Всім доброго дня! Давно нічого не писав, але роботи ідуть)) почнемо по порядку.
майже всі деталі верстату відчухані та відкрашені, залишилась коробка подач, супорт, та по дрібницях всякі кришечки
Тепер по порядк по кожному вузлу верстата.
Шпіндельна бабка.
Проблем наче в процесі розбору не виникло, всі підшипники замінили, вали з шестернями цілі, замінили сальник вихідного валу на гітару, нарізали канавки на валах перемикання під гумові кільця, аби те все не змочилось на свіжовикрашені деталі)) Головний підшипник придбаний 2 класу точності. Побачимо як себе покаже. Система змазки переробляється на пластикові трубки, та латунні конектори з бистрозємами ( рідні трубки всі в утиль) так буде краще для системи змазки)) Далі залишається зібрати все до кучі. Фото поки що не робив, в процесі добавлю.
Коробка подач, була перебрана, замінені шестерні з донора, замінені всі підшипники, чекає фарбування.
Коробка швидкостей. Замінені всі підшипники, вибиті новенькі прокладки під кришки. Вимита та відкрашена. Зроблений новий лоток для змазки( його там взагалі не було).
Супорт та фартух. От тут вже цікавіше, так як колись верстат був заремонтований до жаху, все сиділо дуже низько. Дідами була виточена нова вал-шестерня, яка була більша в діаметрі і через це не виходила з зачеплення з рейкою. Була придбана нова, виточені нові бронзові втулки, все підігнано в розмір і повернуто до заводу. Зроблені нові чугунні втулки на червячну шестерну через яку проходить ходовий вал, теж були розбиті. Замінені всі підшипники в фартусі. Замінені маленькі шестерні в механізмі поперечної подачі які в лімбові, були гострі і зточені до невпізнаваності, замінені з донора.
Супорт. По тій де причині що і вал-шестерня був замінений на інший, бо рідний профрезерований дуже багато, що Zedex там мабуть треба був 4-5мм, не міряв і не хотів, за 900 грн трапився інший вирішив придбати. Був без поперечки, моя дуже зношена від патрона, тому є два варіанти, або віддавати на шліфовку і реставрувати, або шукати ще іншу плиту і працювати поки так а потім згодом назбирати кошти та відправити все на шліфовку. Тому в пошуках поперечки, можливо хто має або знає в кого є в більш менш нормальному стані на які можна буде ще працювати.
Мала продольна буда придбана теж інша так як її взагалі не було при покупці верстата (скомуниздили колись) вона в гарному стані, там нічого робити не потрбно, лише пофарбувати.
Задня бабка. Тут теж ситуація не дуже, її не було з верстатом, була придбана інша, але не звернув увагу при покупці що вона була знизу з бронзовими накладками. Тут навіть не знаю як робити, або замінити на Zedex, або шукати донора на заміну, піноль без люфта, гайка там нова, а от підошва була варварськи зфрезерована і відремонтована. Тому скоріш за все теж в пошуках задньої бабки або ж самої підошви, аби замінити цю з накладками.
По елекриці вирішив вести 380В, та ремонтувати всю електрику, є знайомий дядько який вже таке робив і бачив його роботу на фрезерному та токарному, інтегрує новітні технології в старе залізо так скажем))
Поки все, пишіть свою думки та рекомендації, як воно виходить збоку))