стани

Ремонт задньої бабки 1к652, ще один варіант.

42 posts in this topic

#282748 Posted

Є пілоль від фт 11 діаметром 85 

Також на метломі лежить ціла зб без підошви від вашого верстату

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282753 Posted (edited)

, PAVLOTSIUPA написав:

Є пілоль від фт 11 діаметром 85 

Також на метломі лежить ціла зб без підошви від вашого верстату

Дякую, гляну креслення цієї пінолі, можливо, її можна перекроїти на мій розмір, зі своєю трохи пролетів. Корпус теж діло добре, але ще одну підгонку робити мені не дуже хочеться... Ви впевнені, що корпус від такого станка, як в мене? З виду він як на 1к62, тільки вищий, міліметрів на 40-50, переміряв цікавості заради, та цифр не запам*ятав .

Edited by стани
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282754 Posted (edited)

Продовжимо. Піноль вирішив обробляти на цьому ж станку. З товстостінної труби з однієї установки було виготовлене кільце, внутрішній діаметр під нутромір розмір на розмір по пінолі ( до речі, під мікрометр вона була практично однакова по краях, по середині був знос, його сфотографував при обробці, але про те згодом). Зовнішній діаметр кільця як чисто. Кулачки люнета на розмір кільця не відходили, тому прийшлось зробити ще один комплект. Токарка, фрезеровка пазів, запресовка бронзових наконечників та розточка по місцю під потрібний діаметр. Витягнув із пінолі гайку. Із тої труби, що робив борштангу, відрізав шматок, виточив пробки, забив, приварив та відпалив у пічці. Взагалі все, що вариться, стараюсь відпалювати. І обробляється краще, і сюрпризів з поводками немає. Після відпалювання одну пробку просвердлив наскрізь та обточив під посадку замість гайки пінолі, розмір зняв по гайці та додав +0,01мм. З іншої сторони просвердлив отвір та нарізав різьбу, для фіксації підшипника. Отвори також будуть потрібні для вибивання конусної оправки. Поїхав до знайомого на прес та спресував до купи. Цей подовжувач потрібен, щоб компенсувати ширину поперечки, інакше з однієї установки з люнетом піноль не обробити. Далі конічний отвір. Для базування по ньому вирішив використати ту борштангу, якою фарбував отвір. Центрові отвори у неї збереглися не погано. Установив в центра на токарному, покрутив, установивши індикатор на конусну поверхню, що спочатку конуса, що в кінці биття практично відсутнє. Виготовив та напресував на борштангу кільце, потім проточив його в центрах,  використовуючи поводок. Не захотів брати за корпус борштанги, вужча посадка в патроні дасть більшу можливість довороту люнетом, як я думаю. На строгальному зробив пластинку, щоб закрити шпоночну канавку, планував обкатати поверхню після обробки кулькою, та про те згодом. Пластину вклеїв у шпонпаз фіксатором різьби та закрутив на чотири  гвинтики. Набив кільце на піноль. Забив оправку в конус. Встановив чотирьох кулачковий патрон, довго грався, поки виставив мінімальне биття з обох сторін. Проточив посадку під підшипник, розмір на розмір, без натягу, щоб не стукати вже по цій оправці.

DSC05443.JPG

DSC05444.JPG

DSC05445.JPG

DSC05446.JPG

DSC05447.JPG

DSC05448.JPG

DSC05449.JPG

DSC05450.JPG

DSC05451.JPG

DSC05452.JPG

Edited by стани
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282766 Posted

Спасибо. Ещё один лайк не могу поставить.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282809 Posted

20 годин назад, Красноармеец написав:

Спасибо. Ещё один лайк не могу поставить.

То таке, головне, щоб ця вся писанина комусь знадобилася та вберегла від помилок. Як у цьому пості... Але по порядку. Переставив люнет, встановив підшипник, ще раз перейшов індикатором, почав обробку. На одному з фото видно знос. По кінцю хотів прокатати кульковим накатником, для того й закривав шпоночну канавку.  Треба було спробувати зробити це ще в процесі роботи, поки був запас по діаметру. Я користуюсь цим інструментом, вигладжує воно здорово, але я працював з ним на діаметрах до 35-ти мм... Для цього я давав запас у 0,02- 0,03мм, виходило гарно. Без задньої думки такий же запас дав і тут. Потрібно було дати хоча б 0,05- 0,07мм. Більший діаметр, більша довжина окружності, більше матеріалу, який треба закатати... Це вже потім до мене дійшло... По кресленню діаметр отвору в корпусі 75А, діаметр пінолі 75с1. Зазор має бути не більше 0,03мм, якщо я правильно зрозумів. В мене ж вийшов зазор 4 з половиною поділки, рахуємо 0,05мм. Пролетів на 0,02мм. Плюс якість поверхні, видно риски з- під різця, якщо їх закатати, то там зазор мабуть близько десятки буде... Зайти  то воно зайшло,  наче й не погано, але нутромір не обманеш.  Що з цим робити, поки не вирішив остаточно, може залишу як є, може спитаю у Андрія ще  стиракрилу та залити по книжці. Або шукати піноль більшого діаметру ( головне щоб конус був у хорошому стані) та спробувати ще раз, із врахуванням помилок. Тим більш що станок вже зібраний і можна обійтись без люнета. Ну а поки продовжив збирати, хоч настрій на це не дуже...

DSC05453.JPG

DSC05454.JPG

DSC05455.JPG

DSC05456.JPG

DSC05458.JPG

DSC05459.JPG

DSC05462.JPG

DSC05463.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282812 Posted

Шкода що так вийшло,але думаю,що поробить і так,а коли буде натхнення,то можна буде перевтулити бабку під цю піноль.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282818 Posted

Як по мені, то простіше знайти піноль. Роботи з корпусом займуть більше часу, а якщо вже вирізати ті гільзи, то простіше мабуть залити компаундом... Тим більше до корпусу претензій великих немає... А втім час покаже, нічого не виключаю.  Ідемо далі. На фрезерний поставив УДГ, задня бабка саморобна, колись зробив нашвидкоруч, ніяк не підвернеться заводська. Виставив шпоночною канавкою догори та викатав у двох площинах по індикаторах піноль. Підпер штатним домкратиком та про всяк випадок додав ще один домкратик, так спокійніше.  Профрезерував шпоночну канавку на 12мм ( стара була на 11). Зробив шмазочні канавки до гайки та по не повному колу фрезою діаметром 6мм. Під 90 градусів до шпоночної канавки по розмірам зробив отвір під фіксатор інструменту. Піноль скоріше за все  при першій можливості під заміну, чому б і не порозважатись...

IMG_20210317_105825.jpg

IMG_20210317_105839.jpg

IMG_20210317_105907.jpg

IMG_20210317_105915.jpg

IMG_20210317_115332.jpg

IMG_20210317_115909.jpg

DSC05492.JPG

DSC05493.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282842 Posted

, стани написав:

Дякую, гляну креслення цієї пінолі, можливо, її можна перекроїти на мій розмір, зі своєю трохи пролетів. Корпус теж діло добре, але ще одну підгонку робити мені не дуже хочеться... Ви впевнені, що корпус від такого станка, як в мене? З виду він як на 1к62, тільки вищий, міліметрів на 40-50, переміряв цікавості заради, та цифр не запам*ятав .

Точно воно бо лежить біля передньої бабки

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282845 Posted

А похромувати піноль не вийде?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282849 Posted (edited)

8 годин назад, PAVLOTSIUPA написав:

Точно воно бо лежить біля передньої бабки

А піноль якого діаметру та в якому стані конус? І скільки хоча б приблизно буде коштувати, якщо це можливо?

 

7 годин назад, Svet написав:

А похромувати піноль не вийде?

Також про це думав, якщо й вийде, то знову все впирається в шліфовку, яку так невдало спробував обійти... Та й перед хромуванням знову ж прошліфувати потрібно, на таку поверхню мабуть хром наносити не варто... 

Edited by стани
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282851 Posted

Далі був виготовлений фіксатор інструменту та шпонка. З фіксатором вийшло гарно з першого разу, стають всі конуси із лапкою, які є  та упорні центри, а от із шпонкою  прийшлось трохи погратись, отвір для неї виявився трохи зміщений від осі пінолі, мабуть внаслідок розточувань, корпус пережив їх не одне... Тому й шпонку прийшлось робити зі зміщенням, стає тільки в одному положенні, не люфтить. Також розточив корпус під фіксатор пінолі. Розточка як чисто, отвір був далеко не круглий...

DSC05490.JPG

DSC05491.JPG

DSC05494.JPG

DSC05495.JPG

DSC05465.JPG

DSC05466.JPG

DSC05467.JPG

DSC05468.JPG

DSC05469.JPG

DSC05470.JPG

DSC05471.JPG

DSC05472.JPG

DSC05473.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282883 Posted

Фіксатор пінолі був виготовлений по отвору, зазор близько 0,02- 0,03 по нутроміру, думаю, воно має сидіти в корпусі без люфтів. Спочатку фіксатор був оброблений по зовнішньому діаметру, зроблений отвір та різьба. Потім закріплений на поворотному столі на фрезерному, вирахуваний та оброблений потрібний радіус. До пінолі прилягає щільно, на всю площу. Різьбову шпильку з рукояткою залишив стару, тільки зробив додаткову шайбу, щоб рукоятка стояла при зажимі в потрібному положенні.

DSC05475.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

#282889 Posted

Далі фланець гвинта. Старий трохи меншого діаметру, та й отвори вже не сходяться... З двох частин зварена та відпалена заготовка. Придбаний ще один упорний підшипник. Проточено, всередину запресована чавунна втулка та оброблена по діаметру вала. Просвердлені отвори, під них зроблено ударне керно, для розмітки. Спочатку накернено один отвір, нарізана різьба, притягнутий фланець, накернені та оброблені останні. Зроблені потаї під гвинти. Для змащування втулки отвір з різьбою та пробка з накаткою плюс резинове кільце. Може воно й зайве, але було, то й поставив. Також запресував на місце гайку пінолі.

DSC05483.JPG

DSC05484.JPG

DSC05485.JPG

DSC05486.JPG

DSC05487.JPG

DSC05488.JPG

DSC05489.JPG

DSC05496.JPG

DSC05497.JPG

DSC05498.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Продовжу монолог... Нові корпуси пильників, під фетр та резину, під них нові гвинти. На призмовому пильнику зробив овальні отвори, для піджиму по місцю.  В пазу призми фрезою зробив отвір та вставив пробку із фетру. Змащування  направляючої призми через цей паз, спереду ущільнення, а з-заду мастило просто витікало, це має допомогти . Важіль фіксаціі корпусу при відкиданні вдарявся у призму задньої бабки. На втулці фрезою вибрав знос та виготовив і прикрутив сектор потрібної висоти. На самому важелі була кругла шпонка, вона й вибила лунку. Вирішив просто- прихватив зваркою до того циліндрика шматочок шпоночного матеріалу на 6, потім підточив так, щоб новоявлена шпонка прилягала до прикрученого сектора по всій площі. Конструкція "колхоз", але думаю ходитиме воно довше, аніж в оригінальному варіанті..

IMG_20210329_104105.jpg

IMG_20210329_104119.jpg

IMG_20210329_113451.jpg

IMG_20210329_121407.jpg

IMG_20210329_121418.jpg

IMG_20210329_121606.jpg

IMG_20210329_102432.jpg

IMG_20210331_110449.jpg

IMG_20210331_110524.jpg

IMG_20210331_110736.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

не псуйте таку титанічну працю НЕ шліфованою пінолькою....

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
, Дядько Максим написав:

не псуйте таку титанічну працю НЕ шліфованою пінолькою....

Та й радий би, але вже вправився... Буде замінено по можливості, як тільки знайдеться ще одна піноль більшого діаметру та шліфовка ( нормальна) поблизу. Самому не приємно, та й зовнішній вигляд тої пінолі забути про це не дасть. Я не перфекціоніст, але треба признавати, коли річ не відповідає вимогам, то ніяке самозаспокоєння не спрацює. "Свежесть бывает первая, она же и последняя" ( с ), так, здається, у класика... Та продовжимо, одне іншому не заважає, поки знайдеться піноль, не буде ж воно стояти розібране. Обкатав індикаторами виведену піноль, в двох площинах, фото не робив, на словах: у вертикальній площині підйом на вильоті 180мм 0,07мм, в горизонтальній площині "від себе". При обкатці отвору центр осі пінолі вище центру осі шпінделя на майже 0,06мм. Це добре, запас не зайвий. Вирішив повернути та опустити передок за рахунок площин направляючих, ще раз підгонити ті шпонки- я може й люблю складні задачі, але не на скільки... Загалом стандартна процедура: направляюча ділиться на три частини. Першим відпрацював поворот. По діагоналі прошабрив перші частини. Потім першу та другу. Потім по фарбі на станині розподілив плями. Потім нахил. Також три частини. Перша, потім перша та друга, потім все разом по плямах. Обкатав після зборки, якщо вірити методі, то піноль потрібно вивести на половину дожини ходу та обкатати, я вивів на 115мм, підйом на 0,02мм ( це добре, десь читав, що піноль має трохи підніматися, це компенсує вагу деталі). В горизонті майже нуль, стрілка трохи починає йти "від себе" це не добре, по ідеї має хоча б 0,01мм , може трохи більше "на себе, для компенсації зусилля різця. Не пам*ятаю, де прочитав, але це здається логічним. На повному ж вильоті підйом близько 0,04, "від себе" таки набігає 0,01мм. Поки залишу так, надіюсь, із новою піноллю не затягнеться, а запаси на підшабрювання не безкінечні, там також може знадобитись підгонка.

DSC05548.JPG

DSC05549.JPG

DSC05550.JPG

DSC05561.JPG

DSC05562.JPG

DSC05552.JPG

DSC05580.JPG

DSC05581.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мабуть буду закінчувати цю історію, друга сторінка, в один пост це все точно б не влізло. Хоча здавалось би що там тієї задньої бабки, три основні деталі: корпус, підошва та піноль... Та виходить не все так просто, може це тільки в мене так, хтось зробить швидше та легше... Саме цікаве, перевірка в роботі. Я не працював на цьому станку, він був після пожежі і ні про яку роботу мови йти не могло, відразу зайшов у ремонт, тому прийдеться вчитися. Отож, для заготовки взяв вал, яким центрував каретку при виставленні, довжина обробки близько 640мм, діаметр був близько 40-ка мм, що залишилося- видно на фото із штангеном.  Спочатку мінімальний виліт пінолі, малу поздовжню прийшлося подати вправо, щоб дотягтися різцем до торця заготовки. Декілька пробних проходів, підстроїв корпус задньої бабки у поперечній площині, зробив чистовий прохід. Якщо не помиляюсь ( табличок поки немає) то оберти 400, подача 0,13, різець напаяв сам, заточка з невеликим радіуском. Величина зйому від 0,1 до 0,5мм, біло цікаво спробувати різні варіанти, більше ні, бо вал для такої довжини мені здався затонким. Хоча не пробував, може і пішло б.  Це перші фото, де на мікрометрі 5-6 сотих, різниця на всю довжину 0,01. Можна було б ще підстроїти корпус ЗБ, та думаю, це токарний, точності шліфовки із нього вимагати не годиться. Гадаю, на таку довжину обробки це нормально. Потім вивів піноль на довжину 115мм. Це фото, де на мікрометрі 35-36 сотих. Також різниця близько 0,01мм. На максимальному вильоті не експериментував, навряд чи будуть такі задачі, та й знаю, що піноль треба повернути "на себе"  приблизно на 0,02мм, так що конусність має бути точно. Цими проточками хотів перевірити паралельність ходу пінолі до направляючих, бо індикатори то одне, а практика- зовсім інше. На цьому мабуть закінчу цю історію, заміна пінолі з більш точною підгонкою буде, шукаю цю деталь, є варіанти, подумаю та прийму рішення. Може комусь та писанина згодится- буду тальки радий. Все ж краще вчитись на чужих ( в даному випадку- на моїх) помилках.

DSC05514.JPG

DSC05517.JPG

DSC05567.JPG

DSC05568.JPG

DSC05569.JPG

DSC05570.JPG

DSC05571.JPG

DSC05572.JPG

DSC05574.JPG

DSC05575.JPG

DSC05576.JPG

DSC05577.JPG

DSC05579.JPG

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.