yarik_cv

67к25 Іркут, спроба щось з ним зробити.

17 повідомлень у цій темі

Вітаю спільното!
Трішки про життя моєї хобійної майстерні. Оскільки я більше читаю і вивчаю чим щось корисне пишу.


Два роки тому, після відновлення і запуску круглого іжа, відчув потребу в фрезері (задачі дуже різні), по габаритах і полях на перший час зробив вибір в сторону 676п. Довго і неспішно шукав в нормальному стані в плані механіки в радіусі 100км і щось нічого толкового не попадалось. І тут в одинь день підвернувся (6725вф2) 67к25 іркут, більш-менш комплектному стані. Хоча він продавався як 67к25 але одразу помітив певні відмінності (відмінності бо іркут). На жаль відсутні інформаційні таблички але за допомогою спільноти вдалось визначити що це 6725вф2 67к25 Іркуцького виробництва десь 82го року з ходами (x*y*z) 400*250*430 (по пам'яті), в прибалта більші ходи.

 

зображення_viber_2023-10-30_15-07-30-282.jpg

 

Звичайно він був не підключений, мотори були окремо, стіл попилений (тому якщо в когось є на продаж - пропонуйте, можливо підійде від 67к25 прибалта), глянув направляючі - в нормі. Шафа звичайно що розграбована (Буде гарна шафа для інструменту). Позаглядав куди міг нічого кримінального не побачив і вдарили по руках і через декілька днів верстат був вже в моїй майстерні. Щасливий був як слон (Дружина також ))).  
Загнав його в куток та й почав прикидати що я від нього хочу.

зображення_viber_2023-10-30_14-48-51-130.jpg

Оскільки з приданого була одна фреза на км4 і втулка iso40/КМ4 з хвостовиком для зажиму, почав шукати і скуповувати перехідники, оправки, фрези, цангові патрони, розточні головки і т.д., щоб на перший час було з чим працювати (фрезер не токарний, де пару різців з алі і ти виконуєш 90% робіт). Також з часом прикупив і перебрав поворотний стіл, удг, лінійки з DRO оскільки на жаль їх не було в комплекті, а лінійки дуже хотілось (відчув їх перевагу на токарному).

 

Перша ідея була відновити до заводського керування на сучасних компонентах. Живлення на 220в, оскільки 3х фаз немає і наразі ресовці такі суми малюють що ну його тойво.
Почав з самого простого - перебрав асинхронні мотори, позамінював підшипники, прогнав мегометром і підключив до частотників. Вердикт - асинхронники всі робочі що не могло не радувати.
За привід подач відповідав двигун постійного струму живився купою міді і по традиції її звичайно ж не було в електро-шафі і ця мідь вже давно мабуть перероблена. Ну думаю не велика проблема, придумаю якийсь контролер з зворотнім зв'язком і буде щастя. Розібрав мотор і на вигляд він був підгорілий зрозумів що тут 50 на 50. Хоч і не плекав великих надій перебрав його (замінив щітки, прочистив доріжки, замінив підшипники), подав на нього 48В і за 3-5 хв роботи в холосту він нагрівався так що з нього аж димок сизий йшов. Не знаю чи така його робота але беруть сумніви(я собі уявляю що буде під навантаженням, хоча й працює короткочасно).


Почав вивчати що люди ставлять замість двигуна постійного струму. Тут варіантів декілька:
1. Не ставлять нічого і працюють повністю в ручну без подач.
2. Такий-же двигун постійного струму і ставлять його болт он в штатне місце.
3. Асинхронник з редукцією і частотником в штатне місце.
4. Кроковий двигун з драйвером в штатне місце (підкуповує великий крутний момент).
5. Серво двигун з драйвером в штатне місце.
6. Серво двигун на кожну вісь + ЧПК.
7. Викидують всю кінематику і ставлять ШВП і серви на кожну вісь + ЧПК.

 

Друга ідея була варіант 5. Серво двигун з драйвером в штатне місце. Дає можливість з часом перейти на п6.
Наразі все більше схиляюсь до п.6 Серво двигун на кожну вісь + ЧПК.

 

Як я це бачу наразі? За великими швидкостями не женуся, в основному працюю по сталі, але апетит приходить пі час обіду. Сподобався варіант як зробив @Одессит в 2014 році з 67к25 (Якщо я правильно вчитався і зрозумів):
* Маслостанція - залишається як є
* Шпіндель крутимо частотником (є в наявності щось)
* Гвинти залишаються старі
* Штурвали залишаються як є
* Гальма залишаємо штатні (серви без гальм)
* Прикручуються серви на осі через редукцію. x,y через кутові шестерні макіти. z через планетарний редуктор 1:3.
* Лінійки TTL використати як лінійні енкодери (DRO продати)
* Серви китай: x - 750w, y -600w, z - 1kw (збірна солянка)
* Керування Комп + LinuxCNC + Mesa 7i85s + Ще якась Mesa (Чи плата чи по мережі до кінця не розібрався, ще вивчаю)

 

Отже питання до спільноти, наскільки має право на існування такий проект?

Змінено користувачем yarik_cv
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

То вас десь на.. обдурили, то є іркутський 67к25. В мене десь до його сережка є, вони різні з каунуським по призмі 

Вже розгледів, сережка в комплекті

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Має право на існування, в мене такий комунаророс років пʼять стоїть замороженим. Вирішив відновити проект, поки кфлоп замовив, мо весною привезуть.

Сім, порахував…(((

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Сережку в нас в барахолці прикупив (придане було скупим). Продавали його як 67к25 єдине ходи і стіл менші і двигун не зверху і через ремінь, а напряму ззаду прикручується (хоча то не велика проблема) тому й подумав що це 6725.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Хз чий він, колір комунаруса, іркути синіми повинні бути.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

По сережці вичислили що іркут, а фарби там пару слоїв

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Там ходи однакові, це точно 67к25

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую, тоді варто підправити тему.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ви там сильно не сумуйте, що шафа пограбована та двигун подач горілий. То є плюс, не знущалися над вашим верстатом. В 90% випадків геометрія на них відмінна, бо не працювали, совки не змогли зробити на них надійну електричну частину.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Гляньте в моєму профілі тему по моєму, там трохи є нюансів, легше буде по механіці точно.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я й на це розрахував, по електриці він був на 380 яких в мене нема, а от ціна мене цілком влаштовувала. Направляючі дійсно в гарному стані що мене й підкупило, та й в цілому по механіці в гарному стані, за виключенням голови, але то наживне.

@Y.fowler. Так, читаю Вашу тему, дійшов де боролися з шариками в гайці швп.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
19 годин тому, yarik_cv написав:

* Гальма залишаємо штатні (серви без гальм)

Гальма я так і не задіяв (не було ніякого сенсу, бо "серва" і без них тримає задану позицію).
Недоліки мого рішення: відносно малі швидкості за рахунок люфтів в "передачах" вісєй (оті всі шестерні).
Але: за рахунок зворотнього зв'язку по "лінійках" (крок 1мкМ) - все грає досі.
Довелось погратись з прискореннями тих "серв". Але: то таке...

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@Одессит Дякую що поділилися.

За швидкостями не женусь. Лінійки в мене 5мкМ думаю теж підійдуть.

На скільки я знаю Ви використовуєте Mesa, по платі для лінійок зрозуміло Mesa 7i85s і вперед, а яку основну чи ще якісь допоміжні плати використовуєте? Стою на роздоріжжі, одні використовують 5i25 + 7i85s, інші радять використовувати 7i92m+7i85s мережею от і в роздумах.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, yarik_cv написав:

@Одессит Дякую що поділилися.

За швидкостями не женусь. Лінійки в мене 5мкМ думаю теж підійдуть.

На скільки я знаю Ви використовуєте Mesa, по платі для лінійок зрозуміло Mesa 7i85s і вперед, а яку основну чи ще якісь допоміжні плати використовуєте? Стою на роздоріжжі, одні використовують 5i25 + 7i85s, інші радять використовувати 7i92m+7i85s мережею от і в роздумах.

В мене 5i25 + 7i85S (тоді я так собі вирішив з огляду на мої потреби з можливостю певного розширення). Сьогодні мабуть вже використав б трохи інше.
Власне 7i85S займається передачею "степів" до приводів, та прийманням "степів" від "лінійок".  А 5i25 - просто швидкий інтерфейс зв'язку.
Лінійок 5мкМ буде замало. і 2мкМ теж...
Точніше: працювати буде. Але є стандартний розрахунок похибки: (поділка х2)+ 1/2 поділки (це в ідеальному випадку). Дорівнює (для 5мкМ) - 10,5 мкМ.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую за роз'яснення, тому зупиняюсь на 7i92м + 7i85s. Щодо лінійок почну з існуючими (на крайняк продам і візьму мікронні)

Змінено користувачем yarik_cv
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, yarik_cv написав:

Дякую за роз'яснення, тому зупиняюсь на 7i92м + 7i85s. Щодо лінійок почну з існуючими (на крайняк продам і візьму мікронні)

Трохи провтикав!
Загальна похибка буде 12,5 мкМ

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так, я помітив, як на мене трохи більше сотки не велика похибка але це наразі, а там гляди і лінійки мікронні і швп 2го класу )))

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку