Reiter

Електропостачання. Нюанси (прокладка, автомати, УЗО та ін)

43 повідомлення у цій темі

Мої думки щодо схеми.

Ввідний автомат на 25А передбачає, що це приблизно навантаження 12кВт в трифазному режимі... Сумно констатувати, що електрокотел з'їсть всю потужність... Довільний чайник, пралка чи праска в довільній комбінації в будинку і біжите до автомата.

 

СІП 16 мало з точки зору падіння напруги і відстані до потужного споживача. Тут я б користувався можливістю поставити все максимально товсте - бо міняти потім буде ще дорожче (а ви побачите що 25А на фазу  мало). 

Болтове з'эднання і алюміній - зле.. Я б з'єднання не робив, а ставив два окремих кабеля до майстерні і до будинку. Економія невелика на з'єднанні, але воно з часом буде морочити голову.

 

Щодо 3 по 16 А в хату. Це по 3по 4 кВт приблизно. Знов халепа бо два нагівачі в одну розетку і буде сумно бігти вмикати.

 

Ну і головне зараз - відсутня в схемі можливість резервування (переключення) коли світла нема з допомогою генератора чи інвертора. Я розумію, що це на перспективу може бути непотрібним, але знову виникає питання де то включити зараз коли потреба є. Бо пропаде світло, а генератор однофазний... Як то включати...коротити фази між собою в хаті??? Бігти вимикати на вводі щоб не коротнуло коли з'явиться світло...

Про стабілізатор напруги і можливість його десь ставити взагалі мовчу...

 

 

П.С. Моя розводка зроблена 20р тому в 2х поверховому будинку - силовий кабель від лічильника напряму проходить вертикально по середині площі будинку. На кожному поверсі і в підвалі є можливість до того кабеля підключити (поверхові невеликі розподільчі коробки для локальних автоматів і ПЗВ), що хочеш і до якої хочеш фази (бо попередньо при закладці розділив світло, розетки і силові розетки). В минулому році це згодилося для організації переключень і сортування споживачів по потребах. (інвертор, генератор і таке інше всього не тягнуть). Тепер я (біля лічильника вийшло недалеко) маю можливіть пошуку довільної вхідної фази кожною будинковою фазою. Це знову ж допомогло коли пропадала одна із фаз чи використовувався генератор (інвертор). Правда в ті давні часи зміг отримати дозвіл на 32А вхід.

Тепер все світло і не силові розетки (і інтернет !!! -як без нього), насос води і холодильник резервуються від інвертора в режимі УПСа. Решту за потреби запуску однофазного генератора можна підключати коли є потреба.

Ну і головна проблема - порада. Все має працювати так щоб тим могла користуватись без вашої допомоги дружина...

 

 

 

   

 

 

5

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, kratmel написав:

Ввідний автомат на 25А передбачає, що це приблизно навантаження 12кВт в трифазному режимі.

Ні.

Це 16,5кВт.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, kratmel написав:

СІП 16 мало з точки зору падіння напруги

Достатньо нормально для відстаней до 50 метрів. Та й для 100 метрів втрати менше 10 вольт при стумі в 25А.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, kratmel написав:

Мої думки щодо схеми.

Ввідний автомат на 25А передбачає, що це приблизно навантаження 12кВт в трифазному режимі... Сумно констатувати, що електрокотел з'їсть всю потужність... Довільний чайник, пралка чи праска в довільній комбінації в будинку і біжите до автомата.

 

СІП 16 мало з точки зору падіння напруги і відстані до потужного споживача. Тут я б користувався можливістю поставити все максимально товсте - бо міняти потім буде ще дорожче (а ви побачите що 25А на фазу  мало). 

Болтове з'эднання і алюміній - зле.. Я б з'єднання не робив, а ставив два окремих кабеля до майстерні і до будинку. Економія невелика на з'єднанні, але воно з часом буде морочити голову.

 

Щодо 3 по 16 А в хату. Це по 3по 4 кВт приблизно. Знов халепа бо два нагівачі в одну розетку і буде сумно бігти вмикати.

 

Ну і головне зараз - відсутня в схемі можливість резервування (переключення) коли світла нема з допомогою генератора чи інвертора. Я розумію, що це на перспективу може бути непотрібним, але знову виникає питання де то включити зараз коли потреба є. Бо пропаде світло, а генератор однофазний... Як то включати...коротити фази між собою в хаті??? Бігти вимикати на вводі щоб не коротнуло коли з'явиться світло...

Про стабілізатор напруги і можливість його десь ставити взагалі мовчу...

 

 

П.С. Моя розводка зроблена 20р тому в 2х поверховому будинку - силовий кабель від лічильника напряму проходить вертикально по середині площі будинку. На кожному поверсі і в підвалі є можливість до того кабеля підключити (поверхові невеликі розподільчі коробки для локальних автоматів і ПЗВ), що хочеш і до якої хочеш фази (бо попередньо при закладці розділив світло, розетки і силові розетки). В минулому році це згодилося для організації переключень і сортування споживачів по потребах. (інвертор, генератор і таке інше всього не тягнуть). Тепер я (біля лічильника вийшло недалеко) маю можливіть пошуку довільної вхідної фази кожною будинковою фазою. Це знову ж допомогло коли пропадала одна із фаз чи використовувався генератор (інвертор). Правда в ті давні часи зміг отримати дозвіл на 32А вхід.

Тепер все світло і не силові розетки (і інтернет !!! -як без нього), насос води і холодильник резервуються від інвертора в режимі УПСа. Решту за потреби запуску однофазного генератора можна підключати коли є потреба.

Ну і головна проблема - порада. Все має працювати так щоб тим могла користуватись без вашої допомоги дружина...

 

 

 

   

 

 

Ну 16а на фазу зроблені до мене. Там нажаль не розділені розеточні групи і групи освітлення (я б так робив). Тому це я вже лишаю як є. Як вже казав, потужні споживачі будуть в підвалі та на кухні і до них я вестиму окремі лінії від щитової.

 

Щодо генератора, то поставлю його в гаражі. Пропало світло - вимкнув ввідний автомат надворі і запустив генератор. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Іще маю пару питань :)

 

1) Підключення котла. Реле пріоритету треба ставити перед автоматом? Сам автомат та УЗО краще розмістити в щитовій і далі до котла просто кабель? (7 метрів) 

Чи краще автомат і узо розмістити в щитку безпосередньо біля котла? 

 

2) До мене в котельні був зроблений щиток, де стоять 3 автомати  10а (на коже насос). Думаю, що то забагато, адже насос всього 100 Вт. Думаю зробити через 1 загальний автомат на 5 - 10 а, а на кожен насос просто кнопку поставити. 

 

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
21 година тому, jenkins написав:

я для себе знайшов доволі непоганий варіант - металопластикова труба для води.

Хороший варіант. Але в мене 2 кабелі. Один має зовнішній діаметр 15, інший 18 мм. Тобто треба мп труба як мінімум 26 (внутрішній 20) для одного кабелю і 32 для кабеля 18 мм.  Але вона дорога, нажаль. Вийде значно дорожче самого кабеля. А прокладати мені її 25 м меншої і десь метрів 10 більшої :(

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

,

Змінено користувачем Stebium1
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
4 години тому, Reiter написав:

Хороший варіант. Але в мене 2 кабелі. Один має зовнішній діаметр 15, інший 18 мм. Тобто треба мп труба як мінімум 26 (внутрішній 20) для одного кабелю і 32 для кабеля 18 мм.  Але вона дорога, нажаль. Вийде значно дорожче самого кабеля. А прокладати мені її 25 м меншої і десь метрів 10 більшої :(

Отут геть незрозуміло. Така труба потрібна тільки маленький кусочок для проходження через фасад\стіну, тобто її довжина ну 50-60см максимум, навіщо 25метрів? 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, jenkins написав:

Отут геть незрозуміло. Така труба потрібна тільки маленький кусочок для проходження через фасад\стіну, тобто її довжина ну 50-60см максимум, навіщо 25метрів? 

Нє, ну якщо тільки так... 

 

25 метрів мені треба, бо кабель до місця проходження через стіну прохожитиме по фасаду. Фасад пізніше буде утеплюватись. Хочу лишити можливіть заміни кабеля раптом що. Тому треба присобачити до фасаду трубу і вже в неї запустити кабель. Потім та труба зашиється при утепленні. 

 

І тут найдешевший варіант - поліетиленова чорна труба

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Не найкраща ідея ховати щось з інжинерних речей в слої утеплювача - доведеться виколупувати рано чи пізно. Хай уже кабель іде ззовні фасаду "навісом" до місця де він повинен пройти через стіну, а там де проходить через стіну - найкоротшим шляхом через трубку.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, jenkins написав:

Не найкраща ідея ховати щось з інжинерних речей в слої утеплювача - доведеться виколупувати рано чи пізно. Хай уже кабель іде ззовні фасаду "навісом" до місця де він повинен пройти через стіну, а там де проходить через стіну - найкоротшим шляхом через трубку.

Не  естетично :(

Змінено користувачем Reiter
0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Поки кабель не заводив, електрокотел не запускав. Опалюю поки тише 1 поверх. Булерьян+ електроконвектори. Але скоро таки доберусь до проводки. Вирішив кабель від щитової до точки вводу в будинок пускати не по фасаду, а всередині по підвалу. Лише частина буде виходити назовні з підвалу, потім вгору по фасадуі знову в будинок між 1 та 2м поверхом. Знайшов в запасах 3 шматки сталевої 32ї труби зі стінкою 2 мм. Пускатиму кабель по фасаду в ній. Думаю буде краще ніж пластик

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, Reiter написав:

буде краще ніж пластик

Єдине краще - синички сталеву трубу не проклюють. Ну і вам проколупати її, щоб пошкодити кабель, буде важче.
Інших переваг, крім механічного захисту, нема.

До речі, для загальної інформації - якщо колись будете використовувати металорукав під кабель, то не забувайте, що там має йти, крім кабелю, заземлений дріт без ізоляції. Перерізом не менше, ніж дроти в кабелі.

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Изучите вопрос чтоб применить узо. На три фазы. 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ніколи не розумів тієї ідеї з трубами.. треба зробити раптово нове відгалуження - і що? Берете 25-ий профіль для гіпсокартону, вкладаєте один в другий і отримуєте те саме, тільки: а, дешевше; б, розбірне.

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, break написав:

Єдине краще - синички сталеву трубу не проклюють

Металева труба негорюча на відміну від пластику. 

 

, nero написав:

Ніколи не розумів тієї ідеї з трубами.. треба зробити раптово нове відгалуження - і що? Берете 25-ий профіль для гіпсокартону, вкладаєте один в другий і отримуєте те саме, тільки: а, дешевше; б, розбірне.

 

Цей шмат кабелю на фасаді буде закритий утеплювачем. Тому ніяких відгалужень не планується. 

 

1 година тому, сергей1971 написав:

Изучите вопрос чтоб применить узо. На три фазы. 

УЗО звісно буде

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

#339908 Опубліковано: (змінено)

На тему УЗО. Виявив в себе на робоиі в щитку отаке УЗО. Воно стареньке. Але в щитку воно просто висить не підключене, отже не працювало. Думаю поставити собі на вході в щитовій. 

IMG_20231216_125909.jpg

Змінено користувачем Reiter
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

#339913 Опубліковано: (змінено)

, Reiter написав:

Металева труба негорюча на відміну від пластику.

І що з того? Кабель має пластикову ізоляцію. Яка хай може і не підтримує горіння, та горить.
Коли кабель горить, то варіанта всього два - 1)горить все навколо і 2)кабель підключено не правильно. Сам по собі кабель не може горіти ніяк, навіть при КЗ. Коли горить все навколо, то цілісність кабелю в 99% до спини, а коли горить, бо захист не дружить з перерізом - то туди йому й дорога. Тож негорючість металевої труби абсолютно не важлива. Важливо тільки механічний захист і можливість замінити кабель.

п.с. якщо є сумніви, що автоматичні вимикачі колись не відключать в критичний момент - продублюйте їх послідовно плавким запобіжником на струм більше в 3-4 рази ніж нормальний робочий. Але це вже буде якась параноя...

Змінено користувачем break
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку