knife_life

Ємність конденсатора і температура мотора

18 повідомлень у цій темі

Доброго всім дня.

 

Підкажіть, будь ласка, в яку сторону копати.

Є стрічкова пилка, пристойний китай, мотор умовних 420 ват - однофазний, з робочим конденсатором, ємність конденсатора - 20 мкФ.

Під навантаженням (натягнуте полотно) запускається легко. Підключення мотору - штатне, з заводу.

Але мотор досить швидко гріється -  5-7 циклів роботи по 30-60 секунд, і градусів 50+, ще не обпікає, але вже руку важко тримати. Температура повітря була тоді не вище 25 градусів. Між циклами роботи  проходило 2-3 хвилини. Для порівняння, 500 Вт двигун гріндера, з конденсатором 40 мкФ, за півгодини роботи гріється значно менше, ніж описано вище. Тому тут явно щось не добре.

 

Ємність конденсатора, відносно інших двигунів, які я запускав, ніби мала - емпіричних 7 мкФ на 100 Вт потужності мотора - це 28 мкФ робочого конденсатора, а тут всього 20 мкФ. Але, раз під навантаженням запускається без проблем - то, значить, ємність достатня?

 

Не соображу, що зробити, як визначити причину швидкого нагріву?

Просто всі експерименти будуть потребувати купівлі якихось компонентів - додаткових конденсаторів, кнопки ПНВС, додаткового вентилятора, і т.д., тому хотілось би якось звузити напрям пошуків.

Хоча б зрозуміти про конденсатори - мотор може грітись тільки від надмірно великої ємності робочого конденсатора, чи і від замалої ємності теж перегрівається?

 

Якщо мотор може грітись тільки від занадто великої ємності, то я куплю менших конденсаторів у якості робочого, і додам пусковий (через ту ж кнопку ПНВС). Ну, і вже буду якось підбирати ємність, способи описані добре.

Але, можливо, спершу потрібно дивитись на щось інше?

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Мотор може грітись і просто від того, що він китайський.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

мотор не домотаний, або в ньому э короткозамкнуті витки...

в мене на пилці теж грівся але пару кругів на 100 я міг відпиляти...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Не соображу, що зробити, як визначити причину швидкого нагріву?

Китай. Мотано швидше за все алюмінієм, дріт меншого перерізу, ніж потрібно під дане навантаження. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

сугубо моё личное мнение - как вариант- железо статор/ротор не по "госту". . обычно компенсируют увеличением класса изоляции лака обмоток. двигатель входит в равновесие нагрев-охлаждение. режим работы (S) тоже не последнюю роль играет. на шильдике обычно указывается или в инструкции.  да  кто ж их читает:D    у самого "китайская" сверлилка . .движок греется .прилепил кулер вместо штатного обдува и не парюсь. а вот заодно спрошу.   у меня на сверлилке движок 350w,   видел в магазинах сверлилки с движком 900 w . визуально- габариты движков практически одинаковы. (прорыв в электротехнике?).:o

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

не поленился  сходил открутил крышку конденсатора.  итого:-двигатель 350w + конденсатор 8 мк +\-5%  450v. сверлилке 14 лет

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

И ещё, не забывайте различать варианты моторов:

1. Двигатель непосредственно изготовленный под однофазную сеть,

емкость конденсатора задается производителем и прописывается на шильдике.

2. Трехфазный двигатель самостоятельно переделанный на однофазное включение,

емкость конденсатора подбирается индивидуально.

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
14 години назад, Curandero написав:

Мотор може грітись і просто від того, що він китайський

Мабуть, це найімовірніша причина.

7 годин назад, Klind написав:

прилепил кулер вместо штатного обдува

Дякую. Спробую і я собі так зробити.

 

, катран написав:

1. Двигатель непосредственно изготовленный под однофазную сеть

Саме такий в цій пилці, по підключенню нагадує радянську серію двигунів КД

, softm написав:

Снимите ремень, и проверьте на холостую как работает

Зрозумів, спробую.

, softm написав:

Может редуктор уже без масла

 

Перепрошую, я чуть тупонув, як писав перший пост - не вказав, що пилка по дереву, тобто, там нема редуктора.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@knife_life нижнее колесо пилки напрямую на валу мотора сидит или через ременную передачу? если второй вариант и вы хотите на постоянку эту пилу пользоватб, то я б не поленился и переделал на совдеповских двиг с кондером. или на современный однофазный нормального производителя. 

Китай он и в Африке Китай.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, andrey.drabchuck написав:

нижнее колесо пилки напрямую на валу мотора сидит или через ременную передачу?

Через ремінну передачу, але шківи змонтовані в корпусі, тобто заміна мотора буде цікавим квестом, з виготовленням перехідної плити, швидше за все.

Але заміна мотора явно виглядає найцікавішим вваріантом.

Якщо вдасться знайти стандартний неважкий движок на 0.5 кВт, який можна буде поставити замість штатного - то може вийти непоганий апарат, особливо якщо наростити колону сантиметрів на 5, буквально (зараз 120мм).

Але це в майбутньому.

Поки що, користуючись порадами з даного треду, додам охолодження парою кулерів, і попиляю трохи.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 час назад, knife_life сказал:

Якщо вдасться знайти стандартний неважкий движок на 0.5 кВт

что значит "неважкий" ? они же все стандартные. что 4А серия, что АИР. Если отличаются, то процентов на 10 максимум. Если он намного легче, то это будет гавёный китай, который вы сейчас пытаетесь заменить. 

Как вариант, ещё можно уставить двиг от стиралки. Попадаются и на 500 ватт. И получить сразу поддержку оборотов и регулировку скорости пилы. А так же штатное подключение на 220. Но прийдётся ставить вместе с платой управления. 

https://woodgears.ca/bandsaw/zimmerman.html

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, andrey.drabchuck написав:

что значит "неважкий" ? они же все стандартные. что 4А серия, что АИР.

Ну, ніби так, стандартні. Але старіші я бачив і з чавунним корпусом, тому так обережно написав. Хоча, в принципі, буду брати тільки новий, награвся з БУ вже.

 

, andrey.drabchuck написав:

можно уставить двиг от стиралки. Попадаются и на 500 ватт

Думав про це, але вони шумні, в порівнянні з асинхронними. І ця пилка розрахована на фланцеве кріплення двигуна.

Тому, мабуть, простіше буде з новим асинхронним трифазним двигуном.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
33 минуты назад, knife_life сказал:

Але старіші я бачив і з чавунним корпусом

ага, половину веса станка на движки можно списать. серии А, А2 вообще мамонты. АО, АО2 -- уже полегче, но становится понятно, куда страна столько чугунины выпускала. 

 

34 минуты назад, knife_life сказал:

Хоча, в принципі, буду брати тільки новий, награвся з БУ вже

новый или нет это такое. нужно просто мониторить б\у по нормальным ценам. Даже АОЛ серию можно найти в приличном состоянии. ну, как вариант -- замена подшипников.

 

35 минут назад, knife_life сказал:

І ця пилка розрахована на фланцеве кріплення двигуна.

если вы будете делать переходную плиту из той же фанэры, то какая разница как было в оригинале. 

 

36 минут назад, knife_life сказал:

Тому, мабуть, простіше буде з новим асинхронним трифазним двигуном.

взвесьте для себя все плюшки "за" и "против"

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, andrey.drabchuck написав:

взвесьте для себя все плюшки "за" и "против"

 

Так, дякую, краще гарно подумати, перш ніж щось робити, згоден.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

@knife_life прежде чем делать  выводы нужно  измерить емкость конденсатора и напряжения на конденсаторной обмотке, оно должно примерно как сетевое.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще один нюанс може бути - неспіввісність підшипників двигуна. Китайці цим грішать систематично. Перевірка - відпустіть трохи гвинти, що стягують кришки і розворушіть їх, щоб вони пошукали собі місце. Якщо після цього ситуація зміниться - проточувати кришки/вал/викидати двигун.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

а вот бы еще фотку двигуна.с размерами +\-.   а так -гадание на кофейной гуще.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку