newengine

Вітрогенератор нашвидкуруч

182 повідомлення у цій темі

Для вітряка діаметром в два-три метри в якості генератору достатньо крокового двигуна 23 типорозміру. І пару діодів Шоткі до нього, якщо постійний струм треба.

Всякі "мотор-колеса" працюватимуть в якості генератора або просто гірше, або тупо не розкрутяться від того вітру, що у вас буде.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, newengine написав:

Перелічу повторно з цінами: 

-реле напруги- 400 грн на ЛОХе, але воно сильно розрекламоване альтернативщиками на Ютубі,тому ціна завищена в двічи, дешевші аналоги від 130 до 190 грн

-силовий діод- ну, тут хто на що гаразд, барахолка в поміч (200 грн з головою). Та й чи потрібен тут діод на 200 ампер при слабкому генераторі?

-твердотільне реле- від 150 грн, ціна залежить від амперажу.

-вольтметр, амперметр, баласт- навіть якщо купити нове то потягне гривень 500 

- генератор мені обійшовся в 400 грн, лопаті склепаю з підніжного матеріалу.

Самі дорогі компоненти це щогла і акамулятори.

Я ні з ким неспорю, викладаю тут свої міркування по суті і отримую у відповідь, що все не вірно, працювати не буде! 

Ок, що ви радите ? Ваша робоча схема?

Вы мне лучше скажите, вот, по вашим замерам, в ветреную погоду, вы готовы выложить эти деньги за 80 ватт мощности (7,9*10)? 

Этого хватит, чтоб запитать лампочку фары (для примера). 

Мой совет-не использовать этот генератор. Он слабый. Любое решение с ним-плохое. 

Снимок экрана от 2022-10-15 00-24-07.png

Змінено користувачем Санёк.
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Санёк. написав:

Мой совет-не использовать этот генератор. Он слабый. Любое решение с ним-плохое. 

так, слабий, видає від 6 до 8 В. Але якщо перекомутувати обмотки, то повинен давати від 12 до 16В, чого цілком достатньо (для початку). Кроковий двигун взагалі буде давати 5 Ватт.

Проблему бачу тільки в одному: перекомутувати котушки. Зазвичай  як їх роблять? На каркас намотують котушки, вкладають їх в пази статора (ротора) і кінці з.єднують так як потрібно. Щоб перекомутувати котушки потрібно роз.єднати кінці котушок і з.єднати як кому потрібно.

Нажаль моє колесо китайці зробили інакше: вони кожну котушку вручну  намотували  на пази статора, а переходи від паза до паза розташовані десь всередині котушок і зовні немає ніяких з.єднань. Щоб перекомутувати котушки доведеться 2\3 котушок розмотувати повністю.

Ну, а якщо з цього нічого не вийде то й не біда! Будемо тоді займатися сонячними панелями!

Змінено користувачем newengine
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, newengine написав:

то повинен давати від 12 до 16В, чого цілком достатньо (для початку).

В этом ваша ошибка. Вот, например, я тоже готовлю ветряк, и вижу, что последняя неделя-штиль. Ветра нет. А вы постоянно пишете так, как будто он вам из резетки даёт. И еще вы ошибаетесь, в том, что он даст 8 вольт. Или 12 (после перемотки). 

Не даст. Порыв ветра-он вам пару секунд выдал 12 вольт. Потом две вольты. Потом три. Через 5 минут снова-12. И так по параболе. В общем, если там будет счетчик ватов, то вы обнаружите, что накрутило вам за день киловат. Это, если по платежке, 1 грн, 44 копейки. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

так, це зрозуміло.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, newengine написав:

Кроковий двигун взагалі буде давати 5 Ватт.

Ну залежно який. Нема23 різні бувають. Може і цілих 20Вт давати чи трохи й більше...

Ви почніть з вітроколеса, а не з електроніки.

Зробити збалансовані хоча б три лопасті (чи ладно - дві) довжиною більше метру і правильного профілю - вже задача не тривіальна.

От коли нормальний вітряк вийде склепати - от тоді з параметрів вітряка і треба відштовхуватись в генераторі, електроніці, акумуляторах і т.д. і т.п.

Одна лопасть - то не шматок труби від каналізації навпіл чи шматок штахетини, а аеродинамічний профіль, крило певним чином. Неправильний профіль - даремно витрачений час. Бо - 1)корисна дія буде рухатись в напрямку нуля -2)перший нормальний вітер відправить вітряк у вирій -3)воно закрутиться, та ліпше б воно не крутилось...

 

п.с. почніть з самого вітряка, в цифрах. Бо глузувати з крокового двигуна найпростіше.

Спочатку взнайте, що за вітри у вас дують. Припустимо - класика. Кожен четвертий день 2-7м/с, раз на пару місяців більше 10, іноді рідко - пориви в 20-30м/с. Хочемо побільше мощі, звісно. Беремо, наприклад, 4 метри колесо. Видасть ватт двісті в середню вітряну погоду, півтора кіловати при шквалах (годин десять від сили на рік) і раз на пару років має витримати дурний ураган. Звідси прикидаєте всю механіку.

Далі - колесо треба підняти вище даху і дерев поряд. 4 метри колесо - хоча б на діаметр. Тобто - висота вісі вище даху на ті ж 4 метри. Дах і дерева поряд пальцем в небо - 7 метрів. Значить мачта - 11-12 метрів. От і думаєте - вам треба притулити десь палку в небо висотою мало не в п'ятиповерхівку і з того ви отримаєте аж цілих 400кВт*год енергії за рік (помножив 200Вт на 24, на 365 і поділив на 4 - бо вітер постійно в нас не дме).

Та палка має витримувати дощ, сніг, грози і той самий вітер. Який раз на пару років може бути таким, що десятиметрову мачту з 63-іх кутників закрутить бубликом. Отими самими парою кіловат. Бо коли дує - так і рахуйте. Як кіловатт електрики - так 4 вітру (бо ККД 0,25 в найліпшому випадку). Уявіть собі моторчик в 4 кіловатти на кінці мачти, що хоче її зігнути...

От коли хоча б на папері з цією всією механікою вийде визначитись - тоді варто починати думати над електронікою.

 

п.п.с. з 400кВт*год я дуже перебільшив. В мене, наприклад, тут в київській області ту цифру треба ділити на п'ять-десять. Бо вітер не кожного четвертого дня, а буває, що і два тижні тиша...

 

п.п.п.с. тут побачив цікаву цифру - шум, що створює вітряк, пропорційний п'ятій степені швидкості обертання. Тобто - якщо нема хитрої механіки зміни кута атаки крила, то вітряк, що при спокійному вітрі в 5м/сек видає шурхіт, при 20м/сек ревітиме так, що чутимуть за горизонтом (в 4 рази швидше - в 1024 рази гучніше). (До речі - "правильні" сирени тривоги - то двигун або редуктор з ручкою з крильчаткою на валу. Трошки дме повітрям і реве, той же вітряк як би. Гучномовці будь-які по ефекту навіть з тим не конкурують)

Ну і ще книжка пише, що сила тиску на колесо рівно в два рази більше, ніж на нерухомі предмети. Тільки площа рахується трошки по різному - коли воно стоїть, то рахується просто площа крил. А коли крутиться - площа кола, яке ті крила описують. І на два множимо потім. Тобто - якщо мачта при вітрі стоїть з застопореним вітряком, то навантаження одне. А як тільки той вітряк провернеться - зразу все множимо. І дивимось, як воно красиво намагається полетіти. Далеко.

Змінено користувачем break
4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
14 години тому, break написав:

Зробити збалансовані хоча б три лопасті (чи ладно - дві) довжиною більше метру і правильного профілю - вже задача не тривіальна.

..А ще окремою  досить складною задачею буде редуктор 1/2...1/5 залежно від гвинта і генератора. 

Для початківця ( погратись)  самий кращий варіант - швидкохідний дво- або навіть однолапастний гвинт без редуктора,генератор до 150Вт. Але і тут підводного каміння дуже- дуже багато. 

І щогла ,міцна висока щогла з зручним і БЕЗПЕЧНИМ доступом до вітроагрегата.

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
доповнення
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

Для початківця ( погратись)  самий кращий варіант

таки кроковий двигун і контролер заряду батарейки до нього. І з того живити сигналізацію. Або аварійне освітлення. Бо 150Вт - то вже вибачайте кіловатти механічного впливу. То вже серйозна штука, з мачтою, розтяжками і купою запобіжних заходів, щоб воно сусіду дах не знесло, коли вітром зірве.

Другий варіант - тихохідний вітряк і до нього насос, механічний, без електроніки і електрики взагалі. Города поливати. Як на "дикому заході" робили.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Мій перший варіант був: генератор від трактора, прямий привод, однолопастний ( з противагою) гвинт, лопать дерев'яна 1300 мм, сосновий переклей, обклеєний склотканиною на поліефірці, профільована, відцентровий автомат зміни кроку. Робочі оберти були 400...1200 !!!!!! об/хв. Рівень шуму був досить низький, а от вібрації при різкому зміні напрямку вітру ( це властиво всім одно- і дволопастним) страшні. Пропрацювало це страхіття три роки, і зламалось від налиплої ожеледиці, обмерз автомат зміни кроку - вночі був крижаний дощ,а на ранок 15м/с вітер. Було страшно, головне що уламки лопаті нікого і нічого не зачепило. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

відцентровий автомат зміни кроку.

Смены шага чего? Лопасти? Тоесть ее угла?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Зміна кроку гвинта, тобто поворот кута  лопаті до напрямку вітру в залежності від швидкості обертання. Від 15...20* при нульовому вітрі до 80* ( флюгерування) при 20м/с. По кресленням з журнала ""Радіо "" 60-х років.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

Зміна кроку гвинта, тобто поворот кута  лопаті до напрямку вітру в залежності від швидкості обертання. Від 15...20* при нульовому вітрі до 80* ( флюгерування) при 20м/с. По кресленням з журнала ""Радіо "" 60-х років.

Я так и спросил. 

Странно, что он замёрз, а не погиб смертью храбрых. Силы, действующие на винт, не пытались вырвать внутренности этому автомату?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

генератор від трактора, прямий привод, однолопастний

 

, Куляста_Блискавка написав:

Робочі оберти були 400...1200

Кстати, что за генератор?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Генератор Г-304. Сам вітряк - журнал""Радіо""№4 за 1956 рік. Автомат зміни кроку - якоїсь книжки приблизно тих років. 

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
доповнення
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

Генератор Г-304.

А, понятно теперь 

ksnip_20221015-182933.png

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
6 годин тому, Куляста_Блискавка написав:

Мій перший варіант був: генератор від трактора

що видавало? по потужності.

І був ще другий?

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

50....100Вт. Статор генератора був перемотаний до заповнення пазу і переключений з ""трикутника"" в ""зірку"". 2000......2004 рік. 

1 година тому, break написав:

І був ще другий?

Трилопасний ( Ф3м) з ланцюговим редуктором 1/3, генератор від ""жигуля"" 600Вт. Гвинт постійного кроку. Повна фігня, через півроку розібрав і полишив цю мишачу возню. 

Змінено користувачем Куляста_Блискавка
доповнення
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ясно.

 

Взагалі невеличкий вітрячок з кроковим двигуном в якості генератора можна і склепати.

Менше метру діаметром. Якусь механіку для захисту від поривів вітру, до генератора через діоди Шоткі перетворювач степ-ап і контролер заряду літієвих батарей. Дрібний. І аккумулятор типу пари-трійки 18650 чи чогось подібного за ємністю.

Видаватиме той генератор навіть якщо 5Вт - ну і норм. За добу "надує" достатньо для роботи прожектора світлодіодного з датчиком руху чи сігналізації, наприклад.

Все що більше - виправдане там, де є стабільно вітер і потужність вітряка - кіловатти або більше. От коли воно пару кіловатт при слабкому бризі видає - там вже заморочуватись виправдано і з аеродинамічними профілями, і з механізацією крил і т.п.

Та таки виходить, що на порівняно малих потужностях сонячна батарея вигідніше і простіше в реалізації. Акумулятори тільки - розхідник, от те сумно.

 

Змінено користувачем break
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, break написав:

Та таки виходить, що на порівняно на малих потужностях сонячна батарея вигідніше

Однозначно. Немає в наших степових районах стабільного,рівного вітру,як біля моря.

Найбридкіша біда для вітряка - ожеледь з поривами вітру. Лопаті обмерзають, розбалансовуються, крига блокує механізми захисту, і зміни кроку...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Куляста_Блискавка написав:

Лопаті обмерзають, розбалансовуються, крига блокує механізми захисту, і зміни кроку...

і далі воно летить у вирій.

Бо пишуть, що вітряк з всього метровим ротором має витримувати 70кг, прикладені до верхівки щогли в будь-якому напрямку...

І це, як так розумію, без "форсмажору" у вигляді льоду і непередбачувано сильного вітру.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Кстати, а что с частотой тока делать? Понятно, что это не 50 гц. Зарядка телефона, питание ноутбука возможно?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Там не тільки не 50Гц. Там не 5 або 19 вольт стабільних. І струм змінюється.

Тільки через перетворювач. Імпульсний перетворювач. А йому треба, звісно, постійний струм. В генераторах типу тракторного з повідомлення вище діоди вбудовані і на виході - постійний струм. До всіляких саморобок чіпляємо діоди, для мінімізації втрат - Шоткі.

Ну і для незалежності від змін вітру треба акумулятор.

Взагалі, вся "зелена" енергетика без акумуляторів не працює. Для ГЕС (теж "зелена") це водосховище, для сонячних/вітряних це купа батарейок. Або теж водосховище. Або розплав солі. Ну і т.п. Та без акумуляції воно не альо.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, break написав:

Там не тільки не 50Гц. Там не 5 або 19 вольт стабільних. І струм змінюється.

Ну, пусть от любого заряжается. Мной лично опробовано-в электровозе 50 вольт резетка, постоянка, и телефонная зарядка работает от них. Правда, заряжает телефон в 4 раза дольше.

, break написав:

 

Тільки через перетворювач. Імпульсний перетворювач.

А блочок мобильной зарядки таковым не является?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А вот автомобиньная зарядка от прикуривателя-там как раз такой преобразователь? Я просто не имел дела с ней.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Санёк. написав:

автомобиньная зарядка от прикуривателя-там как раз такой преобразователь?

ага, такий в хороших і просто лінійний стабілізатор 5 вольт в дешевих. На вході - 8/20В, на виході - стабільні 5.

Змінено користувачем break
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку