ZeS

Соляна ванна для гартування

76 повідомлень у цій темі

Знову влізу з питанням.

В плані нагріву у фользі, мені здавалось, що перед гартуванням народ якось ловко виймає заготовку з конверту. Глибоко тему не копав, не розумію, як там борються із підстужуванням, але таке запало в голову.

То я неправильно запам'ятав, і гартування відбувається прямо в конверті?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 Є така речовина "вугілля "БАУ". По суті, це відпрацюваний карбюризатор. Якщо, в ньому нагрівати, під гартування, стальні вироби, не буде ніякого вигорання вуглецю. Техніка нагріву, в цьому вугіллі, не становить ніяких труднощів. Ця технологія працює, десь, до 950. Якщо потрібен захист деталей, при більш високій температурі, замість вугілля "БАУ", можна використовувати чавунну стружку. В цих выпадках, деталу гріються в пакетах, пакети виймаються з печі, з них, майже як із солянки, виймається, заздалегіть підготована деталь і охолоджується. Я, таким займався не раз, коли виходило із ладу обладннання, для гартування в захисній атмосфері (солянка, вакуум).

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Олек77 написав:

Так.

Дякую.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

#342190 Опубліковано: (змінено)

Народ! Підкажіть будь ласка, тут все нормально?

Фото з інтернету, я так розумію, що синій з коричневим то 220V.

 

DSCN4395.jpg.4f75deca7b86b68210e051ddb13febc0.jpg

Змінено користувачем ZeS
доповнив
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

По схемі хз, бо з рексом не мав справи, але не бачу проводів на кінцевик, і ті колодки, де синій з коричневим підключені, бувають із оксидованої сталі.. що до одного місця.. А кінцевик потрібен, щоб відключати спіралі від напруги, при відкриванні дверей.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
13 години тому, ZeS написав:

тут все нормально?

Ніби добре. Просто не видно підключень з іншого боку терморегулятора, а вони там є/мусять бути.
Ті два білих дротика від вимикача заходять у терморегулятор (живлення 220В АС). А інші два дротика, теж білих, виходять з виходу терморегулятора до твердотільного реле (0-32В DC з обов'язковим збереженням полярності).

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А замість кінцевика - просто вимикається реле, кнопкою (у мене так зроблено теж, але ще і кінцевик є).

Щось мені здається, що я по цій же картинці і робив управління в свою пічку  :-)

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Кінцевик це тюнінг чи виробником передбачений?  На моїй снол нема, да і місця де повинен стояти теж нема.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Y.fowler. написав:

Кінцевик це тюнінг чи виробником передбачений?  На моїй снол нема, да і місця де повинен стояти теж нема.

Десь їх не ставили, навіть якщо спіраль відкрита. Десь ставили, коли спіраль закрита.
Особиста думка: краще поставити, бо як розжарений предмет щипцями/кліщами тримаєш, то воно само по собі небезпечне. А як ще трохи током вдарить - тим більше.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Nik написав:

 Є така речовина "вугілля "БАУ". По суті, це відпрацюваний карбюризатор. Якщо, в ньому нагрівати, під гартування, стальні вироби, не буде ніякого вигорання вуглецю. Техніка нагріву, в цьому вугіллі, не становить ніяких труднощів. Ця технологія працює, десь, до 950. Якщо потрібен захист деталей, при більш високій температурі, замість вугілля "БАУ", можна використовувати чавунну стружку. В цих выпадках, деталу гріються в пакетах, пакети виймаються з печі, з них, майже як із солянки, виймається, заздалегіть підготована деталь і охолоджується. Я, таким займався не раз, коли виходило із ладу обладннання, для гартування в захисній атмосфері (солянка, вакуум).

Слава Україні! Дякую за корисну інфу:)

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Всім добра та мирного неба. Потроху рухаюсь. Доробив сьогодні з Божою поміччю пічку для відпуску (до 400С.).

IMG_20240405_163034_753.jpg

IMG_20240405_163041_617.jpg

IMG_20240405_163103_570.jpg

IMG_20240405_163117_121.jpg

IMG_20240405_163250_636.jpg

IMG_20240405_163345_939.jpg

IMG_20240405_164046_476.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, break написав:

Потім ще сиплеться всяка хімія типу щоб розкислити ванну

Ви не пам'ятаєте, що за хімія?

 

По солянці.

Значно врізав початкові параметри. Шахта 175 х 175 х 350, спіраль +- 6 кВт, тігель внутрішній 55 мм х 350мм. десь на 1.8 літра.

IMG_20240404_223923_603.jpg

IMG_20240404_223842_362.jpg

IMG_20240404_223939_795.jpg

IMG_20240404_224032_032.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

#342238 Опубліковано: (змінено)

На останньому фото бусина від термопари, чітко входить у трубку метанового балону (якась нержа), хочу спробувати ії як чехол для термопари. Можливо хто знає марку сталі тієї трубки?

Змінено користувачем ZeS
доповнив
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Лайк, візуально дуже сподобалось.

Тобто, я розумію, що паралельне відкриття дверцят - прям було б модно і молодіжно, але для відпуску, мені здається, такий варіант цілком хороший.

 

Єдине, що викликає деяке занепокоєння - чи не замкнуть спіралі, коли від циклів нагрів\охолодження трохи деформуються? 

 

І кілька питань по матеріалам, для себе:

1) Який термоізолятор всередині? Щось типу МКРФ? Якщо не секрет, де брали?

2) Чим фарбували? Знов, якщо не секрет, де купували, скільки приблизно коштує? Бо я в свій час не знайшов недорого варіанта чорної термостійкої фарби, і довелось замазати серебрянкою, не естетично.

3) З чого подова плита?

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Щось типу МКРФ

Так.

 

, knife_life написав:

Якщо не секрет, де брали?

Не секрет. Можу скинути контакти у приват, але людина не дуже приємна.

 

, knife_life написав:

Чим фарбували?

Балончик із строймага, за 245грн. на фото з тіглем його видно.

 

, knife_life написав:

З чого подова плита?

Колись купив на оликсі, типу спеціальна, але час покаже.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

#342258 Опубліковано: (змінено)

8 годин тому, ZeS написав:

Ви не пам'ятаєте, що за хімія?

Ні. Я до термічки більше як споживач відносився. Приходив з "халтурами". Квести такі собі були з циклом заготівельний-кузня-інструментальний-термічка. Ну і поки по квесту ходиш - всім цікавишся. Ну і коли хочеш щось зробити гарно - цікавишся сильніше, та деякі подробиці пропускаєш, звісно.

9 годин тому, ZeS написав:

Доробив сьогодні з Божою поміччю пічку для відпуску

Трохи дивує форма спіралі і її розміщення. чого на дно її всю втулили? Ну і зазорів між спіралями майже нема, трохи стрьомно виглядає...
Я б на відпуск взагалі б брав готові ТЕНи. Наприклад - кіловаттні, ввімкнені послідовно по два штуки, шість ТЕНів - півтора кіловатти споживаної потужності, при хорошій термоізоляції для 400 градусів достатньо. Вічна конфігурація вийшла б і закритий ТЕН окалини не боїться.

Змінено користувачем break
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, break написав:

Ви не пам'ятаєте, що за хімія?

 Звісно, пам'ятаю. Все дуже просто. Пригоршню вугілля "БАУ" насипаєте на дзеркало ванни і витримуєте 1 годину. Вугілля потихеньку горить і випалює кисень із ванни. Це і називається "розкислення соляної ванни".

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, break написав:

Трохи дивує форма спіралі і її розміщення

 Я б сказав трохи пряміше. Таке розміщення спіралей, для відпускної пічки абсолютно неприйнятне. Відпуск найважливіша операція термообробки. Деталь має бути нагріта якрівномірніше. Спіралі, які нагрівають простір до температури світового випромінювання мають бути в пічці кругом, навіть в двецятах. Тільки тоді буде рівномірність прогріву деталі по її об'єму і тому буде рівномірність заданих механічних властивостей деталі по її об'єму, а це те до чого ми прагнемо, в кінці кінців.  А тут вона жариться, як на сковородці. Ви ж не будете перевертати деталі в процесі відпуска, як млинці. Похороніть думку що ситуацію спасе термоізоляція. Ніяка термоізозяція не ідеальна і вона має свою вагу, і на неї теж потрібна енергія, щоб її прогріти. Доки не прогріється весь простір пічки до потрібної температури, проводити відпуск не має ніякого сенсу. Це буде не термічна операція, а галочка.

  Найважливіше, навіть, інше. При такому нерівномірному нагріві, ви не будете знати до якої температури нагріваєтся сама деталь. У термопари і деталі будуть свої власні життя. Термопара буде показувати температуру до якої нагріта тільки вона, а це маленький шарик в тоненькій оболонці, пару грамів вагою. А яка, в цей час, температура на деталі знатиме тільки шайтан. Тому і мотають в таких пічках нагрівачі кругом, де бачать, щоб температура була однакова кругом. 

 Я розумію, що Вами зроблено немало роботи і пічка вийшла доволі симпатишна і охайна. Дверцята, трохи незручні. Коли вони будуть розігріті, їх не дуже приємно, буде, тягати вверх-вниз. Краще переробіть набік. Прошу вибачення, за таку відверту критику, але краще повибирати камені до того як вони стали підводними.

Змінено користувачем Nik
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, ZeS написав:

По солянці

 Виглядає привабливо. Особливо спіралі. Тут, рівномірність нагріву на найвищому рівні. На дні вони не потрібні.

 Правда, знову буде критика. Не буду довго розписувати теорію, але Вам дуже важко буде контролювати температуру робочого середовища - солі. Інертність даної термодинамічної системи гіганська. Звісно, для штучного виробництва це не буде великою перешкодою. В кінці кінців Ви вийдете на пряму лінію і загартуєте ніж, або яку небудь другу деталь невеликої маси (маса деталі буде забирати температуру солі з катастрофічною швидкістю). 

 Буде пара порад. В дні вашої нагрівальної печі зробіть добрий отвір. Це на випадок прогоряння тигля, щоб сіль не залила нагрівачі, та і саму піч. Видовбувати роплавлену і затверділу сіль, не дуже приємна забава (повірте моєму досвіду). Під цим отвором поставте якийсь металічний ящик, з якого потім буде легко цю сіль вибити. 

 Поставте ще одну термопару, на спіралях. Не можу прогнозувати, але коли будете відпрацьовувати процес, ця спіраль Вам пригодиться і навіть може так статись, що прийдеться її використовувати не тільки для більш об'єктивного контролю, а для регулювання. Але, це, як варіант. Я не можу прогнозувати роботу Вашої термодинамічної системи, дуже багато невідомих перемінних.

 І, ще. Щоб котролювати температуру зеркала ванни, купіть оптичний пірометр. Коли будуть питання до якості гартування (а, вини будуть, повірте), оптичний пірометр Вам дуже допоможе в рішенні цих питань.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
10 годин тому, Nik написав:

вугілля "БАУ"

 

10 годин тому, Nik написав:

Це і називається "розкислення

ні.

Хоч я і не терміст/технолог і нюансів не знаю, та лише вугіллям розкислення не завершується, там і тетраборат натрію, і фтористий магній, і феросиліцій і ЖКС. Коротше - хімії там вистачає.
І розкислення вугіллям це не насипати зверху, а опустити вугілля в металевому "дзвоні" на дно ванни. Бо насипати зверху - до спини.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
15 годин тому, break написав:

ні.

Хоч я і не терміст/технолог і нюансів не знаю, та лише вугіллям розкислення не завершується

  Якщо Ви не терміс/технолог, мені буде важко Вас переконати, але я зроблю спробу.

 Для того щоб підтвердити процес успішного завершення розкислення ванни існує декілька видів об'єктивного котролю. Опишу самий надійний і доступний.

 Після того як терміст насипає вугілля БАУ на дзеркало ванни він витримує його там одну годину. Потім він згрібає залишки вугілля з дзерказа ванни і приступає до контролю якості розкислення. Для цього він користується полоскою із сталі У12, товщиною 0,1 мм. Бере таку полоску опускає в ванну, виведену на 860, витримує 15...20 хв. і, просто, виймає на повітря. Тонка полоска дуже швидко охолоджується. Цієї швидкості достатньо, щоб  У12 загартувалась. Яещо, ванна розкислена не якісно, то в цій тоненькій полосочці пройде процес обезвуглення майже на всю її товщину, або на значну долю товщини і вона не закалиться. Далі, терміст бере і ламає цю полоску. Якщо полоска ламається, значить сталь У12 прокалилась по всій товщині і обезвуглення не відбулось, і процес розкислення пройшов якісно. Процедуру розкислення термісти повинні проводити кожні 8 годин і робити відмітку в спец. журналі, тому що цей процес дуже важливий. Якщо накосячити, то купа деталей вийде в масовий брак і їх вже ніяк не виправити. Цей процес прописаний в офіційній інструкції по термообробці на соляних ваннах. Я це робив дуже багато разів, за 30 років роботи. Не пам'ятаю ні одного разу, щоб стальна полоска не тріщала. Пробували поміщати вугілля в решітчатий контейнер і опускати на дно ванни. Теж працює, але потім цей контейнер чим очистити від солі, та вугілля, краще зробити новий. Насипання вугілля на дзеркало ванни працює однаково єфективно. Є, в природі такий процес, називаєтьсяя - дифузія. Як раз тут ми його і використовуємо.  В інструкції є іще декілька видів процесу розкислення і є такі де задіяна хімія. Ми, їх перепробували всі і вибрали самий простий, єкологічний, дешевий і надійний.

 Я ніколи, тут, не роблю порад, якщо цого на перевіряв своїм досвідом. Якщо, тут, накосячити з порадами, відповіді будуть дуже колоритними і залишаться, як пам'ятник, назавжди. Хоча, від помилок ніхто не застрахований.

 Хімію, яку ви написали ми використовували також. Але не для соляної ванни, натрій хлор+калій хлор. Фтористим магнієм розкислювали барієву високотемпературну солянку, а ізотермічну ванну, NaOH ми розкислювали червоною кровяною сіллю.   Доречі, вся хімія, також сипеться на дзеркало ванн і взаємодіє з активним киснем по всьому об'єму, методом дифузії, і не опускається в "колоколах" на дно ванн. 

 Якщо моя спроба, по переконанню, не вийшла, даруйте. 

  

 

Змінено користувачем Nik
3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Nik написав:

Звісно, пам'ятаю

Це воно? Бо є ще БАУ-А, БАУ-ЛВ і тд.

https://prom.ua/p1000644356-ugol-berezovyj-aktivirovannyj.html?utm_source=google_pmax&utm_medium=cpc&utm_content=pmax&utm_campaign=Pmax_cpa_1_50_b2b_265945592&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwt-OwBhBnEiwAgwzrUvzZyHwk66P8y-WD2-aK4P29d1I5woc9Z-igSRHoLbb3R2SU0gjnKxoCGncQAvD_BwE

Змінено користувачем ZeS
доповнив
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
14 години тому, ZeS написав:

Це воно?

 Так, воно. Але підійдуть і всі інші "БАУ". Головне, ща "активований". Бувало, при дефіциті березового, ми застосовували якийсь другий. Теж працювало. БАУ, дуже добрий товариш терміста. В ньому можна нагрівати деталі, перед гартуванням і не буде ніякого обезвуглення деталей і, звісно, окалини (щоб не робити солянок:). В ньому можна робити нормалізацію, високий відпуск, впродовж довгого часу і також не буде ніякої окалини. Його використовують в протигазах.А я застосовую, БАУ, в вугільномульному фільтрі свого авто, трохи змінивши конструкцію фільтрувального елементу. Всім відомо ціни на орігінальні вугільні фільтри на авто. Легше купити акваланг.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку