Kostas888

Пятна после цементации и шлифовки

11 posts in this topic

#315542 Posted

После цементации вала (сталь 18 ХГТ) сделали шлифовку до размера. Диаметр вала 40 мм. На поверхности есть пятна. При рассмотрении в лупу трудно понять, что это. Ногтем не цепляется, только чуть-чуть в хвостовой части (на фото). Похоже, как прогорел металл и неотшлифовался. Но размер уже получен шлифовкой. Подскажите, пожалуйста, чем можно хотя бы обесцветить эти пятна? Бензин и растворитель 646 не помогли. Счесывание бамбуковой палочкой тоже не помогло. Нужно получить приемлемый внешний вид.

IMG_20220616_193919.jpg

IMG_20220617_151749.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315561 Posted (edited)

Я би спробував його знежирити (646, 647 розчинник) потім ватним тампоном та 15-20% розчином ортофосфорної кислоти, мало би зняти легку іржу швидко. Потім добре промити водою, протерти і в змазувально-охолоджувальну рідину (для гарантії зробіть свіжої з концентрату) хвилини на 2-3. Просушити - вода випарується, масло з інгібіторами залишиться.

 

Інший варінт - полірувальний круг.

 

Як на мене, воно сильно схоже на сліди від пальців. Типу відшліфували, протерли від ЗОР (СОЖ), залапали пальчиками, полежало пару днів - результат.

 

Edited by Олек77
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315565 Posted (edited)

@Олек77 Ви маєте на увазі можлива корозія від пото-жирових відбитків?
Ортофорфорної кислоти немає. Є розчин соляної кислоти 5-15% побутовий засіб "Сантрі" для видалення іржи та вапняного нальоту. Може його спробувати? В мене є старий вал, спочатку просто подивлюся, як себе поводить поверхня. Спробую - відпишуся. 

Edited by Kostas888
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315569 Posted (edited)

3 часа назад, Kostas888 сказал:

@Олек77 Ви маєте на увазі можлива корозія від пото-жирових відбитків?
Ортофорфорної кислоти немає. Є розчин соляної кислоти 5-15% побутовий засіб "Сантрі" для видалення іржи та вапняного нальоту. Може його спробувати? В мене є старий вал, спочатку просто подивлюся, як себе поводить поверхня. Спробую - відпишуся. 

Уксус не поможет? Или ультразвуковая ванна.

Edited by Леня
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315570 Posted (edited)

, Леня написав:

Уксус не поможет?

Не лізьте у хімію -  ще гірших плям наставите. Відтерти те залапане  м'яким абразивом (з мастилом) типу крейди, соди, зубного порошку, білої глини і забути проблему. 

 Більш складний варіант - лужна гальваніка. Готуємо 5% розчин кальцинованої соди, деталь на ""мінус"" джерела струму, кільцевий анод з чорної ( не луженої і не цинкованої!!!!) бляхи  на ""плюс"", деталь вішаємо вертикально. Джерело постійного струму напругою 3....12В, сила струму 3...5А/дециметр квадратний площини деталі. В вашому випадку вистачить будь-якого автомобільного акумулятора. 

Розміри і чиста поверхня не постраждає. Після  чищення добре висушити і змастити деталь рідким мастилом. 

Edited by Куляста_Блискавка
доповнення
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315573 Posted

5 часов назад, Kostas888 сказал:

Ортофорфорної кислоти немає. Є розчин соляної кислоти 5-15%

Соляная злая , от нее ещё пятна будут, 

Ортофосфорная в кокаколе, показывали как бампера чистят)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315575 Posted (edited)

9 годин назад, Куляста_Блискавка написав:

Більш складний варіант - лужна гальваніка. Готуємо 5% розчин кальцинованої соди, деталь на ""мінус"" джерела струму, кільцевий анод з чорної ( не луженої і не цинкованої!!!!) бляхи  на ""плюс"", деталь вішаємо вертикально. Джерело постійного струму напругою 3....12В, сила струму 3...5А/дециметр квадратний площини деталі. В вашому випадку вистачить будь-якого автомобільного акумулятора. 

То буде наводнювання і можливий наліт від домішок у соді. І у випадку кислот (соляну не рекомендую, бо поржавіє ще поки будете мити), і у випадку катодного "відбивання" іржі воднем у лужних розчинах, матові плями на її місці залишаться.

Згідний, що м'який абразив/полірування буде значно краще.

 

Так, маю на увазі пото-жирові плями.

Таке бачив неодноразово, десь інструментальщики щось з партіі на хімокс забудуть принести, і доносять потім якусь втулочку/обойму/фланець. Ванни за одну детальку гріти ж не будеш, от воно і лежить день-два-три, а за той час бувало дактилоскопію робити можна - "пролазять" пальчики іржею досить чітко.

Edited by Куляста_Блискавка
граматика
1

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315582 Posted

7 годин назад, Олек77 написав:

То буде наводнювання і можливий наліт від домішок у соді

Насиченням воднем можна знехтувати - надто малі струм і експозиція. Для запобігання осаду нальоту - промивка дистильованою водою. 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315592 Posted (edited)

В 18.06.2022 в 22:29, Олек77 сказал:

І у випадку кислот (соляну не рекомендую, бо поржавіє ще поки будете мити).

Згідний, що м'який абразив/полірування буде значно краще.

Спробував потерти старий вал по плямах розчином соляної кислоти Сантрі (писав вище). Залишив на 5 хвилин, потім потер розчином соди для нейтралізації. Потім водою і просушив. Результат непоганий, плями значно посвітлішали. Але місцями є легке потускніння поверхні, тобто поліровка все одно потрібна, щоб вся поверхня виглядала однаково. Спробую все-таки на новому валі м'який абразив, як ви і рекомендуєте. Без хімії.

ПС: Якщо залишити кислоту на поверхні на більший час (10-15 хв.), дійсно з'являється іржа. Але тією ж кислотою потерти - легко видаляється, поки свіжа.

Доповнюю: на слідуючий день місця обробки соляною кислотою темнішають, бо, мабуть, нейтралізація содою вже не впливає на запущений процес корозії безпосередньо у верхньому шарі металу.

Edited by Kostas888
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315599 Posted (edited)

1 час назад, Kostas888 сказал:

Спробував потерти старий вал по плямах розчином соляної кислоти Сантрі (писав вище). Залишив на 5 хвилин, потім потер розчином соди для нейтралізації. Потім водою і просушив. Результат непоганий, плями значно посвітлішали. Але місцями є легке потускніння поверхні, тобто поліровка все одно потрібна, щоб вся поверхня виглядала однаково. Спробую все-таки на новому валі м'який абразив, як ви і рекомендуєте. Без хімії.

ПС: Якщо залишити кислоту на поверхні на більший час (10-15 хв.), дійсно з'являється іржа. Але тією ж кислотою потерти - легко видаляється, поки свіжа.

Спробую пояснити що відбувається на прикладі полірованої в дзеркало пластини:

1. Маємо поліровану пластину.

2. Якимось чином формуємо на ній осередки корозії - плями від пальців, "народний" заіржавлюючий засіб сіль + оцет + перекис водню. Іржа формується тим швидше, чим менше замаслена поверхня.

3. Будь-якою хімією пробуємо ті залишки зняти. Навіть сильно "натюнинговані" інгібіторами травлення соляна, сірчана та, суттєво більш м'яка до сталі, ортофосфорна кислота досить легко знімуть ту іржу, але сіренькі плями на її місці залишать.

Чому так? Іржа сформувалася з металу, який був раніше відполірований в дзеркало. Іржу ми зняли, але метал на її місце не повернули. Звідки і є ті плями.

 

Тому полірування/шліфування м'якими абразивами і є найкращим варіантом - і іржу знімуть, і однорідний блиск повернуть. Хоча, адекватне промаслювання після полірування та протирання від полірувальної пасти зайвим не буде - його і хлопці замовника лапками залапають, а потім скажуть, що то шось з термічкою не те...

 

Edited by Олек77
2

Share this post


Link to post
Share on other sites

#315617 Posted

Можно, купить в магазине очиститель коррозии. Там, около, 50% ортофосфорки. Он удалит пятна, но вал немного потускнеет. Потом, его можно, нулевкой. Но, лучше не нужно. 

 Ортофосфока не активирует железо к дальнейшей коррозии, наоборот препятствует коррозии изза фосфатной пленки (поэтому, тускнеет), которая не является браком, а даже полезна, при хранении. А солянка активирует поверхность, для коррозии, по зверски и сода не помогает. Можете сказать, что обработали специально, для длительного хранения. 

1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.