jenkins

міні-сверлилка ( реставрація )

85 повідомлень у цій темі

Продовження. 

Отримав нарешті сверлильний патрон llambrich CL-06 B10, зажимає по паспорту від 0.8 до 6.5мм. Вважається "побутовим" варіантом у виробника, для дрельки наприклад. У них бувають аналогічні по параметрам "промислового" призначення, але значно дорожче і під замовлення. Вирішив що й цього буде достатньо, та і ціна "промислового" не сподобалась, ще й чекати довго. 

Коли відкрив коробку мої звичні уявлення про сверлильні патрони похитнулись  - не в плані якості а просто в плані габаритів, така дрібнота в порівнянні з звичними під 13мм... як дитяча іграшка :) але потім з коробочки дістав ще й ключ до нього, ну як ключ... я б сказав ключеня. Така іграшкова штучка яку мабуть треба пінцетом тримати. Чесно кажучи аж посміявся коли побачив його, така милота.... ну реально як для малюків. 

Посміявся і вирішив поглянути на його виконання. Ну, чесно сказати до якості питань ніяких не виникло, люфтів не виявив, все гарненько рухається як треба, губки сходяться вплотну, ключеня гарно і дуже чітко підходить по розміру для цього патрона, дозволяє добре піджати свердло. Чесно кажучи давно звик до того що ключ бовтається в патроні, а тут дійсно гарно підігнаний. Візуально якість гарна, сподобалось все. 

Потім вирішив спробувати зажати різні сверла. Пробував різні діаметри, "великі" сверла без питань звісно, але основна затія цього станка - саме дрібнота, біля 1мм і навіть менше. Вирішив зажати 0.6мм сверло. Воно на фото. Зажалось легко і рівно по центру, питань не виникло. У мене є ще 0.35 сверла, пізніше теж спробую цікавості ради, хоч задач таких ще не було. Звісно треба буде перевірити уже на станку посверлити щось такими діаметрами, це буде реальний тест.

 Упакований був в пакет і коробочку, вимазаний густим мастилом для консервації. Має наскрізний отвір від конуса до губок, тому наприклад зняти з конуса буде не складно. Загалом цим патроном я повністю задоволений, і повеселив і приніс якусь радість.

Далі надів його на шпіндель, перевірив биття і прилягання конуса, але про це в іншому випуску.

Ну от ще подумалось постфактум, для таких дрібних сверл що такий що швидкозажимий майже те ж саме. Тут навіть просто від руки можна зажати достатньо, так, ключем можна ще сильніше піджати, а можна просто маленький штифт в отвір ключа вставити і зажати так само як і ключем, ця фішка працює навіть на великих патронах, а тут тим більше. Тому я повністю задоволений вибором на даний момент. Ну але все таки практика покаже, поки що зарано говорити не зробивши ще навіть одного отвору. 

20240415_141817.jpg

20240415_141632.jpg

20240415_142656.jpg

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Цікавий патрончик, не чув про таку марку.

(Насправді, китайці навчились робити ще менші ключові патрони ;-) Та сюди такий, звісно, не підійде - замалий конус.)

Однак я попередньо, у мріях, якщо я колись таки запущу цей станок, думав ставити цанговий ER16
Думаю, для дрібних свердел у ключовому патроні не досягнути такої точності, як у хорошому цанговому
Ви не розглядали такого варіянту?

PXL_20240418_092603479.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Я багато років користуюсь отакою приблудою з цанговим патроном, чесно кажучи він трошки задовбав, цанги або не зажимають зовсім або сверло не впихнеш в наступний розмір. Та і про рівність якусь не йдеться, я розумію що це геть не ER16 чи ER11, але поки що більше не хочу дрібних цанг. Існують ER патрони під конус В10 про які писав вище, під замовлення правда. Спробую з цим класичним патроном а далі буде видно. 

20240418_125843.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, jenkins написав:

Отримав нарешті сверлильний патрон llambrich CL-06 B10,

 

И для сверлильного станка той тм патрон там в три раза дороже стоит ...  видно не зря... хотя опять же то для дома. то для производства ...

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, softm написав:

 

И для сверлильного станка той тм патрон там в три раза дороже стоит ...  видно не зря... хотя опять же то для дома. то для производства ...

 

 

там же мені запропонували як варіант швидкозажимний патрон якийсь супер крутий за 13600грн який вміє зажимати від 0.3мм до 3мм і забезпечує биття до 4 сотих. Згадуючи вартість самого верстату стало сумно, потім весело, потім знову сумно, потім байдуже.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, jenkins написав:

 

там же мені запропонували як варіант швидкозажимний патрон якийсь супер крутий за 13600грн який вміє зажимати від 0.3мм до 3мм і забезпечує биття до 4 сотих. Згадуючи вартість самого верстату стало сумно, потім весело, потім знову сумно, потім байдуже.

 

Скажите Спасибо что они говорить еще не разучились ...

 

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
3 години тому, Quercus написав:

як у хорошому цанговому

 

Для серійних робіт це гарний варіант, а якщо свердлити одиничні отвори, то це катастрофа.

Мені нещодавно треба було в одній деталі на токарному зробити два непростих глухих отвори Ф3 на глибину 2мм.

Але максимально точно. Встановив в ЗБ цанговий патрон, вийшло все чудово, але! я порахував, переставляв цанги ДЕСЯТЬ разів,

витратив на це все хвилин сорок.
І це ще патрон був в горизонтальному положенні, а якщо в вертикальному і нема фіксації шпинделя, то це капець, як незручно.

Змінено користувачем Karmadon
3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще трошки продовження. 

Про патрон. Як уже писав вище, до самого патрону питань не виникло. Патрон нормально надівався на конус і не спадав з нього, здавалося тримається нормально.

Далі було цікаво поміряти биття на зажатому сверлі по відношенню до пінолі. Взяв твердосплавну фрезу 5мм. Примагнітив індикатор на піноль, впер носик у фрезу на відстані кількох см від патрона. Кручу  - 0.15мм биття. Що за фігня? Думаю може криво зажав чи ще щось, перезажав фрезу по іншому, потім взагалі взяв іншу, а результат однаковий. Помітив що і корпус патрона (срібляста частина) б'є- поміряв - приблизно ті ж 0.15мм. Потім помітив що індикатор реагує на натиск на фрезу (перпендикулярно осі). Думаю шо ж таке. Адже биття конуса я до того перевіряв - було 2 сотих і візуально він був рівний. Як 2 сотих перетворилось в 15? Подумав може якийсь брак патрону? Врешті до мене дійшло перевірити посадку патрону. Взяв звичайний маркер, намазюкав більш менш рівномірно і тонко, зробив відбиток ну і все стало ясно. Як виявилось, конус шпінделя щільно контактує з патроном тільки перших пару міліметрів, а далі майже ні. От і вийшло що воно висить на краєчку і може хитатись в боки. Чесно кажучи зовсім не очікував цієї проблеми, адже конус по факту майже не б'є і здавався візуально рівним. Як то кажуть, не вір очам своїм. 

Далі думав про варіанти вирішення цієї проблеми. Проточити - ні, мова йде про якісь соті, може десятку зйому. Тільки шліфувати. Знову ж таки досвіду такого немає. Шліфувальних станків у мене теж немає, в наявності токарний і фрезерний. Ну ще є ручна бормашинка типу дремеля з шліф насадками. Дивився різні відео як інші роблять. Думав як мені зробити краще, скажу наперед, це питання вже вирішене, але подробиці будуть трошки пізніше. 

З інших тем, фарбування всіх деталей вже завершене, висохло. Тепер почав проганяти різьби в цих деталях, все таки фарба позатікала. Буду починати збирати все докупи. Покажу результат уже в зібраному вигляді.

Попутно почав думати про електрику, освітлення, механізм підйому і компоновку цього всього на станку. Хочеться зробити по можливості максимально компактно, ще хотілося б мати якусь коробочку чи шухлядку прямо в станку (ну точніше біля, але одним цілим), щоб там зберігати набір сверл, може ще якісь потрібні дрібниці для цього станочку.

 

20240415_144421.jpg

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Але ж тут цікаве питання, яка саме частина з пари "конус на шпінделі"\"конус в патроні" крива. Чи, можливо "більш крива". Якщо кривий патрон, то, підігнавши по ньому конус шпінделя, ви надасте цьому конусу нестандартного профілю, і наступний патрон не буде до нього підходити.

З іншого боку, здається, ви ж плануєте поставити цей патрон, умовно, назавжди. Тому, мабуть, це не проблема в даному випадку. Я так, більше підтримати тему.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Варіантів три: або проблема патрону, або проблема шпінделя, або і там і там криво. Патрон новий і здається не китайський, шпіндель старий і здається совковий, причому сирий. Щоб взнати напевне - треба калібри. Калібрів немає, хіба що є конус морзе 1 перехідні втулки, центр. Спробую перевірити ними пізніше з цікавості.

На 99% впевнений що проблема шпінделя. Дійсно, скоріш за все тільки цей патрон буде жити на цьому шпінделі, тому підганяти буду під цей конкретний патрон.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Может на токарный можно поставить тот вал и промерять индикатором конусность.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Є в мене патрончик Б10, новий.

Можу відправити на перевірку.

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Karmadon написав:

Є в мене патрончик Б10, новий.

Можу відправити на перевірку.

 

щиро дякую за пропозицію, але в цьому немає небхідності

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
1 година тому, jenkins написав:

щиро дякую за пропозицію, але в цьому немає небхідності

 

Невже конус пошкрябати встигли?

0

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, Quercus написав:

Цікавий патрончик, не чув про таку марку.

 У американцев такой патрончик  от 0-4 мм.   Встречал мелкие цанги "проксоновские" ( в комплекте только 5 цанг.  основных размеров),о зажиме свёрл  меньше 1.0 проблематично,  поэтому  без мелких кулочковых никак не обойтись

 

20 годин тому, jenkins написав:

почав думати про електрику, освітлення, механізм підйому і компоновку цього всього на станку.

 Добавте микроскоп, будете затачивать мелкие свёрла. Пастикового органайзера вполне хватит для мелких свёрл, туда держак мелким зерном, единственное условие . что бы в момент падения оганайзер не раскрылся, а вся нелочь не перемешалась.

0-02-05-c10cf8b17267b5f197b8c2d421bd65799a9b20389aee4e20f4c0d70cf99204dd_1c6dbd87ad99e7.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
11 година тому, jenkins написав:

На 99% впевнений що проблема шпінделя. Дійсно, скоріш за все тільки цей патрон буде жити на цьому шпінделі, тому підганяти буду під цей конкретний патрон.

Так, скоріш за все.

 

Але, щоб бути впевнениму правильності своїх дій,

можна взяти нове сверло з конусним хвостом,

поступово відрізАти торець хвоста, поки конус не почне щільно заходити в патрон.

Таким чином отримаєте імпровізований калібр, його  точність буде достатня для Вашої задачі.

(Обов'язково перевірить поверхню конуса на наявність коцок та задирів !).

Тоді перевірити на фарбу внутрішній конус нового патрону, щоб впевнитись, що патрон в нормі.

А тоді вже сміливо приступайте  до ґвалтування носика пінолі по патрону, як по калібру.

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Продовження. На тему конуса шпінделя. Стало зрозуміло що потрібно шліфувати без варіантів, а на обладнанні що у мене є я цього не зможу зробити нормально, тому своїми силами скоріш за все я зробив би ще гірше ніж було. Довелось використати опцію "звонок другу". Пошліфували, сьогодні отримав поштою назад. Сказали зняли 0.1мм всього. Перевірив аналогічним способом на маркер - результат набагато краще, значно рівномірніший відбиток. Далі повторив ті ж самі вимірювання биття виставивши ту саму фрезу - результат: биття самого конуса в межах 1сотки, твердосплавна фреза 5мм в патроні і на відстані близько 10мм від губок десь 3-4сотих. Але міряв на скору руку, патрон був надітий легенько і підшипники шпінделя ще не відрегульовані, всі гайки закручені просто від руки, і це відображається на люфті шпинделя в підшипниках коли хитати вал у боки - стрілка індикатора це бачить. Це була просто попередня оцінка, а нормальні вимірювання повторю ще раз потім коли буде фінішна збірка. Шкода правда що шпіндель сирий, був би закалений було би краще шліфувати ну і якість загалом була б краща. Але в будь якому випадку результатом задоволений, явно стало набагато краще ніж було.

Доречі перевірив патрон по центру КМ1, без лапки - він зайшов десь наполовину глибини конуса і доволі добре там сидить. Оціночно- конус в патроні був нормальний. Все таки шпіндель був стертий.

Ще одна гарна новина - оскільки всеодно довелось відправляти на шліфовку то заодно там же пошліфували підошву. Сказали що зняли теж 0.1мм. Тому ті мої потуги шліфмашинкою, войлоками і матюками були марними. Ну зате для себе дізнався що таким способом як я робив я не спортив поверхню більш ніж на 0.1мм. Це теж деякий досвід. На крайньому фото це шліфована підошва впритул, покрита якимось маслом, ті розводи це саме воно. Фото загального виду буде уже після збірки докупи.

Доречі довелось таки вийняти колону перед шліфовкою, тугенько вона там сиділа, сьогодні вже встановив її назад, було трошки складно повернути її так щоб різьба гужона зійшлась який там наполовину в колоні наполовину в підошві вкручений з торця колони. Посадка дуже щільна. Виручив токарний патрон 160мм в який зажав колону зверху і постукував по підошві для повороту в потрібне положення. Вийшло, гужон закрутився чудово. Результатом теж дуже задоволений.

Крім цього сьогодні продовжив загальні роботи - повичищав залишки малярного скотчу з бабки, прогнав всі різьби, все таки фарба де не де попала, та і бруд в отворах якийсь був. Тепер гарні різьби. Зібрав докупи двигун - поставив пропелер, кришки, перевірив ще раз - працює гарно і тихенько. 

В принципі все уже готово щоб зібрати повністю, але у мене є одна ідея, про яку пізніше. Але поки її не зроблю чи відкину - не зможу збирати. Тут в цього станочка є дуже дивна особливість, здавалося б простенький маленький станочок, але тут щоб зняти одне треба відкрутити майже все інше, якась ланцюгова реакція. Ну і збирати так само  - не поставивши якусь проміжну деталь - пів станка збирати не можна. Тому так, трохи доводиться тягнути кота за хвіст.

Окремо хотів би відмітити совєтскі болти, як я їх "обожнюю" - всі косі криві покоцані. Сучасні китайські небагато краще. Тому більшість метизів заміню.

20240420_141603.jpg

images.png

20240420_141416.jpg

20240420_143411.jpg

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Синдром відкладенного життя. Це речення мабуть найкраще описує головну причину появи цього маленького етапу продовження реставрації. Постійно ловлю себе на думці про те що "от колись там щось зроблю, а поки так...". А оте "колись" по факту "ніколи". А з іншої сторони, часто у мене буває цікавий ефект пазлу - інколи хоч що хочеш роби а фіг що вийде, зате інколи всі зорі вказують на одне і те ж, складаючи пазл докупи. Завершу цей поетичний відступ, перейшовши до технічного.

Думав я, гадав, як не крути, а в сверлилці дві швидкості - 3 і 5 тис обертів. Для сверла 4-5мм то уже мабуть забагато, для сверла 1мм може бути й замало. Ну і на практиці міняти положення ременя під задачу навряд захочу, тому 3тис обертів це буде "єдина" швидкість на все. 

Мої попередні досліди з конденсаторами виявили що і конденсатор буде не дуже прям маленький ну і кнопки чи релюшки (які у мене є в наявності) теж доволі габаритні. Міняти швидкість на ходу для сверлилки була б дуже зручна функція, без сумнівів. Тема частотника завжди блукала десь поруч. Сумніви викликали в основному ціни на них (ну так, не такі вже й великі, згодний, але коли ціна запчастини до станка коштує більше половини всього станка то трошки не то...), інколи і габарити були трохи великуваті, ну правда там і потужність була більша. Купляти щось геть китайське бажання не було. Але, в один день я уже був готовий задушити жабу і купити те що давно знайшов технічно підходяще проте ціна мені не дуже подобалась, в тей самий момент випадково знайшов інший, прям супер технічно підходящий варіант за значно нижчою ціною, яка мене повністю влаштувала. Ось він, частотник на 200Вт, на наклейці написано зроблено там де я люблю. Нагадую, двигун 120Вт, тому це якраз з гарним запасом. А по габаритах він як звичайна коробка чаю, коли отримав поняв - він якраз ідеально вписувався в концепт цієї міні сверлилки по габаритах. Раніше таких маленьких не бачив. Крім того в ньому немає куллера, тому нічого додатково жжужати не буде. А це добре. Короче пазл склався. Перевірив його у роботі - працює, подробиці у наступній серії.

 

20240421_002123.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

А воно точно зроблено "там"? Бо щось мене "follw" напрягає...

2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Вітаю, частотник на такому станку - дуже приємне доповнення.

Але що дивно - на тому мутанті, котрий ви бачили у моїй темі, стояв 0.37 кВт двигун, і я чогось підсвідомо вважав, що така потужність адекватна.

А тепер подумав - якщо свердло 6-6.5 мм максимум, то 120 ват там повинно вистачати.

А 0.37 у моєму поставив попередній власник, котрий був столяром, і свердлив перовими свердлами (я гарантую це, бо купив станок з намертво віржавілим пером на 20 в патроні :-) ).

 

Змінено користувачем knife_life
1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Хм, "befor" теж з помилкою. Цікаво... я його відкривав, в середині все культурно в принципі, якщо і підробка то хороша. Пізніше ще раз гляну плати. Є у когось такий самий для порівняння?

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах
, knife_life написав:

Вітаю, частотник на такому станку - дуже приємне доповнення.

Але що дивно - на тому мутанті, котрий ви бачили у моїй темі, стояв 0.37 кВт двигун, і я чогось підсвідомо вважав, що така потужність адекватна.

А тепер подумав - якщо свердло 6-6.5 мм максимум, то 120 ват там повинно вистачати.

А 0.37 у моєму поставив попередній власник, котрий був столяром, і свердлив перовими свердлами (я гарантую це, бо купив станок з намертво віржавілим пером на 20 в патроні :-) ).

 

 

Чесно кажучи я б не спішив ставити сюди більші двигуни. Тут найслабше місце це шпіндель, конус В10 з сирої сталі. Тому сверлити щось більше 10мм це уже знущання над ним. Не дарма такі патрони тільки до 6.5мм існують. А для 6мм в принцпі 120Вт цілком достатньо. А як не вистачить то є більші станки, цей все таки для дрібноти. 

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще трошки продовження. Отримавши частотник вирішив його дослідити, можливості, налаштування, а заодно підключити до двигуна, протестувати як він працює. Потихеньку почав продумувати електрику загалом - які кнопки, регулятори ітд захочу.

Просто з цікавості вирішив поміряти фактичні оберти двигуна на різній частоті, також дивився споживання потужності тим самим показометром що і раніше. В цю потужність входить також пару Вт споживання самого частотника.

Видно що оберти строго лінійно залежать від частоти, як і очікувалось з теорії. Фактично вийшло мінімум 300 об\хв при 5Гц (можна ще трошки менше але то уже занадто низька частота), а максимум 7060. В принципі діапазон регулювання суперовий для даної сверлилки. Причому двигун навіть на 7тис крутиться рівно без вібрацій. Графік споживаної потужності сам по собі цікавий, чому він так виглядає питання відкрите.

Потужність міряв також щоб порівняти з результатами експериментів з конденсаторами. Тут на 50Гц потужність 64Вт, що відповідає приблизно 8+ мкф конденсатору, що близько до оптимального значення по результатам тих конденсаторних експериментів.

Поки що в процесі вивчення інструкції, багато різних можливостей по налаштуванню, електронних входах і виходах, цікаво.   

freq.png

Змінено користувачем jenkins
2

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще одне маленьке питання вирішене, тепер сумнівів в оригінальності частотника бути не повинно.

 

20240424_010548.jpg

1

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Ще трошки продовження. Ще з самого початку коли включав помітив сильну вібрацію, вона була спричинена дубовим ременем який застив в одному положенні. Знявши ремінь вібрації сильно зменшились. Але не пропали повністю як виявилось пізніше. Зібравши двигун уже з новими підшипниками, вирішив протестувати також разом з шківом. Включив на столі не закріпленим, результат - вібрації відчутні, але не настільки щоб двигун кудись убігав. Але це на 3тис обертів, якщо крутити на всі 7 то боюсь таки улетить, все таки шків великий.

Проточка під ремінь візуально крутиться рівно. Тобто скоріш за все це дисбаланс ваги. Думав як відбалансувати, для початку хоч якось. Зробив так: двигун стоїть ніяк не закріплений вертикально на столі на тряпочці, частотником підібрав частоту на якій вібрації були найбільші по амплітуді, тобто він вільно хитався в боки, це будо десь на16 Гц. Зрозуміло що відцентрова сила буде відхиляти двигун в тому напрямку де вага шківа більша. Враховуючи це, по аналогії як підводити різець до заголовки що б'є - взяв маркер і помалесеньку підводив його до краю шківа (звісно він крутився і хитався). В якийсь момент маркер торкнувся шківа. Вимкнув. На шківу залишився коротенький слід від маркера, він вказує на місце де вага більша. З протилежної сторони шківа почав приклеювати кусочки ізоленти в якості противаги, з кожним новим кусочком перевіряв результат. В результаті декількох ітерацій вдалось значно зменшити вібрації, всього кілька грам ізоленти знадобилось. Не ідеально, але різниця відчутна. Далі спробував цікавості ради змістити цю ж ізоленту в різні боки від визначеного положення, одразу стало зрозуміло що те положення було вірним, бо вібрації різко збільшувались як тільки зміщав на якийсь сантиметр в сторони по окружності.

Також помітив вірогідно причину дисбалансу - з одного боку шківа він проточений криво, в результаті ширина шківа трошки неоднакова в різних місцях. І дійсно, ізоленту приклеював якраз там де ширина менша, а маркер поставив відбиток там де товстіше. В планах, коли буде час, зроблю простеньку оправку-імітатор валу двигуна на токарному і перевірю ширину, проточу за необхідності. 

3

Поділитися повідомленням


Посилання на повідомлення
Поділитися на інших сайтах

Створіть акаунт або увійдіть для коментування

Ви маєте бути користувачем, щоб залишити коментар

Створити акаунт

Зареєструйтеся для отримання акаунта. Це просто!


Зареєструвати акаунт

Увійти

Вже зареєстровані? Увійдіть тут.


Увійти зараз

  • Зараз на сторінці   0 користувачів

    Немає користувачів, які переглядають цю сторінку