Dibrovenko

Відновлення фрезера 675пф Єреван 1984

49 повідомлень у цій темі

Волею випадка десь у вересні цього року на просторах олх був придбаний верстат. Первинні фото його не збереглися. Стояв він у кузні, тому зовні був дуже брудний, без задньої кришки, без серги, помпи охолодження. ВФГ була зафіксована у вертикальному положенні і не поверталась. Підкупило мене те, що робочий стіл був у гарному стані - видно було, що верстатом користувались дуже мало. Продавець сказав, що верстат у нього працював тільки як свердлилка.. Верстат був підключений тож можна було перевірити його роботу. ВФГ працювала без сторонніх шумів, механічні подачі: вертикальна, горизонтальна та подача хобота-теж, Прискорена подача працювала, але були великі люфти при її включенні.Швидкості переключались важко і не всі працювали, подачі також. Верстат був куплений, перевезений до мене, відмитий і частково розібраний. Потім була зроблена задня кришка - конструкцію опишу потім окремо.

IMG_20230124_125202.jpg

IMG_20230124_125226.jpg

IMG_20230124_125249.jpg

IMG_20230124_125306.jpg

IMG_20230124_125334.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Далі почав я вивчати ВФГ. Знявши стала зрозумілою причина, з якої вона не поверталась - вирваний Т-паз та образувалась тріщина біля отвору для штифта. Штифти встановлені не були. Попереднім хазяїном був просвердлений отвір і замість болта для Т-пазів встановлена довга шпилька, яка зафіксувала ВФГ у одному положенні. Передивившись інформацію в  ютубі та на інших форумах я зрозумів, що є 3 способи вирішення цього питання. Перший це заварювання за допомогою напівавтомата вирваних місць, а потім фрезерування, Другий припайка недостаючих деталей та фрезерування. Третій - спочатку вифрезерувати пошкоджену ділянку, потім зробити накладку з отворами і посадати на болти з епоксидним клеєм.Прошу допомоги у спільноти - може хтось вже вирішував таку задачу, підкажіть? Або може хтось має можливість її вирішити, не безкоштовно звісно. Прошу відгукнутись.

IMG_20230124_125527.jpg

IMG_20230124_125644.jpg

IMG_20230124_125734.jpg

IMG_20230124_125806.jpg

IMG_20230124_125818.jpg

IMG_20230124_125852.jpg

IMG_20230124_130645.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Далі почалась розбірка. Знявши кришку з внутрішнього боку виявилась брудна солідольно-стружкова суміш.

IMG_20230124_132254.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Четвертий. Зробити нового гартованого болта по типу рідного під М18, з нижнього торця різьба М12.  Голова без повороту затискається штатною гайкою й шпилькою на М12, при повороті шпильку викручуєм й затискається штатною гайкою.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Далі почались вірменські ребуси. Косозубі шестерні мали не повне зчеплення. Якщо видвинути піноль, з'являлась щілина 3-4мм. При цьому корпус шліцевої шестерні з 2 підшипниками був встановлений на 4 довгих гвинтах. штифтів не було встановлено.На кришці корпуса були отвори для штифтів, але далі була інша кришка. Знявши цей вузел я перебрав його правильно. Глянувши у креслення я побачив, що приводна косозуба шестерня повернута на 180 градусів, при цьому брудна чавунна стружка біля неї- від корпусу ВФГ. Тепер як зняти цю шестерню? Хтось підкаже дієвий спосіб - бо поки що в мене зняти її не получається.

IMG_20230124_132810.jpg

IMG_20230124_132833.jpg

IMG_20230124_132852.jpg

IMG_20230124_133051.jpg

IMG_20230124_135943.jpg

IMG_20230125_151003.jpg

IMG_20230125_151309.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Отвори під штифти почали співпадати. Подальша розбірка проявила нові несправності - відсутність шпонки на валіку та побитий валік приводу пінолі. 

IMG_20230125_150945.jpg

IMG_20230127_132006.jpg

IMG_20230127_132039.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

З'явилися і нові питання як розібрати цей вузол?

IMG_20230127_145410.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Як витягти цього штифта? Всередині в глибині наче конічний штифт з різьбою М5, але ніяк витягти його не вдається.

IMG_20230127_145436.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Як відкрутити цього болта?

IMG_20230127_145602.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
21 година тому, Y.fowler. написав:

Четвертий. Зробити нового гартованого болта по типу рідного під М18, з нижнього торця різьба М12.  Голова без повороту затискається штатною гайкою й шпилькою на М12, при повороті шпильку викручуєм й затискається штатною гайкою.

Дякую за підказку. Ідея дуже цікава, але хотілось би її  обговорити:

1.У мене Т-паз 16мм (не 18). Якщо зробити болт М16 (як стоїть рідний), а з нижнього кінця різьбу М12, то товщина стінки залишається по 2 мм на сторону, ще й з нарізаною різьбою всередині та ззовні. Чи не слабо буде? Може в моєму випадку нарізати М10? Чи витримає?

2.З'явилася така ідея на основі запропонованої - зробити Т-сухарик секторний, з отвором та різьбою М16.Головне щоб він заходив у отвір для встановлення болта. Вставити в нього шпильку М16. З кінця шпильки зробити шліц під викрутку. Якщо вертикальне положення-шпильку викручуєм ,через вже зроблений отвір, і зажимаємо шпильку гайками з двох боків. При повороті зовнішню гайку знімаємо, за допомогою шліца викручуємо шпильку, до можливості повороту, і зажимаємо штатною гайкою.

IMG_20230127_110732.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я дав наводку, загартованої різьби на 10 на мою думку теж вистачить, можна і сухарик, принцип тей же тільки інша реалізація.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую Y.fovler. за гарну ідею. Тим часом продовжуємо розбирати. Вийняли штифта, який ну дуже не хотів виходити (зворотнього молотка поки в мене немає). Трошки подвинули вал із шестернею і зняли її. Трошки попиляна- але не критично. Повернули на місце вал - розбирати далі бажання немає. Відкрився корпус, який пиляли обидві шестерні.

IMG_20230128_144947.jpg

IMG_20230128_145003.jpg

IMG_20230128_144924.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Хтось підкаже відповідь на таке питання: у мене Т-паз 16мм. Який повинен бути болт М16 чи М14 дя кріплення ВФГ? На робочому столі Т-паз має розмір 14мм і ,цілком резонно, використовуються болти М12. На НГФ-110 Т-паз 12мм і використовуються болти М10. Питання не просто так: у мене 1 болт М16 і у нього у нижній частині , там де немає різьби підшліфовані бокові частини. Тож виникає питання - чи рідний цей болт?

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

На одеському 675 болти кріплення вфг М16, гайка на 24. Який паз хз, голову знімаю дуже рідко.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Y.fowler. написав:

На одеському 675 болти кріплення вфг М16, гайка на 24. Який паз хз, голову знімаю дуже рідко.

Я кщо подивитись стандарти то Т-пазу 16мм взагалі не повинно бути: ряд має вигляд 12, 14, 18мм. Але ж  у мене вірменський верстат, хоча і часів СРСР. Тому можливі всякі варіанти. А на Одеському 675 повинен бути Т-паз 18мм. Перевіртеpost-494-1176017909.jpg, коли будете знімать.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

IMG_20230202_102642.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дивлячись на фото, здається, що Т-паз 16мм

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Продовжуємо роботу - помив у пральному порошку вічко рівня масла. Побачив у місцях кріплення невеликі тріщини. Попробуємо вирізати прокладку та поставити на герметик 

IMG_20230203_165052.jpg

IMG_20230203_165033.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Прийшли штифти - накупив різних. Ставимо. Тепер маємо такий вигляд. Шукаємо фарбу- планую ЕП-140. ЕП-765, яку я використовував раніше - марка.IMG_20230203_164951.jpg

IMG_20230203_164932.jpg

Змінено користувачем Dibrovenko
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так, 16мм

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 

, Dibrovenko написав:

 

2.З'явилася така ідея на основі запропонованої - зробити Т-сухарик секторний, з отвором та різьбою М16.Головне щоб він заходив у отвір для встановлення болта. Вставити в нього шпильку М16. З кінця шпильки зробити шліц під викрутку. Якщо вертикальне положення-шпильку викручуєм ,через вже зроблений отвір, і зажимаємо шпильку гайками з двох боків. При повороті зовнішню гайку знімаємо, за допомогою шліца викручуємо шпильку, до можливості повороту, і зажимаємо штатною гайкою.

Розвиваємо цю ідею. На просторах інтернету бачив такий спосіб обходу ремонту Т-паза - робиться Т-болт з секторною нижньою частиною. Оскільки секторна частина велика, то заводилась вона у Т-паз через відбиту нижню частину фланця кріплення ВФГ..У мене фланець цілий і відбивати його раді встановлення Т-болта з секторною нижньою частиною бажання нема. Але ми можемо зробити составного болта, який складається з шпильки М16+М14 у нижній частині та секторної нижньої частини, яка складається з 3х секторних пластин. Дві з них (нижні) повинні мати товщину 5мм,ширину сектора 27мм (як у штатного болта), а верхня секторна частина має висоту 10мм та ширину сектора 16мм (по ширині паза) Довжина такого сектора біля 90мм (достатньо 60мм), що буде перекривати виломану частину у 2 рази. Доробити прийдеться і отвір для заведення таких секторів, шляхом підшліфовування отвору для заведення з двух сторін (ззовні та всередині).У секторних пластинах робимо 4 отвори з різьбою, для скріплення пластин між собою потайними гвинтами М8. Також робимо посередині отвір з різьбою М14. Шпильку та пластини треба загартувати. Гвинти після збирання пасадити на фіксатор різьби та розкернити. Шпильку також - щоб не крутилася при закручуванні штатної гайки.

 

IMG_20230204_145454.jpg

Змінено користувачем Dibrovenko
неякісне фото
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, Dibrovenko написав:

У мене фланець цілий і відбивати його раді встановлення Т-болта з секторною нижньою частиною бажання нема

Нічого там відбивати не треба, треба просто розширити "закладний" отвір, покрокова інструкція з фото є тут: https://www.chipmaker.ru/topic/243692/

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую nero за підказку. Я побачив, що обраний мною шлях по виготовленню секторних сухариків вибраний мною правильно. Але роширювати "закладний" отвір на всю довжину секторного сухарика я не хочу. Причини наступні : діаметр " по болтам" Т-паза у мене 150мм. Тож довжина дуги круга буде 3,14*150=471мм. Тож  частина з отвором закріплена 2 болтами складає половину круга 471/2=235,5мм. Зараз отвір має розмір 31мм. Це складає 31/235,5*100=13,1%. Розмір сухарика (вибраний по вирваному отвору) 3*31мм=93мм. 93/235,5*100=39,4%. При цьому у мене двостороння тріщина на фланці у місці де стояв штифт. При цьому товщина нижньої частини фланця (де розширювати отвір) всього 7мм крихкого чавуну і я не впевнений , що тріщина не перейшла на нижню частину. Тріщину також треба буде "лікувати" і прошу поради як це краще зробити..Крім того Т-паз на фрезері 16мм. На 16б05п, який я відновив, різцетримач встановлений на 2х пазових болтах М8 і Т-паз 10мм. Це говорить про ті сили, які на нього діють.  Тож додатково ослаблювати фланець шляхом вирізання отвору під всю довжину секторного сухарика у моєму випадку вважаю неправильним. Тому  на моєму ескізі знизу є два види із способом заведення збірного сухарика у отвір.Підпилюючи 2 краї отвору (зліва знизу справа зверху) ми також ослаблюємо фланець, але набагато меньше 13,1+(39,4-13,1)/2=26,25% і навіть ще меньше, тому що підпилювати краї отвору на 31мм з 2х боків непотрібно - для цього і вибрані 2 збірні секторні пластини по 5мм, тільки для того, щоб легше було заводити їх (по одній) у отвір. Така арифметика запропонованої конструкції.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Там "закладна" частина ВФГ взагалі не працює в системі жорсткості, у вас голова при роботі працює на відрив, тому вся конструкція має три "точки контакту" - два болта "на відрив", і "точка опирання" на верху фланця ВФГ. Саме тому фланець настільки зміщений відносно шпінделя - щоб всі три точки контакту були в проекції опорних підшипників шпінделя. Тому ослаблення "закладної" частини ВФГ практично ні на що не вплине, а от збірні сухарі однозначно не матимуть такої жорсткості, як аналогічні їм цільнякові - вигнуться і не розподілятимуть навантаження рівномірно на паз настільки ж добре.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

"Шпильку та пластини треба загартувати" - так я написав вище. Тож витягуватись вони не будуть, Для цього зробити їх треба із сталі 45, а не з звичайної сталі 3. Крім того, як вказано на ескізі, у мене будуть 2 пластини по 5мм, тож разом товщина 10мм. рідний болт має товщину нижньої частини 8.5мм . Тож 2 загартовані пластини 10мм не матимуть меньшої жорсткості ніж штатний болт..Крім того ,щоб 2 нижні пластини не гнулись, зверху буде 3 секторна пластина товщиною 10мм шириною 16мм.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку