hopscotch

Твердість сталі для чистової токарної обробки

56 сообщений в этой теме

До якої твердості загартувати сталь 45 для отримання достатньо легкої обробки та максимально чистої поверхні?
Які порекомендуєте режими різання, ЗОР?
Обробка звичайними різцями ВК8.
Нещодавно обробляв прикалену сталь, дуже здивований гладенькою поверхнею та відсутністю задирів, і головне - можна знімати навіть найтоншу стружку, немає наросту на різці і не віджимає від деталі.
Але всі деталі з твердої сталі точити складно буде, треба знайти оптимум.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В мене найкраща поверхня отримувалась при твердості HRC30..36  при чому що і точилась легко навіть з подачею в 0.32мм/об. Все що твердіше точилось на малих обертах з меншим припуском.
Різець ВК8 для обдірки більше використовую і для твердості до 28 од. Начисто використовую Т15К6. Бачив на власні очі як робили канавку під стопорне кільце в зовнішній обоймі підшипника різцем Т15К6, і зрозумів що він рулить по такій роботі.
Звичайно як є можливість знайти імпортні різці краще взяти Р20 - наш аналог ТітаноТанталові але трохи простіше знайти імпортні.

2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, Allden13 написав:

В мене найкраща поверхня отримувалась при твердості HRC30..36  при чому що і точилась легко навіть з подачею в 0.32мм/об. Все що твердіше точилось на малих обертах з меншим припуском.
Різець ВК8 для обдірки більше використовую і для твердості до 28 од. Начисто використовую Т15К6. Бачив на власні очі як робили канавку під стопорне кільце в зовнішній обоймі підшипника різцем Т15К6, і зрозумів що він рулить по такій роботі.
Звичайно як є можливість знайти імпортні різці краще взяти Р20 - наш аналог ТітаноТанталові але трохи простіше знайти імпортні.

Думав щось написати, але ви відповіли абсолютно на всі запитання

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
41 минуту назад, Allden13 сказал:

Бачив на власні очі як робили канавку під стопорне кільце в зовнішній обоймі підшипника різцем Т15К6, і зрозумів що він рулить по такій роботі.

Бу-га-га! Бачив. Тут самому їх порізав трохи. В ті часи, коли з підшипниками туго було, десь 1996р.

Гарна стружка йде. Тоненька, червона, при остиганні сіра, з гарненькими розводами.

В 02.02.2018 в 12:54, hopscotch сказал:

Обробка звичайними різцями ВК8.

Ви це мені покиньте. Для сталі використовуйте різці Т15К6, Т14К8, Т5К10 в залежності від умов обробки.

Сталь 45 для обробки немає потреби калити. Найкраще обробляється нормалізована.

Тверде, калене точиться лише у випадках, коли вже безвихідь.

Мені раз довелось точити шийки хрестовин, в які вдавились голки того підшипника. Ельбором гриз.

ВК8 підходить для нержавійки та чавуну. Ну, може, кольорові сплави.

 

2

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, 4post написав:

Бу-га-га! Бачив. Тут самому їх порізав трохи. В ті часи, коли з підшипниками туго було, десь 1996р.

Гарна стружка йде. Тоненька, червона, при остиганні сіра, з гарненькими розводами.

Ви це мені покиньте. Для сталі використовуйте різці Т15К6, Т14К8, Т5К10 в залежності від умов обробки.

Сталь 45 для обробки немає потреби калити. Найкраще обробляється нормалізована.

Тверде, калене точиться лише у випадках, коли вже безвихідь.

Мені раз довелось точити шийки хрестовин, в які вдавились голки того підшипника. Ельбором гриз.

ВК8 підходить для нержавійки та чавуну. Ну, може, кольорові сплави.

 

Теж хотів сказати про нормалізацію.

Вк8 насправді добре для кольорових сплавів, для міді. А ще ви забули про платики.

Запитання. Я також різав канавки в підшипниках. А справді що краще в такому випадку, т15к6, чи вк8? А різець точити під від'ємним кутом, вірно? А змащувати ліпше мастилом, чи ЗОР? Можливо є ще якісь секрети? Ну там оберти, подача

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
9 минут назад, Володимир Фещук сказал:

Я також різав канавки в підшипниках. А справді що краще в такому випадку, т15к6, чи вк8? А різець точити під від'ємним кутом, вірно? А змащувати ліпше мастилом, чи ЗОР? Можливо є ще якісь секрети? Ну там оберти, подача

Від'ємний кут, градусів 5-10, спочатку різав, потім забув марку глянути :D, всуху, обертів побільше, на діаметрі 60 мм десь 800 об/хв. Наступати вручну до врізання, досить сильно.

Важко йде перший міліметр, далі сталь калена, але шар цементації в цьому міліметрі, далі, начебто, краще ріжеться, та різець вже тупий. Краще підшипник затискати оправкою, підпирати центром, бо навантаження великі, можна спровокувати виліт з патрона або деформацію зовнішньої обійми.

Доведеться робити відео.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, 4post написав:

Від'ємний кут, градусів 5-10, спочатку різав, потім забув марку глянути :D, всуху, обертів побільше, на діаметрі 60 мм десь 800 об/хв. Наступати вручну до врізання, досить сильно.

Важко йде перший міліметр, далі сталь калена, але шар цементації в цьому міліметрі, далі, начебто, краще ріжеться, та різець вже тупий. Краще підшипник затискати оправкою, підпирати центром, бо навантаження великі, можна спровокувати виліт з патрона або деформацію зовнішньої обійми.

Доведеться робити відео.

Впринципі все, як я і робив.

Але всеодно дякую

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 02.02.2018 в 12:54, hopscotch сказал:

Які порекомендуєте режими різання, ЗОР?

45 відмінна сталь, та все одно для обробки необхідно дотримуватись кількох умов.

- швидкість різання не має бути такою, коли утворюється нарост. Тобто необхідно тримати або до 20 м/хв або більше 80 м/хв. Тоді виходить дійсно супер. Для ВК8 то майже миттєва смерть, а Т5К10 сідає десь хвилин за 5-10.

- ця сталь дещо тверда і добре нагріває різець, тому ЗОР не заважатиме, таким чином збільшиться стійкість.

- глибину різання необхідно тримати більшою за радіус при вершині різця. Вимога "чистого" різання. Вона для всіх сталей.

 

Зазвичай ловлю 60 м/хв обдирка, 80 м/хв. Подача обдирочна 0,22, чистова 0,11 мм/об. 6 мм на діаметр, більше не даю, бо ИТ-1М має слабуватий двигун та коробку.

Наприклад, по сталі 25-35 даю 8 мм на діаметр, і нормально. Витягує.

Правда, в мене "основний" проходний упорний різець, вже півроку, Т5К10, на таких режимах сідає досить швидко. Хоча, те, що називаю тупим різцем у радянському машинобудуванні називалось "різець притерся".

В мене тупий - такий, яким некомфортно виводити підшипникову посадку довжиною 17 мм на діаметрі 8 мм.:crazy_mini:

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
, 4post написав:

45 відмінна сталь, та все одно для обробки необхідно дотримуватись кількох умов.

- швидкість різання не має бути такою, коли утворюється нарост. Тобто необхідно тримати або до 20 м/хв або більше 80 м/хв. Тоді виходить дійсно супер. Для ВК8 то майже миттєва смерть, а Т5К10 сідає десь хвилин за 5-10.

- ця сталь дещо тверда і добре нагріває різець, тому ЗОР не заважатиме, таким чином збільшиться стійкість.

- глибину різання необхідно тримати більшою за радіус при вершині різця. Вимога "чистого" різання. Вона для всіх сталей.

 

Зазвичай ловлю 60 м/хв обдирка, 80 м/хв. Подача обдирочна 0,22, чистова 0,11 мм/об. 6 мм на діаметр, більше не даю, бо ИТ-1М має слабуватий двигун та коробку.

Наприклад, по сталі 25-35 даю 8 мм на діаметр, і нормально. Витягує.

Правда, в мене "основний" проходний упорний різець, вже півроку, Т5К10, на таких режимах сідає досить швидко. Хоча, те, що називаю тупим різцем у радянському машинобудуванні називалось "різець притерся".

В мене тупий - такий, яким некомфортно виводити підшипникову посадку довжиною 17 мм на діаметрі 8 мм.:crazy_mini:

Я ніколи не працюю таким чином, щоб стружка змінювала колір. Дуже жалію верстат, та ріжучі інчтрументи. Але мабуть мені б не завадило перехопити від вас досвіду, аби працювати швидше. Якщо зніматимете блог - маякніть, буду дивитися

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
5 часов назад, Володимир Фещук сказал:

Якщо зніматимете блог - маякніть, буду дивитися

Та вже трохи є.

На каналі 4 відео по ИТ-1М. Ображали верстат на ру чипі: казали, що він не може різати та не може нарізати різьбу до упора.

То так "притирався" до верстата.

Зараз ріжу сталь діаметром 48 мм з вильотом до 50 мм зовсім легко. Режими 900 об/хв, подача "одною лівою", права знімає відео. Сталь непогана, десь ст 35.

До речі, на всіх чотирьох відео керую верстатом лише лівою рукою.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вітаю,  шановна  громадо!  Маю  таке  запитання : чи  можна  з  прутка  елеватора  картоплекопача   зробити  борштангу  для  розточного  різця,  чи  не  варто  морочити  голову.  Наскільки  мені  відомо,  то  там  сталь  65.  Діаметр  прутка  12-14мм.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Можна. Відпустити-паяльною лампою нагріти до 700....800С*, охолодити на повітрі. виправити, припаяти латунню твердосплавну, або приварити із швидкоріжучої сталі ( нерж. єлектродом).

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Только что, инженер сказал:

Вітаю,  шановна  громадо!  Маю  таке  запитання : чи  можна  з  прутка  елеватора  картоплекопача   зробити  борштангу  для  розточного  різця,  чи  не  варто  морочити  голову.  Наскільки  мені  відомо,  то  там  сталь  65.  Діаметр  прутка  12-14мм.

Експериментувати ніколи не пізно. Сталь 45 для державок є аксіомою. Сталь 65 з можливістю використання пружних властивостей.

Державки резцов (ГОСТ про механічні різці) следует изготовлять из стали марок: 50ХФА - по ГОСТ 14959; 40ХФА или 40Х - по ГОСТ 4543. То фраза звідси 

http://docs.cntd.ru/document/1200144629

 

Марка :45

Заменитель:40Х, 50, 50Г2

Классификация :Сталь конструкционная углеродистая качественная

Применение:вал-шестерни, коленчатые и распределительные валы, шестерни, шпиндели, бандажи, цилиндры, кулачки и другие нормализованные, улучшаемые и подвергаемые поверхностной термообработке детали, от которых требуется повышенная прочность.

 

Марка: 65

Заменитель:60, 70

Классификация :Сталь конструкционная рессорно-пружинная

Применение:рессоры, пружины и другие детали, от которых требуются повышенные прочностные и упругие свойства, износостойкость; детали, работающие в условиях трения при наличии высоких статических и вибрационных нагрузок.

 

Жоден підручник не порекомендував машинобудівельникові сталь 65 для виготовлення державки.

Зробіть випробування. Результат скиньте сюди. Цікаво, що вийде? Може погано оброблятись, розпочніть з випробування напилком.

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, Куляста Блискавка сказал:

Можна. Відпустити-паяльною лампою нагріти до 700....800С*, охолодити на повітрі. виправити, припаяти латунню твердосплавну, або приварити із швидкоріжучої сталі ( нерж. єлектродом).

А  під  змінні  вставки,  просвердлити,  нарізати  різьбу,  а  потім  підкалити ? 

30 минут назад, 4post сказал:

Жоден підручник не порекомендував машинобудівельникові сталь 65 для виготовлення державки.

Зробіть випробування. Результат скиньте сюди. Цікаво, що вийде? Може погано оброблятись, розпочніть з випробування напилком.

Та  тому  і  запитую,  щоб  даром  голову  не  морочити.   

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 минуту назад, инженер сказал:

А  під  змінні  вставки,  просвердлити,  нарізати  різьбу,  а  потім  підкалити ? 

Воно того не варте. Вставки СРСР ледь-ледь зовні ріжуть без додаткового заточування, а на державці 12 мм то буде щось! Ще необхідно буде збільшити кут нахилу ріжучої кромки. На державці 20 мм експеримент може вийти вдалим, а на малих діаметрах - маю великий сумнів.

Імпорт краще буде встановити на "рідну" державку. Має бути чіткий контакт державки з пластиною, а підгонка теж непроста. Отже, відпустити, фрезернути, просвердлити, закалити, підігнати. Брррр.

За ціною...

https://www.banggood.com/SCLCR-7x125mm-10x125mm-12x150mm-Lathe-Boring-Bar-Tunring-Tool-Holder-with-10pcs-CCMT0602-Insert-p-1053299.html?rmmds=detail-bottom-alsobought__3&stayold=1&cur_warehouse=CN

3 державки +10 пластин.

Або

https://www.banggood.com/S16Q-SCLCR09-16x180mm-Lathe-Boring-Bar-Turning-Tool-Holder-With-10pcs-CCMT09T3-Inserts-p-1082105.html?rmmds=search-bottom-lookingfor__2&stayold=1&cur_warehouse=CN

Державка +10 пластин.

Недешево, та гарантовний результат.

Тому паяти. Чи вставляти монолітні різці круглого перерізу малого діаметру під заточку (напевно, найкращий варіант і найпростіший).

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
16 минут назад, инженер сказал:

Та  тому  і  запитую,  щоб  даром  голову  не  морочити.   

Не сильно заморочуючись, напаяв пластини на круглі державки з хтознаякої сталі. Відгинаються, зате не сихльні до вібрацій, бо мають поздовжній паз у верхній частині. Розточую, ріжу ними різьби. Марку вони досі не сказали, лежать і мовчать! Зарази!¬¬

Мене влаштовують, та й добре.

Важливо знайти спосіб якнайпростіше зробити державки і знайти їм використання.

1

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
7 минут назад, 4post сказал:

Це  розточні.  А  цікавлять  ще  канавочні  та  різьбові.  А  вставки  зробити  із  бистрорєза.

 

10 минут назад, 4post сказал:

Чи вставляти монолітні різці круглого перерізу малого діаметру під заточку

Прикупив  таких  трохи.    Але  ж  роблять  люди  саморобні  різці.   Мені,  наприклад,  треба  буде  нарізати  ліву  різьбу  18мм  трапецію,  в  чугунині  або  бронзі.  Як  думаєте,  реально  таке  зробити ?  Чи,    може,  треба  поробити  кожен  різець  на  своєму  держаку,  тобто  все  повпаювати ?   Але  тут  виникає  питання  по  заточці,  не  дуже  зручно  буде,  на  мою  думку.   З  приводу  купованих  різців,  то  я  не  ставлю  їх  достоїнства  під  сумнів.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
18 минут назад, 4post сказал:

Розточую, ріжу ними різьби. Марку вони досі не сказали, лежать і мовчать! Зарази!

Якщо  зможете,  зробіть  фото,  будь - ласка.  А  по  марці,  думаю,  не  менше  40 -  45-тої.  А  ще  зараз  думка  промайнула,  на  штоках  аммортизаторів   ВАЗ - Москвич  яка  сталь,  не  знаєте ?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не помітив цієї теми раніше. До обговорення варто додати, що така популярна у буржуїв сталь 4140 в стані поставки має твердість 27-30од., це частково тому у них така гарна поверхня з-під різця виходить на відео і так слабо популярна у відео закалка точених валів з неї. Із західною культурою виробництва та якістю деталей, вал з твердістю в 30од. служитиме довго.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 15.02.2018 в 21:55, Володимир Фещук сказал:

Думав щось написати, але ви відповіли абсолютно на всі запитання

Как не странно, но Т15К6 или Т30К4 предназначены для чистовой, но с собственного опыта - ВК8 по СТ3 (вообще простая) на малой подаче с 700 об. и использованием СОЖ - результат уложил просто по чистоте, почти шлифовка, причем что Т15К6 при тех же входящих данных не дал такого результата, хотя ВК8 - не для чистового использования (для чернового, с корочкой или чугуна)

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
6 часов назад, инженер сказал:

А  по  марці,  думаю,  не  менше  40 -  45-тої.

Ото вже навряд. Точилась і фрезувалась дуже легко.

6 часов назад, инженер сказал:

Якщо  зможете,  зробіть  фото

В обід зроблю. Після обіда закину.

6 часов назад, инженер сказал:

А  ще  зараз  думка  промайнула,  на  штоках  аммортизаторів   ВАЗ - Москвич  яка  сталь,  не  знаєте ?

Ще трошки, токарний верстат вже встановив, проведу профілактику апарату для напаювання, штоки ЗАЗівські підуть в роботу. Різних пластин пару кіло є. Ножовики пишуть, що сталь 40 або 40Х. В імпорта набагато гірша.

5 часов назад, Pitton сказал:

Как не странно, но Т15К6 или Т30К4 предназначены для чистовой, но с собственного опыта - ВК8 по СТ3 (вообще простая) на малой подаче с 700 об. и использованием СОЖ - результат уложил просто по чистоте, почти шлифовка, причем что Т15К6 при тех же входящих данных не дал такого результата,

Дивні речі написані. Може, лопату брали? Тобто, за малої подачі різець працював у режимі лопаточного. Зауважу, що 700 об/хв, ЗОР, мала подача підходить для діаметрів від 70 мм. До такого діаметру то не точіння, а шкрябання.

На ИТ-1М робоча подача 0,2 мм/об, звичайна глибина різання 6-8 мм. Вчора робив пальчики діаметром 48 на 40 мм. 900 об/хв на всіх проходах 2 напівчистових проходи, Т5К10, зйом 5 і 2 мм (необхідно перезаточити різець, мала канавка для стружки, давиться), подача 0,2 мм/об, 2 чистових після охлодження, Т15К6, зйом 1 мм і 0,1-0,4, подача 0,1 мм. На чистовому проході і "прицілюванні" - в сотку (на десяточному лімбі), з "корекцією" підстукуванням - в пару соток на довжиниі 132 мм. Конусив, зараза, десь на 7,5 соток. Відрізав на тих же обертах. До речі, поверхня ще не заблистіла, не вистачило обертів для утворення наклепу. Просто гладкі поверхні. Оброблялась сталь 35?, бо м'якше за 45-ку і не пластилін, як ст 3 або ст 10. Передня бабка в районі шпіндельного нагрілась до 40+ градусів, гарненько залізяку прогрів.

 

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Обіцяв зробити фотки різців з незрозумілої сталі. Ось вони. Бічна поверхня непогано блищить, та точились вони легко.

Діаметр заготвоки десь 20-22 мм. Різьбовий на підкладках, бо позавчора різав різьби М30*2. Робив з тих заготовок лише тому, що використав поздовжній паз як віброгасячий елемент.

IMG_20180614_150615[1].jpg

IMG_20180614_150638[1].jpg

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
23 часа назад, 4post сказал:

що використав поздовжній паз як віброгасячий елемент.

Дякую  за  фото!    А  із  суцільного  кругляка  буде  "не  те"?

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
21 минуту назад, инженер сказал:

А  із  суцільного  кругляка  буде  "не  те"?

Та норм кругле себе веде. Лише ріжучу кромку необхідно вивести на середину державки, а вершину встановлювати трошки вище центру.

Пропил є спеціальним віброгасячим елементом, деколи його заливають свинцем (в літературі ці способи згадуються). На крутих сучасних державках середина заповнена віброгасячим гелем. У той же час, то не гаражний варіант за ціною, а тим більше, не вийде зробити самостійно.

Просто валялась така заготовка. Іншого використання для неї знайти не вдалось. Отим різьбовиком різьба М30*2 виконувалась за 3 проходи, перший 1 мм на діаметр, другий 0,8 мм на діаметр, третій 0,4 мм на діаметр. Плюс легке калібрування мітчиком.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 02.02.2018 в 13:54, hopscotch сказал:

для отримання достатньо легкої обробки та максимально чистої поверхні?

Если требуется только чистота то зачем тратить ресурсы на ТО? Когда есть буржуйские пластины которые хоть на ст3 и на стали 45 позволяют получить зеркальную поверхность.

0

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас