але цей варіант може загнати мене в борги і рабство;

4. На все плюнути, викинути з криками ту гідравліку гет, вставити звичайні підшипники. Не хочу. Хочу чистоту майже як в шліфовки, розміри як в оптиці і все на своєму токарному. 

Тут кілька фото відео, що і як мірялось.

Прихований текст

тиск в осьовій опорі

IMG_20200406_214824.jpg

якщо у вас ще немає там манометра, бігом поставте! Надзвичайно цінна індикація.

тиск в радіальній опорі

IMG_20200406_214847.jpg

Якщо хочете такий манометр, є варіант - в контрольних отворах радіальної опори різьба конічна радянська, сумісна із NTP стандартом. Розмір не пам'ятаю, може навіть писав вище в цій темі. Я підібрав у магазині гідравліки штуцер і ковпачок з золотніком.

Зібрав лабораторний стенд для замірів нютонметром

 

Вивчення роботи осьової опори. Працює чудово

Розчарування роботою радіальної опори. Працює абияк. Я б сказав, працює в режимі змащування під тиском, а не як гідростатика.

 

Ось так ганебно починались заміри :) тут я міряв, на скільки притискається супорт до станини. Згодом дойшло що туплю, зайві ланки прибрав.

IMG_20200406_221603.jpg

Змінено користувачем Наливайко
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

у меня было примерно так же оказалось что попал мусор видать при пробных пусках потом 2 фильтра установил.откуда только догадки.но маслостанция 20 атм давала на обратке где выключатель поставил манометр от трактора показывало 3 атм.вытащил шпиндельи увидел что одно из сливных забито прочистил стало 8 показывать

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

если сливные отверстия сделать диаметр меньше то давление возрастет

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година назад, ssf написав:

если сливные отверстия сделать диаметр меньше то давление возрастет

Прикол в тому, що зараз осьова опора працює реально добре. Я маю робочої дельти безпечних 7 кг, максимальних 9, і це на маховику пінолі відчувається значно краще, ніж коли в осьовій були паспортні 10 кг в стані спокою. Думав може біда в тому, що я пару раз секунд 10 поточив без ввімкненої маслостанції( був промах. І як наслідок трохи витер радіальну опору. Але тоді б весь тиск у всіх кишенях впав. Буду копати далі.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

за пару минут ничего не будет .читал что кто то точил три месяца вообще без маслостанции.опоры убил конечно

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Зрозуміло, що в радянському союзі, всі до мозку костей були промочені ідеєю "догнать і пєрєгнать", можливо є десь або аналог станків типу 16м05а, або принаймні станок, в якому совєти злизали шпиндельний вузол. Доречі, спробую попитати у наладчика знайомого, може він скаже що і як, ну або запуститься ефект сарафанного радіо. Є ще один варіант, може все ж таки, дядько максим відкриє карти шпиндельної гідростатики 372Б передньої опори. Да розумію, що це різні станки, але тим не менше, якщо він скаже, що це абсолютно паспортне креслення (якого я не знайшов в паспорті 372Б)  може є зміст зробити її нову, не так як робив Сідорович в "нєрушимом" який п'яний шатався за станком, а по феншую, круглошліф, отвори на КРС'і, з розгортками ітд. Бо купти з-за бугра, будь який, пробачте, дурінь зможе, все питання в $. Просто, ХТО повторить? Або іншим шляхом, замінити чавунні корпуси для опор, на стальні, гартовані, і підняти тиск, хоча це в принципі теж не дешево. Або знайти того хто має такий станок, який ідеально працює, щоб заглянути йому в душу (станку).

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година назад, ssf написав:

за пару минут ничего не будет .читал что кто то точил три месяца вообще без маслостанции.опоры убил конечно

Я теж думаю, що опор я не зіпсував цим, інакше індикатор це показав би, інакше воно б проявилось ще до консервації станка. Та і шийка шпінделя зараз дзеркало, жодного натяку на зношування. Хіба що є виражена риска на гребені передньої опори, найближчому до внутрянки ПБ.

, alesik написав:

Зрозуміло, що в радянському союзі, всі до мозку костей були промочені ідеєю "догнать і пєрєгнать", можливо є десь або аналог станків типу 16м05а, або принаймні станок, в якому совєти злизали шпиндельний вузол. Доречі, спробую попитати у наладчика знайомого, може він скаже що і як, ну або запуститься ефект сарафанного радіо. Є ще один варіант, може все ж таки, дядько максим відкриє карти шпиндельної гідростатики 372Б передньої опори. Да розумію, що це різні станки, але тим не менше, якщо він скаже, що це абсолютно паспортне креслення (якого я не знайшов в паспорті 372Б)  може є зміст зробити її нову, не так як робив Сідорович в "нєрушимом" який п'яний шатався за станком, а по феншую, круглошліф, отвори на КРС'і, з розгортками ітд. Бо купти з-за бугра, будь який, пробачте, дурінь зможе, все питання в $. Просто, ХТО повторить? Або іншим шляхом, замінити чавунні корпуси для опор, на стальні, гартовані, і підняти тиск, хоча це в принципі теж не дешево. Або знайти того хто має такий станок, який ідеально працює, щоб заглянути йому в душу (станку).

Було б непогано, якби наладчик шарив. Хоча в гідростатиці немає таємниць, інфи особливо на англійській мові купа. В ДМ навряд чи якась інноваційна система. З вигляду схоже на індивідуальну подачу в кожну кишеню.

Копаю по трохи. Буду тут робити собі конспект.

Сховаю, бо багато тексту, внизу висновки намалюю.

ГСО скорочення від гідростатичної опори.

ОГСО осьова опора

РГСО радіальна

Прихований текст

 

Пишуть на https://tehnar.net.ua/gidrostaticheskie-oporyi/

 

"Для прецизионных подшипников рекомендуют: число карманов — 4; общую длину подшипника — (1 ÷ 1,2) d, где d — диаметр шейки; ширину окружных и осевых перемычек — 0,1d. Применяемое масло — вазелиновое Т, а при высоких скоростях — велосит. При подаче масла под давлением р = 2 МПа в карманах обеспечивается давление 1,5 МПа. Максимальная нагрузка на подшипник (d = 70 мм) равна в этом случае 1500 Н. Поток масла 0,33 л/мин при температуре 50 °С и вязкости 2,3° Е. Зазор в подшипнике ∆ = 0,05 мм."

 

Це для простих кишень з індивідуальною подачею в кожну кишеню, яку я уявляю як чудову. Наші шпінделі мають 62 мм діаметру, загальна довжина підшипника можна сказати 2/3 це хоча б 800 Н тобто 80 кг макс навантаження, ніяк не 30. Потік масла теж смішний. Рідний насосик 16Б05А дає 10 л/хв, нехай на осьову опору ще 0.2л/хв, задня опора менша діаметром, нехай 0,25 л, і того навіть не 1 л/хв витрата масла. Почитаю ще, а краще заміряю скільки станок зливає масла за хвилину через передню бабку. Якщо все так і є, можна буде підібрати значно тихіший маслонасос.

Про гідравлічну рідину пишуть, що в ГСО малих і середніх станків використовують вазелінове масло і велосіт. Останній має ковзаючі антизадирні присадки. Індустріальні оливи для тяжких станків, можливо через економіку, бо індустріалка дешева. Для 16Б і М станків в паспортах рекомендують індустріальну оливу цілком можливо тому, що в час їх виробництва в СРСР тривала перебудова, і не було нічорта окрім індустріалки. Візьмемо на замітку на майбутнє.

 

Наступний ресурс  https://studopedia.info/7-18343.html пише:

 

"Конструкцию и эксплуатационные свойства подшипника в значительной степени определяет применяемый дроссель. Благодаря ему обеспечиваются стабильное положение оси шпинделя, хорошее демпфирование, независимость нагрузочной способности и жесткости опоры от вязкости масла, изменяющейся при его нагревании. Применяют дроссели и регуляторы расхода. Капиллярный дроссель представляет собой набор шайб, на торцах которых изготовлены каналы для масла. В щелевом дросселе регулируют ширину щели. С целью повышения жесткости гидростатических опор, что особенно необходимо в прецизионных станках, вместо постоянных дросселей применяют регуляторы расхода."

 

Регуляторів потоку в нас немає. Система на їх базі для мене виглядає зараз фантастичною (вкрав звідси)

Сервосистема регуляторів потоку.jpg

бо я не знаю, як це можливо реалізувати. Може це дико дорогі модулі, а може і елементарні шаріки на пружинках, які реагують на навантаження моментально. Було б дуже цікаво дізнатись як таке будують. Може це і для нас підйомне. Якби так, можна було б реалізувати справжній станок особливо високої точності, а не те шо січас.

 Дроселювання відбувається виконанням точного діаметру отворів живлення. І це реально вдалося, навіть добре працює в осьовій опорі. Насправді це можна зробити, два отвори в передній бабці вже на місці, я туди манометр вкручую. Третій можна зробити на ближній стороні до оператора, четвертий використати із штатного отвору живлення.

У радянській літ-рі одні пишуть, що в кишені має бути половина від системного тиску, інші що 3/4. Західні джерела кажуть, що оптимальна жорсткість опор буде при тиску 0,6 від системного, ось тут з графіками.

Наразі от що думаю. По аналогії виходить, що у наших станків несуча здатність мала б бути біля 800 Н, я маю зараз 300 Н. І в мене враження, що передня РГСО занадто ватна, компенсація виражена дуже слабо. Судячи з розмірів вона може мати біля 1300 Н несучої здатності, якщо будуть реалізовані кишені з індивідуальним живленням на всю довжину опори. Ще не продумав при цьому живлення осьової опори, потрібно попрацювати над цим. 

Якщо робити РГСО із бронзи, потрібна заготовка більше ніж 13 кг! Це по прикидці біля 3000 грн. І недай боже просрати хоч одну посадку. Але є інший варік - сталь. Точиться-свердлиться, гартується, шліфується, і в фіналі поверхні потенційного тертя покриваються бронзою хімічним, або електрохімічним способом. Чув про тверді антифрикційні покриття, які запікаються в печі і тримаються навіть на циліндрах (чи поршнях?) ДВС, але сцу. І посилання загубив на ту хімію. 

Як приклад того, що я задумав

csm_Sonderlager_e09acb2416.jpg

Якщо забути про ювелірний блиск, це насправді досить проста деталь, щоб навіть я був здантий втілити щось схоже.

Ще почитаю англомовних, може щось зрозумію. Спішити нікуди, адже мною замовлений вимірювач приїде через місяць.

Якщо в когось є правдива інфа про гідравлічні регулятори потоку із зворотнім зв'язком, дайте знати. Цікаво, яке воно.

:609c1f72:

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку