Meyson

Колекторний сервопривід

2 повідомлення у цій темі

Слава Україні і смерть ворогам.

Є питання по вибору серводвигуна. Всюди стоять синхронні трьох фазні двигуни з енкодером на валу, але чому не використовують колекторні серводвигуни? Ними простіше керувати і самі вони дешевші, а якщо не брати до уваги щітки колектора то вони взагалі поза конкуренцією, але їх зараз ніде не зустрінеш, що з ними не так? Я не можу знайти адекватної інформації.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я ще не познайомився щільно з синхронними сервами, але з колекторними уже певний досвід є.

З недоліків які особисто я помітив: 

Утримувати вал в одному положенні (як гальма) не просто, всеодно є мікро коливання туди сюди - для точного позиціонування це проблема.

Утримування в одному положенні призводить до нагріву двигуна, робота на не високих обертах також гріє двигун - часто по цій причині ставлять зовнішній вентилятор, часто доволі потужний. Також це означає не дуже високий ККД.

Щітки не вічні, потребує періодичного обслуговування.

Не знаю чи це так завжди, але наприклад у мене на станку стоїть 1 двигун постійного струму на 0.8кВт і один асинхронний звичайний на 2.2кВт - так от асинхронний менший і по габаритам і по вазі. 

Про управління з точки зору електроніки можу впевнено сказати що управління зовсім не легше у постійному струмі, скоріше навпаки. Ну точніше де одне складніше там інше легше в навпаки. Як мінімум паритет. 

Часто двигуни постійного струму потребують доволі габаритного дроселя (як трансформатор), ну і інколи ще трансформатор треба, залежно від напруги двигуна. 

Управління по тахогенератору для двигунів постійного струму це типово, але це ж не дозволяє супер точно вимірювати оберти, тому наприклад нарізання різьби шпінделем тільки з тахогенератором не впевнений що можливо, хоч і не виключаю цього. Енкодер же дозволяє таке робити, але енкодер також можна ставити і на двигун постійного струму, але далеко не кожен привід це дозволяє, особливо старі зразки.

Тому, підбиваючи підсумки - відносно великі габарити і маса як самого двигуна так і блоку управління (сам блок, трансформатор, дросель), не дуже високий ККД, трохи застаріле керування і не завжди достатня точність позиціонування, необхідність обслуговування двигуна - це все суттєво не на користь двигунів постійного струму.

Але, багаторічна практика виробників показує що такі двигуни і системи здатні довговічно працювати з доволі непоганими характеристиками, тому якихось явних проблем з їх застосуванням немає, можна і сьогодні застосовувати. Просто є і кращі варіанти сьогодення.

 

 

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку