sergo40

6т80ш ремонт

64 повідомлення у цій темі

Доброго всім вечора. Вирішив створити тему по відновленню фрезерного 6т80ш.

Скоро вже 2 роки як був куплений цей станок. Шукав був 675, 676, а попався цей.

Ще при огляді було зрозуміло що потребує повного ремонту, під час огляду за ним працював фрезировщик, що було вже добре. От же станок я побачив в роботі.

SAM_0290.JPG.b25d5448bab3599b81ea619c436f32da.JPG

SAM_0291.JPG.f6ab993b7645ac3af9b6d87bd195ee43.JPG

Так склалися обставини що не було можливості до цього  часу ним займатися.

Та нарешті на початку серпня я його розібрав для ремонту. Під час розбирання дійшов висновку що роботи по відновленню буде дуже багато а також часу піде на це все теж багато. Все ж таки не тільки станком потрібно займатися.

 

4

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Продовжу. Передивившись ютуб наш форум ну і вибачте за гріх ще до війни глянув кацапський форум, виявилося що інформації по ремонту такого станка вкрай мало. Так уривками десь щось побачив, десь щось прочитав, та й і все.

По його сородичах 6р10, 6т80, 6р80, так само мало інформації. Постае питання до шановного товариства форуму а наскільки докладно до дрібниць вести свою тему по ремонту бо по собі знаю що якраз таки і не хватало мені по іншим питанням більш розлогої інформації. Чи не буде занадто нудною тема із за викладення всього до дрібниць, чи буде цікаво читати довгу тему. Процес відновлення буде не бистрий включаючи відновлення геометрії, механіки, електрики, можливо буде деяка модернізація.

Забігаючи на перед деяку роботу вже провів. Тому й задаю питання як все викладати, просто показуючи результат чи описувати як що і куди.

Звісно ж будуть питання які потрібно буде обговорювати, можуть бути мої помилки на які хотілось би щоб Ви вказали.

 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, sergo40 написав:

Чи не буде занадто нудною тема із за викладення всього до дрібниць, чи буде цікаво читати довгу тему.

Ні, не буде, так, буде.

 

Я планую в наступному році робити те ж саме для 6Т12-1 та 6Т82-1, а також 6Р81Ш.

Змінено користувачем 4x4
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

З залізячних тем - реставрація і алхімія - завжди були самі цікаві

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Це буде тема одного дописувача, автора. Форум напів живий, я намагався задавати певні питання до недавно, відповідей в обмаль, майже нема…

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Розумію що зараз такий складний час, багатьом не до форуму. Основний акцент від мене чи буде тема читаема, щоб не був витрачений час марно. Дописувачів може бути не багато, для мене важливо щоб були читачі. Буває шукаю якусь відповідь то перечитую дуже давні теми.

Може ж таке статися що навіть через роки хтось поеречитае.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Питайте, мав таких два верстати, розбирав, ремонтував, щось та й пам'ятаю 

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

 

, Y.fowler. написав:

Це буде тема одного дописувача, автора. Форум напів живий, я намагався задавати певні питання до недавно, відповідей в обмаль, майже нема…

Хай пише автор . ктось шось да підскаже . в мене такий доробляється ....

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Добре. Саме перше геометрія. Звісно повірочний інструмент без нього ніяк. Сам повірочний інструмент принципово зразу піддаю сумніву чи является він повірочний, тому його перевіряв зразу. І зрозумів що не такий він уже й повірочний. Тому де можливо інструмент калібрував, правив і т.д. наприклад моя лінійка шд630 (яка нова була с храненія з паспортом) мае прогиб 0.02 і цей показник на лінійці помічений і маю його до уваги. Також у використанні плити 630х400 свіжо шліфована 250х250 свіжа 400х400 буду править і трохи підрізать.

200х200 правлена мною. Лінійки ут360х55 специфічна(далі покажу чому саме така),ут630х60 буде ще дороблятися теж спеціально,ут1000х45, кутник повірочний 630х400 вже прокалібрований, рамний рівень проюстований, КМД з комплектом стяжок, кутові міри, мікрометри, індикатори і т.д. Здуріти можна скільки всього треба. Тому хто мае фінансову можливість краще шліфувати. Я обрав шлях шабрування. Що з цього вийде побачу.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Пости виходять довгими тому розбиваю на декілька доки не дійду до до процесу який роблю зараз, потом все буде описуватись повільніше.

   Далі саме перше це колона.

IMG_20230723_200406.jpg

Виставляв на три точки колону. Як видно дві опори внизу одна в осі шпінделя. Чи просіла колона по середині під свою вагою зараз не відомо,надіюсь ребер жорсткості колони вистачить, все ж таки вона не дуже важка, буде видно як зведу вертикально. Зауважу що виставляти треба саме на три точки. Бачив відео де шабрили колону положивши на бруси то її скрутило і при зведенні геометрія втікала на 0.07.правда то був набагато масивніший станок. що буде в мене ще побачу.

 За базу для виведення геометрії взяв вісь шпінделя. На мою думку саме так е правильно. Завчасно перевірив стан підшипників. Обкатав по індикатору 0.001 площину торця шпінделя, плюс перевірив плоскосность на краску це важливо бо на цю площину базував рамний рівень.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, Дядько Максим написав:

Питайте, мав таких два верстати, розбирав, ремонтував, щось та й пам'ятаю 

Відео про відновлення яблука Вфг передивлявся багато разів. Дещо вловив по станку що не мало відношення до відновлення яблука. Також Ваше відео спонукало звернути увагу на цілісність вузла при огляді станка. Дякую що в свій час провели роботу по викледенню такого матеріалу. Як не як а мені пригодилося.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

За базу взяв торець шпінделя бо ця площина найменш зношуеться хоча перевіряв обов'язково. Сам конус ісо40 мав не зовсім добрий стан але не критичний поправив до паспортних даних. 

 Після того як був впевнений в площині торця шпінделя прив'язав рамний рівень.

На самому рівні і на шпінделя ставив мітки щоб була повторюваність установки. Рівень використав з ціною поділки 0.05 і не випадково, бо збільш точним було б працювати важче. Поскільки рівень базується на шпінделя коротким відрізком то його точність виростає дуже сильно. На ютуб е відео про рамні рівні, тому описувати ці тонкості не буду.

   Далі по рівню виставив колону по всіх горизонтальних вісях. Також при перших проходах зачисних контролював чи колона не тікае з виставленнго рівня.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, sergo40 написав:

Виставляв на три точки колону. Як видно дві опори внизу одна в осі шпінделя. Чи просіла колона по середині під свою вагою зараз не відомо

Опори треба було розташовувати не на самих краях колони.

 

А по науці, відступивши від країв по 2/9 загальної довжини колони.

Так можна було би суттєво ( ну майже :))  знівелювати прогин колони.

.

.

 

Без названия 2.jpg

images.jpg

Змінено користувачем технократ
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Да важливе зауваження. Дякую. Запам'ятав на майбутне. В моєму випадку маю що маю. Зведу вертикально, перевірю треба буде править, то що ж змушений буду править. Все ж таки надіюсь на достатність жорсткості колони. Наче не поскупились прибалти на ребра жорсткості зважаючи на загальний габарит.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
2 години тому, sergo40 написав:

моя лінійка шд630 (яка нова була с храненія з паспортом) мае прогиб 0.02

 

не дуже далеко поїхало від норми 0.012 для кл.2.

в мене якимось дивом шд1600 кл.1 не зі зберігання, а яка була в роботі до мене -- в класі, повірив на гранітці.

Змінено користувачем 4x4
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
20 годин тому, 4x4 написав:

 

не дуже далеко поїхало від норми 0.012 для кл.2.

в мене якимось дивом шд1600 кл.1 не зі зберігання, а яка була в роботі до мене -- в класі, повірив на гранітці.

Так вірно не далеко поїхало. Але ж могло бути і більше тому й перевіряв. Все ж таки краще мати розуміння яким інструментом користуюсь.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Продовжу по темі. Після того як виставив колону по рівню, зачистив основні поверхні і переміряв тим же рамним рівнем. Виявив ями ліва 0,18 з права 0,22, що було очікувано. Заодно виявив що з заводу плоскість направляйок не вкладається в плоскість шпінделя, права площина вище на 0,03. Переміряв двічі рамним рівнем, а також обкатував індикатором примагнітивши його до торця шпінделя. Площина хобота а також основна площина по довжині вклались до осі шпінделя.

  Потім потім плитою 250х250, однією граню лінійки ут1000, постійно періодично змінюючи інструмент і періодично контролюючи рівнем, плюс обкатка індикатором вивів загальну площину до торця шпінделя.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Слідуючий етап ласти.

Використав такий інструмент

IMG_20231114_200042.jpg

Лінійку перевірив кутовими мірами, також самі ласти в незношених місцях.

Виявив що кут 55' був не критично завалений з заводу. На правій ласті осталась тотенька не тронута полоска по всій довжині від якої і відштовхнувся виводячи геометрію. 

  Наносить краску і робити контроль доводилось специфічним способом. Також використовував грянь лінійки ут630, пробував метровою важко було самому.

IMG_20230830_133738.jpg

Ну і нарешті через багато днів фініш.

Колона готова.

IMG_20230922_110507.jpg

На останок було баловство катання індикатором від торця.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доречі не вказав про роботу з рамним або брусковим рівнем. Хто візьметься працювати таким інструментом вперше. Ні в якому разі не крокувати ним просто поставивши на площину, тільки через додаткові опори. І визначення відхилень за алгоритмом обчислення. На ютуб е докладно все подано як. Довго муторно,запутано, але нікуди не дітися треба осягнути.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго вечора. Слідуючий етап консоль. Саме зараз в процесі. Поки що шукаю декілька незмінних баз від яких обкатуватись при виведенні геометрії. Зразу скажу не просто буде, потрібно витримати площинам парелельнісь і перпендикулярність відносно осі консолі або осі гвинта, та ще й щоб все потім повинно зійтися відносно осі шпінделя колони і направляйок хобота.

IMG_20231115_150739.jpg

Виточив оправку імітуючі вісь, одна база е. Після встановлення на кінці оправки е битя 0.06 тому викатавши її найшов ту пряму вісь і поставив мітки.

IMG_20231115_124324.jpg

Також завдяки цьому валу можна буде контролювати площину в горизонталі.

  Завтра переверну консоль і хочу перевірити паралельність лівої крайньої площини до не зношеної полоски де стояв клин. На мою думку саме з цієї площини треба почати.

IMG_20231115_123139.jpg

Також покатався по не відповідальній базі, і спочатку в результаті тих даних був сумнів а чи встала моя оправка правильно по горизонталі. Тому прив'язав через КМД лінійку на крайні точки де рідко їздять салазки виявив що попав в вісь. Ще заспокоїло те що по краям викатувалось в ноль.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Доброго вечора. Перевернув соьгодні консоль. Алгоритм роботи намітився.

IMG_20231117_110158.jpg

IMG_20231117_105351.jpg

Лінійка стоїть на незношеній полоскі де був клин, і обкатка показала що в площині. А от крайня ліва база мае відхилення 0.12 вона не критична але зроблю і її, мабуть завтра з неї і почну.

Звісно ж що в перпендикулярній площині до ласти теж е можливість обкатуватись, і плюс буде ще ліва вишабрена база від якої теж може бути контроль.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Титанічний труд, маю 6т12 з дуже виробленою поперечкою (яма по середині в районі 0.3 мм ) десь станок був на такій операції що поперечкою юзали ,вертикалка і  продольна в більш менш нормальному , то планую десь теж розібрати та шліфанути  бо крім шпонок та шліців більше нічого на ньому не зробиш 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Так вірно шліфовка краще якщо е можливість. Трудоемко шабрить і довго, також великий ризик помилок 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Далі нова серія мого серіалу.

IMG_20231118_135433.jpg

IMG_20231118_135502.jpg

Одна площина зроблена. 6 годин пішло.

IMG_20231118_135102.jpg

Завчасно ще раз вивірив похибку, поставив мітки в місцях під КМД також помітив контрольні точки для індикатора.

IMG_20231118_155439.jpg

І на останок трохи зачистив і прибрався.

Завтра треба попіклуватись про додаткове освітлення, не вдало падае тінь від ластохвоста.

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Трохи сьогодні вдалось позайматися консолью. Обдер головні площини. Нашаржовані були прямо якимось піском, пластина сідала дуже швидко. Стан плоских направляйок дуже поганий. Наморочився щоб намітить загальну площину куди треба шабрить. Три індикатори, плита,лінійка дали можливість це зробити.

IMG_20231123_151928.jpg

IMG_20231123_152141.jpg

Далі всю площину треба обнижувати на 0.2 такої глибини яма на лівій площині. Добряче прийдеться нашабритись. До речі цей весь жахливий знос результат повністю забитих масляних каналів.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку