Y.fowler.

Бабку заточного в обертово токарну вісь.

21 повідомлення у цій темі

Всім добра!

Маю бабку з шпинделем від 3б(в)642. 
Шпиндель по паспорту зібраний на чотирьох 36208, дуплексовані по схемі тандем. При розборці зустрів дєдов))) обидві пари стояли по Х, ще й до того солянка, на кожній шийці один 36208 і йому в пару 46208, то таке, все в смітник…

Сам шпиндель має по кінцях М36х3, з кожного боку км3 та прохідне 18мм.

Зібраний на двох окремих корпусах зʼєднаних планкою й те все ставиться в розрізну бабку.

Що я хочу, зібрати обертово поворотну вісь для ЧПК,  мета - токарна та фрезерна обробка. При токарці мах. 3000об/хв, а може і 2000 вистачить. Патрон 160 на планшайбу яка буде на наявну різьбу, нею і стягувати пакет. Патрон вішати на сторону де нема теплової компенсації, коротший корпус. Пасок зубчатий між опорами, Серводвигун не дорогий китаєць, нехай 1квт. На протилежну різьбу фланець для організації гальм, ним і стягувати пакет піднипників.

В чому питання, на яких схемах та підшипниках то все збирати, по шпинделях в мене не склалося в плані теорії((((

Додаю креслення подібного шпинделя, є й те що на цю бабку але погана якісь, теж додаю.

Що я думаю.

1. На бік патрона доопрацьований ступічний підшипник, 40х80х40. На протилежний бік пару звичайних кулькових.
2. Передню опору на радіально упорних по схемі Х чи О, не знаю, пакет буде стягуватись планшайбою.

на задню теж кулькові радіальні.

3. Конічні роликові на бік патрону, зад радіальні.

4…варіанти скінчилися.

Є думки?

 

 

att.mNUjAnt9w0ar9DghJ5lhGljsFcxMy2m8dFSLGonJTNU.jpeg

att.mhtfF0VfIJdNS93PKIvlGm-LQo-zUkBemDKoclnhpBs.jpeg

IMG_2788.jpeg

IMG_2786.jpeg

IMG_2789.jpeg

IMG_2792.jpeg

Змінено користувачем Y.fowler.
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

4. Два ступічних, звісно доопрацьованих. Передній заневолений, задній підпружинений по зовнішньому кільцю в бік переднього, теплова компенсація. 
Маячня? Чи та теплова компенсація і н. не потрібна?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Думаю варіант 3, при нормальній змазці 2000-3000 обертів  для них не страшно.

Розумні люди скажуть що тепловий зазор , чи люфт,потрібен.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Острозуб написав:

Думаю варіант 3, при нормальній змазці 2000-3000 обертів  для них не страшно.

Розумні люди скажуть що тепловий зазор , чи люфт,потрібен.

 

Але є проблема, їх якось потрібно буде дуплексовати, якщо організовувати вибір зазору на внутрішніх кільцях то не причеплю планшайбу. Хоча, планшайбу можна вперти в торець шпинделя, але втратимо в жорсткості.

Тра подумати про вибір зазору зовнішніми кільцями, гайкою.

Більше схиляюся до двох ступічних, перебрати їх на предмет однаковості кульок, ну і здуплексувати, це я вже вмію))) підкинути під задній тарілчасту пружину, вирішиться питання теплового зазору.

 СКФ ступічний1500грн за шт, є і по 500.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Якщо нічого не вийде з ТОВ буде наковальня)))

курва, вона до останнього стояла на верстаті, поки той не поїхав до дядька мартена. Як то вони там клепали, наче залізяк навкруги не було..
Забрав її разом з колоною, могло б гарне точило вийти, походу точила не буде(((

 

IMG_2797.jpeg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, Y.fowler. написав:

курва, вона до останнього стояла на верстаті, поки той не поїхав до дядька мартена. Як то вони там клепали, наче залізяк навкруги не було..

Так це "учні", а ось їх "наставники" знайшли ідеальне місце виклепувати криві прутки - в маслозборній канавці вздовш передньої призми 16К20.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Pasha65 написав:

ідеальне місце виклепувати криві прутки - в маслозборній канавці вздовш передньої призми 16К20.

То так упор зажимали, він як раз там кріпиться

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Зайшов в підходящому розмірі такий, жирно виглядає, але не можу знайти граничні оберти. По навантаженню теж жирний, в динаміці 110кН. (11тон)

 

 

IMG_2802.jpeg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Передивився багато чого, але під цей граничних обертів так і не знайшов. Виробники на конічні однорядні заявляють від 4000 до 5000+ об/хв., це пластичне змащування.

По логіці 3000 об/хв для нього повинно бути легко.

Що вирішив, передній цей конічний, пограюсь щоб здуплексувати на 0,005. Задній один кульковий радіальноупорний  з ковзною посадкою в корпусі та підпружинений в бік переднього.

Файно, чи таке собі?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, Y.fowler. написав:

Що вирішив, передній цей конічний, пограюсь щоб здуплексувати на 0,005. Задній один кульковий радіальноупорний  з ковзною посадкою в корпусі та підпружинений в бік переднього.

Файно, чи таке собі?

 

Як ви плануєте дуплексувати цей підшипник, якщо він вже задуплексований при виготовленні, причому під конкретний момент затяжки на ступиці автомобіля? І на біса ставити задній радіально-упорний, та ще й підпружинений, коли буде абсолютно достатньо двох радіальних 208. Ну а якщо вже так хочеться подуплексувати, на перед візьміть пару 7208 і дуплексуйте досхочу... 🙂

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, Y.fowler. написав:

Передивився багато чого, але під цей граничних обертів так і не знайшов. Виробники на конічні однорядні заявляють від 4000 до 5000+ об/хв., це пластичне змащування.

По логіці 3000 об/хв для нього повинно бути легко.

Що вирішив, передній цей конічний, пограюсь щоб здуплексувати на 0,005. Задній один кульковий радіальноупорний  з ковзною посадкою в корпусі та підпружинений в бік переднього.

Файно, чи таке собі?

Воно наче і не погано виглядає, так як ремінь буде між шківами то мабуть буде працювати, якби ремінь був на кінці то треба будо б пару радіальноупорних тулить.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

В мене токарний румун ARAD SNA 400. У нього шпіндель виконаний так

 

12.jpg

 

Ліворуч - шків під плоский ремінь. Кільце проміж внутрішніх обойм підшипника підбирається виробником там, щоб вибрати усі зазори.

Цей підшипник не потребує регулювань.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, vzilk написав:

 

Як ви плануєте дуплексувати цей підшипник, якщо він вже задуплексований при виготовленні, причому під конкретний момент затяжки на ступиці автомобіля? 

Тра купити ще))) Ну і невідомо які люфти він покаже при затяжці на оправці. Якщо не задовільні то міряти та шліфувати внутрішні кільця.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Grif написав:

В мене токарний румун ARAD SNA 400. У нього шпіндель виконаний так

 

12.jpg

 

Ліворуч - шків під плоский ремінь. Кільце проміж внутрішніх обойм підшипника підбирається виробником там, щоб вибрати усі зазори.

Цей підшипник не потребує регулювань.

О, дякую! Розвіяли сумніви, це та схема до якої я схиляюся, тільки замість роликового підружиненого я планую кульковий.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

шпин.png

Сірий -  х-346ххх (х-схема в ідеалі). 

жовтий - втулка компенсатор

фіолет  - х-31821хх

червоний - кільце чи напівкільця.

Як я розумію, то все будете садити в букси, то вних тре лишити тепловий зазор під всі 3 підшипники. (на скільки треба прослабити посадку підшипників, так зразу й не скажу, залежить і від їх розмірів. В передньому підшипнику зазор вибирається до декількох мікрон, (це робити на сухий чистий підшипник) - отак зпакувати (не вставляючи в корпус/букси) і відрегулювати підшліфовкою кільця з отими допусками в 3 мікрони паралельності.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ціна на 2-3182110 приємна, але під нього потрібно робити новий шпіндель. В такому випадку простіше пошукати шпіндель в пінолі від якогось фрезера з посадкою 100мм. 
В мене є ще одна заготовка під ОТВ, туди я планував такий варіант.

Потім розгрібав заліззяче щоб організувати обмінку на підходящу піноль,  придивився до цієї бабки, наче все ліпиться… 


 

Змінено користувачем Y.fowler.
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, vzilk написав:

 

Як ви плануєте дуплексувати цей підшипник, якщо він вже задуплексований при виготовленні, причому під конкретний момент затяжки на ступиці автомобіля? 

Вибирав підшипника, виробника, глянув ютупа. Автослюсарі матюкали скф, у одному відео два завода, італійський та австрійський, обоє після монтажу гудуть. Замовив дешевий, крафт, один хер з яким гратися, дорогим чи дешевим.

Підкинув на шпиндель, попередньо вимивши, чуда не сталося, маю бовтанку до однієї десятки, буду підшліфовувати одне кільце.

IMG_2815.jpeg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Кажете натяг заводський)))

Сам підшипник рівний, все що міг перевірив, паралельність площин попадає в два мікрони. Щоб дійти до ледь відчутного натягу, затяжка до всрачки, довелося зняти майже 15-ть соток, теж попав в 2-3 мікрони, довелося на тій калабайці шліфувати з вісьмома проворотами. Як працюватиме? хз, будемо дивитися.

Ще тра спробувати якось дюрку проколупати для змащування.

 

IMG_2818.jpeg

IMG_2817.jpeg

Змінено користувачем Y.fowler.
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доповім, наче вийшло.

Обкатав на оливі при 1000об/хв.

Картина така - перші 15 хвилин температура росла, пірометер показав на гайці мах 37*, міряв на гайці бо на самому підшипнику показувати не хтів. Тактильно підшипник тепліший чім гайка, але зовсім трохи, не більше 45*. Протягом наступних 15 хвилин температура почала падати  і стабілізувалася на позначці 33*, ще ганяв хвилин 20 без змін.

Коли охололо натяг лишився наче без змін, обертається легко, при різкому прокручуванню інерція десь чверть оберту. Лишаю так… Всі ці танці забрали годин пʼять.

Багато часу витратив на вимірювання зазору, так і не виміряв. Показувало +- 4 сотки, пішов шляхом втику. Перший раз 0,08, потім два рази по 0,02, ще два по 0,001,  останні два по 0,002, в кінці виходив з провертанням там ще якісь мікрони забрало, і накінець пару разів тернув на плиті щоб збити «горби».

 

 

IMG_2820.jpeg

IMG_2821.jpeg

Змінено користувачем Y.fowler.
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Результат, ціна поділки 0,002. На новому скакало до 0,05, те неподобство не знімав.

https://youtu.be/fEzuxDsopco?si=V15ZDI8UGg14qygx

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Як воно у тих дєдов так виходило?…

Зібрав шпиндель на тому дворядному роликовому, назад поставив по оригінальній схемі одного радіальноупорного 5клас на пружинах, проситься ще один радіальний без зовнішньої проставки але під рукою не було. 
Заміряв люфт при навантаженні кіл 30+, передній показав десь пʼять мікрон, задній сотку, але там виліт без одного підшипника більший.

А от з конусами біда, гладенькі, без задирів, задній має биття 0,005. Передній, куди планується інструмент, сцуко, 0,05. Шпиндель розвернути ніяк не вийде, тільки перешліфовувати. Це вже не кажучи про ремонтників, там капець було…

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку