nand1024

Стрічкопильний верстат чи циркулярна пила?

59 повідомлень у цій темі

3 години тому, Bogdan написав:

Якась одеська. Корпус чавун. Вагою під 200 кг. 

А на пальцах хотя бы можете рассказать где там третье колесо ставится? И для чего собственно? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Напевно паразітка, щоб збільшити ширину різу.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, garfild79 написав:

где там третье колесо ставится?

там все просто - на рівні нижнього збоку. Виходить трикутник. Таким способом стрічкові для тканини роблять, тільки там тих коліс ще більше.
типу ось так

0210.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

ось для тканини

0222.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Понял. Типа дополнительного натяжного получается. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Обвідного, натягування як правило верхнім робиться.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

До речі, дуже практична схема, хоч і складніша. Шківи можуть бути чавунні і без бочечки, але не для вузьких полотен.

Ще хитрість з колесами (звичайної) - колесо подвійне, тобто дві бочечки і покрито гумою, симетричне, щоб можна було розвертати. Працював колись на такому. Якщо бочка викатається - розвернути і працювати на другій половині. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вкину свої 5 копійок, як фанат стрічкопильних верстатів.

Основне, що треба пам'ятати (як на мене) - така пилка значно складніша від циркулярки буквально у всіх аспектах. Її складніше налаштовувати, обслуговувати, експлуатувати ніж циркулярку. І вона повільніше пиляє. І хороші стрічки складніше знайти, ніж хороші фрези.

Взамін вона може робити неможливе для побутових циркулярок - дуже високі пропили, дуже тонкі, і фігурний різ. А також працює значно тихіше, ніж циркулярка :-) . І дуже складно відпиляти собі пальці (циркулярки я боюсь, як сатани, з цієї причини).

 

Криволінійний різ робив 6мм пилкою, найменший був R=20 (але в фанері 20мм товщиною).

 

Але робити високі пропили на значну довжину ("вздовж двометрову дошку120х40") на маленьких верстатах, без доп. пристосувань, і щоб рівно - навряд чи можливо, особливо для початківця.

З іншого боку, оскільки це типова задача, то на Ютубі дофіга відео про різні приспособи, для виготовлення дощок. В тому числі і з розширенням стола по довжині.

Однак, це не буде дуже просто.

 

Без приспособ, і без тренування - у мене виходять розпили тільки відносно рівні, і на дровах десь до 60 сантиметрів. Тобто, таку дошку потрібно потім ще стругати.

 

Але для заготівлі екзотичного матеріалу - шикарна штука (тільки щоб пропил був від 120мм хоча б). Всяке поліно стає заготовкою.

Тільки критично важливо зробити базу, щоб на столі це поліно не крутилось (якщо крутнеться - порве стрічку, можливо).

4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
18 годин тому, knife_life написав:

Але робити високі пропили на значну довжину ("вздовж двометрову дошку120х40") на маленьких верстатах, без доп. пристосувань, і щоб рівно - навряд чи можливо, особливо для початківця.

 

то я с запасом взяв. це для виняткових випадків коли несподівано знадобилась пара дощечок 60х40, а є лише 120х40, їхати 40-65км лише заради них ліньки. там в основному  набагато менші і тонші(8-25мм) заготовки пилятися будуть і об'єми робот не промислові.

Крім розпилу дошок і виготовляння для домашних потреб саморобних поличок чи чогось більш складного, планував зайнятися "моделізмом", там іноді треба брусочки 10х10 або ще тонші, а ще з фанери якісь криволінійні заготовки різати. тож розглядаю подібний верстат як компроміс між циркуляркою та лобзиковим верстатом. Коротше кажучи має підійти для моїх задач.
 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А, якщо по висоті 40 мм - тоді так, можна непогано розпиляти таку дошку.

Головне - упор прикрутити нормальний.

 

АЛЕ.

Верстати формату jet jwbs-8 супер-категорично не рекомендую. Ніякого виробника, навіть даром.

 

Мій перший верстат був такого габариту.

Там дуже маленькі колеса, пилка на них сильно перегинається, і дуже швидко рветься, це найгірше.

Якщо пилка проходить півгодини чистої роботи - вже дуже гарно. Годину - це щось прекрасне, я такого не бачив. У мене ламались і через 20 хвилин.

Пилки не дешеві, і дуже сильно прикро їх так втрачати.

Полотно тріскається від перегинів, в багатьох місцях. Тому повторна зварка працює недовго.

Ну, і на додаток - дуже малопотужний двигун, дуже повільно пиляє.

 

Просто фізично боляче вмикати пилку, коли знаєш, що через 20 хвилин роботи це полотно порветься, а коштує воно пару сотень гривень (може вже й більше).

 

Тому треба брати пилку, у якої колеса від 250мм діаметром.

Може здатись, що це маленька різниця - 200 та 250, але полотна на пилках з 250мм колесами у мене працювали годинами, до повного затуплення. І або взагалі не рвались, або по моїй тупизні, коли заготовка прокручувалась.

 

Це, типу, об'єктивні нюанси.

 

Суб'єктивно - ще й пропил 80 мм - це мало. Напиляти заготовок із полін горіха, яблуні, вишні, сливи, груші, клена чи берези - в селі практично завжди можливо. Гарний матеріал, практично для всього. В магазині просто так не купиш (або дорого, або не тільки дорого, а ще й кубометрами).

 

Але в 80мм влізають тільки тонкі гілки. І не тільки біда, що тонкі - а ще й біда, що з серцевиною. При висушуванні - воно по серцевині репне, на 90%. 

Тому (в таких малих заготовках) - пиляти треба вздовж, через серцевину. В ідеалі, заготовка повинна бути така, щоб серцевина в неї не потрапляла - тоді є шанс висушити нормально.

80 мм для цього мало, я переконався.

Ну, це для заготівлі матеріалу, не всім треба - тому суб'єктивний критерій.

 

Зрештою, почавши з такого мікро-девайса, як цей jet, я швидко розчарувався в його можливостях - але був зачарований самим типом інструменту. І купив собі китайця для італійців (Fox F28-186A), з колесами 250мм, пропилом 120мм, і двигуном на 0.42 кВт. Звичайно, б\у, і на ОЛХ, бо нову не потягнув би по ціні. Не гнався за моделлю, просто по параметрах вибирав.

 

Різниця в роботі - тупо космічна. Разів в 4-5 швидше пиляє товсті деталі, пилки живуть годинами, не ламаються. Двигун гріється раза в три повільніше.

А габарити і вага - не дуже більші.

Тому я б дуже радив не поспішати з покупкою, а пошукати щось подібне такій, як брав я (типу Scheppach HBS261, по виду дуже схожа).

 

Як мінімум - не беріть нічого на 200мм колесах, просто викидатимете гроші на полотна.

А, і є ще пилки з колекторними двигунами (американські часто, та й старі європейські) - вони виють, як болгарка, я б таку не брав :-).

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

полотно порветься, а коштує воно пару сотень гривень

 

Давно ви їх не купували, мабуть))

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Дійсно, до війни ще брав останній раз. Тоді 1.1 грн за сантиметр приблизно коштували (з гартованим зубом. Однакова вартість була за 6 і 10мм ширини (0.65мм товщиною).

 

А, і важливе для ТС - пилки треба брати в конторах, котрі їх самі варять з полотна, а не готові на умовній Розетці. Бо зварять вам і дешевше, і абсолютно довільної довжини.

 

Тобто, якщо ви побачили супер-офігєнну пилку, але з нестандартним по довжині полотном - то беріть, і ні секунди не думайте про те, що таке полотно не купите - вам зварять яке треба.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, nand1024 написав:

коли несподівано знадобилась пара дощечок

В основному, багато з майстрів, купують сушену 50-ку і з неї вже ріжуть/клеють необхідний матеріал (меблі і т.п.). 

Для хобі чи домашніх - найпрактичніше мати маленьку пилораму або велику пилку стрічкову - нарізати колодки в потрібний розмір. 

 

3 години тому, nand1024 написав:

там іноді треба брусочки 10х10 або ще тонші

Якщо циркулярка правильно зроблена і якісний диск - то різати буде, що і рейсмусувати не потрібно. В цьому циркулярка дуже виграє. Ну і напайками... Мало хто користується дисками без напайок - мало смислу... Я на "початку" купив якісну монолітну... і їздив через день на лісопилку, щоб її заточити. Якісну з напайками до заточки вистачає в рази і рази більше. Тому я і "махав" на користь циркулярки.

 

2 години тому, knife_life написав:

Тому треба брати пилку, у якої колеса від 250мм діаметром.

Ще років 20-ть тому робив пилорамку і тоді надибав на розрахунок шківів відносно товщини стрічки - то менше 300мм краще не ставити. На пилорамі пилки проточуються постійно станком, не так через затупленність, а забрати мікро-тріщинки між зубами, а на пилках - практично всі не точаться. Тому цей перегин на малих шківах так і критичний.

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Bogdan написав:

менше 300мм краще не ставити

 

Якщо бюджет хоч приблизно дозволяє - згоден на 100%. Полотна будуть практично вічні (доведеться щось вирішувати з заточкою, звичайно). Потужності вистачатиме для заготовки матеріалу з крупних колод, і самі такі колоди нормально влазитимуть по висоті.

Але розмір і ціна зараз - капєц просто.

 

Тому краще вже на 250мм, ніж ніякої (і точно на 250 дуже сильно краще, ніж на 200 )

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, knife_life написав:

Але розмір і ціна зараз - капєц просто.

купити нормальне - то треба мільйонером бути ))) . 

Я поки в "багаті села" не потрапив і спробував сучасні станки і інструменти - як приклад, шліфувальний станок за 80тис євро... - і це в чувака в селі стоїть і він на ньому меблі з тирсоплити робить...  -  то навіть не розумів, наскільки це може бути класно - таким працювати.

Але завжди є вихід - багато чого можна зробити самому. Якщо пацан 20-річний - то тут ні навиків ні інструменту, та все можливо. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 годин тому, knife_life написав:

 

Там дуже маленькі колеса, пилка на них сильно перегинається, і дуже швидко рветься, це найгірше.

 

і при цьому навіть бережливе використання срок служби полотна не подовжує? фірмові джетовські теж рвуться?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Складне питання.

Я ніби користувався акуратно, в натягнутому стані не зберігав - але десь півгодини чистої роботи - це в мене був максимум. А так і менше було, звичайно.

Причому полотна і для малої, і для великої я брав рівно в одній і тій же конторі, однакової марки, товщиною 0.65, просто різної довжини. І на малій вони рвались швидко, а на великій затупились штук 5 (і одне якось порвав, але не згадаю, як).

Я питав на Ютубі, під відео якогось американського столяра, чи довго живуть у нього полотна на маленькій пилці - він відповів, що не більше 40 хвилин - година (і я був би радий тоді, якби у мене так вийшло). Я навіть думав якийсь лічильник годин роботи поставити, щоб розуміти, скільки ще протягне полотно, лол.

 

Найбільш прикро, що через деякий час роботи, коли пилка вже потріскалась, але ще жива, вона стає дуже чутливою до неакуратного поводження. Трошки крутнулась заготовка - і розірвалось полотно.

На більшій же пилці, на неновому полотні, я _зігнув_ полотно, коли заготовка крутнулась (погано базу на дровині зробив). Тобто, хвиля така утворилась на полотні, в межах пластичної деформації. Зняв, молотком чуть поправив, і пиляв далі (кривувато, правда). Тобто, довга експлуатація на більших колесах - не знизила міцність полотна.

 

А перестав я користуватись малою пилкою, коли за один день порвав три полотна. Не назву себе багатою людиною, і ці півтисячі гривень на той час - тупо відбили бажання вмикати пилку (20 баксів). Ха, я досі пам'ятаю ті відчуття, типу, "який бездарний про...б грошей". Травма, гг.

 

Але сам такий інструмент я дуже люблю.

Тому купив пилку на 250мм колесах, і вона вірно служила для заготівельних задач. Штук 100 різних брусків напиляв, із дров, габаритами від "на олівець" до "на ручку молота". А то стільки прекрасного матеріалу йшло в піч, аж жаба давила.

А так - яблуня, вишня, алича, горіх, груша, бузок, акація, ірга, глід, карагана, бузина, тис ягідний, etc. - все стає джерелом красивого і досить екзотичного матеріалу. Ну, а клен, береза, ясен, каштан - просто матеріалу. Це все, що пиляють по посадках, чи зеленбудівці по місту. Тобто, халява, якщо говорити про об'єми в пару мішків, а не камаз :-).

 

Маленька пилка з такими задачами не справлялась майже ніяк, доречі. Але це не всім треба, я згоден.

 

А ще в маленьких - і дешевих - пилках паршиве майже все. Стіл часто штампований з листа (як у джета цього), з невідомою геометрією, і трохи гнеться. На столі нема пазу - тобто, неможливо використати приспособи для паралельного відпилювання, (типу як міні-пилорама, щоб пиляти дощечки чи шпон, дуже класна можливість), чи для пиляння під кутом. Штатний паралельний упор - повне Г., дуже відгинається по дальньому краю, і у мене був не перпендикулярний до стола.

Шківи не ідеально круглі (по чіпмейкерським стандартам), що теж убиває полотна, доречі.

 

Хз, не згадаю навіть всі інші гріхи, бо давно просто віддав її (продавати таке було соромно).

Натомість в трохи більших пилках - столи масивніші та жорсткіші, хоча й алюмінієві, і з пазом, паралельним полотну,  в котрий ставляться приспособи.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

дуже вам дякую за розгорнуту відповідь щодо досвіду з даним верстатом, ніколи б і не подумав що можуть робити верстат в якому полотно живе півгодини. виходить що за кошти на більш-менш нормальну стрічкову пилу вже можна придбати циркулярку і лобзиковий верстат.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
9 годин тому, nand1024 написав:

на більш-менш нормальну стрічкову пилу вже можна придбати циркулярку і лобзиковий верстат

Якщо лобзик ручний (а не верстат), то він не дорого, якість різу суттєво від того ж фіолента і фестула не відрізняється. Тому лобзик виграє завжди. Єдине потрібно дивитись на моцні без шатань і т.п., також зручніші з швидкими фіксаторами (і полотна і підошви), підсвіткою, вентилятором... 

Нормальна стрічкова пилка - це напольна залізяка від 150 кг, тому дешевою не буде. Зробити можна - там нічого складного, але роботи багато як з дрібницями так і з великими кусками, потрібно станки не хобійні, щоб організувати.

Циркулярка - саме простіше і для початку суперове і не потрібно. Я був їх кілка робив, то простеньку за півдня встигав зробити. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Bogdan написав:

Циркулярка - саме простіше і для початку суперове і не потрібно. Я був їх кілка робив, то простеньку за півдня встигав зробити. 

можна для початку навіть einhell розглянути?

а лобзикові верстати плоскість різу не заваляюют?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, nand1024 написав:

можна для початку навіть einhell розглянути?

в мене енхель - торцовка з протяжкою - ріже непогано, диск рідний поганенький, в іншому - все добре. На циркулярці не працював. 

Якщо потрібна багатоопераційна циркулярка - потрібна серйозна, вона вживана (невелика) 1-2 тис. баксів + . Якщо проста - смислу купувати мале і дешеве не має - простіше зробити - і дешевше і надійніше.

 

, nand1024 написав:

а лобзикові верстати плоскість різу не заваляюют?

їх кілька видів. В любому випадку - це чорнова робота (крім маленьких для маркетрі)

Змінено користувачем Bogdan
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, Bogdan написав:

їх кілька видів. В любому випадку - це чорнова робота (крім маленьких для маркетрі)

ну наприклад такі JET JSS-16A, Ryobi RSW1240G, FDB Maschinen MJ50B, в них плоскість різу достатньо рівна буде?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, nand1024 написав:

такі JET JSS-16A

Якщо привязувати до вказаних задач - пиляти доски - то це геть інше. Це для шпону і тонкого, доску воно просто не потяне.

В мене є подібний (вібраційний), я ним тріхи погрався, то товще 5мм і не пробував різати.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
5 годин тому, Bogdan написав:

Якщо привязувати до вказаних задач - пиляти доски - то це геть інше. Це для шпону і тонкого, доску воно просто не потяне.

В мене є подібний (вібраційний), я ним тріхи погрався, то товще 5мм і не пробував різати.

Трохи не уточнив. Що я хочу робити, різати дошки, розкроювати їх, потім їх на підлогу, поличку, столика, чи ще на кудись подібне, для цих задач я візьму циркулярку або зроблю на ручній циркулярці що вже є, якісь нормальні пристосування що рівний різ робити, можливо ще справа в пилі і треба взяти з меншим зубом для більш делікатного різу, в мене комплектний диск.
А лобзиковий верстат більше для хобі якісь дрібнички типу випилювання рами для якогось коптера, літачка, запчастин для лодки, ніколи цим не займався але маючи змогу щось закодити для мікроконтролера цікаво це реалізувати в якійсь діючій моделі, ще щось вирізати з пластику чи оргскла. Можливо там будуть не тільки дрібнички для хобі але точно можу сказати дошки габаритні кроїти на ньому я не буду,  фанера, пластик, оргскло, можливо якщо потягне невеликий шматок дошки 15-25мм товщиною.

Ви сказали що у вас є подібний вібраційний і більше 5мм ви не пробували різати, це справа в потужності подібних верстатів? а взагалі як враження від нього, точність різу достатня?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, nand1024 написав:

а взагалі як враження від нього

Я його купував не для себе і такі малі деталі я не роблю. Якщо потрібне тонке і витіювате - то така штука потрібна.

 

Щодо "різати дошки, розкроювати їх, потім їх на підлогу" - то тут далеко не все так просто. Просто виготовити дошку для підлоги - то вже серйозна майстерня має бути. зі своєї практики я б радив робити паркетну дошку або паркетний щит. Паркетна дошка - там різні варіанти склейки, її робити простіше. Паркетний щит - складніше та це більш практична штука. Можна і "кльопки" - паркет робити, там взагалі кусочки потрібні.

Але тут - чим тонша колода - тим більше дров, а не продукції буде. Потрібен нормальний матеріал. Як варіант - нарізати 3-й сорт на бруски, клеїти в дошку, а зверху ламель, знизу також потрібно для рівномірності, тоді не так крутити буде, але буде. В мене - паркетний щит - два слої (впоперек) із сосни, зверху ламель дуба (ясена, клена) - не так сильно, та крутити буде, але якщо приклеїться до основи рівним - то вже нікуди не дінеться.

 Загалом, робити дошку для підлоги набагато складніше, ніж здається. Я колись різав ясен, розпилював на дошку, сушив, гнав в розмір і фрезерував ручним фрезером шипи - робив довго, якість більш-менш, та потім замінив на щит - в рази краще.

 

Для поличок... - я б починав (і починав) з токарного - ним можна робити і завершені роботи і деталі, плюс вони додають виду і т.п. Далі - циркулярка. Потім - велика циркулярка або стрічкова пилка (краще пилорамку). Рейсмус. Сушильну камеру.   Лобзик. Фрезер зі столом. Шліфмашинку - не важливо яку, бо їх потрібно різні. ... 

 

Для всього потрібно 380 вольт. Якщо тільки 220 - нема про що говорити - все це буде бій з вітряками ручним інструментом, яки буде дохнути постійно. 

Серйозні столярні вироби вимагають потужності, а меблі ще й різний інструмент. 

 

Тут роки і роки потрібні, щоб робити такі задачі. А токарний то серйозний крок. Я був маючи токарний, малу циркулярку, фіолентовскі лобзик і фрезер (фрез і пилочок до них тоді ще не продавались - робив їх сам) - робив столики і подібне під замовлення. Тобто починати з малого.
Дерево як хобі - дорого, а як заробіток - в рази дорожче і важка рутина.

 

Я в забугор'ї робив меблі в одного дядька, потім по різних роботах попригав, попав в столярку де виготовляли сходинки - робили на Європу і Британію - роботи було валом, при цьому, цей чувак до цього займався меблями - і лапу сосав... 

 

Тому якщо для хобі - то купувати або робити той інструмент, що вже припік. Якщо для бізнесу - має бути серйозний бізнес-план і аналіз. Щодо бізнесу - то я б не радив в дерево влазити - з металом працювати набагато простіше і вигідніше.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку