Seejay

Люфт шестерні продовжної подачі (китаєць)

22 повідомлення у цій темі

Слава Україні!

Прошу поради. Маю китайський токарний станок VBL290F, на продовжні подачі, на лімбові досить суттєвий люфт, який спричинений тим, що шестерня прилягає до рейки не щільно. На мою думку фартух знаходиться нижче ніж потрібно, це видно по ходовому гвинту, затискаючи маточну гайку вона підіймає ходовий гвинт. Регулювання посадки ходового гвинта не передбачено. Для себе бачу три варіанти як це виправити:

1. Фрезувати фартух

2. Фрезувати супорт

3. Опустити рейку

 

Дякую

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Слава Україні!
На цьому відео з 13хв40сек описано варіант:

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Піднімати рейку - то вже останній варіант, як на мене. З тим же успіхом можна збільшити шестерню (за рахунок корекції, наприклад). І геморою менше 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Зняв фартух. Немає куди його фрезувати, там вал шестерні на поперечну автоподач в міліметрі від краю. Мабуть буду суппорт...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Фрезерувати фартух, суппорт і т.д. це  незворотні операції. Які можуть вилізти боком. Якщо треба  більш точна подача в ручному режимі то встановлюється єлектронна лінійка.  Щоб прибрати люфт, можна виготовити нову шестерню більшого розміру. Але пиляти станок це крайня міра , до якої треба звертатися лише коли він в хлам вбитий і іншого способу повернути у робочий стан в нього немає.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Попробуйте зробити "пивний тюнінг".

А саме:

Ослабте болти  кріплення фартуха.

Візхьміть маленьку полосу ,міліметра 3 ,від пивної банки і підкладівть його скраю між фартухом і станиною.Закрутіть болти.Це дасть невеличкий перекос у кріпленні і припідніме шестерню до рейки.

Потім пересуньте супорт максимально вправо,ослабте болти кріплення ходового гвинта з правого боку,замкніть маточну гайку і затягніть гвинти.

Перевірте що вийшло.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Smmasterk написав:

Фрезерувати фартух, суппорт і т.д. це  незворотні операції. Які можуть вилізти боком. Якщо треба  більш точна подача в ручному режимі то встановлюється єлектронна лінійка.  Щоб прибрати люфт, можна виготовити нову шестерню більшого розміру. Але пиляти станок це крайня міра , до якої треба звертатися лише коли він в хлам вбитий і іншого способу повернути у робочий стан в нього немає.

Нова шестерня це добре, але гвинт подачі всеодно відгинати буде. Які наслідки можуть бути від фрезування?

, Yunytexnik написав:

Попробуйте зробити "пивний тюнінг".

А саме:

Ослабте болти  кріплення фартуха.

Візхьміть маленьку полосу ,міліметра 3 ,від пивної банки і підкладівть його скраю між фартухом і станиною.Закрутіть болти.Це дасть невеличкий перекос у кріпленні і припідніме шестерню до рейки.

Потім пересуньте супорт максимально вправо,ослабте болти кріплення ходового гвинта з правого боку,замкніть маточну гайку і затягніть гвинти.

Перевірте що вийшло.

Так не вийде, бо фартух чіпляється до супорта через направляючі штифти

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Seejay написав:

На мою думку фартух знаходиться нижче ніж потрібно, це видно по ходовому гвинту, затискаючи маточну гайку вона підіймає ходовий гвинт.

То значить фартух вище. А значить треба вкласти проставку між кареткою і фартухом. А рейку - переставити.

В протилежному випадку як варіант, накладки на поздовжні направляючі (зетекс, текстоліт) і поскільки мінімальна товщина їх від 2х мм, то може знадобитися і компенсуючи проставка між каретку і фартух. (Але то спрацює за умови, що немає привода поперечки)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, gesichtslos написав:

То значить фартух вище. А значить треба вкласти проставку між кареткою і фартухом. А рейку - переставити.

В протилежному випадку як варіант, накладки на поздовжні направляючі (зетекс, текстоліт) і поскільки мінімальна товщина їх від 2х мм, то може знадобитися і компенсуючи проставка між каретку і фартух. (Але то спрацює за умови, що немає привода поперечки)

А й справді фартух вище. Я так зациклився на люфту, що прийняв бажане за дійсне. Подивлюся, можливо можна буде відрегулювати маточну гайку.

Якщо опускати рейку, то потрібно буде знімати її з встановлювальних пружинних штифтів і переставляти вже без них. Чи достатньо буде затиснути рейку лише гвинтами?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Seejay написав:

А й справді фартух вище. Я так зациклився на люфту, що прийняв бажане за дійсне. Подивлюся, можливо можна буде відрегулювати маточну гайку.

Якщо опускати рейку, то потрібно буде знімати її з встановлювальних пружинних штифтів і переставляти вже без них. Чи достатньо буде затиснути рейку лише гвинтами?

штифти потрібні.. можете просто нові отвори для штифтів засверлити .. але вже коли все виставите і затягните гвинтами, тоді фіксуєте штифтами..

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 година тому, Seejay написав:

Нова шестерня це добре, але гвинт подачі всеодно відгинати буде. Які наслідки можуть бути від фрезування?

Якщо є бажання спробувати, напишіть в особисті - спроектую по Вашим замірам і надрукую полімерну незадорого - заодно перевірите.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Seejay написав:

Регулювання посадки ходового гвинта не передбачено.

А звідки ви знаєте,що не передбачено.

На моєму китайці є регулювання.

Дейте фото правої сторони станка.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
12 години тому, Yunytexnik написав:

А звідки ви знаєте,що не передбачено.

На моєму китайці є регулювання.

Дейте фото правої сторони станка.

 

2023-05-01_095711.png

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, oleg992 написав:

Якщо є бажання спробувати, напишіть в особисті - спроектую по Вашим замірам і надрукую полімерну незадорого - заодно перевірите.

Там виявляється не шестерня на валу,  а вал з шестернею разом...

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Згадав що я мив та міняв масло в коробці передач, і там є два набори гвинтів: перший кріпить кришку коробки, а другий саму коробку передач. Я спочатку відпустив ті які тримають коробку і вона опустилася під своєю вагою. Я тоді не звернув увагу на це. Мабуть проблема що ходовий гвинт відгинає полягає в цьому.

З люфтами боротися вирішив з установкою ПЦІ, єдина проблема знайти відповідні лінійки, станок не великий тому треба на поперечну подачу тонку лінійку. Можливо хтось знає де такі продаються.

 

Ще в мене піноль задньої бабки дивиться на 25 соток вліво, відповідно і заготовку конусить добряче. Це якось регулюється, чи треба шабрити?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Підтягнув коробку передач, ходовий гвинт більше не відгинає.

Знімав рейку щоб прикинути наскільки вона не дістає до шестерні. Як виявилось шестерня чіпляє рейку тільки кінчиками зубів 2-3 мм. 

Знайшов посередині рейки три зуба злизано.... ЯК? На що це може вплинути?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Seejay написав:

Чи достатньо буде затиснути рейку лише гвинтами?

 

Думаю, достатньо. Я б рейку опустив.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А як краще опустити рейку, робити нові отвори в станині чи краще в рейці?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я б фрезернув існуючи отвори в рейці.

Ну і взагалі на цей верстат треба лінійки ставити.

Змінено користувачем Karmadon
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Karmadon написав:

Я б фрезернув існуючи отвори в рейці.

Зробити з отворів пази?

, Karmadon написав:

Ну і взагалі на цей верстат треба лінійки ставити.

Я планую це зробити, але поки що немає таких лінійок в Україні. Тай в взагалі лінійки на будь-який верстат це добре, чи це особливість саме цього верстата?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Seejay написав:

Зробити з отворів пази?

 

Щось таке.

 

, Seejay написав:

немає таких лінійок в Україні. Тай в взагалі лінійки на будь-який верстат це добре, чи це особливість саме цього верстата?

 

Вони б вже три рази з Китаю приїхали.

Це зручно на будь якому верстаті.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Seejay написав:

Станок не великий тому треба на поперечну подачу тонку лінійку. Можливо хтось знає де такі продаються.

Брав комплект з тонкою лінійкою тут⤵️

http://Shop109805 Store https://a.aliexpress.com/_EJ2F7v7

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку