Леня

Електродвигуни 1500 об VS 3000 об

22 повідомлення у цій темі

Доброго вечора. Прошу пояснити як правильно підбирати електродвигун по обертам. Наприклад задача. Компрессор, який потребує на колінвалі 1300 об і 4 квт потужності. На мою думку, доцільніше ставити мотор 4 квт 1500 об, оскільки в нього більший крутний момент та легший запуск, ніж у мотора  3000 об тієї ж потужності. Однак, чому люди часто ставлять мотор 3000 об і через шківи збивають оберти в 2 рази. Навіть на заводських компрессорах стоять мотори "швидкісні", хоча сама головка бере 1000-1500. Чому так? Поясніть загальні принципи підбору при конструюванні. Дякую за увагу.

Змінено користувачем Леня
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Леня написав:

Навіть на заводських компрессорах стоять мотори "швидкісні", хоча сама головка бере 1000-1500. Чому так? Поясніть загальні принципи підбору при конструюванні. Дякую за увагу.

Мотор будет легче. Шкив приводной меньше. 

Это всё экономия.

А крутящий момент на компресоре будет тот же самый за счёт шкивов. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Stebium1 написав:

Мотор будет легче. Шкив приводной меньше. 

Это всё экономия.

А крутящий момент на компресоре будет тот же самый за счёт шкивов. 

Но с технической точки зрения лучше все-таки 1500? Да, за вес думал

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Леня написав:

Доброго вечора. Прошу пояснити як правильно підбирати електродвигун по обертам. Наприклад задача. Компрессор, який потребує на колінвалі 1300 об і 4 квт потужності. На мою думку, доцільніше ставити мотор 4 квт 1500 об, оскільки в нього більший крутний момент та легший запуск, ніж у мотора  3000 об тієї ж потужності. Однак, чому люди часто ставлять мотор 3000 об і через шківи збивають оберти в 2 рази. Навіть на заводських компрессорах стоять мотори "швидкісні", хоча сама головка бере 1000-1500. Чому так? Поясніть загальні принципи підбору при конструюванні. Дякую за увагу.

Обдув лучше и цена мотора ниже. А ременная передача там всё равно идеально подходит - ведомый шкив всегда в моей практике был "крыльчаткой" охлаждения картера 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Леня написав:

Но с технической точки зрения лучше все-таки 1500?

Нет ибо надо такой же шкив как на компрессоре

А он 

, oleg992 написав:

ведомый шкив всегда в моей практике был "крыльчаткой" охлаждения картера 

А ещё он играет роль маховика и уменьшать его ой как не хорошо. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ну и последнее. В общем смысле какой мотор легче запустить при одинаковой нагрузке - 1500 об, или 3000? Насколько я знаю 3000 хуже стартует, бо пусковой ток больше.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

В трёхтысчниках будет меньше меди и железа по причине меньшего количества пар полюсов. Соответственно - меньший вес, габарит и цена. Поэтому они так популярны. Если делать что-то для себя, то я поставил бы даже не "полторушку", а тысячник. Там и меди имеется и железа в достатке. От 3ф сети все двигатели стартуют примерно одинаково. От однофазной сети, да - 3т стартуют хуже.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@3121 @Леня вот же молодцы, ждём поправок цен в барахолке...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, gesichtslos написав:

@3121 @Леня вот же молодцы, ждём поправок цен в барахолке...

а что там с ценами?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, gesichtslos написав:

@3121 @Леня вот же молодцы, ждём поправок цен в барахолке...

А меня вообще там нет?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

ККД двохполюсного двигуна більше, вага і ціна - менше, пусковий струм більше.

Тому - струм ігноруємо, все інше є плюсом у використанні двигуна 3000об/хв.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Слава Україні.

@ТС. Вы думаете абсолютно правильно. Разница в стоимости между 2-х и 4-х полюсными, а еще 6-и и 8-и полюсными по большому счету чисто символическая, габарит одинаковый. Вес от модификации зависит больше, чем от количества полюсов - можем пренебречь. При этом очень большое достоинство - больший в 2 раза крутящий момент, т.е. вы как бы получаете бесплатный редуктор. Единственный значительный плюс у 2-хполюсников - лучшая балансировка, но я этого не замечал, по-моему все работают плюс-минус одинаково. Поэтому если есть выбор 3000/1500, или 1000/750 нужно выбирать второй вариант. Хотя справедливости ради нужно заметить, что 750 для некоторых задач может и не взлететь.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго вечора. Начнем з того який у вас компрессор. якщо з повітряним охолодженням то нада двигун 3000 об.на хв а на компрессор ставите великий шків з крильчаткою для охолодження компрессора це обовязково, бо при перегріві  буде нагар в головкі. Якщо компрессор з водяним охолодженням  як зіл обо маз байдуже який мотор ви поставите тіль щоб оберти на компрессорі були вітповідні.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, SFT написав:

Разница в стоимости между 2-х и 4-х полюсными, а еще 6-и и 8-и полюсными по большому счету чисто символическая, габарит одинаковый.

При одинаковой моще?

Да ну!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, SFT написав:

Разница в стоимости между 2-х и 4-х полюсными, а еще 6-и и 8-и полюсными по большому счету чисто символическая, габарит одинаковый.

двигун на 700 обертів грубо вдвічі більший, ніж на 3000, при однаковій потужності.

Наприклад - АИР112 на 3000об/хв має 7,5кВт потужності, на 1500 - 5,5кВт, а на 750 всього 3кВт у виконанні "В".

Тобто, в першому наближенні, двигуни однакового габариту мають майже однаковий момент на валу (тихохідні трошки більший).

Звідси - цінник 4кВт двигуна на 3000об/хв і на 1000об/хв відрізнятимуться відчутно. Бо то - АИР100, цінник від 7000грн нового, а то - АИР112, цінник від 10000грн нового (ціни взяті з першого потрапившого на очі магазину).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, ivan1957 написав:

щоб оберти на компрессорі були вітповідні.

Маю такий приклад: Компрессор СО-7, двигун за паспортом 4 кВт х 3000 обертів, на колінвалу - 1500. Рідний був знятий та встановлений 3 кВт х 1000 обертів в тому ж габариті щоб не переварювати нічого. Компресор відходив з 1998р ледь не кожного дня. Нещодавно розібрали - можна тільки кільця замінити. Все інше в гарному стані. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, Stebium1 написав:

При одинаковой моще?

Да ну!

Идем в гугл и через 30 секунд узнаем АИР80А2 - 3900 грг, АИР80В4 - 4200 грн.

 

3 години тому, break написав:

Наприклад - АИР112 на 3000об/хв має 7,5кВт потужності, на 1500 - 5,5кВт, а на 750 всього 3кВт у виконанні "В".

Я сравнивал 3000 с 1500 и 1000 с 750. Сравнивать 3000 с 750 некоректно, 750 большего габарита и стоит тоже ощутимо дороже.

 

4 години тому, break написав:

Тобто, в першому наближенні, двигуни однакового габариту мають майже однаковий момент на валу (тихохідні трошки більший).

Надо біло на парах не спать. В формуле момента скорость находится в знаменателе т.е. уменьшение скорости в 2 раза увеличивает момент не поверишь тоже в 2 раза (естественно без учета скольжения и КПД).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, SFT написав:

Надо біло на парах не спать. В формуле момента

То вам  треба було не спати на парах.

Момент залежить від кількості витків обмотки і струму в ній.

Кількість полюсів практично до спини.

Тобто - два двигуна, намотані на одному і тому ж залізі на однакову напругу живлення з різною кількістю полюсів будуть мати практично однаковий момент на валу, та різні оберти і, відповідно, різну потужність.

Потужність - це момент на швидкість, ви правильно скрізь сон запам'ятали.

А от те, що лишивши обмотки тими ж, тільки перемкнувши кількість полюсів, ви швидкість зміните, а момент - ні, ви вже проспали...

На практиці це виглядає трошки не так, бо мотають не однаково і залізо часто інше. Про що у наведеному вами прикладі і кажуть літери "А" і "В".

Ще ковзання у багатополюсних двигунів більше, а отже менше ККД.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 годин тому, SFT написав:

Идем в гугл и через 30 секунд узнаем АИР80А2 - 3900 грг, АИР80В4 - 4200 грн.

Так что у них с мощьностью и габаритом?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин тому, Stebium1 написав:

Так что у них с мощьностью и габаритом?

У обоих 1.5 кВт, габарит естественно 80.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

80 то по памяти размерная группа. Вообще при одной мощности, но разных оборотах - больше тот, у которого меньше оборотов. Это видел в живую на двух моторах 1.5 квт, но один 1500 об, а второй 1000. Даже в каталоге аир можно глянуть вес, вес разный. И еще диаметр вала больше у малообороток, нежели скоростных

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, SFT написав:

У обоих 1.5 кВт, габарит естественно 80.

тільки один "А", а другий - "В".

А це якраз габарит і означає. Висота валу однакова, а от заліза у "В" більше...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку