Reiter

Як зберегти внутрішній конус? (правила користування)

18 повідомлень у цій темі

Виникло ось таке здавалося б просте запитання. Раніше сильно на рахунок цього не думав, бо поверхня внутрішніх конусів була так собі. Зараз що в шпинделі свердлильного, що в шпинделі фрезерного конус в ідеалтному стані. Хотілося б таким його й зберегти. 

 

Отже все просто і треба пхати лише ідеальні, шліфовані без подряпин і корозії хвостовики ??Чи є ще якісь нюанси ? Поділіться будь-ласка. 

Змінено користувачем Reiter
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ничто не вечно под луной... Даже если очень тщательно ухаживать за станком, так или иначе его одолеет моральное устаревание. Конечно, для мелкого производства или мастерской это не столько актуально. Но для промышленности в целом - либо вверх, либо в низ... 

 

Морально устаревать (экон.) — утрачивать свое значение, ценность и т. п. из-за появления более совершенных и новых по конструкции или по содержанию (о машинах, приборах, методах и способах обработки и т. д.).

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Богдан28 написав:

Ничто не вечно под луной... Даже если очень тщательно ухаживать за станком, так или иначе его одолеет моральное устаревание. Конечно, для мелкого производства или мастерской это не столько актуально. Но для промышленности в целом - либо вверх, либо в низ... 

 

Морально устаревать (экон.) — утрачивать свое значение, ценность и т. п. из-за появления более совершенных и новых по конструкции или по содержанию (о машинах, приборах, методах и способах обработки и т. д.).

Це все зрозуміло, однак звик максимально бережливо ставитись до інструменту (за винятком вже зовсім убитого).  :)

 

Тим більше в мене не завод з планом, а хобійна майстерня, яка в перспективі стане напівпрофесійною....  "Укатувати" станки щоб потім злити і взяти інші не планую :)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 минуты назад, Reiter сказал:

Це все зрозуміло, однак звик максимально бережливо ставитись до інструменту (за винятком вже зовсім убитого).  :)

 

Ну так вот  ответ. Убитый инструмент в утиль, годный инструмент - в инструментальный шкаф/тумбу. Вот и все.... B|

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Богдан28 написав:

Ну так вот  ответ. Убитый инструмент в утиль, годный инструмент - в инструментальный шкаф/тумбу. Вот и все.... B|

Ну це зрозуміло. Хоча є вбиті, а є трохи пошкрябані хвостовики. Як бути з останніми? Ну і знову ж зрозуміло що в ідеалі новий, шліфований хвостовик. А є, наприклад, нові сссровські свердла з чорним хвостовиком. Такі можна використовувати чи краще утриматись?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Для меня критично, если инструмент провернуло и сделало на нем задир. Все остальное - рабочий момент.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
15 минут назад, Reiter сказал:

є трохи пошкрябані хвостовики

Шабером или надфилем убрать коцки.
 

 

15 минут назад, Reiter сказал:

свердла з чорним хвостовиком. Такі можна використовувати чи краще утриматись?

Без проблем. Нормально работают. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Для неякісного інструменту треба мати контрольну оправку, яку не будете використовувати, щоб по ній на фарбу пришабрювати хвостовики інструменту, а також купіть собі перехідник з однаковими конусами, наприклад КМ3-КМ3 і тоді при форсмажорі поганий інструмент зіпсує оправку, а не конус в ЗБ/шпінделі і т. д. Про погіршення точності через використання втулок говорити не будемо, бо і так зрозуміло, що це доведеться врахувати.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Reiter написав:

А є, наприклад, нові сссровські свердла з чорним хвостовиком. Такі можна використовувати чи краще утриматись?

Колір хвоста неважливий в цьому аспекті.

Хвостовики заводського (СССР) інструменту, (крім внутрізаводського, там може бути по-різному) 

як правило, виготовлялись зі сталей 45, та 40Х. і були сирими, або покращеними.

При цьому завжди виконувалось правило :

- хвостовик інструменту повинен бути м"якшим за шпіндель. 

 

Щодо вживанного інструменту :

Взяв за правило :

Весь інструмент, якому "пощастило" попасти в мої  лагідні, але цупкі лапки - підлягає обов"язковому санітарному вхідному контролю.

Виявлені забоїни на хвостовиках (що ЦХ, що КХ...) знімаються вручну дуже мілким плоским напилком.
Він уже дуже стертий від гартованих деталей, але це навіть краще, не так аргесивно знімає метал.

Без зміни геометрії образуючої поверхні (тобто без загризання в тіло хвостовика).

Напрям рухів напилком - вздовж хвостовика (начебто підстругуєте олівець).

Ще дуже важливо - з запасом, гарантовано зняти (освіжити) фаски 45º по колу, на кінцях хвостовика.

Спереду та позаду, там де закінчується шліфована робоча поверхня.

На тих фасках практично завжди бувають коцки, навіть якщо сама поверхня в нормі. 

Потім - шліфовка-притирання вручну, за допомогою бумаги-мікронки.

 

Після кількох спроб, досягається відмінний резултат.

Незначні риски-заглиблення від напилку - не страшно,

вони не зіпсують внутрішні прийомні поверхні шпінеля/ патрона/ ...

 

Відреставрвоаний та підготовлений таким чином інструмент йде в роботу.  

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, технократ написав:

Колір хвоста неважливий в цьому аспекті.

Хвостовики заводського (СССР) інструменту, (крім внутрізаводського, там може бути по-різному) 

як правило, виготовлялись зі сталей 45, та 40Х. і були сирими, або покращеними.

При цьому завжди виконувалось правило :

- хвостовик інструменту повинен бути м"якшим за шпіндель. 

 

Щодо вживанного інструменту :

Взяв за правило :

Весь інструмент, якому "пощастило" попасти в мої  лагідні, але цупкі лапки - підлягає обов"язковому санітарному вхідному контролю.

Виявлені забоїни на хвостовиках (що ЦХ, що КХ...) знімаються вручну дуже мілким плоским напилком.
Він уже дуже стертий від гартованих деталей, але це навіть краще, не так аргесивно знімає метал.

Без зміни геометрії образуючої поверхні (тобто без загризання в тіло хвостовика).

Напрям рухів напилком - вздовж хвостовика (начебто підстругуєте олівець).

Ще дуже важливо - з запасом, гарантовано зняти (освіжити) фаски 45º по колу, на кінцях хвостовика.

Спереду та позаду, там де закінчується шліфована робоча поверхня.

На тих фасках практично завжди бувають коцки, навіть якщо сама поверхня в нормі. 

Потім - шліфовка-притирання вручну, за допомогою бумаги-мікронки.

 

Після кількох спроб, досягається відмінний резултат.

Незначні риски-заглиблення від напилку - не страшно,

вони не зіпсують внутрішні прийомні поверхні шпінеля/ патрона/ ...

 

Відреставрвоаний та підготовлений таким чином інструмент йде в роботу.  

Дякую за поради. Теж були думки про "шліфовку" наждачкою.

Папір берете найдрібніший ? 3000 - 3500 ?

 

 

Змінено користувачем Reiter
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Reiter написав:

Папір берете найдрібніший ? 3000 - 3500 ?

Ні, то є занадто.

То для оптики телескопів.

 

Маю значні запаси М1400 - нею й користуюся.

Поверхня - дзеркало.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Технологгія така :

Відрізаєте смужку наждачки завширшки трохи більше за довжину хвостовика.

Обкручуєте хвостовик 1 раз, кінці стягуєте однією рукою, як стрічкові гальма.

З наждачки уворюється доволі жорсткий конус, що облягає хвостовик та формує загальну гаометрію данного конкретного конусу.

Другою рукою прокручуєте инструмент туди-сюди, потроху вдавлюючи в конус.

Всі бугри , що не були зняті напилком - зніме наждачка.

Заодно й заполірує поверхню до прийнятного стану.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Спробував трошки "полірнути" хвостовик. Робив 2000 наждачним папером.

Перше фото "до". Друге "після".

Хвостовичок став гладесеньким і блискучим.

Єдине, що корощія таки зробила свою справу. Залишились дрібнесенькі "цятки-ямки" (3 фотр) Також залишились мех.пошкодження - прямокутні  заглиблення майже в кінці конусу (4,5 фото)

 

Але я думаю, що иак як це "ямки", а не "горби", то вони ніяк не можуть пошкодити внутрішню поверхню шпинделя, правильно? Тож можна спокійно користуватись таким свердлом?

 

 

 

 

 

 

20190307_091051.jpg

20190307_141002.jpg

20190307_141009.jpg

20190307_141030.jpg

20190307_141052.jpg

Змінено користувачем Reiter
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
Только что, softm сказал:

От руки или фиксированным углом ?

Від руки.  Намагався тримати наждачку так, щоб прилягала до всього хвостовика. Локально не тер. 

 

Так як радив технократ в пості 148040 не вийшло чомусь. Вириває папір з рук....

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 

1 час назад, Reiter сказал:

Тож можна спокійно користуватись таким свердлом?

 

Ні, не дозволяю !  :(

Ви не зняли напилком забоїни , перед наждачкою.

Тому Ваше дзеркало - просто для красоти.

 

Ось видно великий задир, наскільки фото дозволяє.

Ямка, а поруч "нагорнутий" горбочком метал.

св1.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 часа назад, технократ сказал:

Ви не зняли напилком забоїни , перед наждачкою

Може то на фото так.... Але горбочків не відчувається... Тобто краї ямки в рівні з основним тілом хвостовика...

 

Але спробую іще раз. Пройду надфілем спочатку....

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Краще напилком, "бархатним".

Напилок ширший, ним  майже неможливо  "зарізатися" в  тіло.

Якщо напилок новий, ним краще повозюкати по каленому валику.

Трохи притупити гострі зубчики. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку