Kimver

Анодирование алюминия . Эксперименты

234 повідомлення у цій темі

, Олек77 написав:

Просто вважайте підвіску одною складною зборкою.  Тільки є певні правила завішування (уникати утворення "газових мішків" та "черпаків", відстань між деталями хоча би 50мм ітп). І, звичайно, площу сумувати потрібно, хоча відхилення параметрів у 10% зазвичай у гальваніці не критичні.

я сьогодні намагався це робити, і в мене нічого не вийшло. Площу додав, метал однієї марки. Результат дивний, маленькі деталі можна сказати ще прийнятно, а от на більших суттєво товстіший анодний шар. Анодувалось при температурі електроліту -13С протягом 1год 30хв.

p.s.є підозра що занадто холодний електроліт :( але потрібне рішення, бо не маю можливості експерементувати. Лишилось 2 таких комплекта і я не маю права їх зіпсути :( 45EC683E-2218-437E-8D91-AB190BC63D62.jpeg

Змінено користувачем tosi
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ширина ванни у Вас яка? Між анодами на протилежних стінках?

Десь би фото/схемку/ескиз як ті деталі висіли відносно анодів... Справа в тому, що струм у електроліті не ходить от прям так рівномірно пропорційно площі (опір електроліту суттєво вищий, ніж будь-якої металевої деталі).

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

Ширина ванни у Вас яка? Між анодами на протилежних стінках?

Десь би фото/схемку/ескиз як ті деталі висіли відносно анодів... Справа в тому, що струм у електроліті не ходить от прям так рівномірно пропорційно площі (опір електроліту суттєво вищий, ніж будь-якої металевої деталі).

Ширина десь 40см, повністю по периметру свинцевий катод, підвіска кругла, деталі рівновіддалені від катода, і одна від одної, правда до катода деталі десь 7-8см, перемішування електроліту є. Правда при такій температурі він кристалізувався вже :( 

При великих деталях (3.5 кв.дм) таких кізяків немає, анодний шар дуже твердий, ще й колір виходить такий як мені потрібен :)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
19 минут назад, tosi сказал:

Ширина десь 40см, повністю по периметру свинцевий катод, підвіска кругла, деталі рівновіддалені від катода, і одна від одної, правда до катода деталі десь 7-8см, перемішування електроліту є.

Я б спробував ті крупніші деталі посунути на підвісці до центра ванни, десь на діаметр деталі. З контактами, сподіваюсь, питань немає.

Правда, зізнаюсь, циліндрична ванна для мене трохи екзотика...   з добру сотню гальванічних ванн різних бачив, але циліндричну хіба що в лабі з стаканчика 0,5-3л робили на всяке-різне і на катафорез ще з труби 150мм паяли (хоч і там було два плоских анода).

 

P.S. Матеріал деталей однаковий?

Змінено користувачем Олек77
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

P.S. Матеріал деталей однаковий?

так, купував на металобазі, продали як Д16Т

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, tosi сказал:

Анодувалось при температурі електроліту -13С протягом 1год 30хв.

p.s.є підозра що занадто холодний електроліт :( але потрібне рішення, бо не маю можливості експерементувати. Лишилось 2 таких комплекта і я не маю права їх зіпсути :( 

Казав один мій давній колишній керівник (непоганий дядько): Ти прийшов до мене, маючи всі факти, проблему і варіанти її вирішення. Ти боїшся прийняти рішення і хочеш аби я прийняв його за тебе?

 

Так , підняти температуру до мінус 6 - мінус 7 (сірчанокислого електроліту) могло би допомогти - тепліший електроліт більш провідний - рівніший розподіл струму. Але точно Вам навряд чи хто скаже... Хто анодування пробував - майже всі знають як буває, якщо перегріти електроліт. А от шоб переохолодити - навряд чи...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

Так , підняти температуру до мінус 6 - мінус 7 (сірчанокислого електроліту) могло би допомогти - тепліший електроліт більш провідний - рівніший розподіл струму. Але точно Вам навряд чи хто скаже... Хто анодування пробував - майже всі знають як буває, якщо перегріти електроліт. А от шоб переохолодити - навряд чи...

от і в мене склалась така думка, але подумав що може хтось сторонній побачить в моїх діях інші фактори, які приводять до негативних наслідків :) знаєте як воно буває, ти попадаєш ніби в коридор і не можеш подивитись на свої дії зі сторони :)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

По логіці так: якщо всі деталі на одній підвісці і під’єднані до спільного аноду, то сума всіх площин сумується і відносно неї підбирається струм. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

маю ще питання, так виглядає що в електроліті, на катоді, і взагалі у вигляді твердого осаду накопичилось досить багато міді. Є якісь методи як ту мідь забрати, чи тільки механічним методом? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
23 часа назад, tosi сказал:

маю ще питання, так виглядає що в електроліті, на катоді, і взагалі у вигляді твердого осаду накопичилось досить багато міді. Є якісь методи як ту мідь забрати, чи тільки механічним методом? 

Простих способів хімією немає. То нержавійку можно було би в розведену азотну кислоту вкинути і все би чудово зняло (свинець воно буде жерти), хоча без витяжки і то би жесть була.

Хромовим ангідридом чи у відпрацьованому електроліті анодування, перемкнувши на анод, воно теж не так просто і швидко.

 

А які проблеми механічно зняти? Там мідь порошком і практично адгезії до свинцю немає.

Електроліт злити, відстояти і злити з осаду, до повної ванни долити свіжим (крім міді порошком він і розчинений алюміній накопичує - об'єктивний і неминучий мінус усіх електролітів анодної обробки). Ванну від осаду почистити і промити - на жаль, усі гальванічні ванни хочуть тої чи іншої профілатичної роботи, інакше "ображаються" і перестають працювати саме в момент, коли потрібно от прям вже (є дві групи гальваніків: ті, кого недоглянуті ванни вже "виховували" і ті, кого ще поки ні.)

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

І хоч маю ще багато питань стосовно процесу анодування, але дещо починає виходити :)

температура -6.7 до -3.9

час - 1год 30хв

струм - 1А/кв.дм

кришка з голим анодним шаром і вона ж після чорного барвника.

Колір звісно не радикально чорний, ну але і я не все по технології робив :)

Експерименти продовжуються :)

84CD2901-3F0F-4B9E-AC09-574EAC3BEFE4.jpeg

88028301-8C6A-4759-BB81-BBE1AF48951C.jpeg

Змінено користувачем tosi
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А що за сплав відомо?

Цікавий колір плівки.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А я далі "неправильний" твердий анод роблю: зварювальний апарат, струм хз, але бульки активно фігачать, витримка пару хв.

сплави 7075 і темно оливковий це Д16Т дає, на сліди від затичскачів уваги не звертайте..

photo_2022-07-18_15-22-53.jpg

photo_2022-07-18_15-23-05.jpg

photo_2022-07-18_15-23-16.jpg

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години назад, RoMANIAC написав:

А що за сплав відомо?

Цікавий колір плівки.

6082, якраз мені колір голого аноду не подобається, тут хотів перевірити чи полізе фарбник в пори, при холодному анодуванні.

В тебе до речі, класний колір голого аноду, рівномірний і однорідний.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Хм,цікавий колір для 6082, не очікував такого.

Дякую, але і він неідельний,буває пливе...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Експеременти продовжуються :( є незначна відмінність по відтінку чорного. Відмінність в температурі електроліту при різних завантаженнях, складала 2 градуси. Але загалом колір чорний, якщо не поріанювати їх між собою, то сприймається як радикально чорний, матеріал Д16Т

AA09385B-09F5-45E0-81F8-1372D0C2B1A8.jpeg

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я би спробував після анодування промивати по схемі: водою, потім 1% розчином амміаку, потім знову водою. Воно від плямистості могло би допомогти, якщо плями пов'язані з недостатньо відмитою сірчаною кислотою.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А я далі зі "своїм" "неправильним" анодуванням.
Зварювальний апарата, елетроліт був чи 0 чи +5, струм хз, бульки валили добре, витримка пару хвилин, промивка під краном і чорнило від принтера


Деталі вже стояли на байку,трохиокислились ,я їх легенько почистив, але не ідально, і лист без поверхневої обробки, хто не вкурсі, катаний Алю лист, якщо місцями він був фрезерований, а місцями ні, то анодна плівка дає різну структуру і від того пігмент по різному в неї проникає і дає різні відтінки.

Але з грубшого я результатм цілком задоволений

 

photo_2022-08-09_09-06-08.jpg

photo_2022-08-09_09-06-07.jpg

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

загалом не питання, а просто ділюсь інформацією :) вчора анодував якісь детальки, сплав мені не відомий, але судячи по результату, якийсь досить чистий алюміній. Так от анодний шар сам по собі був вже дуже темного кольору, майже чорний. Барвник зайшов чудово, колір радикально чорний. Але після того як я прокипятив деталі в якійсь хімці американській, щось повязано з нікельом, ну типу щоб закрити пори. Анодний шар повідлущувався, сам по собі анодний шар дуже міцний і товстий, надфіль ковзає і абсолютно не чіпляється, міцність на дуже високому рівні. Думаю що товщина анодного шару, 3-5 соток, але він став крихким :)

P1014465.JPG

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, tosi написав:

Експеременти продовжуються :( є незначна відмінність по відтінку чорного. Відмінність в температурі електроліту при різних завантаженнях, складала 2 градуси. Але загалом колір чорний, якщо не поріанювати їх між собою, то сприймається як радикально чорний, матеріал Д16Т

AA09385B-09F5-45E0-81F8-1372D0C2B1A8.jpeg

О мої деталі

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Добра панове!

Сьогодні вперше спробував декоративне анодування. 

Використовував  "органічний чорний барвник для анодування".

Але в мене воно спочатку чомусь получалося блакитним а не чорним і тільки у ночі (зараз) вийшло чорне (але я не зовсім зрозумів де я робив помилки).

 

В мене є питання по цій темі, тому прошу допомогти порадою:

1) Чому воно в мене с початку було блакитним , покриття було стійке але колір не тот, де я робив помилку?

2) Як ви фіксуєте "подвеси" на виробі? Бо я гвинтом пррикручував но на місці контакту воно фарбою не взалося. Але усе що я бачив після аноду  у  інших анодувальників немає слідів від подвесів.

 

Заздалегідь дякую за відповіді!

 

 

IMG_20230415_175416_1.jpg

IMG_20230416_023204_567.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
8 годин тому, Smmasterk написав:

1) Чому воно в мене с початку було блакитним , покриття було стійке але колір не тот, де я робив помилку?

2) Як ви фіксуєте "подвеси" на виробі? Бо я гвинтом пррикручував но на місці контакту воно фарбою не

1.1. Можливо холодний електролiт. Анодування вiдбувалось мiж "холодним та теплим" занадто малi розмiри сот.

1.2. Деталь попала в фарбувальний розчин при високiй температурi. Пори занадто рано закрились.

1.3. Практично фарбую анiлiновим барвником. Початок 30...40 С  до повного кипiння.

2. Титанова пiдвiска, точка контакту по можливостi в неробочому мiсцi.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дякую за відповідь! 

Температура електроліту була кімнатною  десь 18С-21С.  А вот с фарбою помилився, бо с початку пробував в кімнатну температуру класти  а закривав пори окремо в кастрюлі з водою. А як я зрозумів, треба в фарбі почати гріти а уже потім остаточно  в кастрюлі з водою закривати. Ще раз дякую!

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Smmasterk написав:

Дякую за відповідь! 

Температура електроліту була кімнатною  десь 18С-21С.  А вот с фарбою помилився, бо с початку пробував в кімнатну температуру класти  а закривав пори окремо в кастрюлі з водою. А як я зрозумів, треба в фарбі почати гріти а уже потім остаточно  в кастрюлі з водою закривати. Ще раз дякую!

Вітаю. Температура електроліту висока. Треба блище до нуля градусів. ( я так робив). Фарбував тільки аніліновими фарбами,виходило просто чудово. Треба точно знати що за матеріал фарбуєте. 

Я працював з В95 и 7075,проблем взагалі не було. Важливо щоб блок живлення був стабілізований і гарний контакт підвісу з деталлю.При поганому контакті буде розтравлювання анодованоі поверхні(єфект павутини).

Займався цією справою вже давно,але виходило все дуже добре.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
15 годин тому, Smmasterk написав:

Добра панове!

Сьогодні вперше спробував декоративне анодування. 

Використовував  "органічний чорний барвник для анодування".

Але в мене воно спочатку чомусь получалося блакитним а не чорним і тільки у ночі (зараз) вийшло чорне (але я не зовсім зрозумів де я робив помилки).

 

В мене є питання по цій темі, тому прошу допомогти порадою:

1) Чому воно в мене с початку було блакитним , покриття було стійке але колір не тот, де я робив помилку?

2) Як ви фіксуєте "подвеси" на виробі? Бо я гвинтом пррикручував но на місці контакту воно фарбою не взалося. Але усе що я бачив після аноду  у  інших анодувальників немає слідів від подвесів.

Заздалегідь дякую за відповіді!

 

 

 

1. Чорний фарбник один з самих дорогих, професійний фарбник коштує 1кг 400євро. Тому якщо ви використовували щось дешеве, типу для тканин :) то швидше за все в нього крупна фракція яка в пори не заходить. Синій колір, тому що чорного кольору в природі не існує :) чорний це фіолетовий :) відповідно в вас барвник не зайшов в пори і деталь віддавала в синеву. З дешевих фарбників спробуйте чорнило для струменевих принтерів. Фарбники гріються відразу від 40 до 65градусів. Взагалі фарбник можна і не гріти, і якісний фарбник зайде в пори при кімнатній температурі.

2. Точка контакту є завжди, в місці контакту анодний шар не утворюється, а те що ви його не бачили, просто не ретельно досліджували. Як кріпити, це сугубо особиста справа :) комусь гвинтом подобається прикручувати, хтось дріт мотає, а хтось варить спеціалізовану оснастку, це не так суттєво насправді, головне надійне міцне зєднання з деталькою, а яким чином ви цього досягнете, це ваша справа.

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку