#337682 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Доброго всім вечора. Вирішив створити тему по відновленню фрезерного 6т80ш. Скоро вже 2 роки як був куплений цей станок. Шукав був 675, 676, а попався цей. Ще при огляді було зрозуміло що потребує повного ремонту, під час огляду за ним працював фрезировщик, що було вже добре. От же станок я побачив в роботі. Так склалися обставини що не було можливості до цього часу ним займатися. Та нарешті на початку серпня я його розібрав для ремонту. Під час розбирання дійшов висновку що роботи по відновленню буде дуже багато а також часу піде на це все теж багато. Все ж таки не тільки станком потрібно займатися. 5 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337683 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Продовжу. Передивившись ютуб наш форум ну і вибачте за гріх ще до війни глянув кацапський форум, виявилося що інформації по ремонту такого станка вкрай мало. Так уривками десь щось побачив, десь щось прочитав, та й і все. По його сородичах 6р10, 6т80, 6р80, так само мало інформації. Постае питання до шановного товариства форуму а наскільки докладно до дрібниць вести свою тему по ремонту бо по собі знаю що якраз таки і не хватало мені по іншим питанням більш розлогої інформації. Чи не буде занадто нудною тема із за викладення всього до дрібниць, чи буде цікаво читати довгу тему. Процес відновлення буде не бистрий включаючи відновлення геометрії, механіки, електрики, можливо буде деяка модернізація. Забігаючи на перед деяку роботу вже провів. Тому й задаю питання як все викладати, просто показуючи результат чи описувати як що і куди. Звісно ж будуть питання які потрібно буде обговорювати, можуть бути мої помилки на які хотілось би щоб Ви вказали. 1 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337684 Опубліковано: 13 листопада, 2023 (змінено) , sergo40 написав: Чи не буде занадто нудною тема із за викладення всього до дрібниць, чи буде цікаво читати довгу тему. Ні, не буде, так, буде. Я планую в наступному році робити те ж саме для 6Т12-1 та 6Т82-1, а також 6Р81Ш. Змінено 13 листопада, 2023 користувачем 4x4 1 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337685 Опубліковано: 13 листопада, 2023 З залізячних тем - реставрація і алхімія - завжди були самі цікаві 2 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337686 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Це буде тема одного дописувача, автора. Форум напів живий, я намагався задавати певні питання до недавно, відповідей в обмаль, майже нема… 1 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337687 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Розумію що зараз такий складний час, багатьом не до форуму. Основний акцент від мене чи буде тема читаема, щоб не був витрачений час марно. Дописувачів може бути не багато, для мене важливо щоб були читачі. Буває шукаю якусь відповідь то перечитую дуже давні теми. Може ж таке статися що навіть через роки хтось поеречитае. 3 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337691 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Питайте, мав таких два верстати, розбирав, ремонтував, щось та й пам'ятаю 2 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337693 Опубліковано: 13 листопада, 2023 , Y.fowler. написав: Це буде тема одного дописувача, автора. Форум напів живий, я намагався задавати певні питання до недавно, відповідей в обмаль, майже нема… Хай пише автор . ктось шось да підскаже . в мене такий доробляється .... 1 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337702 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Добре. Саме перше геометрія. Звісно повірочний інструмент без нього ніяк. Сам повірочний інструмент принципово зразу піддаю сумніву чи является він повірочний, тому його перевіряв зразу. І зрозумів що не такий він уже й повірочний. Тому де можливо інструмент калібрував, правив і т.д. наприклад моя лінійка шд630 (яка нова була с храненія з паспортом) мае прогиб 0.02 і цей показник на лінійці помічений і маю його до уваги. Також у використанні плити 630х400 свіжо шліфована 250х250 свіжа 400х400 буду править і трохи підрізать. 200х200 правлена мною. Лінійки ут360х55 специфічна(далі покажу чому саме така),ут630х60 буде ще дороблятися теж спеціально,ут1000х45, кутник повірочний 630х400 вже прокалібрований, рамний рівень проюстований, КМД з комплектом стяжок, кутові міри, мікрометри, індикатори і т.д. Здуріти можна скільки всього треба. Тому хто мае фінансову можливість краще шліфувати. Я обрав шлях шабрування. Що з цього вийде побачу. 3 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337704 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Пости виходять довгими тому розбиваю на декілька доки не дійду до до процесу який роблю зараз, потом все буде описуватись повільніше. Далі саме перше це колона. Виставляв на три точки колону. Як видно дві опори внизу одна в осі шпінделя. Чи просіла колона по середині під свою вагою зараз не відомо,надіюсь ребер жорсткості колони вистачить, все ж таки вона не дуже важка, буде видно як зведу вертикально. Зауважу що виставляти треба саме на три точки. Бачив відео де шабрили колону положивши на бруси то її скрутило і при зведенні геометрія втікала на 0.07.правда то був набагато масивніший станок. що буде в мене ще побачу. За базу для виведення геометрії взяв вісь шпінделя. На мою думку саме так е правильно. Завчасно перевірив стан підшипників. Обкатав по індикатору 0.001 площину торця шпінделя, плюс перевірив плоскосность на краску це важливо бо на цю площину базував рамний рівень. 3 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337707 Опубліковано: 13 листопада, 2023 1 година тому, Дядько Максим написав: Питайте, мав таких два верстати, розбирав, ремонтував, щось та й пам'ятаю Відео про відновлення яблука Вфг передивлявся багато разів. Дещо вловив по станку що не мало відношення до відновлення яблука. Також Ваше відео спонукало звернути увагу на цілісність вузла при огляді станка. Дякую що в свій час провели роботу по викледенню такого матеріалу. Як не як а мені пригодилося. 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337708 Опубліковано: 13 листопада, 2023 За базу взяв торець шпінделя бо ця площина найменш зношуеться хоча перевіряв обов'язково. Сам конус ісо40 мав не зовсім добрий стан але не критичний поправив до паспортних даних. Після того як був впевнений в площині торця шпінделя прив'язав рамний рівень. На самому рівні і на шпінделя ставив мітки щоб була повторюваність установки. Рівень використав з ціною поділки 0.05 і не випадково, бо збільш точним було б працювати важче. Поскільки рівень базується на шпінделя коротким відрізком то його точність виростає дуже сильно. На ютуб е відео про рамні рівні, тому описувати ці тонкості не буду. Далі по рівню виставив колону по всіх горизонтальних вісях. Також при перших проходах зачисних контролював чи колона не тікае з виставленнго рівня. 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337710 Опубліковано: 13 листопада, 2023 (змінено) , sergo40 написав: Виставляв на три точки колону. Як видно дві опори внизу одна в осі шпінделя. Чи просіла колона по середині під свою вагою зараз не відомо Опори треба було розташовувати не на самих краях колони. А по науці, відступивши від країв по 2/9 загальної довжини колони. Так можна було би суттєво ( ну майже ) знівелювати прогин колони. . . Змінено 13 листопада, 2023 користувачем технократ 3 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337712 Опубліковано: 13 листопада, 2023 Да важливе зауваження. Дякую. Запам'ятав на майбутне. В моєму випадку маю що маю. Зведу вертикально, перевірю треба буде править, то що ж змушений буду править. Все ж таки надіюсь на достатність жорсткості колони. Наче не поскупились прибалти на ребра жорсткості зважаючи на загальний габарит. 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337714 Опубліковано: 13 листопада, 2023 (змінено) 2 години тому, sergo40 написав: моя лінійка шд630 (яка нова була с храненія з паспортом) мае прогиб 0.02 не дуже далеко поїхало від норми 0.012 для кл.2. в мене якимось дивом шд1600 кл.1 не зі зберігання, а яка була в роботі до мене -- в класі, повірив на гранітці. Змінено 13 листопада, 2023 користувачем 4x4 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337752 Опубліковано: 14 листопада, 2023 20 годин тому, 4x4 написав: не дуже далеко поїхало від норми 0.012 для кл.2. в мене якимось дивом шд1600 кл.1 не зі зберігання, а яка була в роботі до мене -- в класі, повірив на гранітці. Так вірно не далеко поїхало. Але ж могло бути і більше тому й перевіряв. Все ж таки краще мати розуміння яким інструментом користуюсь. 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337753 Опубліковано: 14 листопада, 2023 Продовжу по темі. Після того як виставив колону по рівню, зачистив основні поверхні і переміряв тим же рамним рівнем. Виявив ями ліва 0,18 з права 0,22, що було очікувано. Заодно виявив що з заводу плоскість направляйок не вкладається в плоскість шпінделя, права площина вище на 0,03. Переміряв двічі рамним рівнем, а також обкатував індикатором примагнітивши його до торця шпінделя. Площина хобота а також основна площина по довжині вклались до осі шпінделя. Потім потім плитою 250х250, однією граню лінійки ут1000, постійно періодично змінюючи інструмент і періодично контролюючи рівнем, плюс обкатка індикатором вивів загальну площину до торця шпінделя. 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337755 Опубліковано: 14 листопада, 2023 Слідуючий етап ласти. Використав такий інструмент Лінійку перевірив кутовими мірами, також самі ласти в незношених місцях. Виявив що кут 55' був не критично завалений з заводу. На правій ласті осталась тотенька не тронута полоска по всій довжині від якої і відштовхнувся виводячи геометрію. Наносить краску і робити контроль доводилось специфічним способом. Також використовував грянь лінійки ут630, пробував метровою важко було самому. Ну і нарешті через багато днів фініш. Колона готова. На останок було баловство катання індикатором від торця. 3 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337757 Опубліковано: 14 листопада, 2023 Доречі не вказав про роботу з рамним або брусковим рівнем. Хто візьметься працювати таким інструментом вперше. Ні в якому разі не крокувати ним просто поставивши на площину, тільки через додаткові опори. І визначення відхилень за алгоритмом обчислення. На ютуб е докладно все подано як. Довго муторно,запутано, але нікуди не дітися треба осягнути. 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337864 Опубліковано: 16 листопада, 2023 Доброго вечора. Слідуючий етап консоль. Саме зараз в процесі. Поки що шукаю декілька незмінних баз від яких обкатуватись при виведенні геометрії. Зразу скажу не просто буде, потрібно витримати площинам парелельнісь і перпендикулярність відносно осі консолі або осі гвинта, та ще й щоб все потім повинно зійтися відносно осі шпінделя колони і направляйок хобота. Виточив оправку імітуючі вісь, одна база е. Після встановлення на кінці оправки е битя 0.06 тому викатавши її найшов ту пряму вісь і поставив мітки. Також завдяки цьому валу можна буде контролювати площину в горизонталі. Завтра переверну консоль і хочу перевірити паралельність лівої крайньої площини до не зношеної полоски де стояв клин. На мою думку саме з цієї площини треба почати. Також покатався по не відповідальній базі, і спочатку в результаті тих даних був сумнів а чи встала моя оправка правильно по горизонталі. Тому прив'язав через КМД лінійку на крайні точки де рідко їздять салазки виявив що попав в вісь. Ще заспокоїло те що по краям викатувалось в ноль. 3 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337903 Опубліковано: 17 листопада, 2023 Доброго вечора. Перевернув соьгодні консоль. Алгоритм роботи намітився. Лінійка стоїть на незношеній полоскі де був клин, і обкатка показала що в площині. А от крайня ліва база мае відхилення 0.12 вона не критична але зроблю і її, мабуть завтра з неї і почну. Звісно ж що в перпендикулярній площині до ласти теж е можливість обкатуватись, і плюс буде ще ліва вишабрена база від якої теж може бути контроль. 1 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337912 Опубліковано: 18 листопада, 2023 Титанічний труд, маю 6т12 з дуже виробленою поперечкою (яма по середині в районі 0.3 мм ) десь станок був на такій операції що поперечкою юзали ,вертикалка і продольна в більш менш нормальному , то планую десь теж розібрати та шліфанути бо крім шпонок та шліців більше нічого на ньому не зробиш 1 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337928 Опубліковано: 18 листопада, 2023 Так вірно шліфовка краще якщо е можливість. Трудоемко шабрить і довго, також великий ризик помилок 0 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#337930 Опубліковано: 18 листопада, 2023 Далі нова серія мого серіалу. Одна площина зроблена. 6 годин пішло. Завчасно ще раз вивірив похибку, поставив мітки в місцях під КМД також помітив контрольні точки для індикатора. І на останок трохи зачистив і прибрався. Завтра треба попіклуватись про додаткове освітлення, не вдало падае тінь від ластохвоста. 2 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах
#338197 Опубліковано: 23 листопада, 2023 Трохи сьогодні вдалось позайматися консолью. Обдер головні площини. Нашаржовані були прямо якимось піском, пластина сідала дуже швидко. Стан плоских направляйок дуже поганий. Наморочився щоб намітить загальну площину куди треба шабрить. Три індикатори, плита,лінійка дали можливість це зробити. Далі всю площину треба обнижувати на 0.2 такої глибини яма на лівій площині. Добряче прийдеться нашабритись. До речі цей весь жахливий знос результат повністю забитих масляних каналів. 1 Поділитися повідомленням Посилання на повідомлення Поділитися на інших сайтах